Viac sa o týchto štyroch védických pravdách (4 tattvas), princípoch života dozviete z RANNÝCH SPRÁV* PARAMAHAMSA NITHYANANDU v priamom prenose denne od 2:30 hod. na Nithyananda TV *s prekladom z angličtiny do slovenčiny na Ustream *!


*Kliknite na oranžové nápisy a otvoria sa vám v novom okne

Saturday, December 28, 2013

28. december 2013

Z rannej správy Paramahamsa Nithyanandu, 28. december 2013

Spôsobujte osvietenie 

Dnes budem rozvíjať tému: „spôsobovať osvietenie“. Hoci som sľúbil, že do konca tohto roka budem podávať podstatu tohoročných satsangov, ešte stále máme štyri dni. „Spôsobovať osvietenie“ môže byť podstatou tohoročných satsangov. Môžem povedať, že toto je vrchol. Spôsobovať osvietenie je vrchol. Byť katalyzátorom, nástrojom pre každého, aby si uvedomili svoju realitu! Musíte vedieť, že keď hovorím „byť nástrojom pre každého, aby si uvedomili svoju realitu“, nehovorím, že keď chce niekto robiť terorizmus, tak by ste mali urobiť bomby a dať mu ich. Nie! Ak niekto chce zabíjať ľudí, neznamená to, že mu dáte zbrane. Nie! Ak budete úprimne katalyzátorom, pretransformujete tú realitu, ktorú chceli vytvoriť, a spôsobíte, že si uvedomia svoju najvyššiu realitu. Keď budete katalyzátorom, tak aj násilní ľudia, ktorí prídu do vašej blízkosti a budú sa o vás odierať, všetko ich násilie zmizne a stanú sa krásnymi bytosťami.      

Prosím pochopte, videl som, že niektorí najlepší sannyasis a sannyasinis v našej sange, ktorí majú pôvab, všetci sú vedome alebo nevedome katalyzátormi pre iných, aby si uvedomili svoju realitu. Aj keď je to ctiteľ, ktorý prišiel do ašrámu po prvýkrát, aj jemu ponúkajú autentické počúvanie. Schopnosť poskytnúť autentické počúvanie je pôvab. Krása nie je užitočná, ale pôvab bude vo vašom živote vždy užitočný, ako pre vás, tak aj pre iných.
Všetci títo ľudia vedome, alebo nevedome cítia, že by mali byť nástrojom pre iných, aby si uvedomili svoju realitu. Oni nepoznajú toto slovo. Možno používajú slovo ako je „obohacovanie“, alebo „mal by som učiť učenie guru, rozširovať Swamijiho učenie“. Ale to, čo sa skutočne deje je to, že sa stali nástrojom pre realitu iných.  

Prosím pochopte, pôvab do vás vstúpi len vtedy, keď sa rozhodnete byť katalyzátorom pre iných, aby si uvedomili svoju realitu. Nič iné vám nedá pôvab. Toto je moje vyhlásenie: Pôvab do vás vstúpi až vtedy, keď sa rozhodnete byť katalyzátorom pre iných, aby si uvedomili svoju realitu! Podobne ako povedal Mahadeva: „Na Guror Adhikam, Na Guror Adhikam, Na Guror Adhikam, Shivasaa Sanataha” („Nič viac ako guru, nič viac ako guru, nič viac ako guru. To je učenie Šivu.“), ja hovorím: „Buďte nástrojom pre realitu iných, buďte nástrojom pre realitu iných, buďte nástrojom pre realitu iných. Toto je nariadenie od Nithyanandu!“ Definujem slovo „guru“ v tejto sútre (aforizme): „Guru“ je človek, ktorý je neustále nástrojom pre každého, aby si uvedomili svoju realitu. On je katalyzátorom pre každého, aby si uvedomil svoju realitu. On je guru! 

Poviem vám, keď budete katalyzátorom pre každého, aby si uvedomili svoju realitu, tak aj keď budú mať nesprávnu realitu, myšlienku, tá sa rozpustí. Aj vy budete očistení! Uvedomíte si, že keď sposobíte realitu iných, tak oni začnú spôsobovať vašu realitu oveľa lepšie, ako ste to očakávali, a uvedomíte si, že byť naďalej nástrojom pre realitu iných je vaša realita! Myslíte si, že moja realita je mať 10-tisíc ašrámov? Ja sa nezastavím iba pri tom, pochopte! Ja urobím ašrám z každého domu! Ja nie som len taký obyčajný človek, ktorý urobí iba 10- tisíc ašrámov a nechá to tak! Ja urobím z každého domu ašrám, chrám! 

