Viac sa o týchto štyroch védických pravdách (4 tattvas), princípoch života dozviete z RANNÝCH SPRÁV* PARAMAHAMSA NITHYANANDU v priamom prenose denne od 2:30 hod. na Nithyananda TV *s prekladom z angličtiny do slovenčiny na Ustream *!


*Kliknite na oranžové nápisy a otvoria sa vám v novom okne

Sunday, November 10, 2013

10. november 2013

Z rannej správy Paramahamsa Nithyanandu, 10. november 2013

Vytvárajte si podoby z naplnenia

Dnes chcem viac rozvinúť koncept, ktorý som vysvetľoval včera. Podoba, chápanie podoby môže viesť k spontánnemu naplneniu a k spontánnemu osvieteniu. Prosím pochopte, že všetky podoby, ktoré vidíte sú ako balónové štruktúry v živote. Je to množstvo emócií, ktorými balón napĺňate, ktoré ho nafukujú. Takže miera nafúknutia každej podoby vo vašom živote je neukončenie, ktoré máte vo svojom vnútri. Miera nafúknutia každej vizualizácie, každej podoby, ktorú nosíte vo vašom bytí, je závislá od neúplnosti, ktorú máte vo svojom vnútri. Prosím počúvajte! Uvažujte nad tým! Dajte si pár sekúnd a porozmýšľajte nad tým. 

Každá podoba, ktorú máte vo vašom živote, všetko čo je pre vás to najdrahšie alebo to najnebezpečnejšie, ožíva len na základe neukončení, ktoré do toho napúšťate. Pochopte, všetko vo vašom živote je ako nafukovací balón. Balón, ktorý napĺňate vašimi neukončeniami. Prosím pochopte, že najnebezpečnejšia vec vo vašom živote, či už je to chudoba, smrť alebo choroba, nehoda, alebo strata mena alebo slávy, strata identity, najnebezpečnejšia vec je takisto len balón nafúknutý vašimi neukončeniami. Aj tá najkrajšia podoba vo vašom živote, či je to podoba vášho guru, alebo podoba vášho ishta devatha (najmilovanejšieho boha, napr. Krišna, Rama, atď.) nie je nič iné ako podoba nafúknutá nejakými vašimi neukončeniami. Prosím počúvajte, používam slovo neukončenie – neúplnosť, nie úplnosť! Či robíte z vášho boha alebo guru hrdinu alebo spasiteľa alebo otca, nie je to nič iné ako váš pocit, že vám vo vašom pôvodnom priestore naplnenia niečo chýba. Takže obe tieto nafúknutia sú tvorené vami. Prosím počúvajte, ponúkam vám jednu z najväčších advaitských právd jednoduchým, priamym spôsobom!

Najdôležitejšou pravdou, ktorú potrebujete vedieť je, že či už sa jedná o tú najnebezpečnejšiu alebo najblaženejšiu, najupokojujúcejšiu podobu, podoba je len podoba, je len podoba! Ona získava na sile iba pomocou vašej neúplnosti. Či už si myslíte o niekom, že je darebák, alebo hrdina, oboje závisí len od vašich neukončení. Nemajte boha alebo guru vo svojom živote kvôli vlastným neukončeniam. Majte ich vo svojom živote na základe vašej úplnosti, sile a láske. Poviem vám, ľudia, ktorí sa snažia na mňa premietať hrdinu, alebo otca kvôli vlastným neukončeniam, tak tých sa obávam, pretože kedykoľvek môžu odstaviť zásobovanie tej podoby plynom. Či je to guru alebo boh, ak je vaša oddanosť, vaša láska založená na úplnosti, len vtedy budete skutočne rásť, budete sa rozpínať do čistej lásky a oddanosti voči nim. 

