Viac sa o týchto štyroch védických pravdách (4 tattvas), princípoch života dozviete z RANNÝCH SPRÁV* PARAMAHAMSA NITHYANANDU v priamom prenose denne od 2:30 hod. na Nithyananda TV *s prekladom z angličtiny do slovenčiny na Ustream *!


*Kliknite na oranžové nápisy a otvoria sa vám v novom okne

Saturday, August 17, 2013

17. august 2013

Z rannej správy Paramahamsa Nithyanandu, 17. august 2013

Identifikujte vaše konfliktné vzorce 

Na dnešnom Nithya satsangu budem rozprávať o koreňových vzorcoch, o koreni koreňových vzorcov a o tom ako sa ich zbaviť. Prosím počúvajte! Príďte do priestoru počúvania!

Prvý krok, ktorý musíte urobiť pre to, aby ste našli koreň vášho koreňového vzorca je nájsť vaše konfliktné vzorce. Prosím pochopte, všetky vaše problémy vo vonkajšom svete, akokoľvek vážne a komplikované môžu byť – ja vás nechcem znevažovať, keď hovorím toto vyhlásenie – akokoľvek komplikované môžu byť, akokoľvek zložito môžu vyzerať, zdrojom týchto problémov sme my. Keď ukončíme konflikty a rozpory, ktoré máme v našom vnútri, tak problémy, ktoré sa ukazujú navonok sa jednoducho stratia, zmiznú.

Prosím pochopte, ja vôbec neznevažujem, nepodceňujem utrpenie, ktorým každý z vás v živote prechádza. Ja nie som bezcitný voči vášmu utrpeniu v živote. Poviem vám z vlastnej skúsenosti, kde mi je Mahakala svedkom, kde mi je Mahadeva svedkom, s integritou, autentickosťou, zodpovednosťou a obohacovaním vám poviem, že akonáhle vyriešite vnútorné konfliktné, protikladné vzorce, tak problémy, ktoré sa dejú navonok a o ktorých ste si mysleli, že sú neriešiteľné, o ktorých ste silno verili, že sa nedokážu vyriešiť, napríklad niekedy si myslíte: ´môj manžel sa nemôže zmeniť, moje právne problémy sa nedajú vyriešiť, moje finančné problémy sa nedajú vyriešiť´, tak tieto problémy okamžite jednoducho zmiznú. 
Ja som čelil tým najhorším démonom. Keď som ja inkarnácia Mahadevu, tak som videl inkarnácie tých najhorších démonov! Aj problémy vytvorené týmito veľkými démonmi zmiznú, keď urobíte niečo vo vašom vnútri! Poviem vám, ja mám silný pocit, že všetky tieto problémy sa v mojom živote stali iba preto, aby som skúsenostne dokázal to, že akonáhle budete pracovať na svojom vnútri, tak veci vo vonkajšom svete sa jednoducho zmenia!

Ja som sa znova postavil, vzchopil iba vďaka tejto jedinej veci - vo svojom vnútri som mal jasnosť a naplnenie, silu vlastného naplnenia za hranicami pochybností o sebe samom.

Aj vy robíte veľakrát ukončenie, ale dovolíte vlastným pochybnostiam, aby ho narušili. Urobte preto ukončenie aj s pochybnosťami, ktoré o sebe máte. Sila ukončenia, naplnenia za hranicami pochybností o sebe je zodpovedná za to, že som sa znova vzchopil, povzniesol nad všetko to napádanie a prenaledovanie. 

Nech je váš problém akýkoľvek, či je spoločenský, politický, morálny, ekonomický, právny... Prosím pochopte, ja hovorím o zákonoch vesmíru, ktoré majú moc nad tým všetkým. Vesmírna ústava a zákon vesmíru sú tou najsilnejšou mocou, energiou a silou, ktorá funguje na planéte Zem. Podľa zákonov vesmíru, na základe mojej skúsenosti z toho, že som zažil zákony vesmíru veľmi silno cítim, že všetky problémy sa stali v mojom živote iba preto, aby som mal pre všetkých živý dôkaz o tom, akú silu má dhamma, akú silu majú duchovné princípy. Keď sa budete rozhodovať na základe duchovných riešení, tak to jednoducho rozpustí, zničí všetky možné problémy, ktoré prišli, prichádzajú alebo ešte len prídu! 

Keď pochopíte vaše konfliktné vzorce, keď ich ukončíte, tak veľa problémov, ktoré priťahujú vašu pozornosť v živote, zdroj týchto problémov zmizne.

Vzorec byť podráždený vám nedovolí veriť v žiadne riešenie. Počúvajte! Koľkí z vás chápete, že veľakrát kvôli podráždeniu, kvôli neschopnosti tolerovať to podráždenie urobíte rozhodnutia hoci viete, že nevyriešia váš problém? Zdvihnite ruky. Toto je váš najväčší problém.

