Viac sa o týchto štyroch védických pravdách (4 tattvas), princípoch života dozviete z RANNÝCH SPRÁV* PARAMAHAMSA NITHYANANDU v priamom prenose denne od 2:30 hod. na Nithyananda TV *s prekladom z angličtiny do slovenčiny na Ustream *!


*Kliknite na oranžové nápisy a otvoria sa vám v novom okne

Tuesday, December 10, 2013

10. december 2013

Z rannej správy Paramahamsa Nithyanandu, 10. december 2013

Prebuďte v iných to, čo chcete prebudiť v sebe samých 

Dnes budem pokračovať v rozvíjaní o praktickom aplikovaní – Tattwa Jnana. Prosím počúvajte!

Praktické aplikovanie tohto úžasného skúsenostného vyjadrenia, Tattwa Jnana, pravdy, ktorú som odhalil, bude vaše pochopenie, že vaše nekonečné poznanie a sily nie je potrebné porovnávať s nikým iným. Nie je potrebné súťažiť, žiarliť, obávať sa, vyhrážať sa nimi nikomu inému. Prosím pochopte, vy ste vždy mali pocit, že nemôžete byť nekonečne silní a inteligentní. Čo potom ostatní? Je to iba myšlienka porovnávania sa, ktorá vás neustále núti veriť tomu, že vy nemôžete byť nekonečne inteligentní, že nemôžete byť nekonečne silní. Pochopte veľmi jasne, že keď budete nekonečne silní, nebude to pre iných ani ohrozenie, ani problém. 

Pozrite sa na hlbšie praktické aplikovanie. Vy ste nekonečne inteligentní, silní, schopní, krásni, mocní, a predovšetkým nemáte žiadnu inú absolútnu osobnosť božstva ako autoritu!

Ďalšie praktické aplikovanie: Keď neexistuje žiadna nadradená autorita, tak vaša nezávislá inteligencia je tá najvyššia, ste slobodní! To je to najvyššie oslobodenie! 

Ďalšie praktické aplikovanie: Automaticky prebudíte to, čo chcete vo svojom živote prebudiť. Prebudíte Vaak siddhi (sila slov), prebudíte Mano siddhi. Mano siddhi znamená schopnosť niečo si vizualizovať, predstaviť a urobiť to realitou. Mano siddhi znamená zdolať priestor nemožností a vyjadrovať všetky veľké sily. 

Počúvajte, toto je základná vec, ktorú musíte vedieť: Vy budete schopní intenzívne prebúdzať tieto sily v sebe samých iba vtedy, keď ich budete prebúdzať v iných, pochopte to! Iba keď budete inšpirovať, rozprávať do počúvania iných a prebúdzať v nich tieto rozmanité sily, inteligencie, tak bude prebudená aj vaša inteligencia. Pretože vy nie ste iba sústredení vo svojom tele, vy ste mnohí ľudia zhromaždení všetci spolu. Nech vytvoríte sami v sebe akékoľvek veľké schopnosti Vaak siddhi, keď ich nebude mať aj vaša manželka, nič nebude pre vás fungovať! Môžete to vidieť vo svojom živote, že celé vaše duchovné praktizovanie a stúpanie strhne dole za jednu minútu!

Integrita je inteligencia, Vaak siddhi je energia, autentickosť je inteligencia, Mano siddhi je sila, zodpovednosť je inteligencia, vedomie vodcu je sila, obohacovanie je inteligencia, život v osvietení je sila. Každá inteligencia vedie k jednej sile, schopnosti. Návod ako dosiahnuť túto silu je inteligencia. Ja vám poviem, či je to inteligencia alebo sila, udejú sa vo vás až vtedy, keď ich prebudíte v iných. Akákoľvek inteligencia, alebo sila sa naplno vyjadrí vo vás až vtedy, keď ich prebudíte v iných.

