Viac sa o týchto štyroch védických pravdách (4 tattvas), princípoch života dozviete z RANNÝCH SPRÁV* PARAMAHAMSA NITHYANANDU v priamom prenose denne od 2:30 hod. na Nithyananda TV *s prekladom z angličtiny do slovenčiny na Ustream *!


*Kliknite na oranžové nápisy a otvoria sa vám v novom okne

január

RANNÉ SPRÁVY PARAMAHAMSA NITHYANANDU za január 2013


Z rannej správy Paramahamsa Nithyanandu, 20. január 2013

Yama (Boh Smrti) odpoveda Nachiketovi na jeho zelanie:

“Ak poziadas o akekolvek ine zelanie rovne tomuto z oblasti bohatstva, alebo dlheho zivota, mozes sa stat vladcom  nad celym svetom, o Nachiketa, budes si moct uzivat vsetky tuzby!”
Takze Yama je otraseny. On ponuka vsetko ine, hovori:  poziadaj o akekolvek ine zelanie, dam ti ho. Budes si moct uzivat vsetko! Bohatstvo, dlhy zivot, cely svet, “budes si moct uzivat vsetky tuzby.”  Nech chces cokolvek, splnim ti to.
Pochopte, my mame tendenciu zabudat. Pokial nepochopime pravdu o smrti, aj pocas vsetkych tuzob ako podmaz bude existovat strach. A kvoli tomu, si nebudeme schopni tie tuzby uzivat. Budeme sa len prevalovat, rolovat cez ten strach az kym nepride smrt. 
Predstavte si ze je obrovska rieka, z ktorej sa neskor stane vodopad. Ta obrovska rieka je strach zo smrti a ten vodopad je smrt. Nech budete mat akukolvek uzasnu lod, nech si na lodi budete uzivat akekolvek potesenia, mozete mat rozne druhy jedla, cerstve, varene, vsetkych ludi ktorych chcete, vsetko bohatstvo ake chcete, ale pochopte, ze ta lod samotna plava v prude strachu. Strachu zo smrti. A velmi skoro ta lod padne dole vodopadom. Takze aky vyznam maju vsetky tie potesenia na lodi??
Povedzte mi, je obrovska rieka, na ktorej konci su vodopady a Yama hovori: “Dam ti vsetko co len chces, obrovsku lod a na nej co len chces, ale budes plavat na tejto lodi.” Aky to ma zmysel?
Mozete si uzivat na lodi co len chcete, ale stale plyniete s prudom. Predstavte si to. Toto je presne ta pozicia v akej sme.
Prva vec ktoru musime urobit je zakotvit tu lod. A to uvedomenim si strachu zo smrti. A potom zastavit plynutie lode po rieke smerom k vodopadu. Toto je prva priorita. 
Ale my si hovorime: “Nie, nie, ja si teraz budem uzivat a neskor ked uz budeme takmer pred padom do vodopadov tak zastaneme.”
 Nie! Nie! Takto to nebude fungovat. Takto to nebude fungovat. Nenechajte sa oklamat cimkolvek co mate na svojej lodi. Pamatajte, lod neustale plynie s prudom rieky, ktora skor alebo neskor prezije velky pad dole vodopadom. 
Ak ste na lodi ktora ide smerom k obrovskemu vodopadu, budete  si pytat zelanie ako: Chcem mat na lodi bazen. Chcem mat krasnu restauraciu na lodi. Chcem mat najkrajsie sperky a dekoracie na lodi???
Ked ste dost inteligentni, tak prvu vec o ktoru poziadate bude: Chcem zakotvit. Chcem prestat ist dole prudom!
Nachiketa je dost inteligentny. Yama sa snazi hrat s Nachiketom hlupu hru. Hlupu hru, to je to spravne slovo. Yama by mal vediet, ze osoba so schopnostami ake ma Nachiketa, v stave v akom je Nachiketa, ktory vie prist ku brane smrti len silou jeho autentickosti. ...Poviem vam, ocakaval som trosku vyssiu inteligenciu od Yamu. Yama hra hlupu hru.
To je ako keby mne niekto povedal: “Swami,  ponukam ti 10 Euro a ak nie si stastny, tak ti dam 20 Euro. Ak ani tak nie si stastny, tak ti dam 22 Euro. Prosim prosim, urob toto, urob tamto.” Snazite sa vyjednavat svojou hlupostou, to je presne to co citim ze robi Yama. Snazi sa hrat. 
Aj pre vyjednavanie, co Yama ponuka je prilis hlupe. Hovori, dam ti co len chces, bohatstvo, dlhy zivot, budes vladcom sveta, Nachiketa, budes si moct uzivat vsetky tuzby.” Aky to ma vyznam? Lod plynie s prudom. Skor ci neskor spadne dole vodopadom. Yama mu v podstate ponuka toto: “Nie nie, ja predlzim tu rieku a spadnes az po 200 rokoch.”
Zakotvit, zastavit plynutie s prudom, to je jedine riesenie. Dovtedy nenechajte odviest svoju pozornost. Nesedte pri bazene. Nesedte v restauracii pre jedle. Neuzivajte si vsetky sperky, pokial sa neuistite, ze vasa lod je zakotvena a ze neplava smerom k vodopadu. 
Zakotvit lod to je vedomost o smrti. Poznajte smrt pred samotnym zivotom. Poznajte pravdu o smrti a nebudete mat smrt. Poznajte smrt = ziadna smrt. (Know death – no death|
Ak  poznate smrt = ziadna smrt. 
“Ak poziadas o akekolvek  ine zelanie rovne tomu tvojmu, poziadaj o bohatstvo a dlhy zivot. Mozes sa stat vladcom nad celym svetom, o Nachiketa, budes si moct uzivat vsetky tuzby” – viete ako to vyzera? Ako: “O Nachiketa, dam ti obrovsku lod krasnej farby, aka sa ti bude pacit. Dam ti krasnu postel. Dam ti cokolvek budes chciet. Dam ti olympijsky bazen na streche lode. Dam ti najlepsie restauracie, najlepsiu skusenost z plavby. Ale budes plavat dole riekou na ktorej je obrovsky vodopad. “
“Zmenim vsetky kohutiky v kupelni na zlate. Co, vsetko zmenim na zlato, vratane celeho umyvadla. Dam ti sperky, mozes ich nosit vsetky, cely den. Dam ti vsetky najlepsie veci!” 
Pochopte, toto je lekcia ktoru sa potrebujete naucit:  cokolvek co odputava vasu pozornost od prvej priority, ktorou je zakotvenie lode je NEAUTENTICKOST. Vsetka vasa neautentickost, ktora vas ziada aby ste odlozili tuto prioritu, odputali sa od nej vam nedovoli su uzivat ani samotne potesenia, pretoze budete zit v strachu.
Jeden majster krasne hovori: Ak ti bude ponuknuta mlada princezna, s celym kralovstvom ako dar, iba ak sa ani len nepozries na tvar tej princeznej a ani len nezacnes uvazovat nad velkostou kralovstva ktore sa ti ponuka, iba vtedy mozes dostat sannyas, ale nie predtym. 
Ked maju davat cloveku sannyas, ked mu je zrazu ponuknuta princezna s celym kralovstvom, tak nie ze sa najskor pozrie ako ona vyzera a zhodnoti velkost kralovstva a potom sa rozhodne ci berie alebo nie, ale ak sa ani len nepozrie na jej tvar alebo na velkost bohatstva a poviete NIE, potom mozete dostat sannyas. 
Toto je presne to, co tuna Yama ponuka. A dalsia vec, ak ukoncite vsetko neukoncene a vydate sa na cestu smerom k osvieteniu, tak vasa schopnost prezivat potesenia sa vo vasej mysli drasticky zvysi. Je velka sanca, ze sa mozete jednoducho zaseknut v obycajnych slastiach. Toto je to nebezpecenstvo, toto je pasca. 
Tento vers od  Yamu je ako hlupy vtip. Pozrieme sa co hovori dalsi vers.
“Vsetky predmety tuzob, ake sa daju len tazko zohnat vo sfere smrtelnikov, poziadaj o ne vsetky, ako len tuzis, vsetky mile slecny na kococh s hudobnymi instrumentami, ake sa nedaju zohnat beznymi smrelnikmi ta budu obsluhovat, toto je zelanie, ake ti ponukam o Nachiketa, ale nepytaj sa ma na smrt. “
To znamena – “dam ti este vacsiu lod, vacsiu a vacsiu, a mozes ma na nej najlepsie veci z celeho sveta. Krasny bazen, sauny, kina, co len chces.  Dam ti co len chces.... ale z lode nebudes moct odist. “
“Postavim ti samostatny palac na samotnej lodi. Dam ti koce na ktorych sa budes moct na tej lodi vozit. Ale neziadaj ma o zakotvenie lode. “
“Vsetky predmety tuzob, ake sa daju len tazko zohnat vo sfere smrtelnikov, poziadaj o ne vsetky, ako len tuzis, vsetky mile slecny na kococh s hudobnymi instrumentami, ake sa nedaju zohnat beznymi smrelnikmi ta budu obsluhovat, toto je zelanie, ake ti ponukam, o Nachiketa, ale nepytaj sa ma na smrt.“
Kolki z vas by ste prijali vsetky tieto luxusne dary na lodi, namiesto toho aby ste zakotvili lod? 
Vy mozno trasiete hlavou teraz, ale robite vo vasom zivote presne toto. Ak odkladate to, aby ste sa zosuladili s autentickostou, tak robite presne toto – idete na lodi dole prudom. 
Hovorite si: “Dnes si toto uzijem, a zajtra zakotvim. Ale nie dnes. Dnes este nie! “
“Len dnes nepridem na yogu. Dnes si este pospim. Dnes nemusim ist, dnes je to OK.”
 Toto vase “to je OK” hybe vasu lod neustale dole prudom. Vzdy ked poviete “toto nie je OK”, to je kotva. Ak hovorite, “to je OK”, vasa lod sa hybe dole prudom. 
Pozrite sa, ci vasa lod plynie s tym “to je OK”, alebo s “toto nie je OK!”.
“To je OK”, je ten najnebezpecnejsi vzorec, ktory moze aj z Boha urobit cloveka. “toto nie je OK” urobi aj z cloveka Boha. 
O ludstvo, pochopte, neodkladajte zakotvenie na druhe miesto za vsetky potesenia pristupne na vasej lodi. Vsetky potesenia su na lodi, ktora sa plavi na prude strachu zo smrti a ktora spadne dole vodopadom smrti. 
Ked ste zaneprazdneni uzivanim si veci na lodi a vsimnete si, ze prud rieky sa zrychlil, vyskocte na breh a zachrante sa! 
Vedomost o smrti je zakotvenie. Vystupit na breh je osvietenie!
Yama Nachiketovi hovori: “Nepytaj sa ma na smrt, Nachiketa!”  
Zakazdym ked sa vynori vasa neautentickost, neopakujte minuly vzorec “to je OK”, namiesto toho budte stelesnenim novej moznosti “toto nie je OK!”. Potom sa stanete viac a viac autenticki.  A autentickost stabilizuje vase bytie. Autentickost je jedina vec, ktora dokaze prekrocit a neporusit vase bytie smerom k osvieteniu. 
Takze dnesna Maha vagya (ucenie) je: “Toto nie je OK!”  Budte vzdy autenticki! “

Techniky na autentickost, integritu, zodpovednost a obohacovanie o osvietenie.

