Viac sa o týchto štyroch védických pravdách (4 tattvas), princípoch života dozviete z RANNÝCH SPRÁV* PARAMAHAMSA NITHYANANDU v priamom prenose denne od 2:30 hod. na Nithyananda TV *s prekladom z angličtiny do slovenčiny na Ustream *!


*Kliknite na oranžové nápisy a otvoria sa vám v novom okne

Saturday, November 9, 2013

9. november 2013

Z rannej správy Paramahamsa Nithyanandu, 9. november 2013

Spontánne osvietenie je možné!

Prosím počúvajte! Poviem vám niekoľko dôležitých právd o ukončovaní a naplnení. Vizualizácia, poviem vám o nej z pohľadu rôznych tradícií védskeho zmýšľania. Existujú totiž rôzne prúdy zmýšľania vo védskej tradícii - prúd Advaitha Siddha, prúd Advaitha Shaiva, prúd Dvaitha, prúd Visistadvaitha, a ďaľšie. Podelím sa s vami o pár veľmi dôležitých právd, posvätných tajomstiev, ktoré som ja sám zažil a ktoré vám môžu ponúknuť spontánne naplnenie, okamžité naplnenie. V skutočnosti naplnenie (ukončenie) nie je nič iné ako stav, kedy do vášho vnímania vstúpi správne pochopenie. 

Ľudia sa ma niekedy pýtajú: “Swamiji, celý deň sedím so zrkadlom a pozerám do neho a pozerám a pozerám. Ale okrem sĺz nič iné neprichádza. Moje oči ma pália!” Ja im na poviem: “Vidíš, toto je trest za tvoje neukončenia.”

Prosím pochopte. Ukončenie nie je nič iné, ako kognitívne rozhodnutie pozerať sa na svet taký, aký je. Nie je to len tým, že sa takto rozhodnete. Najskôr sa vo vás musí udiať kognitívna zmena (zmena chápania reality). Ale nemyslite si, že kognitívna zmena sa vo vás môže udiať iba po rokoch utrpenia. Nie! To nie je potrebné. Kognitívna zmena sa môže udiať spontánne. Môže to byť jednoduché spontánne rozhodnutie. Ja verím v možnosť spontánneho ukončenia (naplnenia), spontánneho osvietenia, pretože ja sám som ho dosiahol. 

Prosím pochopte, napriek tomu, že môj život vám možno pripadá ako postupný proces ku osvieteniu, nie je to tak. Preto, lebo som sa stal osvietený, tak aj všetky moje predošlé skutky vyzerajú ako duchovná sadhana (praktiky). Je to ako keby ste čítali históriu s tým, že dopredu viete, ako to dopadlo. Napríklad, teraz už viete záver druhej svetovej vojny: Hitler prehral. Tak preto teraz čítate všetky udalosti a príbehy druhej svetovej vojny s tým pohľadom a vnímaním, že Hitler bol zloduch, vrah, zločinec. Ja to nechcem komentovať, ale chcem vám povedať, že v histórii ľudstva sú oveľa horší zloduchovia, zločinci a vrahovia, akurát nie sú ukazovaní v takom zlom svetle ako Hitler.

Poviem vám, história je lož, peniaze sú podvod, politika je len zhluk metodológií na manipuláciu a okrádanie a ovládanie, médiá sú mašinéria šíriaca chýry. Jediná vec, ktorá vás môže vo vašom živote zachrániť je veda o ukončení. Poviem vám, jednoducho jediné, čo môže zachrániť váš život je veda o ukončení. 

Takže história nie je nič iné ako čítať udalosti potom, ako vám je podaný záver celého príbehu. Rovnako aj v mojom životopise, ak ho budete čítať s tým vedomím, že som osvietený, bude vám to pripadať, že celý môj život nebol nič iné ako duchovné praktiky. Ale chcem aby ste vedeli, že ja som nekŕmil Ganešu ako duchovnú praktiku, ja som to robil ako hru s ním. Ani neviem prečo. Ja som nechodil za Arunagiri Yogishwarom (Swamijiho pôvodný guru, ktorý žil na planéte tisíce rokov dozadu, napriek tomu sa Swamijimu zjavoval v chráme pod Arunachalou v jeho fyzickej forme vyše 9 mesiacov, po určitú silnú duchovnú Swamijiho skúsenosť) preto, lebo som to bral ako duchovnú techniku, ale preto, lebo som k nemu cítil bezdôvodnú lásku, neviem prečo. Ja takisto neviem, prečo moje deti v gurukul cítia takú silnú lásku ku mne. Možno nám neskôr podajú svoje dôvody, keď naberú takú logiku, akú máte teraz vy. Možno neskôr povedia niečo ako: “Cítili sme s ním silné spojenie, pretože sme chceli zažiť osvietenie”, ale teraz, v tejto chvíli to nevedia. Povedia len: “Milujeme Swamijiho!”, to je všetko. 