Prosím počúvajte, všetky škandály a problémy ohľadom mňa a našej organizácie odohnali všetkých, ktorí vo mne videli hrdinu, otca na základe ich neúplností. Prosím pochopte, v živote som videl, že tí istí ľudia, ktorí prosili pri mojich nohách, plakali, len aby dostali jeden môj daršan, jedno požehnanie, neskôr žiadali: „Nechaj celú organizáciu nám a choď preč!“ Ja som len povedal: „Ak som inkarnácia, tak sa dostanem z tejto špiny a dokážem vám to!“ A rovnako, počas problému s podvodom, ktorý vytvorili médiá v Tamil Nadu počas tej záležitosti s Madurai Adheenam, som povedal len jednu vec: „Ja nie som proti nikomu, ja sa na nikoho nehnevám. Nie som nikomu konkurencia“. Predtým, než som prevzal túto zodpovednosť, som meditoval a videl som úplne jasne, že Meenakshi chce, aby som ju prijal, tak som ju prijal. „Ak je tá vízia dostatočne silná, tak budem pokračovať!“ To je všetko, čo som povedal. A znova, teraz už všetci viete, že sme vyhrali aj tento boj!

Prosím počúvajte, nech všetko pramení z vašej úplnosti, či je to vaša oddanosť alebo čokoľvek iné. Samozrejme, že na základe úplnosti nebudete schopní nenávisti ani násilia, ale budete mať silné schopnosti strategizovania ako mal Sri Krishna. Sri Krishna necítil žiadnu nenávisť voči Bhishmovi. Krishna nakoniec vykúpil Bhishmu (nepriatelia vo vojne Mahabharata), ale počas boja mal silnú stratégiu. Vedel, čo chce a urobil čo chcel. Takže pochopte, uistite sa, aby všetko pramenilo z priestoru úplnosti, či je to vaša oddanosť, alebo čokoľvek iné, pretože podoba napĺňaná vašimi neúplnosťami vás bude iba viac a viac zväzovať.

Pred pár dňami som uviedol príklad: Bojíte sa hadov, a hoci ste ich videli v živote iba raz alebo dvakrát, aj to z veľmi bezpečnej vzdialenosti, napríklad v ZOO, mentálne ich budete vidieť každý deň aspoň dvestokrát a budete mať stavy paniky. Nie z hada, ale zo spomienky na neho zažijete smrť skôr! Nie z hadieho jedu, ale z predstavy hada. Táto vizualizácia vám spôsobí skoršiu smrť! 

Pochopte, či je to nebezpečenstvo alebo niečo, čomu hovoríte láska, ak oboje naplníte neistotou, ak ich naplníte svojim neukončením, neúplnosťou, oboje budú pre vás nebezpečné, oboje vás budú zväzovať.  

Takže pochopte, život vo svojej prapôvodnej, čistej podobe je naplnenie. Ak sa naplníte úplnosťou, prosím počúvajte, žiadna podoba vás nebude zväzovať. Či je to láska, alebo nebezpečenstvo, žiadna podoba nebude obmedzujúca, či už láska, alebo strach.

V ďalších satsangoch budem pokračovať o tom, ako toto pochopenie môže viesť k spontánnemu naplneniu a k spontánnemu osvieteniu. 

Poviem vám jeden príbeh. Raz ide jedna žena ku Ramakrishnovi a sťažuje sa: „Môj manžel sa mi stále vyhráža, že sa stane sannyasi (mních).“ Ramakrishna sa smeje a hovorí: „Nerob si starosti, on sa nikdy nestane sannyasi. Nikto sa takto nemôže stať sannyasi.“ Žena sa potom pýta: „Tak ako sa stanú ľudia sannyasi?“ Ramakrishna len zložil uterák zo svojho ramena, ktorý používa, dvakrát ho vypráši, položí na svoje rameno a hovorí: „Pozri teraz ako odchádzam a všetkého sa vzdávam. To je spôsob ako sa ľudia stávajú sannyasi!“

To znamená, že len spontánne rozhodnutie z priestoru úplnosti môže spôsobiť, že sa vo vašom živote udeje niečo úžasné. Nikdy nie z priestoru niečoho, čo ste celé veky omieľali z vašej neúplnosti. 

Adi Shankara krásne hovorí vo Viveka Choodamani: “Hoc ajoHo po dobu trvania veku Brahmu budete vykonávať nejaký rituál alebo vizualizáciu z priestoru neukončenia, nedosiahnete ním nič veľkolepé, nemôžete dosiahnuť naplnenie!“ 

V ďalších satsangoch budem pokračovať v tom, ako vás pochopenie môže spontánne oslobodiť, ako vás môže spontánne osvietiť.

Tak počúvajte, nenapĺňajte si podoby vo vašom živote neúplnosťami. Každá podoba, ktorú naplníte neukončením vás bude len zväzovať.

No comments:

Post a Comment