Viac sa o týchto štyroch védických pravdách (4 tattvas), princípoch života dozviete z RANNÝCH SPRÁV* PARAMAHAMSA NITHYANANDU v priamom prenose denne od 2:30 hod. na Nithyananda TV *s prekladom z angličtiny do slovenčiny na Ustream *!


*Kliknite na oranžové nápisy a otvoria sa vám v novom okne

Thursday, November 28, 2013

28. november 2013

Z rannej správy Paramahamsa Nithyanandu, 28. november 2013

Vy sami rozhodujete o svojom vnútornom priestore

Dnes budem pokračovať v rozvíjaní témy: Umenie vytvárania vnútorného priestoru a sannyas.
Prosím počúvajte! Čokoľvek chcete v živote dosiahnuť, či je to láska, blaženosť, poznanie, vzťahy, sila, čokoľvek chcete dosiahnuť, vždy sa to stane iba vtedy, keď viete ako si vytvoriť správny vnútorný priestor. Bez správneho priestoru vo vašom vnútri, aj keď sa to stane navonok a objaví sa to pri vašom mene, aj keď to právne budete mať, tak to nebudete schopní používať. Len preto, že právne máte manželku alebo manžela, nemyslite si, že ich máte. Len preto, že máte majetok napísaný na vaše meno, nemyslite si, že budete schopní zaobchádzať s ním. Len preto, že máte bankový účet, nemyslite si, že budete schopní používať ho pre svoj život. Mať niečo právne spojené so svojím menom a mať to v skutočnosti sú dve rozdielne veci! Počúvajte! Sú to dve úplne odlišné veci! Prvá vec, ktorú musíte urobiť, je vytvoriť si správny priestor vo vašom vnútri! 

Prosím počúvajte! Na priestore, ktorý máte celý deň vo vašom vnútri, skutočne záleží, pretože tento priestor rozhoduje o tom, či budete viac a viac dozrievať, rozvíjať sa, alebo sa viac a viac degradovať, ničiť.

Veľa ľudí sa ma pýta: “Aké bude moje ďalšie narodenie, Swamiji? Kým budem?” Nemusíte sa to pýtať mňa. Opýtajte sa sami seba. To, aký ste teraz rozhoduje o tom, čo bude ďalej. Bude rozhodovať to, akí ste teraz, aký vnútorný priestor máte teraz, kým ste teraz.  

Prosím počúvajte! Neexistuje žiadny Boh, ktorý niekde sedí a ktorý vám bude preukazovať priazeň, alebo vás potrestá. Nie! To vy ste Boh! Vaše vedomie je Boh! Čokoľvek si vytvoríte ako svoj vnútorný priestor, kým ste v tele, kým ste stelesnením vnútorného priestoru, ktorý máte a ktorý si vytvárate, ten istý priestor budete mať aj vtedy, keď opustíte vaše telo.  Priestor, ktorý máte, kým ste v tomto tele a priestor, ktorý budete mať keď opustíte telo, oboje je jedno a to isté. Neexistuje žiadny iný samostatný Boh, neexistuje žiadna iná autorita, ktorá robí rozhodnutia. Neexistuje nikto iný, kto robí rozhodnutia.

Počúvajte! Priestor, ktorý si vytvárate, ktorý si udržiavate je veľmi dôležitý. Rozhodnúť sa vždy si uchovávať v sebe priestor obohacovania je sannyas. Hovorím vám, čokoľvek iné ako obohacovanie je otroctvo, zajatie. Čokoľvek urobené ako obohacovanie je oslobodenie. Čokoľvek urobené pre bohacovanie je oslobodenie.

Znova sa vraciam k vnútornému priestoru naga sadhus. Keď čítam viac a viac o histórii ich systému, parampara, zamilovávam sa do týchto úžasných nahých filozofov. Už som do naga filozofov zamilovaný, ale čím viac o nich čítam, tým viac a viac som do nich zamilovaný. Aký priestor mali! Pred delami, pred brutálnymi, nečestnými teroristami ako bol Aurangazeb a jeho armáda, pred týmito ľuďmi stáli naga sadhus nielen nahí, ale aj s prázdnymi rukami! Zastrašovali myseľ iných ľudí, vyvolávali v nich zmätok iba vďaka svojej odvahe! Naga sadhus viedli stovky vojen iba vďaka svojej duchovnej sile! Existujú o tom záznamy.

