Viac sa o týchto štyroch védických pravdách (4 tattvas), princípoch života dozviete z RANNÝCH SPRÁV* PARAMAHAMSA NITHYANANDU v priamom prenose denne od 2:30 hod. na Nithyananda TV *s prekladom z angličtiny do slovenčiny na Ustream *!


*Kliknite na oranžové nápisy a otvoria sa vám v novom okne

Monday, December 9, 2013

9. december 2013

Z rannej správy Paramahamsa Nithyanandu. 9. december 2013

Vy ste boh!

Dnes budem pokračovať v rozvíjaní odhalenia, ktoré som uviedol včera, o skúsenostnom vyjadrení: nekoneční bohovia s nekonečnými silami a s nekonečnou inteligenciou. Pretože každý z nich má nekonečnú nezávislú inteligenciu, nie je pre nikoho z nich potrebný žiadny  riadiaci alebo vodiaci mechanizmus.

Mnohí z mojich žiakov to nedokážu tolerovať! Včera bola veľká debata! Niektorí moji sannyasis a ašramajti sa ma pýtali: „Nie, nie! Čo tým myslíš? Keď hovoríš toto, tak nikto nemusí nič robiť! Všetci povedia, že sú boh, že nepotrebujú robiť žiadne ukončovanie! Nebudú sa ovládať! Nebudú robiť žiadne duchovné praktizovanie! Budú robiť len to, čo chcú!“

Ja som povedal: „Nechajte ich, nech robia čo chcú. To nie je problém!“ Mojim žiakom, ktorí sa pýtali, som odpovedal: „Myslím si, že máte hlboké neukončenia so svojimi zlyhaniami a pochybnosťami o sebe samých. Na základe tohto neukončenia chcete mňa ako súčasť svojho života.“

Prosím pochopte, ak ma chcete ako súčasť svojho života na základe akéhokoľvek neukončenia, ktoré máte, tak ma nebudete mať tým správnym spôsobom. Mal by som byť len guru, ktorý vás vedie k osvieteniu, nie výkonný riaditeľ, šéf alebo časomerač, ktorý monitoruje vaše činnosti. Nie! Nemusím byť nič z toho! Ja nechcem byť nič z toho! Pretože vy máte neukončenia s pochybnosťami o sebe samých, tak očakávate odo mňa, aby som vyplnil tieto trhliny. Chcete odo mňa, aby som hral tieto úlohy. Preto si myslíte, že by som ich mal hrať. Nie! Je pre vás veľmi dôležité, aby ste vedeli, že ja by som mal hrať iba úlohu guru, ktorý vás vedie k osvieteniu. To je všetko! A keď hovorím „To je všetko!“, tak tým myslím „To je všetko!“ Nemal by som hrať žiadnu inú úlohu ako je šéf, výkonný riaditeľ, hlava organizácie. Nie! Nemal by som hrať vo vašom živote žiadnu z týchto úloh.

Prosím pochopte, keď si budete myslieť, že ste boh a nekonečne inteligentný, tak budete automaticky žiť v priestore naplnenia. Integrita bude vaším dýchaním, autentickosť bude pohybmi vašich rúk, zodpovednosť bude pohybmi vášho žalúdka, obohacovanie bude vaším životom. To, že ste boh, že ste naplnení, že ste nezávislá inteligencia pochopíte až vtedy, keď budete naplnení. Nemôžete používať masku Boha na to, aby ste zakryli niečo na svojej tvári. Božskosť sa nemôže používať ako maska. Božskosť prichádza z vnútra ako „tejas“. Nemôže sa používať ako maska, aby zakryla niečo na vašej tvári, ale prichádza zvnútra ako svetlo, jas. 

