Viac sa o týchto štyroch védických pravdách (4 tattvas), princípoch života dozviete z RANNÝCH SPRÁV* PARAMAHAMSA NITHYANANDU v priamom prenose denne od 2:30 hod. na Nithyananda TV *s prekladom z angličtiny do slovenčiny na Ustream *!


*Kliknite na oranžové nápisy a otvoria sa vám v novom okne

Tuesday, August 6, 2013

6. august 2013

Z rannej správy Paramahamsa Nithyanandu, 6. august 2013

Swamiji Vivekananda podľa Swamijiho Nithyanandu

Témou dnešného satsangu je Swamiji! Všetci ma voláte Swamiji, ale poviem vám, ja používam toto slovo iba pre Vivekanandu.

Jeho obetovanie sa, jeho nadšenie... Prvýkrát som čítal o jeho živote, keď som mal možno 14 rokov alebo menej. Bola to kniha, ktorú publikovala misia Ramakrišnu, Chennai Ramakrishna Muth. Je to kombinovaný životopis Ramakrišnu a Vivekanandu. Ani neviem koľkokrát som potom čítal rôzne memoáre, aby som pochopil všetky tri veľké osobnosti, architektov súčasného hinduizmu: Vivekanandu, Ramakrišnu a Šarada Devi. Nikdy predtým som však nevidel Vivekanandu z tohto uhla pohľadu. Vždy som ho videl ako silného, odvážneho.

Jedna koncepcia v Bhagavad Gite hovorí: „Pochopte moju božskosť a stanete sa Bohom.“ Toto povedal Krišna. Znamená to, že keď pochopíte ich vnútorný priestor bez toho, aby ste vynechali čo i len jediný krok, budete vedieť aké kroky vás zavedú do toho istého priestoru, do ich priestoru.

Osobnosť osvietenej bytosti nie je osoba, je to zosobnenie. Keď pochopíte osobnosť osvietenej bytosti, zrazu budete vedieť, prečo ste takí akí ste, prečo rozmýšľate tak ako rozmýšľate, prečo hovoríte tak ako hovoríte. Budete to vedieť! Spoznáte možné zmätky, možné neukončenia, možné problémy a uvidíte, budete jednoducho vedieť metodológiu na to ako zažiť naplnenie, ukončenie.

Poviem vám, pochopenie života majstra by malo byť dôležitými osnovami v našich inštitútoch na prípravu do sannyas a gurukule. Na dnes mám ďalší film, ktorý si chcem pozrieť s mojimi ašramajtami: „The story of India (Príbeh Indie)“, ktorý natočila BBC. Je dostupný na youtube. Možno nesúhlasím so všetkými konceptami, ako je napríklad Aryanova teória invázie, ale súhlasím s väčšinou faktov. Chcem odporučiť všetkým ctiteľom, aby si pozreli všetkých šesť častí na youtube. Prosím, nepremaškajte to. Chcem, aby ste si ho všetci pozreli. Autor filmu dokázal pomocou testov DNA, že Madurai je najstaršie ľudské osídlie na planéte Zem. Venoval sa štúdiu Indie a sile stability Indie. 
Vrátim teraz svoju pozornosť späť k Vivekanandovi. Keď vidíte odvahu a udatnosť človeka, je možné, že ho budete brať za samozrejmosť a uniknú vám všetky trápenia a bolesti, ktorými musel prejsť kvôli ľuďom, pre ktorých obetoval svoj život. Tí istí ľudia, ktorí nepochopili jeho obetovanie, ho neustále osočovali, trápili a robili jeho život ťažším.

Aj mňa ľudia kritizujú, že prečo nosím toľko šperkov, dokonca aj hiduistickí majstri sa sťažujú, že načo mám na sebe toľko zlata. Poviem vám, ja ich nosím pre vašu slávu, na to aby som vám pripomínal vaše dedičstvo. Nerobím to pre moju slávu, robím to pre vašu slávu!

Keď ľudia sťažujú majstrovi život a kvôli nim musí prechádzať toľkým utrpením... Obetovanie Vivekanandu som pochopil až z filmu „Vivekananda by Vivekananda (Vivekanada od Vivekanandu)“. 

Ak nebudete brať žiadnu jeho dimenziu ako samozrejmosť, uvidíte čím všetkým musel prejsť. Neberte to ako samozrejmosť, naozaj. Pozrite sa do vášho vnútra, internalizujte, zvnútorňujte. Neberte to ako samozrejmosť hovoriac, že on je osvietená bytosť. Nie! Pozrite sa do vášho vnútra, internalizujte. Zvnútorňovanie vnútorného priestoru majstra vám prinesie rovnaký priestor a naplnenie vo vás. 

Silou Vivekanandu bol jeho priestor naplnenia, ktorý nebol schopný nikto narušiť, vyrušiť. Jediný človek, ktorý bol schopný len za desať rokov prebudiť Indiu do svojej slávnej minulosti. 

Majstri, osvietené bytosti majú a vyžarujú takú silu energie, ktorú je schopný každý cítiť. To je spôsob akým pracujú. 

