Viac sa o týchto štyroch védických pravdách (4 tattvas), princípoch života dozviete z RANNÝCH SPRÁV* PARAMAHAMSA NITHYANANDU v priamom prenose denne od 2:30 hod. na Nithyananda TV *s prekladom z angličtiny do slovenčiny na Ustream *!


*Kliknite na oranžové nápisy a otvoria sa vám v novom okne

Tuesday, December 3, 2013

3. december 2013

Z rannej správy Paramahamsa Nithyanandu, 3. december 2013

Prebuďte nemechanické časti svojho mozgu

Dnes vám všetkým predstavím jedno posvätné tajomstvo, duchovný princíp.

Prosím, počúvajte toto kľúčové slovo: zrkadlenie neurónov! Vysvetlím vám tento koncept. Keď nanovo pochopíme veľa našich pochopení, tak to znovu-chápanie bude nové chápanie.

Zrkadlenie neurónov! Študoval som jednu štúdiu, pri ktorej na základe rôznych analýz a výskumov vedci potvrdili veľmi silnú pravdu. Príklad: keď niekto pláva v oceáne a vy sa na to pozeráte, tak nech sa v mozgu a v neurónoch tohto človeka, ktorý pláva, dejú akékoľvek aktivity – prosím počúvajte – aj keď sa vy na to len pozeráte, tak tie isté aktivity sa zrkadlia aj vo vašom mozgu. Tie isté neuróny sa zrkadlia aj vo vašom mozgu! 

Počúvajte! Keď sa pozeráte intenzívne, tak sa vo vás intenzívne odzrkadľuje to isté úsilie. Keď ste tým zaujatí a viete takisto trochu plávať, hoci vy sami neplávate, ale iba stojíte a pozeráte sa, tak oba mozgy – váš, aj mozog toho plavca – majú rovnakú frekvenciu, prechádzajú tým istým efektom a nie je medzi nimi žiadny rozdiel!    

Počúvajte! Keď niekto pláva v oceáne, vy stojíte a pozeráte sa, keď neviete plávať, keď nie ste do toho úplne pohltení, tak sa vo vás odzradlí možno 80%. Keď ste do toho pohltení, a viete takisto plávať, tak vôbec neexistuje rozdiel medzi mozgom plavca a vaším mozgom! To je efekt zrkadlenia! Ja vám poviem, keď sa pozeráte intenzívne a ste do toho úplne pohltení, tak potom sa vo vašom mozgu kopíruje tá istá aktivita! To znamená, že vo vašom mozgu sa aktivujú tie isté elektrické a neurologické impulzy! Toto definuje a demystifikuje veľa mystických javov.

Prosím počúvajte! Teraz viete, prečo sa len vďaka uprenému pohľadu do mojich očí okamžite ocitnete v takom istom priestore naplnenia. Už chápete prečo ste len vďaka tomu, že sa na mňa pozeráte automaticky ustálení v priestore naplnenia. Je to preto, lebo vtedy plávate v oceáne vedomia s vnútorným priestorom naplnenia! Dokonca aj vo chvíľach, keď takzvane kričím. Či už kričím, alebo hovorím vtipy, alebo hreším.  Je to preto, že keď ste pohltení do toho čo robím, do vtipov, ktoré rozprávam, do mojich činností ako je podávanie jedla, alebo obyčajné činnosti ako kráčanie, sedenie, rozprávanie, žartovanie, dokonca aj obyčajné činnosti...     

Pochopte, vy sa nebudete vedieť ponoriť do rovnakého priestoru, keď budem sedieť v samadhi, ale keď robím obyčajné činnosti, tak sa budete cítiť pohodlne – „Ó, on je ako my.“ – a budete do nich prirodzene pohltení, vtiahnutí. Dokonca aj ten pocit, že ste vtiahnutí, vás nasmeruje do priestoru naplnenia. Toto je dôvod, prečo sa na deitis (sochy bohov) dávajú zlato, diamanty, šperky. Aj keď vás zaujmú len tieto ozdoby, tak vás to nasmeruje do priestoru naplnenia!  

Pozrite, vy zvyčajne nemáte 100% schopnosť absorbovať to, čomu hovoríme život iba vďaka počúvaniu alebo iba vďaka ponoreniu sa do toho. Ale oboje skombinujete, ak yačnete aj počúvať aj absorbovať, tak získate celých 100%. Nebudete to schopní dosiahnuť iba 100% počúvaním, alebo iba 100% vstrebávaním, absorbovaním! To je dôvod, prečo ja hrám robím množstvo vecí naraz. Je to doslova ako veľký cirkus! Napríklad, kým pochopíte nejaký vtip a začnete sa na ňom smiať, ja som sa už presunul k nejakému ďalšiemu slovnému žonglovaniu, alebo ku nejakej „sladkosti“ pre váš mozog. Takže, ste prirodzene pohltení v úplnom pohltení. V skutočnosti sa úplné pohltenie, to že ste úplne pohltení, deje cez energetický daršan. Či ste pohltení, alebo nie, ja vás do tohto priestoru jednoducho zatlačím počas energetického daršanu, takže nemôžete uniknúť a musíte vibrovať na tej istej frekvencii ako ja. Preto ľudia, ktorí nepoznajú abecedu života, keď sa iba po 21 energetických daršanoch vrátia späť do života, je to úplne iné. Ich život je úplne iný!   