Prosím pochopte, politická história je podvod, politická geografia je podvod, politická ekonómia je podvod, politické médiá sú podvod. Pochopte, politická história je história, ktorá je napísaná so zámerom propagácie alebo anti-propagácie určitej politickej ideológie. Geografia založená na politike, t.j. hranice, to je podvod. Politické médiá, mašinéria médií používaná na propagáciu niečích politických záujmov je podvod. Politická ekonómia nie je nič iné ako propagovanie určitej krajiny ako prosperujúcej a inej ako chudobnej, niektorých štátov ako bohatých a iných ako chudobných z čisto politickým zámerom, je podvod. 

Poviem vám, len preto, že nás neustále uchovávajú v strachu, si chceme kupovať viac a viac zbraní. Firmy na výrobu a predaj zbraní sú mimoriadne bohaté. V momente, ako násilie v spoločnosti klesne čo len o 3 - 4%, nehovorím o 100%, stačí že v ľudských mysliach klesne násilie len o 3-4%, tak tieto takzvané veľké firmy skolabujú, pretože ich základy stoja na zbraniach. Ich celá ekonómia je založená na zbraniach. Prečo? Prečo sa vyrába a predáva toľko zbraní? Pretože ľudské bytosti majú prirodzenú tendenciu žit v obavách o svoj život. Ale pochopte, vy nepotrebujete zbrane. Čo potrebujete je ukončenie. 

Ó ľudstvo, vy potrebujete ukončenie, nie zbrane! Ja nehovorím, že by sme mali rozpustiť kompletne všetky armády. To by trvalo príliš veľa času. A aj keby som to povedal, nikto by ma nepočúvol. Ja chcem len povedať, aby sme okamžite začali aplikovať vedu ukončenia do ľudského vedomia pomocou vzdelávania, pomocou škôl, vysokých škôl, médií, pomocou všetkej dostupnej infraštruktúry. Všetky väzenia by mali začať ponúkať vedu ukončenia ako rehabilitačnú metódu. Všetky školy, väzenia, nemocnice a rehabilitačné centrá by mali začať ponúkať vedu ukončenia ako súčasť ich vzdelávania. Poviem vám, skutočne vám hovorím, predtým ako niekto začne pracovať s právom, ukončenie by malo byť nevyhnutnou podmienkou. 

Včera sme hovorili o tom, že existujú prístroje, ktoré dokážu na základe hladiny stresu vo vašich svaloch zmerať úroveň vášho naplnenia alebo nenaplnenia. Ja chcem povedať, že na volebnú kampaň by mala byť povolená iba taká osoba, ktorá ma nízku úroveň stresu vo svojich svaloch. Iba takýto ľudia by mali byť povolený nominovať sa za vodcov, lídrov, za ľudí, ktorí robia rozhodnutia. 

Pochopte, keby sme dokázali urobiť túto jednu vec, ja viem, vyzerá to veľmi neprakticky, ale s požehnaním Kalabhairavu je možnosť urobiť to prakticky. Kalabhairavove dvere nikdy memôžu byť zatvorené. On aj cez zatvorené dvere požehnáva, preto sú v Indii uctievané dvere ako jeho samotná prítomnosť (v Indii je chrám pre boha Kalabhairavu, ktorý je na danom mieste uctievaný v podobe obrovských dverí, dvere samotné znamenajú jeho prítomnosť). Ak si všimnete, v Indii ľudia na každé dvere dajú tumerik a kumkum, na znak uctievania prítomnosti Kalabhairavu. On je výnimočná možnosť, výnimočná príležitosť. Čokoľvek navrhnete, on povie len “Tathastu!” - Nech sa tak stane!

Prosím počúvajte, ak by sme dokázali znížiť úroveň násilia ľudskej mysle, tak neistota ľudí by opadla. Ak by sa znížila úroveň neistoty v ľuďoch, ľudia by spontánne začali voliť ľudí, ktorí sú viac založení na rozvoji, pokroku, na rozdiel od tých založených na terorizme a vojne. Ako následok všetky vojnovo založené ekonomiky by skolabovali. Na svete sú určité krajiny, ktoré chcú neustále vojnu. Prečo? Pretože ich ekonomika je založená na vojne. Nepestujú poľnohospodárske plodiny ako India, alebo nevyrábajú nábytok a iné produkty ako Čína. Ich hlavným produktom sú zbrane. Tak prirodzene, ako zostane ich ekonomika nažive? Iba vďaka predaju zbraní. Pochopte, politicky založená ekonómia je podvod!