Ja som sa stal osvietený vo veku 12 rokov. Celá moja Parivrajaka Yatra, duchovné putovanie – keď sa pozriem späť, chápem, že to bol iba pokus prebudiť tieto sily v iných. Amatérsky pokus, nie mocný, vedomý, jasný pokus, ale amatérsky pokus prebudiť to v iných. Počúvajte! Vo veku medzi 12 a 22 rokov som mal len obrovskú inšpiráciu prebudiť tieto skúsenosti aj v iných. Po dosiahnutí 22 rokov až do 25 rokov som začal rozvíjať aj svoju inteligenciu, to znamená schopnosť rozprávať do počúvania iných, do počúvania počúvajúceho. Až vtedy, keď som začal prebúdzať tieto veľké inteligencie a energie v iných, videl som, že všetko začalo vo mne prekvitať až na vrchol možností.

Až vtedy, keď dáte život dieťaťu, budete matkou. Dovtedy ste len „možnosť byť matkou“. V Indii sa každá žena oslovuje  ako „Ma“, to znamená „možnosť byť matkou“. Až vtedy, keď sa stanete matkou, budete „Amma“. Takže, všetci sme možnosť. Lenže až vtedy, keď ju prebudíme v iných, staneme sa realitou. Až vtedy, keď prebudíme toto poznanie, inteligenciu, energiu v iných, staneme sa realitou. Prosím pochopte, urobte to relitou.

Začnite rozprávať do počúvania počúvajúceho. Začnite vnútorne posúvať iných. Poviem vám, doslova vám poviem, že vo chvíli keď sa naučíte o týchto štyroch úžasných inteligenciách a schopnostiach, o návodoch a silách, vo chvíli keď sa naučíte o Vaak siddhi – sile slov, Mano siddhi – sile myslenia, Eshwarathwa – sile cítenia, Jeevan Mukthi – sile žitia, vo chvíli keď ich pochopíte, okamžite ich začnete prebúdzať v iných. Nechcem povedať: začnite svojím vlastným spôsobom. Nie! Začnite tak, ako som začal ja. Začať svojím vlastným spôsobom je takmer to isté ako nemať žiadnu sebadôveru: „V poriadku, robte ako najviac môžete“. To nie je ako “anna dhaan” (ponúkanie jedla zadarmo), ktoré robíte na rohu Ganéšovho chrámu. Nie! Keď to začnete robiť len v takom merítku, tak aj váš život bude prebiehať iba v takom rozmere. Začnite s obrovskou inteligenciou a sebadôverou. Vy neponúkate žiadnu charitu, prosím pochopte to! Keď to budete prebúdzať v iných, tak sa budete rozpínať! Keď to bude súvisieť priamo s rozpínaním, budete to robiť ako charitu? Nie je to tak, ako keď urobíte trochu “puliyodharai” (jedlo s tamarindovej ryže), tvarohovú ryžu, idete na roh Ganéšovho chrámu a ponúkate to návštevníkom a niekoľkým žobrákom, ktorí tam prichádzajú. Nie! Je to ako keby ste pripravovali hostinu pre nejakého štátnika, prezidenta alebo ministerského predsedu, ktorý navštívil váš dom! Robte to s takouto úprimnosťou!

Začnite prebúdzať silu slova, silu myslenia, silu cítenia a silu žitia v iných. Sadnite si a naplánujte, ako to urobíte. Prosím počúvajte! Použite akúkoľvek dostupnú metódu. Môžete spôsobiť prevrat vo svete! Či je to vaše osobné správanie alebo slová, ktoré hovoríte, všetko by malo byť nasmerované na to, aby ste prebúdzali tieto sily aj v iných. Uvidíte, že tieto sily sú vo vás prebudené! Nielen prebudené, ale neustále rastú, rozpínajú sa na vrchol možností!