Šťastní a požehnaní ste vy, ktorí ste na Vnútornom prebudení stupeň 4! Prenesiem vás na ďalšiu úroveň iniciácií, nielen daršanov. Pretože ja viem, že všetci z vás ste už prešli mnohými iniciáciami a daršanmi, teraz je vaše telo pripravené na to, aby vibrovalo. Ako som povedal, keď už viete trochu plávať a ste pohltení tým, ako niekto pláva, nie je v tom žiadny rozdiel. Takisto, vy už poznáte daršany a iniciácie. Pochopte, keď človek, ktorý pozoruje ako niekto iný pláva, nevie plávať, keď tým nie je úplne pohltený, tak odzrkadľuje iba 85%. Keď vie plávať, keď ten, ktorý pozoruje vie plávať, a je tým úplne pohltený, tak odzrkadľuje 100%! 

Takmer všetci z vás poznáte iniciácie a daršany. Nie je to pre vaše telo nič nové. Je tu iba jeden človek, ktorý mal trochu strach a vyjadril to pri energetickom daršane. Povedal som: „Neboj sa. Budem pomaly pripravovať tvoje telo a dávať daršany. Pomaly pripravím tvoje telo a myseľ. Nemusíš mať z toho strach.“ Každý z vás, okrem jedného alebo dvoch, poznáte daršany, iniciácie.

Odo dnes postupujú iniciácie na ďalšiu úroveň, pretože budem pod vami používať yantru. Vy budete na tejto yantre! Používal som ju od prvého dňa, ale za vami. Pripravoval som vaše telo a myseľ. Yantra je geometrické, posvätné geometrické znázornenie vesmírnej energie. Majstrove pohyby, pohyby jeho tela, to je tantra. To ako pohybujem rukou, alebo ako fúkam do vzduchu, aby som prebudil vašu kundaliny, to je tantra. Zvukové vibrácie, hudba, piesne, alebo spievanie, to je mantra. Vy budete sedieť na tejto yantre. Potom pochopíte silu iniciácie! Iniciácia s použitím yantry je tisíckrát silnejšia, ale vaše telo by malo byť na to úplne pripravené.  

Ja som veľmi šťatný, že okrem jedného alebo dvoch ľudí, je každý z vás pripravený. Prvé dva-tri dni to bude viesť k bezsenným, neúnavným nociam, ale nebojte sa toho, pretože nebudete cítiť žiadnu únavu. Iba ten jeden alebo dvaja ľudia, ktorí majú trochu obavy, vy nemusíte ísť na túto yantru. Ja vás budem priamo na to pripravovať nasledujúcich niekoľko dní. Yantra prebúdza nemechanické časti mozgu. Je to veľmi mystická a tá najsilnejšia iniciácia!  

Prosím pochopte, yantra je v skutočnosti geometrické zobrazenie aktivity neurónov, ktorá sa deje vo vašom mozgu počas prebudenia kundaliny. Keď je vaša kundaliny prebudená, keď vibrujete v tom istom priestore ako ja, keď sa vo vás zrkadlia neuróny, tá geometria sa objavuje vo vašom mozgu a prebúdza jeho nemechanické časti. Táto geometria je yantra. Kundaliny takmer každého z vás je prebudená, prebúdzajú sa nemechanické časti vášho mozgu, vaše telo a myseľ sú vyvážené na to, aby prijali tieto vibrácie, túto skúsenosť energie, toto zrkadlenie neurónov.  

Prosím pochopte, v skutočnosti je celé toto Vnútorné prebudenie o zrkadlení neurónov. Je to  replikovanie ten najvyššej aktivity neurónov do vás. Prosím počúvajte, na stupňoch 1, 2 a 3 ju nebudem schopný replikovať na 100%, pretože ste noví. Keď vy sami neviete aspoň trochu plávať, tak 100% replikovanie nie je možné. Vy sami teraz poznáte ukončovanie na nejakej úrovni. Možno ste, alebo nie ste úspešní – to nie je problém. Snažíte sa, to stačí. Vy sami ste sa naučili plávať – to je upanišád – a teraz vaše telo a myseľ poznajú, čoje daršan. Keď vyskočíte, vaša myseľ nie je rozrušená, vaše telo sa nebojí, nie je rozrušené. Poviete: „To je v poriadku. Je to iba zábava.“ 
Poviem vám, to preto aj keď kričím, tak moji Swamis a Swaminis sa ma neboja, pretože dostanú strach iba na vonkajšom povrchu, alebo iba ukazujú, že sa boja. Vo vnútri ich vlastný mozog zrkadlí moju neurónovú aktivitu, ktorá je hlbokou láskou a súcitom. Ten vplyv tam bude, keď sa vrátite, keď začnete žiť svoj život!   

