Viac sa o týchto štyroch védických pravdách (4 tattvas), princípoch života dozviete z RANNÝCH SPRÁV* PARAMAHAMSA NITHYANANDU v priamom prenose denne od 2:30 hod. na Nithyananda TV *s prekladom z angličtiny do slovenčiny na Ustream *!


*Kliknite na oranžové nápisy a otvoria sa vám v novom okne

Thursday, August 8, 2013

8. august 2013

Z rannej správy Paramahmsa Nithyanandu, 8. august 2013

Ukončenie – jednoduché riešenie pre život

Dnes začnem príbehom. Dievča sa opýtalo Mulla Nasrudina (komická postava): ´Máš ma rád?´ Nasrudin odpovedal: ´Samozrejme, mám!´ Dievča sa znova opýtalo: ´Zoberieš si ma za ženu?´ Mulla odpovedal: ´Nemeňme tému!´ Takže nemeňme tému! Budeme pokračovať v rozprávaní o umení ukončenia.

Humor je súčasťou života. Je všade okolo vás. Keď však podľahnete neúplnosti, zabudnete humor vnímať. Prosím pochopte, humor oceníte iba vtedy, keď budete v priestore naplnenia. Kedykoľvek budete v priestore nenaplnenia, nedokážete oceniť humor a ani jeho existenciu vo vašom živote.

Život je naplnený iba troma vecami: strachom, túžbou a humorom. Kdekoľvek sa pozriete, všetko je iba ich vzájomná reakcia, ktorá vytvára niečo ako sieť. Nazývate ju “život”. Všetko v spoločnosti je vedľajším produktom tých troch vecí. Ak budete v priestore nenaplnenia, všade budete vnímať strach alebo veci založené na strachu a túžbu a veci, ktoré sú na nej založené. Keď budete v priestore naplnenia, všade budete vidieť humor. Naozaj všade budete spoznávať humor. Humor je všade okolo vás. Na to, aby ste ho videli potrebujete iba to, aby ste boli v priestore naplnenia a pozerali sa okolo seba. Môžete sa smiať tak hlasno ako len chcete!
Pozerajte sa všade okolo seba z priestoru naplnenia – na vaše vzťahy, reakcie, biznis, dom, prácu, kariéru. Uvidíte, že všetko je plné humoru. Ak dokážete byť v priestore naplnenia, budete si humor užívať. Ak nebudete v priestore naplnenia, iní si budú užívať vás ako terč pre ich žarty! Buď bude život humorný pre vás, alebo bude váš život humorný pre iných! To je všetko!

Malé dieťa išlo v mestskom autobuse, sadlo si priamo za vodiča a začalo nahlas rozprávať: ´Keby bol môj otec býk a moja mama krava, bol by som malý býk.´ Šofér sa nahneval, pretože ďalšie deti sa tiež pridali a začali vykrikovať. Ďalšie dieťa povedalo: ´Keby bol môj otec kohút a moja mama sliepka, bol by som kuriatko.´ Všetky deti v tom pokračovali spomínajúc všetky zvieratá, ktoré poznali. Nakoniec to vodič autobusu už viac nezvládal. 

Pochopte, vodič autobusu bol naplnený neukončeniami. Nedokázal vidieť radosť a humor, hoci si deti nerobili žarty z neho. Keď budete v priestore nenaplnenia, budete mať pocit, že sa z vás všetci smejú. Keď budete v priestore naplnenia, aj keď sa z vás iní budú smiať, budete sa aj vy smiať sami zo seba! Keď budete naplnení neukončeniami, budete mať pocit, že sa z vás smeje celý svet! Ten vodič bol presne v tomto priestore. 

Nakoniec bol vodič taký podráždený, že povedal: ´Nemôžete byť ticho? Čo keby bol váš otec bezdomovec a vaša mama opitá?´ Všetky deti zborovo zakričali: ´Potom by som bol vodičom autobusu!´ Buď sa pripojíte a budete sa smiať s inými alebo budete mať pocit, že sa každý smeje z vás. To je všetko!