Prvy krok je ukoncenie. 

Ukoncenie vsetky engramov, nedokonceny spomienok a situacii, ktore zostavaju neukoncene, nezodpovedane vo vasom vnutri. 

Pripomente si vsetky situacie s ludmi a so sebou samymi, ktore ste nechali neukoncene, nevysvetlene, neuplne. Ukoncite ich s tymi ludmi. Ak nemozte osobne, privolajte ich pritomnost v zrkadle a povedzte im vsetko a pocuvajte, co vam chcu povedat.
Rovnako, ukoncite vsetko so sebou samymi. Vsetky veci, pre ktore vase srdce place ale vy ho nikdy nepocuvate. Sadnite si pohodlne pred zrkadlo, naviazte kontakt so svojimi ocami. Pochopte, ze vy a vas odraz ste jedno. Kaya a Chaya, to je vy a vas tien, tvorite jednu bytost. Pocuvajte co vase srdce hovori, len pocuvajte, budte  pripraveni ze budete plakat, ze budete mat chut dat si lasku, ze budet mat chut sa objat, postiskat, urobte to. Ukoncite vsetko neukoncene autenticky.
Urobte tento proces s kazdym, az pokym nebude uplne vsetko ukoncene. 
Ak ukoncite prvy krok, presunte sa na druhy atd. 
Druhy krok:
Napiste zoznam slubov, ktore ste kedy dali sebe alebo inym, bez ohladu na to ci ste ich splnili alebo nie. Napiste zoznam slubov, prislubov, ktore ste doteraz neukoncili, nenaplnili.
Treti krok:
Napiste kroky, body, ako mozete tieto sluby naplnit. Ak ich nie ste schopni naplnit, oznamte ich tym dotycnym ludom, a sebe, ze beriete svoj slub spat, ze nie ste schopni ho splnit a ze nech si najdu alternativne riesenie. 
Stvrty krok:
Zistite co je annyakara (t.j. ake maju ocakavania ini od vas.)
Piaty krok:
Zistite kde annyakara sposobila utrpenie vo vasom zivote. 
Ako mienite napravit efekt tohto utrpenia na zaklade annyakary inych.
Siesty krok:
Preberte zodpovednost za to ako vas ini vidia, lebo s tym nepriamo spolupracujete.
Siedmy krok:
Naplnte annyakaru inych. Rozpinajte sa az na ocakavania inych o vas. 
Osmy krok:
Preberte zodpovednost aj za neautentickost inych. Inspirujte ich stat sa autentickymi. Je to vasa zodpovednost, ze ini su neautenticky. Nestracajte v nich vsad nadej, ani nadej v seba. Naucte ich pochopit ich neautentickost a pomozete im k autentickosti.
Deviaty krok:
Kde sa nachadzaju vase bunkre istoty? Akymi moznymi sposobmi sa branite neistote zivota a snazite sa uniknut pred smrtou? (bankove ucty, zivotne a urazove poistky, hromadenie majetku a bohatstva atd.) 
Dokonca aj Majster moze byt bunkrom, skrysou, ktoru pouzivame pred nasou neautentickostou a vdaka nemu sa tiez snazime uniknut smrti.
Desiaty krok:
Pochopte tajomstvo smrti. Zivot je ako rieka, ktora konci vodopadom. Smrt je vodopad. Vas zivot je lodka na tejto rieke,ktora sa neuprosne posuva k vodopadu. Aj ked si budete uzivat jazdu na luxusnej lodi, skor ci neskor pride vodopad. Ak si nebudte vedomi tajomstva zivota a smrti, smrt skor ci neskor pride. Jediny sposob ako sa vyhnut smrti je zakotvit lod. Ak vystupite z lode uplne a prestanete sa “zabavat” illuziami sveta, tak ste osvieteni.


Z rannej správy Paramahamsa Nithyanandu, 19.január 2013

NACHIKETA ZIADA YAMU (BOHA SMRTI) O TRETIE ZELANIE

Nachiketa hovori: “Mam jednu pochybnost ohladne toho co sa stane s clovekom po smrti. Niektori hovoria za nadalej existuje, ini ze neexistuje. Tuto vedomost tuzim mat vysvetlenu od teba, z mojich zelani je toto to tretie.”
Ak niekto dokaze niekoho udriet so zopatymi rukami, tak po prvy krat to urobil Nachiketa Yamovi. Je to akokeby za mnou niekto prisiel pocas Kalpataru a ja mu poviem: Povedz si akekolvek zelanie. A on odpovie: Nie, najskor slub ze mi ho splnis. Ja budem v takej nalade ze poviem, dobre, akekolvek zelanie poziadas, splnim ti ho. A ten clovek povie: daj mi Nithyananda Dhyanapeetam, chcem tam sediet. 
No povedzte mi, v akej pozicii by som bol? Presne v tej istej pozicii je Yama. Pretoze okrem MahaKaalu, Mahadevu, t.j. Shivu a Yamu, nikto iny nepoznal tajomstvo smrti. Ludstvu nebola spristupnena tato vedomost predtym ako bol spisany Katopanishad. Je to Nachiketa, kto je zodpovedny za prinesenie vedy a vedomosti o smrti pre ludstvo ako prvy. 
Takze Yamove prekvapenie bolo pochopitelne. Zelanie ktore Nachiketa vyslovil je neocakavane a urcitym sposobom netolerovatelne. Pretoze to nebolo povazovane za pravo pre ludske bytosti. Ani za pravo ani za spravne. 
Takze Nachiketa v ohni jeho autentickosti hodil sip, zariskoval a caka co sa stane. 
Yama je v pasci. Yama je v pasci. 
Nachiketa nadherne vyjadruje svoje zelanie. Jeho mamakara je pochybnost: co sa stane s clovekom po smrti. Niektori hovoria za nadalej existuje, ini ze neexistuje. 
Na svete bude vzdy dost ateistov, ktori by vytvorili pochybnosti v nas. Swamiji hovori vtip:
 Ruski kozmonauti sa vratia z prveho letu do vesmiru a ako prvy ich privita president v Kremli. Da si ich zavolat do svoje pracovne a pyta sa: Ked ste leteli hore, videli ste tam obrovskeho bieleho muza s bielou bradou? Kozmonauti hovoria: Ano, videli. Prezident hovori: Tusil som ze je to tak, ale nikomu to nesmiete povedat, lebo vas dame odstranit. O par tyzdnov na to ich pozve papez do Vatikanu. V jeho sukromnej pracovni sa ich pyta: Ked ste leteli hore, videli ste tam obrovskeho bieleho muza s bielou bradou? Kozmonauti hovoria: nie, nic take sme videli. Papez na to hovori: Tusil som ze je to tak, ale nikomu to prosim nehovorte.

