Viac sa o týchto štyroch védických pravdách (4 tattvas), princípoch života dozviete z RANNÝCH SPRÁV* PARAMAHAMSA NITHYANANDU v priamom prenose denne od 2:30 hod. na Nithyananda TV *s prekladom z angličtiny do slovenčiny na Ustream *!


*Kliknite na oranžové nápisy a otvoria sa vám v novom okne

Friday, August 16, 2013

16. august 2013

Z rannej správy Paramahamsa Nithyanandu, 16. august 2013

Život začína počúvaním

Dnešná téma pre Nithya satsang je počúvanie a obohacovanie. Prosím počúvajte. Príďte do priestoru počúvania!

Počúvanie je tak silná, dôležitá skúsenosť a taká krásna duchovná technika, ktoré je prístupná zadarmo! Je neustále prístupná. Počúvanie dokáže urobiť toľko dobrého pre vaše bytie. Prosím, príďte do priestoru počúvania. Iba vtedy vás všetkých môžem učiť o počúvaní. Aj na to, aby ste sa naučili o počúvaní, musíte prísť do priestoru počúvania. 

Prosím pochopte definíciu počúvania. Definícia správneho počúvania znamená dovoliť slovám, aby vstúpili do vášho vnútorného priestoru a automaticky dovoliť, aby boli pochopené bez toho, aby ste neustále do toho zasahovali s vašimi neukončeniami, neúplnosťami. To je počúvanie. Prosím pochopte, vy máte prirodzený systém, prirodzený prúd vášho bytia. Vaše bytie nie je statické, stojaté. Slovo ´bytie´ je v skutočnosti sloveso, nie je to podstatné meno. Vaše bytie je prirodzene naprogramované na prijímanie, chápanie, zvnútorňovanie. Dovoliť slovám, aby vstúpili do vášho bytia, dovoliť nech sa udeje prirodzený proces pochopenia bez toho, aby ste do toho zasahovali s vašimi neukončeniami je počúvanie. 
Kedykoľvek dovolíte vašim neukončeniam, aby sa prebudili, aby zasahovali do vášho procesu rozmýšľania, chápania, tak počúvanie končí. Keď dovolíte vašim neukončeniam ako je nepokoj, depresívne myšlienky, pocit únavy, nudy, nech sú to akékoľvek neukončenia, ktoré si prinesiete zo sebou počas počúvania, keď dovolíte týmto neukončeniam, aby vyrušovali váš proces chápania, počúvanie sa neudeje. 

Vaše vnútorné bytie, váš vnútorný priestor je naprogramovaný na rozmýšľanie bez toho, aby ste vedeli, že rozmýšľate. Prosím počúvajte. Rozmýšľate bez toho, aby ste o tom vedeli, chápete bez toho, aby ste o tom vedeli. Na to, aby ste chápali, nemusíte o tom vedieť a bez toho, aby ste vedeli, dokážete myslieť. 

Keď vám sedí váš opasok, zabudnete na vaše brucho. Keď vám sedia topánky, zabudnete na vaše nohy. Keď vám sedí retiazka, zabudnete na váš krk. Keď vám sedí prsteň, zabudnete na svoj prst. Iba vtedy, keď je problém s tým, že vám niečo nesedí, budete si na túto oblasť pamätať. Budete si pamätať na vaše kolená iba vtedy, keď vás budú bolieť. Budete si pamätať na váš chrbát iba vtedy, keď v ňom bude bolesť. Keď bude váš chrbát v poriadku, zabudnete na neho. Keď bude vaše brucho v poriadku, zabudnete na neho. 

Počúvajte. Keď vo vašom myslení nebude žiadne neukončenie, tak zabudnete na samotné myslenie. Keď vo vašom kolene nebude žiadna bolesť, zabudnete na neho. Keď vo vašom chrbáte nebude žiadna bolesť, zabudnete na neho. Keď vo vašom krku nebude žiadna bolesť, zabudnete na neho. Keď vo vašom myslení nebude nenaplnenie, neukončenie, zabudnete na neho. 