Poviem vám, všetky tieto banálne otázky... Myslím si, že nielen mne sa zdajú banálne, ale aj mnohým z vás, najmä potom, ako prechádzate procesom na tomto 4. stupni. Poviem vám, že toto Vnútorné prebudenie stupeň 4 je ten najlepší program, aký som kedy viedol! Aj keby tento program skočil dnes, tak budem cítiť spokojnosť. Nebojte sa, nebude končiť! Aj keby skončil dnes, tak budem mať pocit, že som urobil svoju prácu. Samozrejme, máme ešte viac práce. Je to ten najlepší program, aký som kedy viedol! Požehnaní sú tí, ktorí urobili stupeň 1, stupeň 2, stupeň 3 a prišli sem, pretože vy môžete pochopiť celú vec bez toho, aby ste niečo premeškali. Najpožehnanejší sú tí, ktorí urobili dve Vnútorné prebudenia a prišli sem, pretože toto je veľmi silný základ. Aj keď ste prišli priamo, je to v poriadku. Ak to pochopíte, to stačí. Ak pochopíte ducha celého programu, to stačí. Ak ste tu prvýkrát, mali by ste pochopiť veľa nevypovedných vecí. Aká skúsenosť!  

Takže, dnes by som chcel o niečo viac rozvinúť toto skúsenostné vyjadrenie, Nithyanandam, praktické dôsledky tohto princípu, tohto skúsenostného vyjadrenia. Slovo „princíp“, „filozofia“ - ani jedno z týchto slov sa nehodí, nemôže byť ekvivalentné pre „skúsenostné vyjadrenie“. Použijem slovo zo sanskritu „tattwa“ - skúsenostné vyjadrenie. „Tat“ je pravda, „twa“ je „ty“. Pravda, ktorá vám je povedaná. Rovnocenné slovo v sanskrite pre skúsenostné vyjadrenie je „tattwa“. V angličtine nemám žiadne rovnocenné slovo. Takže, túto tattwu, Nithyanandam, budem rozvíjať o niekoľko ďalších detailov. Praktický dôsledok tejto tattwy sa nazýva „Tattwa Jnana” (vedomosť, ako aplikovať túto pravdu pre teba).

1. princíp: Všetci sme Boh.
2. princíp: Nie sme rovnako silní, ale nekonečne silní.

Prosím pochopte, nekoneční bohovia, každý z nich nekonečne silný! Je len na nás, koľko sily budeme vyjadrovať a vyžarovať. Nekonečne silný a nekonečne inteligentný... Prosím počúvajte, dnes pridávam toto slovo – „nekonečne inteligentný“. Pretože máme nekonečnú nezávislú inteligenciu, tak nepotrebujeme žiadneho šéfa, žiadne najvyššie božstvo, nech to nazvete akokoľvek. Nie je to nutné. My dokážeme žiť len na základe dôvery v našu inteligenciu. Naša inteligencia stačí sama o sebe. Neustále pochybnosti o sebe samých a seba-zapieranie vás nútia veriť tomu, že potrebujete lepšie, kvalitnejšie sily a schopnosti vo vašom živote, opravné sily, riadiace sily, čo nie je nutné. Iba táto tattwa, toto skúsenostné vyjadrenie, uspokojivo odpovedá na všetky filozofické otázky, na pochybnosti rôznych skupín, rôznych filozofov, rôznych purán (staroveké indické texty, ktoré ospevujú rôzne božstvá).  

Pochopte, Šiva (jeden z trojice bohov v hinduizme - ničiteľ a obnoviteľ) Purana hovorí, že nikto z bohov a bohýň ani len nedokáže nájsť hlavu alebo nohy Mahadevu (Šivu). Brahma (boh stvoriteľ) a Višnu (boh udržiavateľ) ani len nedokážu nájsť nohy Mahadevu. Višnu Purana ide do extrému, keď hovorí, že dokonca aj Šiva je ustálený na Višnovi, že Višnu je vodca. V Puri Jagannath chráme dokonca aj teraz stojí Šiva ako strážca! Keď pôjdete do Puri Jagannath chrámu uvidíte, že Šiva a Brahma, obaja stoja pred chrámom ako strážcovia. Keď pôjdete do Šivových chrámov, tam dávajú Višnua za Šivu so zopätými rukami pri jeho nohách, čo vyjadruje: „Ja nie som schopný nájsť tvoje nohy.“ Brahma so zopätými rukami hovorí: „Ja nie som schopný nájsť tvoju hlavu!“