Ked milujete, nenavidite. Ked nenavidite, zaroven millujete. Je vo vas neustala neautentickost. Pokial sa neulozite do cistej autentickosti a integrity, laska bude nanavistou a nenavist laskou. Poviem vam, v hlbke svojho srdca Lenin stale nie je schopny odstranit jeho lasku voci mne. Stale ma moju rec tela. Ale my nemozeme byt autenticky so svojou nenavistou, pokial nie sme autenticki so svojou laskou. 
Hlavnym prudom myslienok je to, ze navonok nieco nie je ukoncene.
Nachiketa isiel do extreme svojej zodpovednosti a autentickosti, ale stale nie je osvieteny, nema jasno v tejto tematike, preto sa pyta, co sa stane po smrti. Hovori: Chcem byt uceny tebou, Pan Smrti, ty si insider, prosim nauc ma, daj mi instrukcie. 
Pan smrti Yama je terorizovany malym chlapcom vdaka sile jeho autentickosti. Smrt, ktora terorizuje svojim zasahom cele ludstvo je teraz terorizovana malym chlapcom. Na pocit ze vas niekto zatlaca do uzkych su rozne reakcie: Bitka, utek alebo vyhovorky. 
Mahakala nemoze utiect, nemoze klamata a nemoze zautocit. Ved nakoniec je to on kto ponukol Nachiketovi 3 zelania, preto sa snazi vyhovarat, ale nedari sa mu to. Hoci neskor Yama hovori, ze len testoval Nachiketovu silu odhodlania, ja tomu neverim. Ako insider, tkory vidi do psychologie ludi a bytosti vyssich dimenzii vam hovorim – Yama je otraseny. 
Pochopte, ak rozumiete psychologii Hinduistov, stanete sa vodcom Hinduistov. Ak rozumiete psychologii Bohov, stanete sa vodcom Bohov. Maha Kala sa citi ohrozeny. Nachiketova otazka je jednoducha, ale Yama vo vnutri exploduje ako casovana bomba. Ako by si mohol dovolit odhalit pravdu obycajnemu chlapcovi? Ale je viazany slubom splnit akekolvek zelanie, o ktore Nachiketa poziada. Preto sa Yama pokusa odlakat chlapcovu pozornost od tejto temy tym, ze mu zacne ponukat rozne alternativy, ktore by boli pritazlive pre chlapca jeho veku. S tymto na mysli sa Yama prihovara Nachiketovi nasledovne:
“Zlozite veru su tieto otazky, o Nachiketa, aj samotni bohovia maju pochybnosti o tejto teme. Je to velmi jemny concept, nie je lahke ho pochopit. Poziadaj ma o ine zelanie. Netlac ma do tohto. Neziadaj odo mna toto zelanie.”
Vidim velmi zivo celu scenu ako sa odohrava. Yama padol na kolena, zatial co Nachiketa stoji vzpriamene. Yama pokracuje: “Ani Bohovia, ani velmi stary Bohovia nemaju pristup k tymto odpovediam.” Yama sa snazi odviest Nachiketovu pozornost: “O Nachiketa, toto su velmi zlozite koncepty, nebudes im vediet porozumiet. Na tuto temu dokonca aj Bohovia zo starych cias maju pochytnosti, toto je velmi zlozita tema a je tazka na pochopenie. Preto, o Nachiketa, poziadaj o ine zelanie, netlac ma do tohto, stiahni svoje zelanie.”
Ale Nachiketa stoji vzpriamene, je velmi autenticky. Yama hovori: Nemozem ta toto naucit, tato vedomost nemoze byt zdielana.” A uklada vinu na Nachiketu slovami: “ty by si jej neporozumel”. 
Je to ucitel, nie ziak, ktory ma zobrat zodpovednost za nevedomost ziaka, nie naopak. Ale Yama hovori: “neziadaj odo mna toto zelanie!”
Yama v mojich ociach skutocne klesol. Pouziva velmi ubohe argument. Skutocne si myslim ze si mohol vymysliet aspon nieco viac doveryhodnejsie. Mohol povedat, Nachiketa, musim ta najskor otestovat, otestovat tvoj mozog a uistit sa, ze pochopis tieto pravdy. Ale Yama zhadzuje vinu na Nachiketu tym ze hovori, ty to nebudes vediet pochopit. 
Pochopte, iba ked vy niecomu nerozumiete, nebudete schopni to vysvetlit ani inym a poviete im, ze by to nepochopili. Vsetci ucitelia chapu, co sa snazim povedat. Vzdy ked nejakemu konceptu nerozumiete, snazite sa v inych vytvorit pocit viny, ze by neboli schopni to pochopit. 
Ja vas nikdy nenecham bez toho, aby ste pochopili co len jedinu tatwa -pravdu, ktoru sa snazim podat, pretoze ja rozumiem kazdej tatwe, pravde, ktoru ucim. Iba ked spite a nepocuvate, vtedy nemozem robit nic. Vtedy si hovorim: Boze, ktovie ci pochopili co som sa snazil povedat, alebo nie.” Ale ak pocuvate, tak dokazem urobit akukolvek tatwu, pravdu vasou sucastou. Tatwa znamena co? Urobit urcity koncept vasou sucastou: Tat – wa. Robit to sucastou vas, to je tatwa. 
Poviem vam, je mi velmi jasne, v tomto versi je Yama otraseny, pristihnuty v nevedomi. Tri krat opakuje: “Tato vedomost je velmi jemna, nie je lahke ju pochopit. Vyber si ine zelanie. Netlac ma. Neziadaj odo mna toto zelanie.” 
Yama pouziva tieto dovody:
  1. Ani najstarsi bohovia nevedia tuto pravdu
  2. Je to velmi zlozite pochopit
  3. Je to velmi jemny koncept, tvoj mozog to nepochopi, si male dieta.
  4. Vyber si ine zelanie 
  5. Netlac ma do toho! A nakoniec:
  6. Neziadaj odo mna toto zelanie.
Yama pouzil takmer vsetky zbrane ake mohol. Yamove mentalne vykyvy, plan A, plan B, plan C, plan D su krasne zobrazene v tomto jedinom versi. 
Hovori: poziadaj o cokolvek ale nie o toto! Dokonca aj v pozicii Bohov existuje neistota. Ak niekto ziska vedomost o tom, co sa odohrava v hlave Bohov, stane sa kralom bohov. Ak niekto dosiahne vyssiu vedomost ako ma Kral bohov, ten nasledne strati svoj post. Ak niekto ziska vyssiu vedomost o smrti, vezme Yamovi jeho post. Toto su vsetko len pozicie. Az po Brahmu je to pozicia, nie osoba. Je to ako v politike. Tie pozicie nie su zavisle na konkretnej osobe, su to len pozicie. Ktokolvek sa moze stat predsedom vlady. 
Nachiketa Yamovi odpoveda: “O smrt, ty hovoris, ze dokonca aj bohovia maju o tomto pochybnosti a ze je to tazke pochopit, ale ucitel ako si ty sa nikde neda najst a preto ziadne zelanie sa nemoze rovnat tomuto.”
Poviem vam, kedykolvek vam vam osoba dava dovody na nesplnenie vasej urcitej poziadavky, autenticky ich pocuvajte a pouzite spatne presne tie iste dovody na to, aby splnili co od nich ziadate, a co oni odmietaju.  Toto je tajomstvo uspesneho vyjednavania. Pocuvajte a dajte mu ten isty dovod a povedzte, toto je ten dovod, pre ktory to musis urobit.
 Ak nepocuvate argument vasho oponenta a pouzijete ine dovody, tak prehrate. V momente ak zacnete davat opacne dovody na tie, ake dostavate, tak prehrate.
 V umeni vyjednavania prva vec je: Pocuvajte! 
Druha vec: Nemente dovody, ktore vam dava druha osoba! Zopakujte tie iste dovody. 
Ak chcete napriklad, aby niekto bezal marathon, a on vam odpovie, ze nevie ani behat, nevladze, povedzte mu, toto je presne ten dovod preco chcete aby bezal. Vyzera to mozno neprakticky, ale toto je umenie vyjednavania. 
Nachiketa vdaka jeho autentickosti a dokonalemu pocuvaniu opakuje Yamove dovody. Ak vam niekto da 6 dovodov, 6 vyjadreni, tak ich nebudete vediet vsetky zopakovat pokial nebudete dokonale pocuvat. Pokial nebudete velmi autenticki vo svojom pocuvani. 
Nachiketa doslova opakuje. Nachiketa hovori:  “O smrt, ty hovoris, ze dokonca aj bohovia maju pochybnost o tomto a ze je tazka na pochopenie. Toto je dovod preco chcem aby si mi odpovedal. Ucitel ako si ty sa neda najst.”
Tuna Nachiketa neutoci na Yamu novymi dovodmi, ze ak to ty nevies vysvetlit, tak co si potom za ucitel. Nie! Nachiketa  velmi inteligentne, prebera zodpovednost za Yamovu neautentickost a hovori: “Nenajdem lepsieho ucitela ako si ty.”
Pochopte, Yama pretoze sa citi napadnuty, obivnuje Nachiketu a snazi sa vlozit do neho pocit viny, ze nebude schopny porozumiet a pochopit. Keby Yama prebral zodpovednost za Nachiketovu autentickost tak by povedal, syn moj, tvoj mozog je prilis maly, potrebujes este vyrast, urobim par testov a uistim sa, ak ja tvoj mozog dost vyspely, tak ti odhalim toto tajomosto. Ale Yama hovori: Nie! Yama je uzavrety. Ale Nachiketa, ktory je stelesnenim autentickosti, ktora dokaze odomknut akekolvek dvere, tam stoji s autentickostou a hovori: “prave pre tieto dovody ma to musis naucit. Hovoris, ze aj samotni bohovia maju o tomto pochybnosti, a ze je to velmi zlozite.  Toto su prave tie dovody, preco by si ma to mal naucit. A iba ty si ten spravny ucitel, nikto iny. Ucitel ako si ty sa neda najst, preto ziadne ine zelanie sa nevyrovna tomuto.”

Yama udava 6 dovodov preco nemoze Nachiketovi splnit jeho zelanie:
1.     Ani najstarsi bohovia to nevedia 
2. Je to velmi zlozite 
3. Je to velmi jemny koncept
4. Vyber si ine zelanie – Yama sa snazi odviest N. pozornost
5. Netlac ma do toho! A nakoniec:
6. Neziadaj odo mna toto zelanie, tymto koncim tuto konverzaciu. Skoncili sme debatu.

Yama, ktory zije v  spolocenskej discipline (Niyama), moze cuvnut od slubu ktory dal?  On cuva! Ale Yama cuva. 
V dalsom versi Yama hovori: “Poziadaj o synov, vnukov, ktori mozu zit 100 rokov, vela dobytku, slonov, koni a vela zlata, vyber si obrovske pozemky na zemi, a aj ty sam mozes zit tolko rokov ako si len zazelas.” 
Yama sa stale nevratil do svojho centra. Dokonca aj ja sa smejem z Yamu. Je to akoby povedal, urobim ta prezidentom ameriky, na dlho, kym len budes moct. Dam ti vela deti, velku rodinu, velke pozemky a bohatstvo, vela dobytku, v tom case dobytok bol bohatstvom. 
Teraz sa Kala skutocne snazi odviezt Nachiketovu pozornost. Pochopte, ak chcete byt uspesni vo vyjednavani, nemali by ste stratit pozornost. Nemali by ste prestart pocuvat. Pochopte, mali by ste pocuvat, pocuvat, pocuvat.  Iba vtedy pochopite, ze protivnik sa len snazi odviest vasu pozornost. 
Ako vsetci viete vycitit, Nachiketa nepovoli vo svojom zamere. Ked aj my vsetci to vieme predpovedat, ako to ze Yama nevie? 
Je to preto, lebo v neautentickosti sa snazite hadzat vsetky mozne kamene, aj ked viete, ze to nezaberie. 
Sponntanne klamanie, to je vzorec, ktori mnohi z vas mate. V mojom ashrame, niektori ashramajti si vyvinuli vzorec spontaneho klamania. Klamu mi rovno do oci a za par sekund si spontanne vytvoria dokonale dovody a pribeh. A taktisto aj veria, ze ma presvedcili. 
Nechapu, ze vo vnutri ja robim len toto, hahahaha. Na vonok ukazujem, ze aha, aha, ok, tak najdi inu moznost. Ale vo vnutri robim velmi jasne toto: Baaaah (znamena to ze jasne vie ze klamu). Bohuzial, toto sa stane vzorcom – toto spontanne klamanie. A poviem vam, ked si vyviniete vzorec spontanneho klamania, tak akykolvek projekt ktoreho sa chytite, mozno bude uspesny, pretoze sa tyka mojej sangy, pretoze je to moja sanga sankalpa, ale vy budete zlyhanim a nenaucite sa to co by ste sa naucili vykonanim projektu do ktoreho som vas dal. Vas rast sa nestane. Projekt bude uspesny, ale vy budete len zobrak. Ubohy zobrak. Budete ako saso cely zivot.Mozem vam dat 100-ky prikladov. 
Kolki z vas mate tento vzorec spontanne mi klamat, ked vas zatlacim do rohu? A takisto si myslite, ze ste ma svojim klamstvom presvedcili. Kolki z vas, zdvihnite ruky. Pochopte, vsetci z vas zostanete len ako sasovia cely zivot. Ak neprelomite tento vzorec a neustalite sa opat v integrite, tak nech budete robit v akejkolvek oblasti, v akomkolvek odvetvi, nebudete uspesni, pokial nenastolite vasu integritu a neprelomite tento vzorec spontanneho klamania. 
Spontanne klamanie znamena, ze nemate silu, citite sa bezmocni. A teraz Yama sa citi bezmocny, preto robi toto odputavanie a vyhovaranie sa. 
 Pred ocami autentickosti je Yama prekonany. Nachiketa prekonal Yamu. Yama sa stal bezmocny pred Nachiketom. Uplne bezmocny. Nachiketa stoji vzpramene a Yama klaci na kolenach so zlozenymi rukami.