Budeme pokračovať v rozprávaní o ďalších hlbších pravdách o ukončení, naplnení, pretože ukončenie, naplnenie odhalí zámer, cieľ vášho života alebo jeho bezcieľnosť, zbytočnosť. Prosím pochopte, život nemá ani zámer a nie je ani bezcieľny. Musíte objaviť, či váš život má nejaký zámer alebo či je bezcieľny, nezmyselný. Pravdou pre vás môže byť čokoľvek objavíte. 

Niekedy ľudia hovoria: “Tento život má nejaký cieľ.” Všetky náboženstvá založené na “poornatve” (ukončení) vás učia, že život má nejaký zmysel, cieľ. Všetky náboženstvá založené na “shoonyathwa” (prázdnote) vás učia, že život nemá zmysel, žiadny zámer. Chcem vám povedať, že oboje majú pravdu! Nezastávam sa jedného, ani druhého náboženstva. Hovorím, že oboje majú pravdu! 

Veľké komplikácie vo vašom živote vám väčšinou vytvárajú malé neukončenia. Dobrá správa pre vás je tá, že ukončenie, naplnenie funguje vertikálne, nie horizontálne. Keď ukončíte jeden koreňový vzorec, jedno neukončenie, všetky vaše problémy, ktoré ste si vytvorili vo vašom živote stratia nad vami moc a jednoducho sa zrútia! Pochopte, väčšinou sú vaše problémy, ktoré máte, veľmi jednoduché a dajú sa zvládnuť veľmi jednoduchým spôsobom, vďaka veľmi jednoduchému riešeniu.

Rozhodnite sa, že si vďaka vášmu úsiliu každý deň vytvoríte na jednu hodinu priestor naplnenia. Počas tejto jednej hodiny nedovoľte vo vašom vnútornom priestore žiadne nenaplnenie, neukončenie. Začnite týmto. Pochopíte, že byť v priestore naplnenia nie je až také ťažké.

Každému veľmi úprimne odporúčam robiť Nirahara samyamu, pretože týcho dvadsať dní (prvá fáza dva dni, druhá sedem dní, tretia jedenásť dní) vás doslova naučí ako byť v priestore naplnenia. Nirahara samyama je taká silná, že vás ustáli v priestore naplnenia, pretože jedlo je priamo spojené s vnútorným priestorom, ktorý máte.

Keď som sa pokúšal ustáliť v skúsenosti osvietenia a prechádzal som nejakými vnútornými konfliktami a bojmi, moji učitelia Raghupati Yogi a Kuppammal mi vždy hovorili: “Nasledujúce dva dni nejedz. Pi iba vodu, šťavy, trochu mlieka, alebo cmaru.” Zistil som, že po týchto 48 hodinách bez tuhého jedla sa môj systém automaticky ustálil v priestore naplnenia. Samozrejme, nemali by ste mať prázdny žalúdok, aby ste sa vyhli prekysleniu a zažívacím problémom. Ale nemali by ste prijímať žiadne tuhé jedlo, iba šťavy, mlieko alebo cmar. 

Nanešťastie v spoločnosti to robíte naopak! Ak sa cítite nenaplnení, ťažkí, vtedy jete viac. Prijímate do vášho systému ešte viac jedla. Keď niečo dosiahnete, keď máte radosť alebo smútok, idete sa zabávať. Ak sa cítite smutní, idete k niekomu na párty, aby ste sa rozveselili. Ak máte radosť, zorganizujete párty vy a pozvete iných. 

Keby boli tieto párty organizované a pretransformované iba na “džús párty” bez akéhokoľvek alkoholu, elita spoločnosti by bola uchránená od toľkého nenaplnenia, pretože vtedy keď ste v priestore nenaplnenia a napchávate sa jedlom a alkoholom, vaša bio-pamäť sa dostane do veľmi zložitého vzorca správania. Neustále vytvára nenaplnenie, aby tak pritiahla viac jedla a alkoholu. Stane sa z toho nebezpečný kruh, v ktorom sa zaseknete. 

