Viac sa o týchto štyroch védických pravdách (4 tattvas), princípoch života dozviete z RANNÝCH SPRÁV* PARAMAHAMSA NITHYANANDU v priamom prenose denne od 2:30 hod. na Nithyananda TV *s prekladom z angličtiny do slovenčiny na Ustream *!


*Kliknite na oranžové nápisy a otvoria sa vám v novom okne

Saturday, November 23, 2013

23. november 2013

Z rannej správy Paramahamsa Nithyanandu, 23. november 2013

Vy nie ste iba telo

Dnes budem rozvíjať koncept sannyas z rôznych uhlov. Či prijmete sannyas alebo nie, tento koncept bude pre vás priamo užitočný, aby ste pochopili svoj život a obohatili ho. Prosím počúvajte! Či prijmete sannyas alebo nie, tento koncept bude pre vás naozaj užitočný. 

Počúvajte! V podstate existujú dva spôsoby myslenia:

Prvé: myslieť si, že telo, ktoré máme je všetko v našom živote. Umývať ho od rána do večera, zdobiť, maľovať, obliekať, kŕmiť, ukladať ho spať – nič iné nie je vo vašej mysli, nič iné sa nedostáva do vášho systému. Toto je jeden druh myslenia.

Druhé: pochopenie, že vy, vaše vedomie je sústredené v tomto tele, ale vy nie ste iba telo.

Prosím pochopte, existuje skupina ľudí, ktorí si myslia, že sú iba telo. Existuje niekoľko inteligentných ľudí, ktorí chápu, že sú sústredení v tele. Vy ste sústredení v tele, ale nie ste iba telo. Vy nie ste iba telo, vy ste sústredení v tele. Prosím pochopte, telo je vaše centrum. 

Sú tony vecí, ktoré robíte na základe tela – váš kontakt so svetom, s ľudstvom, s prírodou, so všetkým v živote. Lenže, nanešťastie, keď vnímate, že ste iba telo, tak všetky veci vo vašom živote budú takisto nesprávne chápané. Váš postoj voči iným, voči ľudstvu, voči vesmíru, voči svetu, voči všetkému bude zničený. Keď je toto jedno pochopenie nesprávne, keď si začnete myslieť, že ste iba telo, tak si budete myslieť, že všetko sa vyrába iba na to, aby to bolo použité na vaše telo, alebo zjedené vaším telom. Keď vidíte rybu, tak ju vidíte ako jedlo. Dokonca aj keď vidíte hada, tak ho vidíte ako jedlo. Či vidíte kozu, kravu, alebo akékoľvek iné zviera, tak ich vidíte iba ako jedlo. Pretože keď si myslíte, že ste iba telo, tak si myslíte, že všetko je vytvorené na to, aby vás to uspokojilo, alebo keď to nie je vytvorené na tento účel, tak vy nájdete metódu, ako uspokojiť toto telo – zaútočite na to, podrobíte si to, vyhodíte to do povetria, alebo to zničíte!

Predstava, že ste iba telo, je tá nanebezpečnejšia, najskorumpovanejšia, najjedovatejšia predstava, ktorá deformuje vaše vedomie. Tak ako artritída pomaly prináša vášmu telu deformáciu, táto jedna predstava “Ja som iba telo“ prináša deformáciu vášmu vedomiu.

Poviem vám, pochopte iba toľko, že vy ste sústredení vo vašom tele, ale nie ste telo. Prvá vec, ktorá sa potom stane bude, že sa zbavíte strachu zo smrti a úzkosti, ktorú spôsobuje a ťažoby, ktorú všetci z nás máme v našich srdciach kvôli strachu zo smrti! Prosím počúvajte! Všetky vaše obavy, ak pôjdete ku ich koreňu, tak zistíte, že ich začiatok je strach zo smrti! Smrť nenastane raz, ale deje sa každú chvíľu! Prosím počúvajte! Smrť nenastane raz, ale DEJE sa každú chvíľu! Keď sa oslobodíte od myšlienky, že vy nie ste iba telo, tak prvá najväčšia úľava, ktorú budete cítiť, bude: „Wow! Takže potom ma smrť môjho tela nezničí, neskončí môj život!“ Pochopte, smrť tela nie je vyvrcholenie vášho života, ale úsek vášho života!

Telo nie je všetko. Prosím pochopte, vy ste sústredení v tele. Ja nehovorím, že s ním nemáte mať žiadny vzťah. Majte s ním vzťah rovnako, ako ich máte s inými ľuďmi. Telo je takisto ako ďalšia osoba vo vašom živote. Takže vy ste sústredení v tele. Prosím pochopte toto jedno poznanie: „Ja som sústredený v tomto tele“ znamená: „Keď toto telo zomrie, tak ja neskončím, nič neskončí, opona nepadne. Neznamená to, že všetko skončilo.“ Keď bude do vás vtlačené toto jedno pochopenie, keď sa stane vaším poznaním, tak vaše štandardné chápanie začne fungovať na základe pochopenia: „Ja som sústredený v tomto tele, ale nie som iba telo.“ Potom sa budete prirodzene pozerať na celý svet takto: „Keď vidím ako kráča  krava, ako kráča koza, je to nádherné! Nemusím ich vložiť do môjho tela, aby som si ich vychutnal! Keď vidím vyskakovať rybu, je to úžasné! Nepotrebujem ju dať do úst, aby som si ju vychutnal!“ Vaša chuť, chápanie pôžitku sa úplne zmení. Chápanie strachu sa úplne zmení. Chápanie osvietenia sa úplne zmení. Chápanie ukončovania sa úplne zmení. Chápanie naplnenia sa úplne zmení!