 Yama hovori: toto je velmi zlozite, tvoj mozog to nepochopi, pytaj si ine zelanie, toto ti nemozem splnit, netlac ma! Nachiketa ani netlaci. Yama samotny presiel vsetkym emocialnym chaosom a zmenami nalad a odpoveda uplne chaoticky. Je to ako keby predtym ako vasa maznelka zacne hadku vy vyplujete vsetky argumenty ktore ste si pripravili, aby mohla zacat hadku so vsetkymi dovodmi, ktore ste jej uz ponukli.
Ved ani nemala naladu zacat hadku, ale vy uz mate cely scenar pripraveny na hadku. A ked precitate svoj scenar mate pocit akoby ste vyhrali tu hadku. Takze co si myslite, ak pouzijem takuto strategiu a poviem to takto a takto, tak vyhram tuto hadku, a budem vitazom. Ale bohuzial vy nechapete, ze vy ste si napisali len svoj scenar ale neviete co bude hovorit druha strana. Vy vsetko vyplujete, vasa zena zatial velmi pokojne caka, pokial vsetko nevyplujete a nedate vsetky vase dovody. 
Vy tam doslova stojite nahy. Citite sa neskutocne hamblivy, neviete kam mate dat ruky a co skor schovat. A ja sa len opytam, uz si dohovoril? Potom sa zrazu preberiete a poviete, nie, este nie je koniec. Ja poviem, ok, pokracuj.  Vy uz neviete kam dat ruky, ci dopredu, ci dozadu, nakoniec pochopite, ze vase dver ruky nemozu schovat vsetko, tak si pre istotu zakryjete celu tvar. Nechcete vnimat tu hambu, ktorej musite celit. Tu je to miesto, kam vas dostane neautentickost. Uz ste prehrali hru. 
Vasa manzelka teraz zacne velmi pokojne. Vyjadrim sa k tvojmu prvemu dovodu, prosim zopakuj ho. Vy uz ste presli vsetkymi emociami a choaosom. Pochopte, ked prechadzate vsetkymi moznymi emociami a chaosom bez toho, aby vas ta druha osoba zmykala, tak stratite vsetku energiu. Ak idete do tohto extreme pockajte, kym vas druha osoba zatlaci do dalsieho extremu, aby ste nemarnili svoju energiu.Ale ked sa tam vyzeniete sami, to znamena ze ste minuli celu svoju energiu. Ak pojdete do extremu hnevu, pockajte na reakciu protivnika. Nech vas on zatlaci do viny. Ale netlacte sa tam sami. A dalsi krok po pocite viny je nasilie. Pockajte,nech vas tam zatlaci ina osoba, netlacte sa tam sami. Potom vasa energia je minuta, nemate benzin, ste hotovi. 
Takze kedykolvek mate hadku alebo vyjednavanie, toto je umenie ako zvitazit. Takze instrukcia: nevychadzajte mimo dovodov ktore oni uvadzaju. Neprinasaje nove dovody preco by oni mali nieco vykonat. Pouzivajte iba ich vyhovorky a pouzite ich na to, aby ste ich donutili vykonat co chcete. Ak budete pocuvat, budete vediet cely dialog, ktory si on pripravil. Ale ak nebudete pocuvat, nenajdete tu pascu v ich argumentoch. 
Ak budete dobre pocuvat, pouzijete ich samotne dovody ako dovody na vasu vyhru.  Yama ukazuje svoju neistotu, snazi sa zastrasit Nachiketu, prinasa mu pocit viny a snazi sa ho zmiast a ukazuje svoju moc, vyhlasuje vojnu. Pochopte tie vykyvy nalad ktorymi prechadza Yama. Yama je prekonany Nachiketovou autentickostou. 


Z rannej správy Paramahamsa Nithyanandu, 10.január 2013

Kolki z vas chcete zit naveky?

Ja chcem zit naveky. Preco? Pretoze si uzivam existenciu, to ze som, ze existujem. 
Existovat, byt je Sat. Uvedomovat si to, byt si vedomi svojej existencie ja Chit. A byt blazeny je Ananda. Takze ja chcem Sat-Chit-Ananda.
Samozrejme, ak sa chcete stat nesmrtelni, vedu o nesmrtelnosti mozete ziskat len v tomto tele. Len pokial mate telo mozete sa stat nesmrtelni. Ale toto telo samotne nebude moct zit naveky. Pretoze toto telo je pominutelne. Ale sposob ako prist k nesmrtelnosti je len cez toto telo. Vase telo je ako vosk ako forma na nesmrtelnost. Ale nesmrtelnost samotna nelezi v tomto tele. Telo sa musi roztopit ako vosk.
Dam vam priklad. Ked vyrabate deity, sochu, viete ako sa to robi? Sochy bohov sa robia zo zliatin piatich kovov. Najskor sa z vosku vyrobit podoba sochy. Ta socha sa potom oblepi sadrou, ktora presne kopiruje tuto sochu. Ta sadra je forma na novu sochu Boha. Potom sa ten roztopeny kov naleje do tej formy. Co sa stane? Ten horuci kov rostopi ten vosk, vosk vytecie a kov naplni tu sadru, tu formu. Takto vznikne deity, socha.
Takze  pochopte, vosk je to co je nevyhnutne na vytrorenie tej diety. Ten vosk dava tvar tej deity.  Potom sadra, ta vytvori formu na tu deity. Do tej formy sa vleje kov a socha sa narodi.
Pochopte, vase telo je ten vosk. A ta sadra, na vytvorenie vasej nesmrtelnosti, tu sadru, ktoru  musite obalit vase telo, aby ste boli nesmrtelni, to je Autentickost.
Autentickost je to co da zivot vasej nesmrtelnosti, nie vase telo!!!
Je jeden  krasny Upanishad, vola sa to Katopanishad, ktory rozprava  pribeh o malom Nachiketovi, ako ide za Panom Smrti Yama.

Nachiketa je maly princ, maly chlapec. Jeho otec tuzil po nesmrtelnosti a preto robil janyu (ritual ohna), na to aby sa stal nesmrtelny.  Podla toho ritualu mal kral do  ohna ponukat tie najvacnejsie veci jeho zivota, ale on ponukal len tie najhorsie, ako stare saty, dobytok ktory uz bol na pokraji zivota atd.
Jeho  syn Nachiketa videl otcovu neautentickost a preto isiel za otcom aby ho na to upozornil. Pochopte, Nachiketa prebral zodpovednost za otcovu neautentickost! Maly chlapec prebral zodpovednost za otcovu neautentickost.
On neprisiel za otcom so slovami, “Otec, ty si neautenticky!”, nie, on prisiel za otcom so slovami, “Otec, ty mas ponukat najvzacnejsie veci svojho zivota, komu ma ponuknes?”
Nachiketa bol tak autenticky, ze prebral zodpovednost aj za otcovu neautentickost a bol ochotny prebrat ju na seba sameho. 
Jeho otec nereagoval na jeho vyzvy. Nachiketa to musel zopakovat 3 krat, aby jeho otec vobec reagoval. A podla toho ako jeho otec reagoval, da sa usudit, ze Nachiketov otec bol velmi vybusna povaha. Pretoze inak by nepovedal slova ktore povedal. Nachiketov otec pvedal: “Zomri!”
Ktory otec by povedal svojmu vlastnemu dietatu aby zomrelo? Musi to byt len velmi vybusna a sebecka povaha, to znamena, ze Nachiketa musel vediet o tejto povahe jeho otca. Nachiketa musel ocakavat, ze otec vybuchne a ze jeho reakcia bude prudka, napriek tomu, on prebral zodpovednost aj za tuto cenu. 
Nachiketov otec vybuchol po tretom raze Nachiketovho naliehania, ze komu ho ponukne. Povedal: “Nech zomries. Chod za smrtou!”
Nachiketa posluchne otca. Nachiketa sa ani na minute nepozastavi nad tym, co otec hovori. Kolki z nas by toto dokazali? Kolki z nas by ochotne povedali, “dobre otec, ja idem za smrtou”??? Kazdy z nas by povedal, “Co??? Preco by som ja mal zomriet, ty zomri. Ja som mlady, potrebujem zit”. 
Ale Nachiketa to neurobil. On prebral uplne zodpovednost za otcovu neautentickost a naplnenie jeho neautentickosti bol ochotny dat aj svoj vlastny zivot. Nachiketa sa vyberie za smrtou. 
Toto je ta najvyssia forma autentickosti. Pochopte, ked preberiete zodpovednost za neautentickost inych, to je ta najvyssia forma neautentickosti.