Jediná realita je neustále byť nástrojom pre realitu iných! Koniec koncov, byť katalyzátorom, byť nástrojom pre iných, aby si uvedomili svoju realitu, znamená, že každý sa vyvinie, rozrastie, bude nažive! Poviem vám, byť matkou vám dá toľko radosti! Byť matkou je tá najväčšia radosť na planéte Zem, ktorú môže ľudská bytosť zažiť! Pochopte, sú niektoré potešenia, ktoré ľudská bytosť nemôže dosiahnuť, ako je potešenie z nektáru. To nemôžete dosiahnuť. Vrchol potešenia ľudskej bytosti je byť matkou! Preto aj tie najhoršie ženy sú tie najlepšie, keď sa stanú matkami! Keď príde na ich dimenziu „matky“, sú takými úžasnými ľuďmi! Moja fantázia o šťastnom živote je: byť katalyzátorom aspoň pre niekoľkých ľudí, aby si vytvorili svoju realitu. Je to taká radosť byť matkou! Poviem vám, aj trocha pomoci niekomu, aby si uvedomil svoje zdravie, aby sa zbavil cukrovky, vysokého krvného tlaku, bolesti kolena. Ja vás nežiadam, aby ste urobili všetkých osvietenými! Ak môžete, je to dobre. Urobte to. Ale nemárnite svoj čas tvrdením: „Nie, ja nemám infraštruktúru. Najprv musím urobiť veľký ašrám. Potom začnem učiť 2-tisíc, 3-tisíc ľudí, ktorí prídu. Potom budem nástrojom pre iných, aby si uvedomili svoju realitu.“ V poriadku, úžasné, ja nehovorím nie. Lenže dovtedy nemárnite svoj život!   

Naozaj, úprimne chcem, aby si každý z vás uvedomil radosť z toho, byť katakyzátorom pre iných, aby si uvedomili svoju realitu. Pochopte, to čo hovorím nie je iba pre moju sangu. Vy si potom poviete: „Ó bože, to je taká radosť! Ako to, že som to premeškal toľko rokov?“ To vás obnoví, občerství! Prinesie to do vás toľko oslavy, radosti! Pomyslíte si: „Bože, ako som mohol premeškať takú radosť, takú výnimočnú blaženosť?“ Potom sa byť nástrojom stane nadšením, vzrušením! Spôsobovať osvietenie sa stane nadšením! Ja si úprimne želám a žehnám vás, aby ste všetci zakúsili túto radosť! Pochopte, keď používam slovo „úprimne“, znamená to nemať žiadny skrytý zámer. Nehovorím, že by ste mali nenávidieť to, čo chcete vytvoriť. Nemajte žiadny skrytý zámer. Ani nenáviďte, nemajte ani skrytý zámer. Buďte úprimne nástroj pre realitu iných. Pre vývoj celého ľudstva treba toľko urobiť. Môžem povedať, že toto je prvý a ten najlepší princíp, ktorý by malo ľudstvo nasledovať: Úprimne byť katalyzátor pre iných, aby si uvedomili svoju realitu. Spôsobiť osvietenie.

Podám podstatu. Len týchto 5 princípov:

• Poskytnite autentické počúvanie sebe samým. Počúvajte svoje srdce. Plače kvôli vám? Hovorí: „Ja som zlyhanie?“ Čokoľvek kričí, počúvajte! Nepotláčajte to. Poskytnite autentické počúvanie svojmu srdcu. Neskôr s tým môžete urobiť ukončenie. Nemusíte veriť všetkému, čo vaše srdce hovorí. Všetko čo vaše srdce hovorí, nemusí byť úplne pravda. Bude ovplyvnené vašimi vzorcami. Nemajte obavy, len počúvajte.

• Potom sa naučte poskytnúť počúvanie iným. Úprimne poskytnite počúvanie iným.

• Potom sa naučte rozprávať do svojho počúvania. To znamená ukončovanie. 

• Naučte sa rozprávať do počúvania iných. 

• A úprimne buďte nástroj pre realitu iných. 

Toto všetko je podstata. Týchto päť riadkov je podstata dnešného satsangu, podstata tohoročných satsangov a pravda o spôsobovaní osvietenia.

Od prvého januára začneme celý nasledujúci rok Kalpataru. Začneme dnes. Ja sám vás budem viesť do Kalpataru meditácie.

Počúvajte! V každom z vás sú dve energie:

• Jedna, ktorá robí realitou čokoľvek, čo chcete – energia vdychovania.  

• Druhá – energia vydychovania, ktorá vás popiera vám samým. Ja nehovorím, je vydychovanie je zlé, ale je to energia, ktorá od vás odtláča veci. Takto sa deje ľudský život.

Všetko, čo budem robiť pomocou Kalpataru daršanu bude to, že budem nalievať viac energie do vašich komponentov uvedomenia si samého seba. Vo vás sú dva komponenty: komponent sebauvedomenia, a komponent sebaodmietania. Počas Kalpataru daršanu nalejem viac energie do vášho komponentu sebauvedomenia.  

No comments:

Post a Comment