Keď Patandžali hovorí: „Joga je zastavenie mysle.“, nemyslí tým, že upadnete do kómy. Ja nemám myseľ, ale nie som v kóme! Keď sme naposledy robili výskum počas procesu materializácie, sedel som 40 minút s prístrojom na sledovanie aktivity mozgu (EEG) na mojej hlave. Ani na chvíľu sa neobjavila žiadna krivka, iba rovná čiara. Ja som sedel, rozprával, hýbal sa, smial sa, robil som všetko a lekári boli šokovaní. Mysleli si, že je niečo zlé s prístrojom, tak ho vymenili za druhý. Potom ho vymenili za tretí. Všetky tri ukazovali tú istú rovnú čiaru. Ja som povedal: „Problém nie je v prístroji. Problém nie je nikde. Takto funguje môj mozog.“ 

Celá veda o mozgu je teraz rozbitá na kusy, pretože každá myšlienka ukazuje zmeny na mozgových vlnách. Aj keď sa chcete posadiť, musíte mať na to myšlienku. A ja som materializoval, materializácia pokračovala. Mozog človeka, ktorý prijímal, bol takisto pripojený na EEG a bolo tam niekoľko ďalších ľudí, ktorých kundaliny som prebudil. Ich mozgy boli takisto napojené na prístroj. 

Pri akejkoľvek činnosti musíte mať aspoň jednu zmenu v tvare vašich mozgových vĺn. Lekári boli šokovaní. Počas celých 40 minút som pil vodu, požiadali ma, aby som si ľahol, tak som si ľahol, potom som sa posadil, smial som sa, rozprával som. Počas celej doby sa neobjavila ani jedna vlna! Objavili ešte jednu vec. Kedykoľvek človek, ktorý prijímal to, čo sa materializovalo, jeho mozog zaznamenal rovnakú vlnu ako môj. 

Keď Patanjali hovorí: „Joga je zastavenie mysle.“, nemyslí tým, že joga znamená upadnutie do kómy. On tým myslí to, že joga je myslenie bez prítomnosti akýchkoľvek neukončení. Nie je to tak, že ja nemám myšlienky! Ja iba nemám myšlienky v takom zmysle, ako tomu rozumiete vy. 

Čo je zdrojom vašich myšlienok a čo je zdrojom mojich myšlienok je úplne odlišné. Napríklad, ak sú vaše myšlienky poháňané benzínom alebo naftou, tak moje myšlienky sú poháňané slnečnou energiou! Tá energia je úplne iná. Ak je palivo odlišné, tak aj činnosti, reakcie, možnosť pre regeneráciu, na obnovenie, všetko je odlišné. 

Prosím pochopte, počúvanie znamená chápať bez toho, aby do toho zasahovali akékoľvek neukončenia, nenaplnenia. Definujem počúvanie: Počúvanie znamená chápať bez zasahovania akýchkoľvek neukončení, neúplností, ktoré máte. Zatiaľ čo počúvate, povedzte všetkým vašim neukončeniam: „Zostaňte bokom. Budem sa s vami rozprávať neskôr. Budem sa vám venovať neskôr.“ Hneď ako vypnete váš mobilný telefón, povedzte vášmu vnútornému priestoru: „Budem sa venovať všetkým tvojim otázkam, pochybnostiam, obavám, témam, ku ktorým priťahuješ moju pozornosť, neskôr.“ 

Prosím pochopte, témy, ku ktorým je priťahovaná vaša pozornosť nie sú nič iné ako minulé neukončenia. Musíte vedieť ešte jednu krásnu vec. Mám pre vás jednu dobrú a jednu zlú správu. Tá dobrá správa je: Počúvanie vedie k väčšiemu naplneniu, naplnenie vedie k viac počúvaniu, viac naplnenia vedie k viac počúvaniu a viac počúvania vedie k väčšiemu naplneniu, viac naplnenia vedie k viac naplneniu. Toto je tá dobrá správa. 

Tá zlá správa je: Nenaplnenie vedie k väčšiemu nenaplneniu, nenaplnenie vedie k horšiemu počúvaniu, horšie počúvanie vedie k viac neukončeniam, viac neukončení vedie ešte k horšiemu počúvaniu, ešte horšie počúvanie vedie k viac nenaplneniu. 

Pochopte, počúvanie znamená internalizovať bez zasahovania vašich neukončení, nenaplnení. 

Každý si myslí, že keď nepočúva druhého človeka, tak ho nerešpektuje, znevažuje. Ukazujete tým váš protest, hnev. Prosím pochopte, tým, že ho nebudete počúvať sa nebudete mstiť jemu, ale v skutočnosti budete útočiť, urážať sami seba! Ľudia zabúdajú, že vtedy, keď nebudú počúvať, nebude tým ovplyvnený človek, ktorý rozpráva. Vy tým budete ovplyvnení! 