Poviem vám, ľudská civilizácia by sa mala rozhodnúť nezúčastnovať sa viac na ekonomikách založených na vojne a zbraniach. Bojkotujme tieto ekonomiky! Nebudeme sa viac zúčastňovať ich hry. Rovnako by sme mali trvať na tom, aby všetky vojnovo založené teológie a teroristicky založené teológie boli zakázané Spojenými národmi. Akákoľvek ideológia, či teológia, ktorá z ľudí robí teroristov by mala byť zakázaná Spojenými národmi. Akýkoľvek štát, ktorý prosperuje vďaka vojnovej politike by mal byť vyhlásený za teroristický štát!

Počúvajte, história by nemala byť menená potom, čo poznáme jej výsledok alebo efekt. V mojom živote, keď sa pozriem na svoj život, ako sa udial, chcem vám povedať, že ja som zažil okamžité osvietenie, nie postupné osvietenie, pretože čo som robil, som nerobil pre osvietenie. Možno sa nájdu dva-tri príklady, kedy som niečo robil z túžby po osvietení, ale nie všetky. Určite môj vzťah s Raghupathi Yogínom nebol so zámerom osvietenia. Môj vzťah s Arunagiri Yogishwarom nebol pre osvietenie. Poviem vám úprimne, môj vzťah s Arunagiri Yogishwarom bol založený na láske, nie na  zámere. Pozrite sa okolo mňa. Koľko mojich detí z gurukul je takých istých? Keď tancujeme, všetci z nich skáču. Ja som sedel na javisku a oni pred ním skákali a tancovali. Čo to znamená? Znamená to, že ich vzťah ku mne je založený na láske, nie na zámere. To je presne ako som to cítil ja s Arunagiri Yogishwarom. Môj zámer byť s ním bol založený na láske. Preto, lebo som ho mal rád, som sa snažil dodržať jeho slová. 

Môj učiteľ jogy, Raghupathi Yogi ma napríklad presviedčal, inšpiroval, aby som dodržiaval veci, ktoré ma učí, ale Arunagiri Yogishwara ma nikdy nepresviedčal, nikdy netlačil, a ani ja som nemal žiadny zámer. Bola to len čistá láska. Takže pochopte, ja sám som zažil spontánne osvietenie. A vy takisto môžete zažiť spontánne osvietenie. Je to možné!

Celá podstata a zámer nášho 3-mesačného prípravného programu na sannyas je ponúknuť ľuďom možnosť spontánneho naplnenia. Inak nie je možné dostať sannyas za 3 mesiace. Ale tuná je tá možnosť. Náš tréning a príprava na sannyas po dobu 3 mesiacov je o tom, snažiť sa ponúknuť ľuďom tú možnosť spontánneho naplnenia. Pretože akonáhle začnete pracovať na ukončovaní, ak udriete na váš koreňový vzorec, tak v priebehu momentu zažijete naplnenie. 

A toto decembrové Vnútorné Prebudenie (Inner Awakening) je práve o tomto - o spontánnom naplnení, o spontánnom osvietení, pretože ja sa budem snažiť vytrhnúť váš najhlbší, najvnútornejší koreňový vzorec a to rôznymi spôsobmi. Ja skutočne cítim, že každý deň aspoň stovky z vás budú spontánne vyhlasovať naplnenie a osvietenie. Bude to skutočne silná skúsenosť. Ja silno cítim, že Jnanasambandar (jedna z Inkarnácií boha Šivu) a Shankara, obaja išli na Bali a založili tam tradíciu Šaivizmu. Robíme hlbší prieskum týchto mojich predpokladov a ja vám určite podám viac detailov v dohľadnej dobe.  

Takže chcem vám povedať toľko, že spontánne naplnenie a osvietenie sú možné. Vedomosť o vizualizácii podôb vám pomôže, ako to dosiahnuť. 

Dnes som chcel rozprávať o vede a sile vizualizácie a o podobách vizualizácie, ale len úvod do tejto vedy nám dnes zabral celý satsang, takže k samotnej téme sa vrátim zajtra. 

Dnes som chcel len toľko, aby ste pochopili, že spontánne naplnenie je možné. Spontánne osvietenie je možné a veda o vizualizácii a podobách vás môže doviesť k tejto skúsenosti naplnenia a osvietenia. 

Vnútorné prebudenie na Bali v decembrii 2013 je celé o spontánnom naplnení a osvietení. 
Žehnám vás všetkých s integritou, autentickosťou, zodpovednosťou a obohacovaním, aby ste všetci vyžarovali večnú blaženosť - Nithyananda!

No comments:

Post a Comment