Viac sa o týchto štyroch védických pravdách (4 tattvas), princípoch života dozviete z RANNÝCH SPRÁV* PARAMAHAMSA NITHYANANDU v priamom prenose denne od 2:30 hod. na Nithyananda TV *s prekladom z angličtiny do slovenčiny na Ustream *!


*Kliknite na oranžové nápisy a otvoria sa vám v novom okne

Thursday, August 22, 2013

22. august 2013

Z rannej správy Paramahamsa Nithyanandu, 22. august 2013

Vzorec vzťahov alebo možnosti

Dnešná téma pre Nithya satsang je vzorec vzťahov a možnosti. Vaše vzťahy vás môžu doviesť k tomu, aby ste získali viac a viac zviazanosti alebo vás môžu viesť k tomu, aby ste zažili viac a viac vašich možností. Môžu viesť ku vzorcom alebo možnostiam. 

Pochopte, vzťahy môžu viesť buď k väčšej zviazanosti vašimi vzorcami alebo k oslobodeniu. Prvý základný vzťah, ktorý pre vás existuje je vzťah medzi vašimi vzorcami a možnosťami. Nehovorím o tom, s kým máte vzťah, s čím máte vzťah, nehovorím o vašich vzťahoch s vaším manželom, manželkou, bratom, sestrou, otcom, mamou. Hovorím o tom, z akého priestoru vytvárate vaše vzťahy. Keď budete vytvárať vzťahy z priestoru možností, tak aj vtedy keď budete žiť s obrovskou rodinou budete úžasní sannyasis, osvietené bytosti. Keď budete vytvárať vaše vzťahy z priestoru vzorcov, tak aj vtedy keď budete žiť osamote budete zviazaní ako grihasta (ten, kto má rodinu). 

Keď budete vidieť každú ľudskú bytosť ako možnosť, takisto budete vidieť aj seba ako možnosť. Keď budete vidieť sami seba ako možnosť, tak budete vidieť ako možnosť každého. Prosím pochopte, to ako vidíte sami seba, to ako vidíte iných, všetky vzťahy, ktoré zažívate vo vašom živote môžu pochádzať iba z dvoch priestorov, z dvoch rámcov: z rámca vnímania vašich vzorcov alebo z rámca vnímania vašich možností. 
Keď budete schopní vidieť ľudí ako ich možnosť, tak budete mať obrovskú trpezlivosť. Budete čakať a čakať a neustále pripomínať. Ja nie som nič iné ako pripomienka! Ja nie som nič iné ako večná pripomienka! Keď vidím vaše možnosti, tak vaše chápanie, vnímanie začína fungovať na základe súcitu. Poviem vám, aj keď sa budete cítiť dusení, zviazaní, tak žite s človekom, ktorý vidí vaše možnosti. 

Aj keď sa budete cítiť voľní, slobodní, tak nežite s ľuďmi, ktorí vás vidia iba cez vzorce. Definujem skutočnú slobodu a skutočné zviazanie: Žiť s človekom, ktorý vidí vaše možnosti, ktorý vás vidí ako možnosť, ktorý vidí svoju možnosť a ktorý vidí vás ako možnosť, tak aj život s takým človekom, život v jeho blízkosti sa zdá ako dusenie. Bude to vyzerať ako dusenie, ale žite s osobou, ktorá vidí vaše možnosti! To je skutočné oslobodenie! Každý deň sa budete posúvať, každý deň vás bude viesť k tej najvyššej možnosti. 

Aj keď máte pocit, že váš život je slobodný, tak nežite s ľuďmi, neobklopujte sa ľuďmi, ktorí vás vidia iba cez vzorce. To je zviazanie naveky! Môžete mať slobodu fajčiť cigaretu ústami alebo akýmkoľvek spôsobom chcete, môžete mať slobodu jesť to čo chcete, môžete mať slobodu robiť celý deň to čo chcete, ale skutočná sloboda je vidieť seba samého ako možnosť a vidieť, že tá možnosť sa stáva realitou.

Keď vás vidí človek, ktorý vás vníma ako vašu možnosť, to je „nayana deeksha“. Keď vy vidíte človeka, ktorý vás vidí ako vašu možnosť, to je daršan. Keď sa vás dotkne človek, ktorý vás vidí ako vašu možnosť, to je iniciácia. Keď žijete s človekom, ktorý vás vidí ako vašu možnosť, to je „salokhya mukthi“. Sedieť pri nohách človeka, ktorý vás vidí ako vašu možnosť je upanišad. Akokoľvek ťažké to môže byť, tak žite s človekom, ktorý vás vidí ako vašu možnosť.

Môžete žiť tak ako chcete, môžete jesť to čo chcete, ale keď budete obklopení ľuďmi, ktorí vás vidia iba cez vzorce... Pretože vidia sami seba cez vzorce, pretože nikdy nevideli svoje možnosti, tak nikdy neuvidia ani vás ako vaše možnosti. Poviem vám, toto je zviazanosť. 