Veľakrát keď ste podráždení, rozčúlení, tak iba preto, že nie ste schopní tolerovať to podráždenie vo vašom vnútri, urobíte rozhodnutia hoci viete, že nebudú riešením. Urobíte niečo iba preto, aby ste presvedčili sami seba, že reagujete na to podráždenie, ktoré je vo vašom vnútri.

Koľkí z vás si uvedomujete, že robíte niečo bez toho, aby ste vedeli, či tá činnosť vyrieši váš problém alebo vás dovedie bližšie k riešeniu; bez toho, aby ste vedeli, že niečo robíte iba preto, aby ste sa vyhli tomu podráždeniu? Koľkí z vás to robíte? 

To je to, čo nás vždy privádza do väčších problémov a nikdy nám nedovolí nájsť riešenie. Preto kedykoľvek nastane nejaký problém, tak prvým nepriateľom, na ktorého je potrebné zaútočiť nie je vonkajšia príčina toho problému, ale jeho vnútorné pochopenie. 

Potom sa okamžite opýtame: „Čože? Ak vnútorne zmením svoje pochopenie, tak veci vo vonkajšom svete ako je právne predvolanie, zatykač súdu, policajný zatykač alebo môj rozvod, týranie mojím manželom, týranie mojou manželkou, alebo môj bankrot, spoločnosť, ktorá bankrotuje, všetko toto sa vyrieši? Budú moje účty zaplatené?“ Toto je tá najväčšia otázka, ktorú máme. 

Ja nehovorím o niečom ako sú zázraky alebo náhody, o tom, že sa v mojom živote stala jedna alebo dve veci. Hovorím vám, že si neviete predstaviť nikoho iného, komu sa udialo v živote viac zázrakov ako mne! To, že tu sedím je súhrn 2 000 zázrakov, nielen jedného alebo dvoch! Je to tak, ako keby som unikol z 2 000 situácií, miest. Z toľkých situácií nedokážete uniknúť iba náhodou! Je to veda!

Pochopte, ak uniknete z dvoch situácií, môžete povedať: „V mojom živote sa stalo niekoľko zázrakov, niekoľko náhod. Prečo z toho robíte filozofiu?“ Keby sa to stalo raz alebo dvakrát, môžete nad tým mávnuť rukou a povedať: „Je to náhoda, že unikol.“ Vtedy to môžete povedať. Ale keď uniknete 2 000-krát! Aj to je malý počet. Dokázať to, aby zmizli všetky problémy, ktoré sa objavili tisíckrát nie je zázrak alebo náhoda. Je to veda!

Kedykoľvek budete čeliť nejakému vonkajšiemu problému alebo veľkej bezmocnosti, konfliktu alebo rozporu vo vašom vnútri, prosím pochopte, prvá vec, ktorej sa musíte venovať je váš proces chápania. Poviem vám ešte jednu vec: Mnohí z vás budete počúvať to čo hovorím veľmi vážne a na základe toho budete pripravovať stratégiu pre svoj život. Budete robiť strategické plánovanie pre väčšinu svojich problémov, budete robiť hlavné rozhodnutia na základe toho, že počúvate moje slová. Prosím pochopte, ja s vami hovorím s touto zodpovednosťou. Nehovorím nezodpovedne: „Nechajte ma hovoriť to, čo chcem ja.“ Nie! Ľudia so mnou zaobchádzali veľmi nezodpovedne, ale ja si nemôžem dovoliť zaobchádzať nezodpovedne s vami. Ja s každým z vás zaobchádzam s veľkou zodpovednosťou!

Zakaždým keď čelíte nejakému problému, tak čelíte konfliktu, rozporu alebo bezmocnosti zvonka. Prvá vec, ktorej sa musíte venovať nie je to, čo vnímate zvonka, ale vnútorný dôvod pre vaše chápanie. Najprv sa venujte tomu. Keď sa budete venovať tomuto vnútornému dôvodu vášho pochopenia, tak budete mať dosť priestoru na to, aby ste sa mohli venovať vonkajšiemu dôvodu. Ja nehovorím, aby ste sa nevenovali vonkajšiemu dôvodu, ale to, že s ustáleným vnútorným pochopením sa budete presne venovať vonkajšiemu dôvodu, budete presne vedieť to, aký je dôvod. 

Vtedy, keď ste podráždení je vaše pochopenie úplne terorizované, zmätené, otrasené. Úplne cítite, rozmýšľate tak, ako by ste nemali rozmýšľať. Vnímate tak, ako by ste nemali vnímať. Riešite veci tak, ako by ste ich nemali riešiť. Veríte ľuďom, ktorým by ste nemali veriť. Podozrievate ľudí, ktorých by ste nemali podozrievať. Pochybujete o ľuďoch, o ktorých by ste nemali pochybovať.