Počúvajte! Keď som čítal o celom tomto výskume, bol som taký upokojený ohľadne jednej veci. Teraz viem, či som schopný preniesť to verbálne alebo nie, tak každý kto príde a sedí v mojej prítomnosti, zažije záblesk mňa a priestor naplnenia. 

Vnútorné prebudenie stupeň 4 je o prebudení, o zrkadlení tých istých neurologických aktivít, tých istých neurónov, ktoré ja zažívam sám v sebe, o žití života s pochopením, vnímaním, energiou a vnútorným priestorom inkarnácie! Takže, pripútajte sa, pripravte sa, sadnite si a užívajte si let!  

Keď som čítal tú správu, cítil som, že bol zo mňa odňatý ťažký náklad, pretože vždy som bol zvedavý: „Ako dosiahnem to, aby ľudia pochopili? Robím svoju prácu? Budem schopný replikovať to, o čom rozprávam?“ Vážne, niekedy kričím na človeka a on sedí v romantickej nálade. Čo si mám myslieť? Naozaj, niekedy pochybujem o svojich schopnostiach! Keď som čítal túto správu, bol som taký šťastný a upokojený! Pozrite, ja poznám toto mystérium. Je to základná veda upanišádu, sedenia s majstrom. Lenže táto vec je krásne krok za krokom overená vedou. Moje nové pochopenie, ktoré som získal je: Keď tento človek nevie plávať, tak neabsorbuje 100%. Keď vie trochu plávať, bude absorbovať 100%. Teraz viem, prečo aj vy musíte vedieť trochu o ukončovaní.

Ramana Maharishi hovorieval: „Keď budete robiť Atma Vichara, techniku „Kto som“, moja prítomnosť vás urobí osvietenými.“ Takže, človek to takisto musí trochu robiť, pretože len vtedy sa udeje 100% odraz, zrkadlenie neurónov.    

Poviem vám, keď som pochopil, že celé toto mystérium bolo krok za krokom overené, bol som taký šťastný. Teraz musíte už len trochu vedieť o ukončovaní. Mali by ste sa o to úprimne pokúsiť. To stačí. Čomukoľvek hovoríte úprimnosť, čokoľvek pod tým chápete, ak sa o to aspoň toľko pokúsite, to stačí. Iba seďte a prijímajte. To je všetko! Budete prenesení do tohto priestoru, budete prenesený na túto úroveň, do tejto iniciácie, do tejto skúsenosti. Nie je to obmedzené časom a priestorom. Ja naozaj chcem úprimne, s integritou, autentickosťou, zodpovednosťou a obohacovaním, replikovať 100% tejto skúsenosti osvietenia do vás všetkých. Úprimne vám poviem, ja si nikdy nenechávam nič do rezervy. Iba vtedy, keď to ľudia nedostanú, robím stupeň 2. Keď to premeškajú znova, robím stupeň 3. Tieto stupne nie sú urobené kvôli môjmu potešeniu, alebo radosti. Sú urobené, lebo je to nevyhnutné.  

Prosím, všetci si na pár minút sadnite. Vy všetci poznáte ukončovanie. Nemusíte ho robiť, pretože ho poznáte. Vy absorbujete, vstrebávate mňa. To stačí na to, aby sa tieto neurónové aktivity zrkadlili aj vo vašom mozgu. Iba seďte a zrkadlite Nithyanandu! Namah Shivaya! 

Koľkí z vás cítite, že sa niečo deje vo vašom mozgu, nejaká dezorientácia? Je to preto, lebo moja neurónová aktivita je pre váš mozog príliš veľa na to, aby to zrkadlil. Pochopte, vždy keď je sťahovaný príliš veľký súbor, čo urobí váš počítač? Zahlási chybu! To je prvá vec, ktorú ukáže váš počítač. Takisto, vy budete doslova cítiť pohyby vašich nervov vo vašej hlave a iných častiach vášho tela. Postavia tabuľu s nápisom: „Čakať! Prosím čakať!“, alebo „Chyba! Súbor je príliš veľký! Nemôže byť stiahnutý! Aktivita, ktorá sa musí udiať v mozgu je príliš veľká! Môžete prosím počkať?“ V skutočnosti sú pocity závrate iba hodiny, ktoré sa objavia a hovoria: „Čakať!“ To je ten pocit závrate. Pocit, že je hlava ťažká, to je „Chyba“, alebo „Príliš veľký súbor“. Súbor je v megabytoch. Teraz bolo stiahnutých iba 1,2 megabytov a celý súbor má 1000 megabytov. Vo vašej hlave budete mať pocit, ako keby bola na vás položená hora! Koľkí z vás to cítite? Dobre! Ste na tej správnej ceste!

No comments:

Post a Comment