Nachiketa je dokonalym prikladom autentickosti, integrity, zodpovednosti a obohacovania inych o osvietenie. Nachiketova fotka by mala byt v kazdej Nithyananda vidyaleya (Nithyananda skole, alebo Gurukul) a v Bidadi budeme mat Nachiketovu deity (sochu). Nachiketa je prikladom tychto 4 uzasnych vlastnosti. 
Pre vsetkych ludi su ich deti ich planom B. V kazdej spolocnosti, v kazdom spolocenstve, aj v risi zvierat, aj akomkolvek kmeni na planete Zem, dokonca aj v takych kmenoch, kde ludia nie su priputani ani ku svojim sexulanym partnerom, su vzdy priputani ku svojim detom. Priputanost k detom existuje v kazdom spolocenstve. 
Preco? Pretoze deti su vas plan B. Cez vase deti vy chcete zit, chcete naplnit co ste nenaplnili, cez nich chcete pokracovat vo svojom zivote a preto ste k nim tak priputani. 
Plan B je vsak zarukou toho, ze plan A zlyha. 
Pochopte, Nachiketov otec chcel vecny zivot. Preto robil ritual na ziskanie nesmrtelnosti. To znamena vytvaral si plan C. Nachiketa je jeho plan B. V momente ako Nachiketa poslusne odchadza za smrtou, jeho otec sa vzpamata, vidi ze jeho plan B zlyhava, jeho plan B odchadza a zacne Nachiketu prosit nech nejde.
Pochopte, vy mate zit naveky, Nithya Jeevita, vecny zivot. To je vas plan A. Ale ked si uvedomite ze vase telo je smrtelne tak si vytvorite plan B. 
A tak si vytvarate si plan C a D. Ale vsetky vase plany su len pripravou na to ze vas plan A zlyha. Takze jediny sposob ako zit naveky je vytovrit si plan E. A to je zit naveky cez autentickost, tym ze sa natiahneme za hranice smrti. 
Plan A je ked chcete zit naveky cez vase telo. Nithya Jeevita. Ale kedze to nie je mozne, vytvorite si plan B. 
Plan B su vase deti. Cez vase deti chcete zit dalej. 
Plan C je zit cez vase bohatstvo a charitu. Napriklad postavite chram, ale na tom chrame je plaketa s vasim menom. Chcete aby si ludia pamatali naveky, ze to vy ste postavili ten chram. Je to vase meno a slava, cez ktore chcete zit nadalej. 
Plan D su rozne intelektualne objavy, vynalezy, cez ktore chcete zit naveky. 
Ale plan E je jediny plan ktory funguje. Toto je plan pre vecny zivot. Zit naveky cez autentickost. 
Vzdaje sa planov A az D, pretoze tie nefunguju.
Nachiketa isiel za Yamom, panom smrti, ale Yama mu splnil 3 zelania. Vdaka nim sa Nachiketa stal nesmrtelny. Nachiketa dostal tajomsto ako prekrocit smrt a stal sa nesmrtelny. Vdaka jeho autentickosti. Ja som aj rozmyslal, ze ked Yama ucil Nachiketu tajomstvo smrti, tak mu daval take jednoduche ulohy. Preco? Pretoze Nachiketa uz bol inkarnacia. Takze ucenie Yamu pre neho nebola transformacia, ale uz to bola len korunovacia. 
Takisto aj vy, mozete zit naveky vdaka vasej autentickosti. Preberte zodpovednost za neautentickost inych a natiahnite sa za hranice smrti.
Odteraz su tieto 4 slova moje mantry:
  1. Integrita
  2. Autentickost
  3. Zodpovednost
  4. A nestracat nadej v ludi.  
Tieto 4 slova su teraz moje Vedy. Moje vedske texty. Pochopte, tieto slova ma naucila Ma Maneesha. Niektore koncepty som chapal, rozumel som im, ale len v sanskrite. Ale ona ma naucila tieto 4 slova v anglictine a preto teraz mozem rozsirovat tuto vedu dalej. 
Pochopte, niekedy ziak nauci veci samotneho ucitela. Takze chcem aby toto bolo na zazname, ze je to Ma Maneesha, ktora ma naucila tieto slova. 
V dobrodruzstva Nachiketu budeme pokracovat na dalsom satsangu. 


Z rannej správy Paramahamsa Nithyanandu, 8. január 2013

Dnes budeme pokracovat o autentickosti.