Byť videní ľuďmi, ktorí vás vidia cez vzorce je nepriaznivé. Byť videní ľuďmi, ktorí vidia sami seba iba cez vzorce, ktorí nevidia svoje možnosti a ktorí vidia aj vás iba cez vzorce je nepriaznivé. Okamžite odíďte! Žiť s ľuďmi, ktorí vás vidia iba cez vzorce je nebezpečné. Žiť s ľuďmi, ktorí vidia sami seba cez vzorce a ktorí vidia aj vás iba cez vzorce, je nebezpečné. 

Vzťahy so sebou, s inými a so životom vytvárate na základe vašich vzorcov alebo možností. Keď budete v stave nenaplnenia, tak váš vzťah so sebou, inými a životom bude založený na vzorcoch. Prosím pochopte, ak chcete vo vašom živote zažiť nový vánok, tak jedna a jediná cesta je začať vidieť ľudí ako ich možnosti. Prestaňte vidieť sami seba a iných neustále na základe vašich vzorcov. Aj keď urobíte dvesto chýb, ja vás znova vidím ako vašu možnosť! Ja zakaždým vidím človeka ako jeho možnosť a odpúšťam mu všetky činnosti založené na jeho vzorcoch. 

Každý zvuk, čokoľvek vstúpi do vašej mysle, stane sa to realitou. To je dôvod, prečo do vás neustále napúšťam vaše možnosti. Keď to vstúpi do vašej mysle, stane sa to realitou. Záleží na tom, čo vstúpi do vašej mysle, pretože na mysli záleží. Záleží na tom, čo počúvate sami o sebe, pretože na mysli záleží. Záleží na tom, čo vidíte ako sami seba, pretože sa to stane realitou. 

Ja som videl moju možnosť a urobil som ju realitou. Videl som všetky prekážky, ktorými musíte prechádať. Videl som všetky veci, ktorými budete musieť prejsť, keď sa budete presúvať z vašej možnosti do reality. To, že som uvidel moju možnosť nazývam osvietenie. To, že som urobil moju možnosť realitou, nazývam uvedomiť si moju misiu avatára. To, aby iní zažili svoju možnosť ako realitu vďaka mojej prítomnosti, nazývam sanga. Pochopte, ja som videl moju možnosť a vidím možnosť každého z vás. Urobil som moju možnosť realitou s obrovskou trpezlivosťou a tréningom. Ja dokážem urobiť to isté aj pre vás. 

Pochopte, žiť s človekom, ktorý videl svoju možnosť a urobil ju realitou zaručuje to, že aj vaša možnosť sa stane realitou. Toto je istota a záruka, skutočná životná poistka. Čo je životná poistka? Umožniť to, aby ste žili svoju skutočnú možnosť je skutočná životná poistka. Človek, ktorý videl svoju možnosť a urobil ju realitou, človek, ktorý vidí vašu možnosť a umožňuje, aby sa stala realitou, vám dáva tú skutočnú životnú poistku.

Vaše vzorce sú niekedy také inteligentné. Nedovolia vám ísť k niekomu, kto vás vidí ako vašu možnosť! Váš vzorec je ten najinteligentnejší vzorec, keď vám nedovolí sedieť pri osvietenej bytosti, s majstrom. Ak vám váš vzorec nedovolí sedieť s vašim majstrom, je to ten najsilnejší vzorec! 

Môžete oslavovať vašu slobodu tým, že budete piť, jesť, skákať, pobehovať dookola, ale ak stále budete vidieť sami seba cez vzorce, nebude to sloboda! Sloboda je vidieť samého seba ako možnosť! Iba vtedy, keď budete vidieť sami seba ako vašu možnosť, tak do vášho života vstúpi niečo nové. Do vášho života vstúpi nová možnosť. 

Pochopte, fungovať na základe vzorcov nie je nový život. Akokoľvek veľa slobody môžete mať v takzvanom svete, pokým nebudete oslobodení od vašich vzorcov, tak sloboda nebude slobodou. 

Vidieť sa cez vzorce je ako držať samého seba ako otroka. Ak vás vidí cez vzorce niekto iný, ako je vláda, spoločnosť, tak vás držia ako svojho otroka. Ak vás niekto vidí ako vašu možnosť, tak aj keď sa v každodennom živote cítite dusení, poviem vám, je to skutočná sloboda. Skutočná sloboda je každý deň sa prebudiť, bez prestávky byť schopný robiť duchovné procesy, ísť cestou, pomocou ktorej chcete napredovať a na ktorú znova znova zabúdate. To je skutočná sloboda. Vidieť samého seba ako možnosť znamená vidieť samého seba ako niekoho, kto dokáže dosiahnuť čokoľvek. 

No comments:

Post a Comment