Viac sa o týchto štyroch védických pravdách (4 tattvas), princípoch života dozviete z RANNÝCH SPRÁV* PARAMAHAMSA NITHYANANDU v priamom prenose denne od 2:30 hod. na Nithyananda TV *s prekladom z angličtiny do slovenčiny na Ustream *!


*Kliknite na oranžové nápisy a otvoria sa vám v novom okne

Thursday, December 5, 2013

5. december 2013

Z rannej správy Paramahamsa Nithyanandu, 5. december 2013

Technika pre žitie v priestore sily

Dnes budeme na Vnútornom prebudení pracovať na procese „nidhidhyasana“ – žitie. Na základe mojej kompetencie prekladám toto slovo ako vyžarovanie. Aj keď toto slovo doslovne znamená vyjadrovanie alebo žitie, ja ho prekladám ako vyžarovanie! Je to o niečo silnejšie! 

Čo presne myslím pod slovom nidhidhyasana – vyžarovanie? To, aby bolo každé vaše rozhodnutie v každej chvíli, každá činnosť v každej chvíli, každé slovo v každej chvíli zosúladené s tým, čo ste autenticky počuli a autenticky internalyzovali. Je to odstránenie priepasti medzi veľkými pravdami, ktoré ste internalyzovali, intranalyzovali a vaším žitím. 

Niekedy sa ma ľudia pýtajú: „Prečo si taký aktívny, taký fanatik do práce. Prečo pracuješ prakticky 24 hodín denne, Swamiji?“

Raz a navždy chcem odpovedať na túto otázku: Ja inak existovať nedokážem!

Keď budete autenticky počúvať, keď budete robiť proces „shravana“ – autenticky počúvať, proces „manana“ – autenticky intranalyzovať, tak budete autenticky vyžarovať. Nič sa s tým nedá robiť! Je to jednoducho tak! Keď sa shravana – počúvanie a manana - intranalyzovanie udejú autenticky, tak sa autenticky udeje aj nidhidhyasana – vyžarovanie. 

Intranalyzovanie a vyžarovanie! Prosím počúvajte, váš život musí byť neustále v priestore sily. Mali by ste žiť to, čo vy chcete. Mali by ste rozprávať tak, aby ste dosiahli taký výsledok, aký vy chcete. Mali by ste rozprávať tak, aby ste druhého človeka pohli smerom, akým vy chcete. Mali by ste rozprávať do počúvania toho, kto počúva! Nemali by ste sa hádať zo vzorcami poslucháča. Mali by ste rozprávať do počúvania poslucháča! Kedy sa to stane? Keď vy budete ustálení vo svojom počúvaní, tak budete rozprávať do počúvania druhého človeka.

Keby som mal preložiť slovo vyžarovať veľmi hovorovým spôsobom, tak nidhidhyasana – vyžarovanie znamená: Starajte sa o seba! Nemárnite svoj život! Keď budete vyžarovať, tak lenivosť, nuda, zábava nebudú mať vo vašom živote žiadne miesto. Vyžarovať znamená VYŽAROVAŤ! Je to jednoduché! Vyžarovať znamená VYŽAROVAŤ! Žite svoj život intenzívne. Žite svoj život autenticky. Žite svoj život so silou. Žite svoj život bez zmätku a chaosu.

Prvá vec, ktorú sa musíte naučiť, aby ste vyžarovali je: naučte sa myslieť a rozprávať s tým istým pochopením, ku ktorému dospejete intranalyzovaním. Prosím pochopte, vysvetlím to krok za krokom:  

Najprv autenticky počúvajte veľké pravdy. Kedykoľvek budete autenticky počúvať, čokoľvek budete počuť, to sa prostredníctvom vášho vnútorného priestoru premení na veľkú pravdu. Váš vnútorný priestor má schopnosť, má silu oddeliť správne a nesprávne.

Vo védskej tradícii máme krásny príklad: Paramahamsa! Keď zmiešate ryžu s niečím iným, tak vták Hamsa (labuť) oddelí ryžu a zje ju. Keď zmiešate mlieko a vodu, vysaje iba mlieko a vodu nechá tak! Vták Hamsa má takú schopnosť! Takisto, človek, ktorý prijme do svojho vnútra správne veci a zbytočné veci nechá vonku, je Paramahamsa (najvyššia labuť). Keď do svojho vnútra privediete autentické počúvanie, stanete sa Paramahamsom! Čokoľvek budete počúvať, budete vedieť, čo máte intranalyzovať a čo odmietnuť.