Vsetci ste si urobili domacu ulohu z poslednej prednasky? Ak nie, tak tu nemate co hladat. Ak ste nedokoncili domacu ulohu, tak prosim odidte a chodte ju najskor dokoncit.  (Swamijiho slova).
Minule sme rozpravali o Annyakare. Annyakara je, to co si o vas myslia ini, ktore je nezavisle na tom ako sa im vy prezentujete.  Napriklad moja Annyakara je, to co si vy myslite o mne, co je nezavisle odo mna.
Takze Mamakara, to je to, ako vidite sami seba.
Ahankara je to, ako sa prezentujete inym. 
A Annyakara je to ako vas ini vidia, bez ohladu na to ako sa prezentujete.
Vasa domaca uloha zo predosleho satsangu bola napisat, ake dobre a zle veci sa vo vasom zivote udiali na zaklade annyakary (na zaklade toho ako vas vnimaju ini), aku zodpovednost za to nesiete a ako ich mienite napravit. 
Ak ste tuto ulohu nedokoncili, tak si vezmite pero a papier napiste to teraz. Ked si autenticky sadnete sami so sebou, aspon na 10 – 15 minut a budete sa snazit tu ulohy vypracovat, aj ked mozno nenapisete vsetko, aj tak ste autenticki. (dajte si aspon 10 minut na vypracovanie tejto ulohy, az potom sa pohnite dalej.)
Annyakara je to ako vas vidia ini. Napriklad, ked vy mna vidite ako Shivu, hoci ja sam seba vnimam iba ako ciste vedomie, napriek tomu dovolim, aby ste vy mna mohli vidiet ako Shivu. A pretoze to dovolim, tak som za to nepriamo zodpovedny.
Zosuladit svoj zivot s mamakarou (s tym, ako vidite vy sami seba), dalej s ahankarou (s tym ako sa prezentujete inym) a s annyakarou (s tym ako vas vnimaju ini), so vsetkymi z nich, to je autentickost. 
Prosim pochopte, my vzdy citime, ze sme zodpovedni za mamakaru a ahankaru, ale z velkej pohodlnosti nechceme prebrat zodpovednost za annyakaru. Nie! Autentickost znamena zobrat zodpovednost za vsetky 3. 
Ked ma niekto vidi ako Shivu, zobrat zodpovednost  za urobenie cohokolvek pre neho, tak ako by to urobil Shiva, natiahnut moje schopnosti, rozsirit ich tak ako on to ocakava. On mozno ocakava nejake pozehnania od Shivu, tak premieta Shivu na mna, takze ja teraz mam zodpovednost natiahnut, rozsirit moje super-vedomie, aby som mu tie zelania splnil, aby som mu dal to liecenie, aby som mu bol dostupny ako Shiva.
Pochopte, toto je autentickost. 
Ci im to ja slubim alebo nie, ludia ocakavaju aby som ich mal ucit yogu, ocakavaju ze ich budem ucit duchovne pravdy. Takze ked oni premietaju ich annyakaru na mna, ja sa rozpinam, natahujem sa podla  tejto ich annyakary.
Rozpinat sa podla annyakary inych, to je autentickost. 
Pochopte, ja sa neustale rozpinam, rozpinam, rozpinam. Ludia sa ma pytaju, “Co to je Swamiji, ved ty sa stanes takmer otrokom tych ludi! Cokolvek co chcu musis to urobit, musis to splnit!”
Nie! Otrokom budete iba vtedy, ked ste do niecoho donuteni.  Ale ak to urobite svojvolne, z dovodu ze ste prebrali zodpovednost, vtedy ste Majster!
Ked nieco ludia na mna premietaju, tak ja sa vedome rozhodujem to naplnit. Takisto, ked ludia na mna premieataju ze som falosny, a snazia sa ma zneuzivat, tak postavit sa voci tomu, pozriet sa tomu do oci, zobrat zodpovednost dokonca aj za to a nestracat nadej v ludi, to je autentickost. 
Neustale pracovat, pracovat a pracovat na tom, aby to pochopili, vysvetlit im, ze ich chapanie je nespravne, nestracat nadej v ludi!
Kolkymi nelegalnymi sposobmi sme boli zneuzivani? Co sa napriklad stalo v Thiruvannamalai pocas mojich narodenin - zamietli mi pristup do mestskeho chramu, zakazali nam sprievod po meste, dokonca nam zakazali verejnu prednasku na nasom vlastnom pozemku v ashrame! To je nabozensky terorizmus! Legalne na toto nemaju pravo, ale prislo to k nam ako vystraha, ze ak porusime ich varovanie, tak poslu do chramu par vytrznikov, ktori urobia v dave chaos a my vas z toho obvinime a budete mat legalne problemy s policiou.
Toto boli ich presne slova, ktore mi povedali. To bola cista vyhrazka.
Ja som si povedal, dobre, z celeho sveta prisli tisicky ludi na tuto oslavu, len aby ma videli a dostali jeden dotyk odo mna. Ich nebude trapit ak nebude sprievod, alebo ak nepridem do chramu. Oni ma prisli len vidiet a mat odo mna jeden dotyk. Takze ja by som mal byt pre nich dostupny v ashrame, a nie vo vezeni, aby som splnil ich ocakavania. Toto je moja autentickost. Ja som sa rozhodol ze nebudem bojovat, napriek tomu ze to bolo nelegalne vydieranie. Bolo to nelegalne vydieranie, ale ja som sa rozhodol nebojovat, pretoze keby som tam isiel aj napriek ich vystrahe, tak by som mozno skoncil za mrezami, kym by sa to na druhy den nevysvetlilo, a ludia z celeho sveta prisli, len aby ma videli, len aby mali jediny dotyk odo mna. Preto som len stal a celil tomuto utoku. Celil som tomuto nelegalnemu potlaceniu mojich nabozenskych prav. 
Nastastie na vsetky 3 veci, ktore nam zrusili mame ich pisomny list, ktory je nelegalny. 
 Takze bolo to potlacanie mojich prav, ale ja som sa rozhodol tomu celit, pretoze pokial nezoberieme zodpovednost, nemozeme vyriesit problem. 
Az ked preberiete zodpovednost budete citit dostatocnu silu na to, aby ste ho vyriesili. Ak budeme inych len obvinovat, to sposobi ze sa budeme citit len viac a viac bezmocni.  Zodpovednost vam dava silu. Obvinovanie vas robi bezmocnymi. 
Ale ja som povedal, dobre. Ja budem neustale zvacsovat svoju trpezlivost. Pretoze je to potrebne pre ctitelov, kvoli nim to robim.
Autentickost znamena zit do extremu vasich schopnosti, vasej capacity. Pochopte, kapacita nie vzdy znamena bojovat, niekedy kapacita znamena trpezlivost. Ak je to bojovanie, ktore naplni vas zamer, vtedy bojujte. Ak trpezlivost naplni vas zamer, praktizujte trpezlivost, ale ci uz praktizovanim trpezlivosti alebo bojovanim, to rohodnutie musi byt urobene pre dobro sangy. To je autentickost. Toto je moja autentickost. 
Ja tu mam byt pre ludi a ponuknut im tieto vedomosti a skusenosti, preto niekedy treba praktizovat kapacitu trpezlivosti a niekedy kapacitu bojovania, ale kazdu z nich musite urobit na maximum. 
Pochopte, autentickost znamena zit na maximum vasej capacity v kazdom momente vasho zivota. Podla toho ak vy chapete vrchol vasej kapacity a podla toho ako iny vidia maximum vasej kapacity. 
Pochopte, moji ctitelia chcu aby som naplno bojoval, moji neprajnici chcu aby som  praktizoval trpezlivost. Ja robim oboje. Ked je to potrebne, bojujem, ked je to potrebne, praktizujem trpezlivost, ale oboje na maximum. 
Samozrejme, my teraz posleme ich nelegalne listy na sud v Tamil Nadu, a budeme vyzadovat pravne rozhodnutie a zastavenie tohto neustaleho zneuctievania, ktorym ja a moji ctitelia a ziaci prechadzaju. Pochopte, autentickost nie je o tom naplnit to co si vy myslite ze je vasa kapacita, ale je to o naplneni toho, co ini vidia ako vasu kapacitu. 
Ak niekto na mna premieta ich ocakavania, ze ich mam vyliecit, ja musim rozsirit moje vedomie a priviest energiu liecenia a vyliecit tu osobu. Pochopte, iba ked rozsirite svoju kapacitu na obraz a ocakavania inych, tak vyjadrujete mimoriadne a zazracne schopnosti. Nie inak. 
Ja podla svojej mamakary (ako vnimam ja sam seba) a podla mojej ahankary (ako sa prezentujem inym) nepotrebujem vyjadrovat mimoriadne vynimocne schopnosti. Ale musim byt autenticky voci annyakare, a preto sa cez toto telo vyjadruju vsetky mimoriadne schopnosti. Ked vidite, ze sa cez moje telo vyjadruje mimoriadne liecenie, ked sa cezo mna vyjadruju mimoriadne nadprirodzene schopnosti ako prebudzanie kundalini, levitacia, materializacia, tak je to kvoli annyakare. Kvoli mojej autentickosti s annyakarou.
Pochopte, ak ste akokolvek benefitovali z tychto mimoriadnych schopnosti vdaka vasej annyakare, tak vy ste tiez zaviazani byt autenticky voci annyakare aku maju ini na vas. Zivot sa vo vas deje iba vtedy, ked ste autenticky s annyakarou.  Pocuvajte! Pocuvajte!
Ked som rozpraval o integrite, bolo to velmi jednoduche. Kazdy sa zaviazal urobit len tolko, kolko je v jeho silach. Ak chcete vykonavat iba podla vasej kapacity, tak vykonajte a zomrite. Nemate pravo zit. 
Zvacsit svoje schopnosti do takej miery, ako ini citia ako vasu kapacitu, to je autentickost. Natiahnut sa na naplnenie annyakary, nie len mamakary a ahankary.
Ked zvacsite svoju kapacitu natolko, aby ste naplnili vasu mamakaru (to ako vy vnimate svoju kapacitu), dosiahnete satori, t.j. budete naplneni sami so sebou. 
Ak zvacsite svoju kapacitu na naplnenie ahankary (toho ako prezentujete svoju kapacitu), stanete sa osvieteni. Naplnite identitu ktoru premietate pred inymi.
Ak iba vtedy, ked naplnite aj annyakaru sa stanete inkarnacia. Stanete sa inkarnacia.
Pochopte, kazdy jeden z vas sa musi stat inkarnacia!
Uspech, uvedomenie, vitazstvo, zivot, toto vsetko sa vo vas udeje iba vtedy, ked sa stanete autenticki voci annyakare. Pochopte, iba vtedy ked sa stanete autenticki voci annyakare.
Ja dookola zvacsujem, zvacsujem, zvacsujem svoje schopnosti. Ked ludia ocakavaju, ze by som mal byt schopny materializacie, tak poviem, o vedomie, bud autenticke voci ich annyakare, materializuj!
Ked ludia premietaju ze ich mam vyliecit, poviem, dobre, podme, bud autenticky voci ich annyakare, vyliec ich. A ta lieciva sila sa vyjadri.
Zivot sa vo vas udeje, ked sa rozhodnete byt autenticki s vasou annyakarou, nie len s mamakarou a ahankarou. To je prilis jednoduche. To nie je autentickost. Takto sa vo vas zivot neudeje. Nie!
Autentickost znamena zaviazat sa voci annyakare. Poviete si, oh nie, budem otrokom ludi. Nie! Ked sa zaviazete, tak nie ste otrok. Pretoze aj ked sa nezaviazete, ludia vas donutia to urobit, iba vtedy ste otrok. Pochopte, aj ked sa autenticky nezaviazete k naplneniu annyakary, oni vas donutia to urobit! 
Vivekananda jasne hovori: “ Bud budete robit vy, alebo ludia vas donutia.” Ak to veci co ocakavaju urobite s autentickostou, tak ste Majster, ak vas do nich donutia, tak ste len otrok.
Ked ste autenticki tak nebudete naplnat len to co si vy myslite ze mozete pokojne naplnit s integritou. Nebudete hrat tuto bezpecnu hru.  Pochopte, keby ja som hral tuto prefikanu bezpecnu hru, tak by som sedel v jaskyni pod banyan stromom. Ja som pod tym stromom, aje tam moje telo z minuleho zivota. Ja som pod tym stromom, ale vratil som sa spat, aby som bol autenticky s vasou annyakarou. 
Ked ste autenticki, tak sa zaviazete k veciam, vdaka ktorym vyjadrite svoju maximalnu moznu kapacitu ako ju vnimate vy a ako ju vnimaju ini.
Ak niekto na mna premieta ze aj ja by som mal byt nirahari (mal by som zit bez jedla) tak okamzite zvacsim svoje vedomie a poviem mojej mysli a telu, teraz bud autenticky voci annyakare! Len vtedy sa udeje vitazstvo, autentickost. 
Ja uz teraz pocujem ako si ludia hovoria: “Nnie, nie, nie, ja skoncim moju autentickost pri mamakare a ahankare. Annyakara to je uz prilis. Nezomriem predsa pre inych!” Ale poviem vam, iba ked ste autenticki s annyakaro, zivot zacina. 
Aj ked zavriete okna a dvere, odmietnete to robit, odmietnete byt autenticki, ja budem na vas neustale pracovat, ja budem neustale klopat na tie dvere. Ja vas nenecham tak! 
Takze zaviazat sa k maximalnej kapacite aku vy vnimate ako vasu a k tomu ako ju vnimaju ini a urobte vsetko preto, aby ste ju dodrzali a naplnili. 
Takze ako som povedal, od zajtra rana, presne o 5 budem na yoge. Neslubujem, ze budem robit vsetky asany (pozy), pretoze vela asan hadze moje telo do Samadhi a ked upadnem do Samadhi, tak dalsie 2.5 hodiny nebudem schopny byt pristupny s mojou myslou a telom a nemohol by som prist na satsang, ale zavazujem sa, ze tam budem, budem ludi viest a inspirovat.
Niektori asramajti aj ked nemaju vela zodpovednosti su prestraseni. Boze, tak tym padom tam aj ja musim byt!!!
Ano, aj vy tam musite byt, ale iba s autentickym zaviazanim sa vo vas udeje zivot, len vtedy pride energia. Len vtedy sa zivot posunie dalej. Lebo ked nepridete, co budete robit? Budete len spat, lezat. Takto premarnite zivot. 
Neustale sa zavazujte slovami voci tomu co vyjadruje maximum vasej capacity, a to podla vasho chapania a podla chapania inych. A urobte vsetko a cokolvek na naplnenie tychto slov. Zvacsite svoju kapacitu! Zapalte vsetok ohen vo vas. Zapalte svoj entuziazmus.
Niektori sa ma opytaju: “Ako prebudit entuziazmus v zivote, Swamiji?”
 Tym sposobom akym sa pytaju treba mne dodat entuziazmus. 
Bud zijete s moznostami, alebo s vyhovorkami!  Vyberte si! Bud budete hladat ako to urobit, alebo budee hladat ako sa tomu mozete vyhnut. Dobre vymyslena vyhovorka + neurobena praca sa nerovna vykonanej praci!!! 
Ja som sa rozhodol ze budem chodit rano o 5-tej na yogu a o 7-mej na satsang pokial budem v tomto tele. A ked opustim toto telo budem sa rovnako zucastnovat z Akshardamu. Akshardam je bozske neznicitelne osidlie osvietenych inkarnacii. To je Akshardam. Takze ja budem nadalej pristupny. Akshardam je v skutocnosti Ananda Ganda ctitelov, kde ja budem nadalej dostupny, ako sol v oceane, ako vanok vo vzduchu. 
Takze cez vase Ananda Gandy rano o piatej pridem do vasho tela. A poviete si: Co sa deje, moje ruky sa natahuju..... Preto, lebo z ananda gandy ja budem tam a budem vas budit od piatej rana. Rano o 7-mej sa vsetky vynimocne pravdy a ucenia budu diat vo vasej ananda gande. A vasa ananda ganda bude prezivat vsetky tieto pravdy a myslienky vo vasom srdci, vo vasom byti. Pretoze, ja budem dostupny, budem tam. Pochopte, ja som sa zaviazal a tak to naplnim. Urobim cokolvek a vsetko, urobim vsetko aby som si stal za tym a naplnil moje slova. 
Niektori ashramajti si myslia, ze ma to po niekolkych dnoch prejde, a ze potom aj oni budu mat pokoj od yogy a cvicenia. Ale pochopte, ja som sa zaviazal Kalabhairavovi samotnemu! Toto je moj slub Kalabhairavovi!
Niektori si hovoria, „Boze, ten Kalabhairava! Odkedy sa objavil, tak nam inak peruje zivotom, ani nas Swamiji nas tak neperuje!!!Odkial sa zobral ten Kalabhairava chlapik?“ (Swamiji sa smeje)
Rozpinat, rozpinat a rozpinat svoje schopnosti, to je zivot. Poviem vam, v momente ako som sa zviazal, ze kazde rano pridem na yogu, a o 7-mej na satsang, tak citim, kolko zdravia a entuziazmu bolo okamzite poslanych do mojho tela a mysle z vesmiru. 
Takisto aj vy, ked sa autenticky zaviazete, tak uvidite, ako vam bude z vesmiru poslane take zdravie pre vase telo a mysel ze vsetky vase vzorce lenivosti a choroby budu uplne prelomene. 
Mnohi z vas mate tento vzorec choroby. Upadat do choroby. Preco? Lebo sa ani autenticky nezaviazete voci tento rannej rutine, ani sa nechcete zaviazat. A viete aka je cesta von? Choroba. Takze vy sa zaviazete autenticky k tomuto vzorcu choroby: „Ja sa autenticky zavazujem ze ochoriem znova a znova, aby som nemusel ist na rannu yogu a satsang.“
Akemu vzorcu sa zaviazete, taky sa stane realitou vo vasom zivote. Pretoze len toto bude fungovat vo vasej ananda gande. Ale ak sa niecomu autenticky zaviazete, dokazete to. Dokazete to! 