Prosím pochopte, najväčšií prínos aký môže človek získať je priestor naplnenia. Najväčším prínosom pre človeka, najlepšia vec, ktorá sa mu môže v živote stať je dosiahnuť naplnenie, získať priestor naplnenia. Keď ste mali vo vašom vnútri konfliktné vzorce, vzorce zmätku, tak zrazu uvidíte, že obtiažnosť vonkajších problémov sa roztopí, stratí. To o čom hovorím nie je zázrak, ale jednoduchá veda!

Všetko čo sa vám snažím povedať je, že keď získate priestor naplnenia, tak sa vo vašom systéme udeje toľko nepredstaviteľných, priaznivých, dobrých vecí. Prosím počúvajte! Pochopte, robím toto vyhlásenie: Keď získate vo vašom vnútri priestor naplnenia, tak všetky problémy, ktoré máte vo vonkajšom svete a vo vašom vnútri zmiznú. Všetky chvíle bezmocnosti, ktoré máte vo vonkajšom svete aj vo vašom vnútri sa stratia. Možno si pomyslíte, že je to príliš veľký prísľub, príliš dobré na to, aby to bola pravda. Ja vám ale poviem, je to príliš malý prísľub! 

Keď bude pred vami dhamma, tak jedna skupina ľudí bude mať vždy pocit, že je to príliš veľký prísľub, že je to ťažké, že to nie je okamžité riešenie. Pomyslia si: „V poriadku. Možno ak to budem praktizovať dvadsať rokov, tak sa zbavím bolesti hlavy.“ Nie je to tak! Ja nehovorím o Alzheimerovej chorobe. Motto ľudí, ktorí sa pokúšajú nájsť na ňu liečbu je nejako ju oddialiť. Ale ja nehovorím na základe takého chápania alebo priestoru, ani sa nesnažím nič oddialiť. „Ak budete praktizovať dhammu 25 rokov, tak vaša bolesť hlavy zmizne, pretože medzičasom budete mať bolesť žalúdka a kvôli tejto bolesti sa vaša bolesť hlavy stratí.“ Nie! Ja nehovorím takéto nepraktické slová! 

Poviem vám presne to, čo povedal Krišna v Baghavad Gíte: „Pochopte môj vnútorný priestor, potom ho aj zažijete!“ Poviem vám, presne pochopte môj vnútorný priestor. Tieto satsangy nie sú nič iné ako to, že ja vám všetkým otváram dvere k tomu, aby ste sa pozreli do môjho vnútorného priestoru. 

Niekedy sa ma ľudia pýtajú: „Swamiji, ja viem, že keď budem praktizovať všetky tieto pravdy, tak v budúcnosti nebudem mať žiadne problémy. Ale čo zmätok, ktorý som už vytvoril?“

Poviem vám, poznanie, vedomosti vždy získate až potom, ako vytvoríte zmätok. Vždy hľadáte liek až potom, keď ochoriete. Hľadáte liek predtým ako ochoriete? Nie, nehľadáte! Až potom keď ochoriete, budete hľadať liek. Až potom keď vytvoríte zmätok, budete hľadať riešenie. Ak riešenie, ktoré vám ponúkam, nebude fungovať na váš problém, ktorý ste už vytvorili, tak potom načo je také riešenie? Poviem vám, ak začnete vytvárať priestor naplnenia teraz, tak aj zmätok, ktorý ste vytvorili v minulosti jednoducho zmizne. Ja vám to hovorím z mojej vlastnej skúsenosti.

Prvá vec, ktorú musíte vo svojom živote urobiť je nájsť konfliktné vzorce vo vašom vnútri, vzorce, ktoré vás zakaždým neustále udržiavajú v priestore bezmocnosti vo vašom chápaní, v myšlienkach, ktoré máte o sebe, o iných, o živote, v silnom vnímaní, ktoré máte o svete, o živote. Pochopte, prvý krok je, že potrebujete diagnostikovať, nájsť vaše konfliktné vzorce.

Pochopte ešte jednu vec. Iba preto, že vám ukončenie, naplnenie prinesie toľko úžitku, nemyslite si, že proces ukončenia je ťažký! Nie je! Nie je to tak! Veľakrát je liekom na vážne ochorenie malá tabletka. Riešenie problému nie je vždy rovné veľkosti problému. Niekedy je obyčajná tabletka riešením na veľký problém. Takisto, pretože ukončenie prináša taký veľký úžitok, nemyslite si, že je to ťažká práca, že dosiahnuť naplnenie, mať priestor naplnenia je veľmi ťažké. Nie je to tak! 

No comments:

Post a Comment