Toto je v skutočnosti príbeh Arunachaly. Brahma a Višnu nie sú schopní nájsť hlavu a nohy Mahadevu! Potom prichádza Devi Purana, ktorá hovorí, že všetci Dashavataras (10 inkarnácií boha Višnu) vyšli z laku na nechty Devi! Nielen z nechtov, ale aj z laku na nechty! Potom prišli ISKCON (hnutie Hare Krišna). Vyhlásili, že aj Narayana (Višnu) je poloboh, a jedine Krišna je Boh! Toto bolo naozaj šokujúce aj pre mňa! Išli až do takého rozmeru, keď povedali, že aj Narayana je poloboh, pretože má štyri ruky! Iba Krišna je najvyššie božstvo! Potom prišla Swaminarayan Sampradaya (línia). Oni hovoria, že Brahma, Višnu, Šiva, že všetci z nich prichádzajú a odchádzajú v každej yuge (podľa hinduistickej filozofie názov éry, epochy), a že všetkých vytvára a posiela jedine Swaminarayan (ústredná postava modernej sekty pod názvom Swaminarayan hinduizmus). Teraz viem, čo všetci moji žiaci urobia!

Lenže ja vám poviem, že žiadna sampradaya (línia) nie je nepravdivá. Všetky sú pravdivé, pretože každý boh je nekonečne silný, nekonečne inteligentný. Ak si myslíte, že Mahadeva je ten najvyšší, tak je to pravda pre vás, a vy ju zažijete. Ak si myslíte, že Krišna je ten najvyšší, tak je to pravda pre vás, a vy ju zažijete. Ak si myslíte, že Bhagawan Swaminiarayan je ten najvyšší, tak je to pravda pre vás, a vy ju zažijete. Vy ju zažijete! Ak si myslíte, že Nithyananda je ten najvyšší, tak je to pravda pre vás, a vy ju zažijete. Nie je vôbec potrebné bojovať.

Pochopte praktické dôsledky tejto veľkej pravdy: nekoneční bohovia s nekonečnými silami, nekonečne inteligentní! Ja znova a znova cítim, že viac ako rozprávaním môže byť táto tattwa prenesená jedine v upanišáde. Jedine zrkadlenie neurónovej aktivity môže do vás preniesť túto tattwu. Akokoľvek veľa budem rozprávať, budete mať otázky. Upanišád je ten najlepší spôsob ako preniesť túto tattwu, skúsenostné vyjadrenie tejto tattwy, Nithyanandam, čo vyrieši otázky, dotazy všetkých rôznych náboženských filozofií a čo je jediné riešenie pre všetok terorizmus, všetok náboženský terorizmus. Táto tattwa úplne odstráni fanatizmus a náboženský terorizmus, pretože je založená na pravde, na koexistencii, na spolubytí. 

Všetci bohovia sú nekonečne silní, nekonečne inteligentní! Varuna (boh mora a oceánu) nemusí byť riadený Vayuom. Vayu (pán vetra) nemusí byť riadený Indrom. Indra (vodca bohov, boh dažďa a búrky) nemusí byť riadený Alahom. Ježiš nemusí byť riadený Krišnom. Buddha nemusí byť riadený Ježišom. Mahadeva nemusí vyhlasovať svoju najvyššiu moc. Vy nemusíte s nikým bojovať o to, že Nithyananda je tá najvyššia inkarnácia. Nie je nutnosť pre žiadny boj. Vy iba musíte viac a viac vyjadrovať svoju silu a inteligenciu. To je všetko. Nie tak, že budete vyhlasovať svoju prevahu nad inými. Vyhlasovanie prevahy, dominancie nad inými prichádza preto, lebo sa cítite bezmocní, nie preto, že sa cítite silní. Keď budete silní, budete cítiť voči iným iba súcit. Nebude sa vám chcieť vyhlasovať prevahu nad inými. Vyhlasovanie prevahy, dominancie alebo vojny je vrchol hlúposti. Skupina hlupákov, ktorí sa spolu zhromaždia a vyhlasujú svoju dominanciu nad inou skupinou, to je kolektívna hlúposť. Nikto nemusí vyhlasovať svoju prevahu nad inými. Nekoneční bohovia s nekonečnými silami, s nekonečnou inteligenciou!

Teraz si na niekoľko minút sadnime v upanišáde - v zrkadlení neurónových aktivít najvyššieho vedomia, majstra. Namah Shivaya!

No comments:

Post a Comment