Prosím pochopte! V prvom roku manželstva rozpráva muž a žena počúva. V druhom roku rozpráva žena a muž počúva. V treťom roku rozprávajú obidvaja a počúvajú susedia. Keď vy obaja rozprávate a počúvajú vás susedia, vaše manželstvo končí! 

Poviem vám, keď budete počúvať bez toho, aby ste mali vo vašom vnútri neukončenia, tak vás iný človek nebude schopný rozčúliť. Dávam vám majstrovský kľúč pre akýkoľvek spor, akúkoľvek konverzáciu. V primitívnych časoch, keď sme boli kanibalmi, o vašom víťazstve rozhodovala schopnosť zaobchádzať so zbraňou. V súčasnosti schopnosť viesť a zvládnuť konverzáciu rozhoduje o vašom víťazstve vo vzťahoch, biznise, konverzáciách alebo kariére. Rozhoduje vo všetkom! Jedine schopnosť viesť konverzáciu bude rozhodovať o tom, či budete úspešní vo vašej práci, kariére, vzťahoch, živote, vo všetkom!

Dávam vám majstrovský kľúč pre úspech: V akejkoľvek konverzácii prehráva hru ako prvý ten človek, ktorý sa rozčúli, rozruší. Ak je niekto schopný rozčúliť vás, podráždiť vás, tak ste prehrali. Musíte pochopiť, vo chvíli keď budete v akejkoľvek konverzácii rozčúlení, prehrali ste! Prehrali ste! V žiadnej konverzácii nedovoľte žiadne rozčúlenie, podráždenie. Nedovoľte, aby vaše neukončenia zasahovali do vášho procesu chápania. Internalizujte bez toho, aby ste mali neukončenia. V procese internalizácie nie je potrebné, aby váš mozog fungoval, pracoval. To je to, čo som dokázal vďaka výskumu na mojom mozgu. Nebol som v kóme, všetko som vnímal. Moje oči boli otvorené, videl som všetko, čo sa deje. Bol som schopný vidieť nielen veci, ktoré vidíte vy, ale aj veci, ktoré vy nedokážete vidieť! Ale môj mozog neukazoval ani jedinú vlnu. 

Pochopte, neustále počúvanie bez toho, aby ste dovolili neukončeniam zasahovať do vášho chápania, vás dovedie k naplneniu a do priestoru osvietenia. 

Život začína počúvaním! Keď začnete proces chápania bez toho, aby ste mali vo vnútri neukončenia, začína vo vás život. Iba potom začínajú vaše vzťahy, začína vo vás samotný život. Iba potom sa začnú diať akékoľvek dobré veci. Prosím počúvajte! Keď začnete chápať bez akýchkoľvek neukončení, nenaplnení, aj vaše zdravie sa zlepší, pretože podráždenie spôsobené vašimi neukončeniami počas počúvania vedie k zvýšenému krvnému tlaku, cukrovke a ďalším poškodeniam vášho tela. To podráždenie je hlavnou príčinou všetkých ochorení a porúch. Stres nie je nič iné ako neukončenia, ktoré zasahujú počas vášho počúvania. Ked privediete do vás počúvanie, ani váš šéf, ani váš manžel alebo manželka vás nedokážu rozčúliť. 

Život začína počúvaním, deje sa vďaka počúvaniu a pokračuje vďaka počúvaniu. Končí vtedy, keď končí počúvanie.

Žiadam účastníkov všetkých programov (Vnútorné prebudenie, The Samyama, Nirahara samyama, eN-Genius, tréning učiteľov Nithya jogy), aby ste pochopili túto pravdu: Počúvanie... Váš program začína v momente, keď začnete počúvať. Váš program nezačína vo chvíli, keď ja začnem rozprávať, ale vo chvíli, keď vy začnete počúvať! Takže to, kedy pre vás začne váš program, je vo vašich rukách. Pokiaľ ide o mňa, program sa začal. Žiadam vás všetkých, aby ste prišli do priestoru počúvania. Celý program začína vďaka počúvaniu. Majte to správne počúvanie.

Podstata dnešného satsangu je: Počúvanie! Počúvaním začína tento program! 

No comments:

Post a Comment