Základné pochopenia, ktoré máte sa úplne zmenia vo chvíli, keď pochopíte, že vy ste sústredení v tele, ale nie ste telo. Začnete cítiť romancu so životom. Keď začnete cítiť romancu so životom, tak ste sannyasi. Prosím pochopte, ja definujem sannyas ako vodca najstaršej duchovnej organizácie hinduizmu, ako zodpovedný hinduistický sannyasi vodca. To čo hovorím nie je v žiadnom prípade nasmerované proti žiadnej duchovnej línii, alebo tradícii. Možno to vyzerá veľmi moderne kvôli slovám, ktoré používam, ale hovorím vám, že je to tá najautentickejšia definícia sannyas: „Keď máte romancu so životom, tak ste sannyasi! Keď sa tento vzťah začne so správnym pochopením, že vy ste sústredení v tele, ale nie ste telo samotné, tak ste sannyasi!“ 

Počúvajte! Zapamätajte si túto jednu myšlienku: „Ja som sústredený v tele, ale nie som telo samotné.“ Začnite s týmto pochopením prehodnocovať všetky vaše dôležité pochopenia o živote ako čo je život, strach, chamtivosť, láska, radosť, bolesť, potešenie. Nanovo všetko preorganizujte. Čo si myslíte, že je úspech, zlyhanie, všetko pochopte nanovo. Keď to pochopíte nanovo, tak spoznáte pravdu. Nanovo pochopiť znamená znova spoznať. Znova spoznať nie je nič iné ako nanovo pochopiť. Ja vám hovorím, že toto znovu-pochopenie odoberie všetky strachy ohľadne života, ktoré máte v sebe a daruje vám taký krásny priestor na dýchanie.

Poviem vám, ak pochopíte len túto jednu pravdu, že vy nie ste len telo, že ste sústredení v tele, tak sa vaše dýchanie prehĺbi za 24 hodín! Už nebudete dýchať plytko. Budete mať také úplné dýchanie, ktoré vás udrží mentálne vo vysokej zóne! Myšlienky, ktoré máte vo svojom vnútri, vaše koreňové pochopenia sú palivo, na ktorom fungujete. Iba na základe tohto jedného znovu-pochopenia, že vy ste sústredení v tele, ale nie ste telo samotné, sa budete zrazu cítiť takí slobodní od toľkých nesprávnych pochopení a to vám prinesie hlboké dýchanie, úplné dýchanie, čo bude prirodzene uchovávať vašu myseľ vo veľmi vysokej sfére. Pochopte, hlboké dýchanie udrží vo vás vysoké vedomie, udrží vás v tej najvyššej zóne, v tom najradostnejšom priestore. Hlboký pocit úľavy a úplné dýchanie, to je sannyas. Keď sa vo vás udeje toto znovu-pochopenie, tak sa stanete sannyasi.

Teraz vám chcem viac povedať o Bali. Na Bali budeme mať rôzne iniciácie:

1. deň: Vigneshwara Deeksha (odstránenie všetkých neukončení) 
2. deň: Shravana Deeksha (iniciácia do správneho počúvania)
3. deň: Manana Deeksha (iniciácia do integrovaného a autentického myslenia) 
4. deň: Nidhidhyasana Deeksha (iniciácia do schopnosti žiť, čo vyhlásite) 
5. deň: Poornathwa Deeksha (iniciácia do ukončenia so samo-pochybnosťami) 
6. deň: Jeevan Mukthi Deeksha (iniciácia do života v osvietení)
7. deň: Vaak Siddhi Deeksha (iniciácia do sily slova)
8. deň: Mano Siddhi Deeksha (iniciácia do sily myslenia)
9. deň: Prema Shakthi Deeksha (iniciácia do sily lásky)
10. deň: Atma Shakthi Deeksha (iniciácia do sily žitia)
11. deň: Nirvikalpa Samadhi Deeksha (iniciácia do Nirvikalpa Samadhi)
12. deň: Bhasma Deeksha (význam nebol popísaný)
13. deň: Shambhavi Mahamudra Deeksha (význam nebol popísaný)
14. deň: Chit-Jata Granthi Deeksha (iniciácia do vykúpenia)
15. deň: Kundalini Shakthi Deeksha (iniciácia do kundaliny prebudenia) 
16. deň: Sampoorthi Deeksha (iniciácia do integrity)
17. deň: Shraddha Deeksha (iniciácia do autentickosti)
18. deň: Upayana Deeksha (iniciácia do zodpovednosti)
19. deň: Aapyayana Deeksha (iniciácia do obohacovania) 
20. deň: Sangha Sankalpa Deeksha (iniciácia do zámeru sangy)
21. deň: Guru Deeksha (iniciácia od guru)

Budete mať 21 rôznych iniciácií. Niektoré z nich budú spojené so súvisiacimi homami (rituály ohňa), niektoré s pujami (rituály vzdania vďačnosti a odovzdania), niektoré so súvisiacimi procesmi a kriyami.

No comments:

Post a Comment