Takze teraz, zoberte si pero a papier a vypracujte tieto ulohy: 
  1. Preskenujte cely svoj zivot a identifikujte tie oblasti vasho zivota, v ktorych sa citite bezmocni, alebo v ktorych zazivate konflikt. Napriklad, ak citite, ze tiez chcete chodit na rannu yogu, ale neviete sa do toho donutit. To znamena, ze v tejto oblasti sa citite bezmocni a zazivate konflikt, zazivate rozpor medzi tym co chcete a tym co je. Kedykolvek ked sa citite bezmocni alebo zazivate konflikt, tak v tejto oblasti vasho zivota je urcita neautentickost. Takze najskor len identifikujte tieto oblasti. Len ich napiste, to nie je ani zle ani dobre. Len ich napiste, uvidite, jednoducho transformacia sa stane. 
  2. Identifikujte vasu neautentickost v tychto oblastiach vasho zivota. Napriklad, chcete pravidelne cvicit yogu, ale nedokazete sa do toho donutit. Vasa neautentickost bude v tom pripade bud lenivost, alebo tendencia odkladat veci na neskor, tendencia presuvat veci, tendencia vyhovarat sa, tendencia vzdy najst nejaky dovod preco to nemusite alebo nemozete urobit. Identifikujte vasu neautentickost v kazdej z tych konfliktnych oblasti. Identifikujte dovod preco nie ste autenticki. 
  3. Identifikujte, kedy ste dali niekomu prislub alebo slovo, v ktorom ste neboli autenticky voci svojmu maximalnemu vykonu a voci tomu, ako ini vidia vas maximalny vykon. 
  4. Identifikujte, aku kapacitu vo vas vidia ini. Identifikujte, aku kapacitu vo vas vidi Guru. Napiste, co si myslite, aku kapacitu vo vas vidi Guru, ake moznosti vo vas vidi vas Majster.  
  5. Rozhodnite sa zvacsit, napnut, natiahnut vase schopnosti podla annyakary, podla toho, ake ich vidia ini. Zvacsite svoju kapacitu podla toho ako ju vidim ja. Pretoze len ked sa natiahnete az na uroven annyakary, len vtedy sa oslobodite od mamakary a ahankary.  Len ked sa rozhodnete napnut na uroven ocavania inych, budete automaticky oslobodeni od toho ako sa vidite vy a ako sa navonok prezentujete. Potom budete autenticky. Len vtedy budete autenticky. Pochopte, integrita je, ked ste autenticky s tym ako vidite vy seba, ako vy vidite svoje schopnosti. Ale autentickost je, ked sa natiahnete na uroven toho, ake schopnosti vo vas vidia ini.
  6. Identifikujte, ake maximalne schopnosti mozete vyjadrit v tejto sange, v tejto komunite. Ake mozete vyjadrit vo vasej praci, vo vasej rodine, vo vasich vztahoch...
  7. Stante sa inkarnaciou! (Dodatok Vibhooti  ) 
Ak ste tieto ulohy nevypracovali hned, pokracujte v nich doma. Sadnite si sami so sebou a autenticky ich napiste. Uvidite, transformacia sa stane. 
Zehnam vas vsetkych, aby ste zili, vyzarovali, podielali sa, explodovali a obohacovali o vecnu blazenost, Nithyananda. 


Z rannej správy Paramahamsa Nithyanandu, 5. január 2013

Dnes zacneme hovorit o autentickosti.

Jedna dimenzia, ktora je nevyhnutna na to, aby ste mohli obohatit seba a inych o osvietenie je autentickost. Presny preklad slova autentickost do sanskritu je SHRADHA.
Najstarsie pouzitie tohto slova je v Katopanishade, v tretom krasnom upanishade, ktory uci o vede smrti aj o tom, co je za hranicami smrti. 

Autentickost. 

Este predtym ako vstupime do satsangu o autentickosti, mam pripraveny maly formalny ritual. Ako som sa zaviazal, ze budem nosit hodinky, tak tu su, uz su hotove. Samozrejme, tie ktore chcem mat na objednavku (s podobou Kalabhairavu na nich) sa pripravuju, ale toto su hodinky ktore mi dnes priniesli, takze toto si dnes navliekam s integritou a autentickostou, a slubujem Kalabhairavovi, ze budem dodrziavat casy, ze budem respektovat cas, ze si budem vazit cas, slubujem, ze ked raz oznamim cas, tak ho dodrzim s integritou a autentickostou, vratane casu, kedy opustim moje telo. Vsetko co vyhlasim, to dodrzim.
Takze s tymto prislubom k Maha Kailabhairavovi si dnes slavnostne navliekam tieto hodinky, a rovnako vyzadujem od vsetkych ctitelov a sannyasis (asketov), aby nosili hodinky. Ziadam, aby ste respektovali cas a vazili si cas, pocas kazdeho programu, festivalu, udalosti a aj v kazdodennom zivote. Takze vsetky nase chramy, ashramy a centra budu vedene v integrite s casom. Ak je nieco naplanovane na 12-tu hodinu, tak by to nemalo zacat ani 11.59, ani 12.01, ale presne o 12-tej. 
Dodrziavanie casu a integrita s casom by mala byt hlavnou znackou Dhyanapeetam. Pochopte, malo by to byt poznavacou znackou Dhyanapeetam. Vsetky centra, chramy, ked vytlacite nejaky plagat kde je urceny cas programu, presne vtedy by mal ten program zacat. Nech je to akakolvek hodina ktoru uci akykolvek nas Acharya (ucitel). Ak akokolvek nedokazete dodrzat cas, ak nie ste v integrite s casom, musite sa dopredu ospravedlnit a oznamit vsetkym, koho sa to tyka, vratane Kalabhairavu, ze nebudete moct dodrzat integritu s casom. 
Ja toto zacinam praktizovat ako duchovnu techniku. Toto je nas duchovny zakon. Takze znova, pre nasich ctitelov je toto odteraz duchovne pravidlo. 

Vstupme teraz do temy autentickost. 
Budem definovat autentickost. 
Autentickost znamena, ze odpovedate zivotu z viery aku mate o sebe samych a z viery o tom, za koho sa povazujete pred inymi a z toho co si iny myslia o vas. Dokonca aj za to, co si o vas myslia ini a aky k vam maju vztah ste zodpovedni!!!
Vedome alebo nevedome na tom nepriamo spolupracujete. Prosim pochopte, pokial im vy sami nedate urcity signal pomocou vase reci tela, tak by tomu obrazu o vas vobec neverili. 
Napriklad, dievca reaguje na vsetky signaly tela chlapca, ale jedneho dna sa jej on prekvapene opyta: „Odkial to vies, ved som ti to nikdy nepovedal.“
Mozno to nepoviete slovami, ale aj ked co len jemnymi naznakmi spolupracujete, je to autentickost. Mozno toto nie je dobry priklad, dam vam prakticky priklad z mojho zivota. 
Aj ked som to osobne vlastnymi slovami nevyhlasil, v momente ako si sadnem na tento tron, a dovolujem vam vidiet ma na nom  sediet, tak som zodpovedny za to, ze vy verite ze ja som osvieteny  majster, inkarnacia a kvoli tomu musim byt autenticky. 
Ak vy verite ze som inkarnacia, tak ja voci tomu musim byt autenticky, pretoze som za to comu verite zodpovedny, tym ze sedim na tomto trone, hoci som vam to priamo verbalne nepovedal.  V momente ako si sadnem na tento tron a dam si nohy na tieto paduky a spievaju sa mantry, uz som sa zaviazal voci vsetkym, ktory tie mantry poculi. Uz som vyhlasil kto som, a teraz si musim autenticky stat za svojim vyhlasenim, aj ked som vam to nepovedal priamo slovami.  Ale to presvedcenie ktore ste si na zaklade toho vytvorili, ja som za neho nepriamo zodpovedny.
Dufam, ze vsetci rozumiete co vam chcem povedat. 
Takze takisto, ak si niekoho vezmete za manzela/ manzelku, tak nepriamo, hoci slovne vela slubov nevyslovite, ale nepriamo, tym ze ste dali druhemu prislub ze se jeho zivotny partner, ste sa autenticky k tym slubom zaviazali. 
Poviem vam jednu srandu. Vcera som sa pokusal robit Swapoornatva kriyu sam so sebou , t. j. sediet pred zrkadlom a ukoncit neukoncene veci sam so sebou), chcel som vediet co sa stane 
V momente ako som si sadol pred zrkadlo som bol strateny, zmizol som. A nevidel som ani Kaya ani Chaya (ani telo ani odraz – upadol do samadhi). Potom som vstal a umyl som sa a isiel som spat. 
Bol som velmi stastny, ze sam seba povazujem za ciste super-vedomie. 