Autentické počúvanie prináša obrovskú jasnosť. Pochopte, v živote hľadača táto jasnosť naozaj chýba. Najmä keď sa niekto zaujíma o to, aby sa stal osvietený, aby žil život Jeevan Muktha, jasnosť je veľmi predominantná, veľmi dôležitá vlastnosť! Prosím počúvajte! Jasnosť! Shankara napísal samostatnú knihu o tejto téme -  “Viveka Choodamani”. Celá kniha je o jasnosti. Autentické počúvanie vedie k jasnosti

Intranalyzovanie – manana - vedie k prelomu v pochopení, vo vnímaní. Keď nebudete toto nové pochopenie žiť, tak ho stratíte! Prosím počúvajte! Silno, intenzívne žiť nové pochopenie je to, čomu hovorím vyžarovanie.

Ako zistíte, či vyžarujete alebo nie? Život okolo vás bude neustále obohacovaný – to je znamenie! Keď sa bude neustále diať obohacovanie, tak vtedy vyžarujete! Keď ste pri mne, či máte 6 alebo 60 rokov, či máte 8 alebo 80 rokov, nemôžete odísť bez toho, aby ste boli obohatení! Vyžarovanie znamená takú silnú reč tela, silné slová, silné myslenie, že budete neustále obohacovať, neustále budete vyhrávať hru života!    

Ja vám poviem, nidhidhyasana znamená mať silu žiť z priestoru naplnenia a každého ustáliť v tomto priestore.

Vyžarovanie znamená, že každé slovo, ktoré vyslovíte, bude vychádzať zo sily nového pochopenia, z nadšenia tohto pochopenia. Ja som zažil prelom v pochopení, keď ma môj guru požehnal: „Vesmír, existencia sa o teba vždy postará!” Keď som zažil tento prelom, rozhodol som sa, že ho budem žiť. Opustil som všetko, všetko čo bolo istotou v mojom živote – dom, rodinu, príbuzných, a vybral som sa na púť. Povedal som: naučím sa vyučovať, budem sa učiť, budem učiť a budem učiť to, ako učiť. Môžem povedať, že toto bol zámer mojej púte: učiť a učiť sa, a učiť to, ako učiť. Začal som svoju púť, svoju cestu.

Pochopte, vyžarovať znamená intenzívne žiť nové pochopenie, ktoré ste zažili, odvážne riskovať, aby ste zažili toto nové pochopenie vo vašej realite a dokázali, že je pravdivé.

Keď som odišiel z domu, nechcel som spochybniť toto požehnanie, ktoré som dostal – že sa vesmír, existencia o mňa postará. Chcel som dokázať, že toto požehnanie je pravdivé. Veľakrát, keď zoberiete na seba riziko, tak ho zoberiete preto, aby ste spochybňovali: „No tak, chcem vidieť, či sa vesmír o mňa postará. Všetko opustím a odídem. Pozriem sa na to, či dostanem jedlo, alebo nie.“ Nie! Žite, rozhodnite sa dokázať to, urobiť to realitou. Keď som odišiel z domu, vedel som, že je to pravda a rozhodol som sa, že dokážem, že je to realita, aby som naučil celý svet o sile, akú má duchovná púť. Poviem vám, duchovná púť, samotná púť je silná duchovná praktika, proces. Pretože som ju absolvoval, dokázal som, akú silu má ochrana od vesmíru!     

Môžem definovať proces nidhidhyasana takto: Žiť s veľkou intenzitou a riskovať všetko preto, aby ste dokázali, že pochopenie, ktoré máte vďaka intranalyzovaniu, je pravdivé.

Keď budete vyžarovať, obohacovanie sa udeje ako vedľajší efekt. Nemusíte sa o to starať! Obohacovanie je prvý vedľajší účinok procesu nidhidhyasana. To, či ho žijete alebo nie, môžete pochopiť podľa toho, či sa deje obohacovanie! 

Uvediem podstatu procesu nidhidhyasana: Je to intenzívne myslenie a autentické rozprávanie, rozprávanie do počúvania poslucháča, rozprávanie, ktoré posunie poslucháča smerom, akým vy chcete. Niekedy rozprávame iba katarzicky, aby sme sa vyrozprávali, aby sme to zo seba dostali: „Bla, bla, bla, ....“ a sme šťastní! Naozaj! Toto nie je nidhidhyasana! Nidhidhyasana znamená rozprávať do počúvania poslucháča, aby bol pohnutý vašimi slovami, ktoré hovoríte a žiť nové pochopenie, ktoré máte. Iba vtedy, keď ho budete žiť, tak ho rešpektujete! Iba keď ho budete rešpektovať, stane sa súčasťou vášho života. 

Toto sú tri slová védanty (jedna zo škôl klasickej indickej filozofie) pre osvietený život: 

shravana – autentické počúvanie, 
manana – intranalyzovanie, 
nidhidhyasana – autenické žitie, vyžarovanie.

Keď budete vyžarovať, budete neustále vyhrávať hru života. Vždy a všade!

No comments:

Post a Comment