Či ste naplnení alebo nenaplnení, či ste niečo dosiahli alebo stratili, či máte radosť alebo cítite smútok, nedávajte do vášho systému tuhé jedlo a alkohol. Keď cítite radosť alebo ste naplnení smútkom, v skutočnosti ste otvorení tomu, aby ste boli naprogramovaní! Vaša zraniteľnosť, prístupnosť je vtedy väčšia! V takýchto chvíľach naozaj záleží na tom, čo robíte! 

Som vďačný mojim učiteľom za to, že mi odovzdali jeden zvyk. Vždy keď som nebol schopný ustáliť sa v priestore osvietenia, naučili ma, aby som čítal nejakú duchovnú knihu. Poviem vám, toto je tá najlepšia vec, ktorá sa stala v mojom živote. Vždy keď som prekonával nejaké neukončenia alebo som nebol schopný byť v priestore naplnenia alebo osvietenia, prvá vec, ktorú som urobil bolo to, že som si zobral nejakú duchvonú knihu a začal som čítať. Snímam klobúk pred mojimi učiteľmi za to, že ma naučili tomuto zvyku! Úprimne odporúčam všetkým mojim ctiteľom, nasledovateľom, divákom, žiakom, aby si vytvorili tento vzorec. Kedykoľvek sa budete cítiť nenaplnení, naplnení smútkom alebo radosťou, to znamená keď budete prístupní na programovanie, pokúste sa nájsť riešenie…

Pochopte, keď máte radosť, vtedy ste otvorení, prístupní. Môžete sa naprogramovať myšlienkou o tom, ako si ju udržíte. Keď cítite smútok, keď ste plní žiaľu, môžete byť ľahko naprogramovaní, pretože vtedy hľadáte spôsob ako sa zbaviť tohto smútku. Počas obidvoch týchto momentov, kedy ste zraniteľní, otvorení, môžete venovať váš čas duchovným knihám. Nie držať ich pod vankúšom, ale čítať ich! Kedykoľvek sa cítite zraniteľní, kedykoľvek je vaše nevedomie otvorené pre rôzne otázky, čítajte nejakú duchovnú knihu. Prosím pochopte, kedykoľvek je vaše nevedomie otvorené otázkam o živote, môžete byť v týchto chvíľach naprogramovaní. Vtedy ste pripravení na to, aby ste boli naprogramovaní.

Poviem vám, bez toho aby ste sa stali výnimočne intelektuálnymi, nie je možné prijať brahmacharya. Je na to potrebné, aby sa otvoril “ojas” naadi (energetický kanál). Otvorí sa iba vďaka jemnému mysleniu. Iba rozmýšľanie o tých najjemnejších konceptoch otvára citlivé mozgové záhyby, ktoré z vás urobia brahmachari a následne sannyasi. Videl som, že veľkí sadhus boli vždy úžasne inteligentní ľudia nielen preto, lebo opakovali nejaké koncepty, pochopenia. Ich mozog bol schopný pochopiť ich a stráviť, spracovať! Pochopte, na to aby ste strávili jemné koncepty o živote, si váš mozog potrebuje vyvinúť veľmi jemné záhyby, vďaka ktorým sa neunaví a prebudí túto inteligenciu chápať a spracovávať tieto koncepty.

Sukničkár bude zo slov unavený. Bude unavený týmito konceptami a teóriami. 

Raz sa pred Adamom objavil Boh a povedal: “Mám pre teba dobrú aj zlú správu.” Adam povedal: “Najprv mi povedz tú dobrú.” Boh odpovedal: “Dal som ti dva dôležité orgány. Jeden je mozog na to, aby si mohol rozmýšľať. A ten druhý sú genitálie, aby si si mohol vychutnávať túžbu.” Na to Adam odpovedal: “ Ak je toto dobrá správa, aká je potom tá zlá? Povedz mi ju.” Boh odpovedal: “V jednom čase bude fungovať iba jeden z nich. Iba jeden z nich bude fungovať v jednom čase!”

Poviem vám, sukničkár si nikdy nedokáže rozvinúť jemné záhyby v mozgu, ktoré sú potrebné pre pochopenie a zachytenie tých najjemnejších momentov života. 

No comments:

Post a Comment