Prebúdzajte silu slov v iných, nájdite metódu ako dosiahnuť silu slov v iných. Dosiahnete silu slov aj vy! Prebúdzajte silu myslenia, nájdite metódu ako dosiahnuť silu myslenia, autentickosti v iných. Keď máte tieto sily prebudiť v iných, nielenže musíte rozprávať, ale musíte ich aj žiť! Keď premeškáte a nebudete ich žiť, tak iní nebudú inšpirovaní. Keď premeškáte rozprávanie, nebudú inšpirovaní. Musíte robiť oboje. Až vtedy sa udeje zrkadlenie neurónovej aktivity vo vašom mozgu, aj v nich. Keď prebudíte tieto veľké pravdy a sily v iných, až vtedy ich zažijete aj vy. Keď prebudíte tieto veľké sily v iných, až vtedy ich budete zažívať znova a znova.

Prosím pochopte, každá pravda dostáva život až vtedy, keď ju prebudíte v iných. Keď urobíte z iných Šivových ctiteľov, tak vy sami sa stanete veľkým ctiteľom! Začne sa to vo vás usadzovať, pretože to, čo hovoríte, čím inšpirujete iných sa začne stávať vašou súčasťou. Keď urobíte z iných veľkých ctiteľov, tak vy sami sa stanete veľkými ctiteľmi. Keď prebudíte vodcovské schopnosti v iných, vy sami sa stanete veľkými vodcami. Keď prebudíte Vaak siddhi v iných, stanete sa Vaak Siddha. Keď prebudíte Mano Siddhi v iných, stanete sa Mano Siddha. Prebúdzajte všetky tieto sily v iných – silu slov, silu myslenia, silu cítenia, silu žitia. Internalizujte tieto veľké pravdy.

Keď budete vedieť, ako rozprávať do počúvania počúvajúceho, tak budete vedieť ako rozprávať do počúvania svojho počúvania! Keď poviete: „Ja chápem veľa týchto právd, ale nie som schopný žiť ich“, znamená to, že nie ste schopní rozprávať do počúvania svojho vlastného počúvania! Schopnosť rozprávať do počúvania počúvajúceho a schopnosť rozprávať do svojho počúvania je jedno a to isté. Rozprávajte do svojho počúvania. Buďte aktívni v obohacovaní iných. Spáľte všetky vzorce pochybností o sebe samých, vzorce sebazapierania. Každý z vás sa staňte acharyas – učitelia. Prosím pochopte, ja hovorím ku každému z vás. Nemyslite si: „Och, to je pre tohto človeka, nie pre mňa. Swamiji vie, že ja nemôžem byť acharya.“ Nie! Ja viem, že každý z vás môže byť acharya! Ja to viem! Ja neviem, že vy nemôžete byť acharya. Vy to možno viete, ale ja nie. Ja viem iba jednu vec: Všetci z vás môžete byť acharyas!

Vy všetci, nerozprávajte takto hlúpo, ale rozprávajte do počúvania počúvajúceho veľmi kvalifikovaným, veľmi vedomým, jasným spôsobom. Nerozprávajte len preto, lebo to povedal Swamiji. Je to váš život a smrť! Je vaša sila slov váš život a smrť, alebo nie? Áno, je! Je vaša sila myslenia váš život a smrť, alebo nie? Áno, je! Veľmi jasne si uvedomte, že tieto sily získate len vtedy, keď ich prebudíte v iných! Získate ich až vtedy, keď ich prebudíte v iných! Takže robte to s touto jasnosťou! Prebúdzajte ich v iných s touto jasnosťou. Prebúdzajte silu myslenia, silu cítenia, silu slov, silu žitia v iných, pretože len nakoľko ich prebudíte v iných, natoľko sa udejú aj vo vás!

Sadnite si. Dovoľte mi, aby som zrkadlil moju neurónovú aktivitu do vášho mozgu. Toto je tá najlepšia forma iniciácie. Nech sa udeje upanišád! Prosím posaďte sa vzpriamene. Zatvorte oči. Vyhláste sami pred sebou a pred inými: „Ja budem príčinou toho, že sa všetky tieto sily udejú v každom na celom svete. Ja budem príčinou. Ja to spôsobím. Ja budem rozprávať do počúvania počúvajúceho.“ Nech sa všetky tieto sily prebudia vo vás, aj v iných! Namah Shivaya!

No comments:

Post a Comment