Bol raz jeden mahant, Ayodhya Giri, ktorý šiel do vojny na slonovi. Príbeh veľmi jasne popisuje, že na druhej strane stál moslimský kráľ. Používal nejaké kruté zbrane a slon takmer zomrel. Slon Ayodhya Giriho spadol a takmer zomrel. Príbeh hovorí, že Ayodhya Giri sa na slona iba uprene zapozeral a povedal: “Teraz nemôžeš zomrieť! Musíme túto vojnu vyhrať a ochrániť chrám!” Keď to slon počul, jednoducho sa postavil a ožil! Vojna sa skončila. Vyhrali ju nagas! Keď sa vrátili na miesto, kde oddychovali, urobili iba nejakú operáciu, vybrali všetko, čo vniklo do slonovho tela a on prežil! Nezomrel!

Toto je jedna udalosť aj s dôkazom, ktorú som našiel. Podľa ďalších zmienok a spôsobu, ako sú zaznamenané veľmi jasne vidím, aký priestor mali nagas. Bol jeden naga, ktorý povedal: “Či vojnu vyhrám, alebo nie, znova a znova sa vrátim späť a budem ochraňovať tento chrám!” Teroristom, ktorí ich napadli, povedal: “Vy neviete ako sa vrátiť späť, lenže ja to viem! Znova a znova prijmem toľko tiel, koľko budem chcieť a znova ho obnovím!” 

Hovorím vám, toto je naša sila! Duchovný priestor, vnútorný priestor a jasnosť, odvaha! Klobúk dole pred silou nagas! Je čas, aby sme vytvorili milión nagas, ktorý budú zažívať umenie ukončovania a učiť ho celý svet. Prosím pochopte, my naozaj, my skutočne potrebujeme umenie ukončovania, nagas, ktorí žijú osvietenie a ktorí ho vyžarujú. Ďalšia generácia musí dostať toto umenie.

V reality show Nithya Dharmam som sa venoval chlapcovi, ktorý má iba 16 rokov. Bol to jediný človek, z ktorého som bol zdesený! Ó Bože, bol som šokovaný, keď som videl, že 16-ročný chlapec pravidelne fajčí, pije, bije svoju mamu, starú mamu, starého otca, každého. A oplzlý jazyk, hrubé slová, ktoré používa! Jeho mama plače, jeho starý otec plače. Nechcem spomenúť meno tohto dieťaťa. Stačilo iba 10 minút v mojej prítomnosti a on sľúbil, že to viac nebude robiť, že bude chodiť do školy a študovať, ako chcem ja. Súhlasil s tým, že pôjde do školy. Predtým tam nechodil. Pochopte, môžem povedať, že je to víťazstvo. Lenže prečo máme atmosféru, v ktorej sa vytvárajú takéto deti?

Podľa zákona nesmiete predať alkohol maloletým. Lenže tento chlapec povedal, že si pravidelne kupuje alkohol a pije! V Tamil Nadu je zakázané všetko z gutky (zmes z listou vinnej révy a žuvacieho tabaku). Lenže tento chlapec povedal: “Kupujem si celé balíky, Swamiji!” Čo to znamená? Že je to nezákonné! 

(Swamiji hovorí o anti-hinduistických živloch, o médiách, ktoré neustále kritizujú, osočujú, očierňujú a napádajú sanatana hindu dharmu.)

Títo ľudia sú skutoční nepriatelia hinduizmu. Je najvyšší čas, aby sa s nimi niečo urobilo. Ja sám sa menujem za vodcu hindu dharmy! Títo ľudia ničia krajinu. Títo ľudia prenikli na mocenské miesta a zneužívajú túto silu na to, aby ničili hinduistických guru a hinduizmus. Ja chcem týmto ľuďom povedať iba jednu vec: Ak ešte napíšete niečo zlé, urážlivé na týchto dvoch Shankacharyas (hlavy kláštorov  z Kanchipuram v Tamil Nadu, ktorí boli po 9 rokoch zbavení obžaloby po dokázaní ich neviny v prípade vraždy), tak vám nebudú odpovedať oni. Ja vám budem odpovedať! Ja sa s vami porátam! Ja som samo-vymenovaný vodca hinduizmu!

Podstata dnešného satsangu je: Sannyas a sannaysis treba ochraňovať. Na to, aby som patrične a v súlade s právom odpovedal teroristom, ktorí obťažujú cez médiá a napádajú našu kultúru a životný štýl, vymenoval som sa za vodcu hinduizmu!

No comments:

Post a Comment