Keď ste v priestore naplnenia, tak myšlienky, ktoré vytvárate, sa prebudia vo všetkých ľudských bytostiach bez toho, aby ste ich vôbec verbálne vyjadrili. Jednoducho v nich tú myšlienku prebudia! Tak silno prebudia tú myšlienku! Tie pravdy, myšlienky sú zachytia, prijmu, rešpektujú a žijú ľudia kdekoľvek na svete. Takýmto spôsobom, iba touto metodológiou mohli byť také úžasné myšlienky prenášané na takú obrovskú dĺžku a šírku a to bez akéhokoľvek komunikačného systému. 

Vivekananda prebudil krajinu, ktorá spala tisíc rokov, iba za desať rokov. 11. septembra 1893 sa objavil na prvej verejnej prednáške, 4.júla 1902 opustil telo. Iba za desať rokov svojho verejného života bol schopný prebudiť krajinu s takým veľkým množstvom nevedomia.

Prvá vec, ktorú by ste mali všetci urobiť je prebudiť vo vás takýto silný priestor naplnenia. Zároveň s ukončovaním robte aj činnosti pre vytváranie a to v priestore naplnenia. Jedno totiž podporuje druhé, je to efekt snehovej gule. Vaše tvorenie, vytváranie by malo podporovať ukončenie a ukončenie by malo podporovať tvorenie, vytváranie. 

V sanskrite máme dve slová: 
Pravriti znamená neukončenie, nenaplnenie a činnosti, ktoré vedú k väčším neukončeniam, nenaplneniu. Nivriti je ukončenie, naplnenie, ktoré vedie k väčšiemu a väčšiemu ukončeniu, naplneniu. 

Vaše činnosti by mali byť založené na Nivriti, nie na Pravriti. Vivekananda bol ustálený v takomto silnom priestore naplnenia – Nivriti.

Pochopte, keď sa ustálite v Nivriti, všetko na čo len pomyslíte sa stane realitou. Keď sa vaše myšlienky nestávajú realitou, to znamená, že máte pracovať na tom, aby ste sa ustálili v Nivriti, teda v naplnení. 

Dnes som dostal peknú otázku:
“Swamiji, ak niekto v mojom živote hovorí, že je naplnený, ale ja si myslím, že to iba predstiera, mal by som akceptovať toto predstierané naplnenie alebo by som ho mal požiadať o to, aby pokračoval v ukončení?“ 

Pochopte, všetky pochybnosti o iných sú len vaše pochybnosti o sebe samých! Toto je mierka. Takže buďte v naplnení sami so sebou aj s tým človekom a povedzte mu, aby sa pozrel hlbšie do svojho vnútra a pokračoval v ukončení! Vy buďte v naplnení a príjmite aj naplnenie toho človeka. Poviem vám, zbavte sa pochybností o sebe a pochybností o druhom človeku a budete naplnení. Všetky pochybnosti o iných nie sú nič iné ako pochybnosti o vás samých. Sú to iba pochybnosti o vás samých!

Ak je Pravriti (pochybnosť) vašou súčasťou, poviem vám, nikdy nebudete schopní nikomu veriť. Budete neustále pochybovať o sebe samých a o iných. Ak ste však na ceste Nivriti, budete veriť sami sebe aj iným, udržíte priestor pre iných, aby boli naplnení.

Rozkazovať ľuďom okolo seba bez toho, aby ste vôbec mali záujem a starosť o nich, vám dáva pocit, že ste veľký hrdinom. A všetci takýto ľudia sú presne v tom istom priestore ako tí, ktorí sa snažili rozkazovať Vivekanandovi.

Vidím veľkú obetu Vivekanandu a to aký mal silný priestor naplnenia. Jednoducho prehltol toľko neukončení ľudí a prebudil celú krajinu. Jeho vnútorný priestor bol ustálený v Nivriti. Naplnenie viedlo k väčšiemu naplneniu a viac naplnenia k ďalšiemu a ďalšiemu naplneniu.

Pochopte, ja mám aspoň ten luxus, že mám okolo seba mojich ctiteľov. Kto chce počúvať môže alebo môže odísť. Ale Vivekananda musel žiť so ctiteľmi Ramakrišnu a ich neustálymi pochybnosťami o tom, či bol alebo nebol zosúladený so slovami Ramakrišnu. Táto neustála hlúpa hra zosúladenia! Musel prejsť toľkým trápením len preto, lebo ľudia, ktorí okolo neho žili, neboli jeho ctiteľmi. Všetci boli ctiteľmi Ramakrišnu. V čase, kedy bol schopný vytvoriť si svojich vlastných ctiteľov, opustil telo. 

Poviem vám, Vivekananda mal silu naplnenia, priestor naplnenia. On je doslova Šiva, Mahadeva, ktorý bol schopný prehltnúť všetok jed a prebudiť ľudí.

Podstata dnešného satsangu je: Majte silný priestor naplnenia – Nivriti – aby každý okolo vás, spoločnosť, ľudstvo zažívali naplnenie.

No comments:

Post a Comment