Pochopte, autentickost ma 3 vrstvy. 
  1. To co si myslite sami o sebe a ako vidite a vnimate sami seba . To je „Mamakara“. 
  2. To ako sa prezentujete pred inymi.  To je „Ahankara“. 
  3. To,  ako vas vidia ini, a to bez ohladu na to ako sa im prezentujete. To je „Annyakara“. Toto velmi dolezite, pretoze ini vas mozu vnimat uplne inak ako sa vy prezentujete.  Pochopte, aj za toto ste zodpovedni. 
To ako vas ini vnimaju, ci uz vy to chcete alebo nie, aj za to ste zodpovedni, pretoze s tym jemne spolupracujete, podporujete to. To ako vas ini vidia, aj za to ste nepriamo zodpovedni.
Vezmime si takyto priklad: napr. vy sa povazujete za obycajneho cloveka, ale pred inymi sa prezentujete ako velky Sadhu (osvieteny mnich), ini tomu nebudu verit. Takze su tu 3 strany: ako sa vnimate sami pred sebou, ako sa prezentujete, a co si myslia ini. 
 To comu veria ini, aj za to ste zodpovedni. 
Niektori si mozno budu mysliet ze ste osvieteny, niekto si mozno bude mysliet ze ste inkarnacia, niekto iny si mozno bude mysliet ze ste len falosny Sadhu, ale za kazdeho nazor o vas ste nepriamo zodpovedni, pretoze ste ho jemne podporovali, pretoze ste s tym jemne spolupracovali. 
Preto vam hovorim a vyhlasujem s mojou autentickostou a integritou, ze ja som zodpovedny za kazdy nazor a pohlad vytvoreny o mne. Preto, ze citim zodpovednost mam tolko sily to aj vyriesit. Ja necitim depresiu, nemam pocit, ze som bol zneuzity, necitim sa bezmocny. 
Ak ma nazvete ze som Poorna Avatara (plna inkarnacia), tak som za to zodpovedny. Pretoze som vam to niecim dokazal. Ak ma nazvete Avatarom, som za to zodpovedny, ak ma nazvete, ze som velky Sadhu, tak som za to zodpovedny. Ak ma nazvete, ze som osvieteny, som za to zodpovedny. Ak ma nazvete ze som falosny, ze som podvod, tak aj za to som zodpovedny, pretoze som urcitym jemnym sposobom s tym spolupracoval. Pretoze som to nezastavil, ked to zacalo prerastat, pretoze som to len nechal tak. Mozno kvoli tomu ze som prilis „unclutched“ (odputany), alebo z akehokolvek ineho duchovneho alebo ineho dovodu som nezastavil vytvaranie tohto takzvaneho nespravneho imidzu, ale som za to zodpovedny. 
Pretoze ked sa ten imidz zacal vytvarat, tak som mal urobit nieco preto, aby som to zastavil. Ale ja som ani nemal pocit, ze to mam zastavit, ani som o to nemal zaujem.  Toto je moja sloboda. Moja sloboda tym nie je nijako ovplyvnena. A to ze teraz vyhlasujem svoju autentickost neznamena, ze budem robit nieco preto, aby som zmenil ich nazor. Nie!!! 
Ja autenticky vyhlasujem, ze som za to zodpovedny a budem s tym zit. Je to na nich, ci budu ten pohlad uchovat dalej, alebo sa ho zbavia, nie je to na mne. Takze ja sa citim uplny, ja som s tym skoncoval. Ak oni s tym neskoncovali, oni budu trpiet, nie ja, pretoze ja s tym nemam ziadny problem. Ja si len uzivam. 
Takze Mamakara, Ahankara, Annyakara. Vsetky 3 su kary 
Ja som zodpovedny aj za annyakaru. Pochopte, mna toto neprekvapilo (tie negativne nazory mysl), ja som to cakal. Nebolo to pre mna prekvapenie. Ja som vyrovnany aj s tym. 
Jed nebol prekvapenim pre Mahadevu (Shivu),  ked ho prehltol z Mliecnej drahy. On to ocakaval. Nebol prekvapeny ze sa vynoril jed. Pretoze predtym ako sa vyplavi nektar musi sa najskor vyplavit jed. 
Predtym ako sa niekto stane osvieteny vdaka svojej oddanosti voci mne, tak vznikne par pochybnosti o tom ze sa to moze stat. Predtym ako si par ludi uvedomi ze som inkarmacia bude par ludi, ktori si budu mysiet ze som falosny guru.
Mahadeva je vyrovnany aj s tym jedom. Jed je symbol, ktory Mahadeva akceptuje a s ktorym je vyrovnany. A rovnako aj ja s mojou Annyakarou. Mahadevov jed v krku je symbolom toho, ze on je vyrovnany, autenticky, aj s annyakarou.  On je vyrovnany s jeho Mamakarou, aj Ahankarou aj Annyakarou. Preto je Mahadeva (najvyssi Boh).
Poviem vam, vyhlasujem s autentickostou, ze som vyrovnany aj s Annyakarou. A necitim, ze by to bolo voci mne nejake zneuctievanie.  Nic pre mna nie je prekvapenim. 
Mahadeva so svojim jedom v krku vyhlasuje, ze pre neho nic nieje prekvapenim. Iba ked mate jasno v tom, ze pre vas nic nebude prekvapenim, budete mat odvahu prebrat zodpovednost a vstupit do zivota inych, az potom pochopite slova „Nestracajte nadej v ludi“. 
Pochopte, ak uprimne citite, ze vas nic neprekvapi, ked ste pripraveny na annyakaru, tak sa naucite pravdu o slovach „Nestracajte nadej v ludi“.
Chcem aby ste vsetci meditovali nad annyakarou. Toto je klucove slovo dnes. Vsetci poznate mamakara a ahankara. Mamakara je to ako vidite sami seba. Ahankara je to ako sa prezentujete pred inymi. Tieto dve poznate, lebo nad obidvomi mate kontrolu. 
Ale Annyakara je to ako vas vnimaju ini, bez ohladu na to, ako sa prezentujete. Annyakara je nieco, nad cim nemate kontrolu. 

Rozjimajte dnes nad annyakarou. 

Dnesna uloha je
Ake rozne utrpenia vam podla vas boli sposobene touto annyakarou, ktora je nezavisla od toho ako sa navonok ukazujete? 
To ako vas vidia ini, je nezavisle od toho ako sa vy snazite im prezentovat. Preto vas annyakara vzdy prekvapi, ci uz je dobra alebo zla.
Ja nie som prekvapeny ani ctitelom, ktory je pripraveny dat za mna zivot, ani clovekom, ktory mi chce zobrat zivot. Ja som vyrovnany s obomi, pretoze ja poznam obidve moznosti tejto annyakary. 

Dnesna uloha pre vas je: 
Sadnite si a napiste, co vsetko dobre alebo zle sa stalo vo vasom zivote kvoli annyakare, ktora znamena myslienky/ nazory ake o vas ludia maju bez ohladu na to ako sa im vy prezentujete. 
Toto je velmi dolezita uloha, nechcem aby ani jeden z vas ju premeskal. Chcem aby ste pracovali na annyakare. Porozmyslajte, rozjimajte, rozjimajte, rozjimajte.  Annyakara, rozjimajte nad tym slovom annyakara. Poviem vam, ak budete vyrovnani s Annyakarou, tak vas mozem vyhlasit za Boha. Mozem vas autenticky vyhlasit za Boha. 
Byt vyrovnani s Annyakarou je to kde ludia zlyhavaju. Byt vyrovnani s ahankarou, byt vyrovnani s mamakarou, to pre ludi jednoduche, pretoze obidve maju pod kontrolou. 
Ale byt vyrovnany s Annyakarou, to je to na com musite pracovat. Takze vsetci urobte tuto ulohu. Pozrite sa na svoj zivot a napiste ake dobre a zle veci sa vo vasom zivote stali , kvoli  nazorom inych o vas, ktore su nezavisle od toho ako sa vidite vy, alebo ako sa prezentujete. 
Takze ste pripraveni na dnesnu ulohu? Toto tu nebolo ani pocas vnutorneho prebudenia. Toto je uplne novy dodatok. Pretoze vzdy ked idem viac a viac do hlbky urcitej temy, tak sa vynoria nove a nove veci. 

Takze toto je nove vydanie autentickosti. Takze pracujte teraz na tychto 2 ulohach:
  1. Annyakara. Pracujte na tom, ake dobre a zle veci sa stali vo vasom zivote kvoli annyakare, kvoli tomu ako vas vnimali / vnimaju ini. 
  2. A druhy krok je – napiste, ako ste VY zodpovedni za to, ako vas ini vnimaju. Ako? Skuste zistit? 
Je to zmatok medzi vasou mamakarou a ahankarou, ktory nevedome vyjadrujete, ktory je za to zodpovedny. 
Ja som sa rozhodol, ze nebudem ovplyvneny annyakarou, preto ma nic neprekvapi. Ale ak vas prekvapuje annyakara (pohlad inych na vas), tak vo vasom spravani je urcita nevedoma cast, ktora je za to zodpovedna. Hladajte ju, najdite ju. Zistite, ako ste zodpovedni za annyakaru. 
Cely skandal, ktorym som presiel, vsetko utrpenie, ktore mi chceli sposobit, je Neela Kanta – jed, ktory prehltol Shiva na zachranu vesmiru. To je Neela Kanta. 
Zehnam vas vsetkych, nech zijete, vyzarujete, podielate sa a explodujete vo vecnej blazenosti –Nithyananda!


Z rannej správy Paramahamsa Nithyanandu, 1. január 2013

- posolstvo pre rok 2013: obohacujte o osvietenie (enriching with Enlightenment)
- má mnoho úrovní vnímania: obohacujte seba (enriching yourself), obohacujte ostatnych (enriching others), obohacujte o osvietenie cely svet (enriching all the world with Enlightenment)
- pokracujte v obohacovani kazdeho o osvietenie, neistale obohacujte samy seba o osvietenie (go on enriching everybody with Enlightenment, go on enriching yourself neustále with Enlightenment)
- prineste integritu do slov, ktore hovorite sebe a ostatnym
- prineste autenticitu do sposobu akym sa vnimate a ako vas vnimaju ini 
- prineste zodpovednost vo vasom vnutornom priestore pre vsetky udalosti (dianie), pre vsetko, co sa deje 
- nesutale obohacujte kazdeho
- zbavte sa minulych zaznamov, minulej cesty
- bez toho, aby ste videli moznosti, nie je mozne napredovat, nezijete, ste mrtvi!
- pozerajte sa na moznosti !
- nic nie je take zle ako si na to pamatate, ani to nie je hodne pamatania si
- moznosti su zivot, zivot su moznosti
- pozerajte sa na moznosti, nie na minule zaznamy
- ak vidite moznosti, vtedy sa deje zivot
- prineste integritu do kazdeho slova, autenticitu do sposobu, akym udrziavate samy seba pre seba a pre inych
- klucom k tomu ako obohacovat osvietenim su tieto styri slova: integrita, autenticita, zodpovednost, obohacovanie

- integrita v slovach, ktore hovorite sebe a ostatnym, stojte si za svojimi slovami
- to co hovorite sa stane realitou
- dajte slovam zivot, aby sa naplnili, vtedy vesmir podpori, aby sa stali 
- obohatte sami seba o autentickost

- zodpovednost znamena citit zodpovednost za vsetko co sa deje
- vsetky problemy sa rozplynu, najde sa riesenie
- zodpovednsot je strategia pre uspech a vitazstvo
- posilni vas
- nikdy sa nevzdavajte ludi, takisto ako sa ich nevzdava Swamiji
- urobte balance sheet, ci ste v zisku alebo strate
- kazdy clovek, ktoreho sa nevzdate je pre vas plus
- kazdy clovek, ktoreho sa vzdate je minus 
- kym nestratite inspiraciu, nie je nic stratene
- nic co sa stalo v minulosti nie je strata casu, nic nie je stratene, nic nie je zbytocne 
- cas je nekonecny!

- ak pocuvate tuto spravu, nestratili ste inspiraciu 
- nevzdavajte nadej v ludi!
- zivot sa deje vo vas prostrednictvom ostatnych (len vtedy ste ucitel, ked mate ziakov, ...)
- ludia okolo vas su zivot, nielen zivot vo vas
- zivot sa vo vas deje prostrednictvom ludi (ostatni sa rozhoduje ohladom vas, cii ste dobry alebo zly ziak, priatel, rodic, ...)
- zivot sa deje zvonku

- obohacujte zivot ostanych o osvietenie, nielen svoj zivot, lebo nebudete uplni
- rozhodnite sa obohacovat zivot ostatnych o osvietenie, nikdy sa nevzdavajte ludi 
- majte s nimi trpezlivost, aj ked ich transformacia neprebehne okamzite
- ludia okolo vas su zivot, ktory sa deje vo vas (v rodine, praci, ...)
- obohacujte ich s integritou a autenticitou
- ked sa vzdate ludi, vzdate sa zivota, je to ako samovrazda
- ked sa vzdate ludi, vzdate sa samy seba
- napiste si, ci ste sa vzdali samy seba, napr. ak rano nevstanete na jogu, vzdali ste sa sameho seba, ...
- rozhodnite sa s integritou a autenticitou, ze sa nevzdate samy seba, ze budte na sebe pracovat

- obohacujte seba a ostatnych tymito pravdami

- obohacovanie = nevzdavanie sa (enriching = not giving up)


No comments:

Post a Comment