Viac sa o týchto štyroch védických pravdách (4 tattvas), princípoch života dozviete z RANNÝCH SPRÁV* PARAMAHAMSA NITHYANANDU v priamom prenose denne od 2:30 hod. na Nithyananda TV *s prekladom z angličtiny do slovenčiny na Ustream *!


*Kliknite na oranžové nápisy a otvoria sa vám v novom okne

Saturday, November 2, 2013

2. novembra 2013

Z rannej správy Paramahamsa Nithyanandu z  2. novembra 2013

Diwali je sviatok požehnaní!

Dnes je veľmi priaznivý deň pre našú celú sangu, pretože dnes je deň, kedy som bol znovuzrodený v roku 2000. Presne v tento deň, na sviatok Diwali, sa udialo moje znovuzrodenie. Mal som v mojom živote veľa výnimočných duchovných skúseností, ale moje uvedomenie si svojej inkarnácie, môjho pôvodného stavu bytia, toho kto som, sa stalo práve na Diwali. Toto uvedomenie ma úplne odpojilo od vonkajšieho sveta. Vyše 9 mesiacov som bol úplne mimo svojho tela aj mysle. Hoci toto telo a myseľ boli opatrované Kalabhairavom, robilo základné životné potreby ako dýchanie, sem-tam nejaké jedlo, nebol tam žiaden spánok ani chodenie na toaletu. Telo robilo minimum činností len aby sa uchovalo naživo. Takto to išlo vyše 9 mesiacov.

Posledný moment ktorý si pamätám pred Diwali bol 1. január, 2000 večer. Ale potom si spomínam už iba na sviatok Diwali. Až v deň Diwali niekedy večer medzi 16.30 a 18-tou hodinou som veľmi jasne videl, ako materinská, súcitná, láskavá energia Kali pristála do môjho tela a prvé slovo ktoré zo mňa vyšlo bolo v mojej rodnej reči tamil “Anandamaaga irungal” (buďte blažení)!

Po vyše 9 mesiacoch toto bolo prvé slovo. Vyšlo zo mňa ako výbuch petardy. Potom sa postupne začalo tvoriť pár zvukov, potom pár slov, potom sa začala diať koherencia, vyjadrovanie slov. Myslím že v apríli 2011 začala diať koherentná reč.

Takže Diwali je veľmi priaznivý deň, pretože Matka Kali dala nový život tomuto telu a v tento deň bol svet požehnaný týmto krásnym požehnaním – “Buďte blažení”. Aj dnes ešte stále cítim, keď toto slovo vychádza zo mňa ako požehnanie, to je úžasné. Čokoľvek čo tá osoba žiada, je v nej vytvorený taký silný priestor požehnania, môžem povedať, že je to to skutočné “Tathastu!”. Udeje sa to.

V tom čase som cestoval do Arunachaly. Prosím pochopte, toto telo cestovalo v autobuse bez akýchkoľvek slov vo vnútri, iba mierna spomienka tam bola. Kalabhairava hýbal týmto telom. Asi som v tom momente zbadal Arunachalu z autobusu, alebo ako sa autobus približoval Arunachale a ako vošiel do posvätnej energie Arunachaly, tak asi po piatich – šiestich minútach zrazu energia Kali pristála v tomto tele a to slovo sa vyplavilo von. Môžem povedať, že toto bolo to znovuzrodenie. Toto bolo znovuzrodenie.

Takže my oslavujeme Diwali ako deň požehnaní, žehnáme celý vesmír. Dnes je deň požehnaní. Dnes choďte a obohaťte celý svet sladkosťami a žehnajte každého. Vyžarujte požehnania.

Hneď po tejto skúsenosti znovuzrodenia som išiel rovno do lesa pod Arunachalou a sadol som si na miesto, oddychoval som tam asi 3 dni v tej obrovskej radosti. A náhodou je presne tento pozemok miestom, kde dnes stojí náš Thiruvannamalai ašrám. Presne na tomto mieste, presne ten pozemok kde som vtedy 3 dni sedel nám bol potom darovaný a v súčasnosti tam stojí náš ašrám.

Takže s celým mojim srdcom, z priestoru Mahakali a Maha Kalabhairavu vás všetkých žehnám a žehnám celý svet, každého týmto jedným požehnaním – “Anandamaaga Irungal”! Nech vo vás preteká blaženosť. Buďte blažení. Moje požehnania pre celú sangu. Nech všetci z nás vyžarujú večnú blaženosť. “Anandama Irungal”! Nech je odteraz všetko priaznivé. Nech je všetko blažené. Nech je každý ustálený v priestore naplnenia, Poornatwa. Nech každý vyžaruje radosť a osvietenie. Nech energia Mahakalu a Mahakali požehná každého z nás. Nech sme všetci bez nepriateľov a bez nepriateľstva. Nech všetci žijeme a vyžarujeme večnú priateľskosť, večnú radosť. Nech nás Mahadeva ustáli v priestore naplnenia, poornatwa a v priestore vnútornej sily.

Všetky chrámy a ašrámy dnes oslavujú Kali Puja. Vo východnej Indii, v Bengale oslavujeme dnes Kali puju, v strednej Indii oslavujeme Lakshmi puju, tomu sa hovorí “Dhanteras”, a v južnej časti Indie sa oslavuje Ganesha a Krishna, pretože Krishna v tento deň zabil démona Narakasuru s pomocou Satyabhamu. Takže každá časť krajiny oslavuje iným spôsobom. Celá India oslavuje Diwali a naša sampradaya, naša línia oslavuje Diwali podľa Bengalskej tradície Kali pujou. Samozrejme že budeme uctievať aj Ganeshu a Lakshmi, ale hlavne budeme dnes robiť Kali puju podľa Bengalskej tradície.

Takže žehnám všetky chrámy a centrá a naše ašrámy. Choďte a obohaťte celé mestá sladkosťami a v Seattli prosím pošlite trochu sladkostí aj Billovi Gatesovi v mene Nithyananda Sangy.

Dnes je to po prvý kráť čo americký kongres taktiež oslavoval Diwali. Moje požehnania idú pre celé Spojené štáty americké. Nech Mahakali požehná Ameriku a nech mnohí tvorcovia zákonov si dajú na čelo tilaks (bindi, bodku na čelo) a vence kvetov na krk a nech oslavujú Diwali zapálením lámp zatiaľ čo védski kňazi chantujú mantry. Je tak krásne vidieť tieto fotografie z ich osláv.

Moje požehnania idú pre celý svet. Dnes som chcel dať iba požehnania. Požehnania, to je dnešný satsang. Takže dnes príjmem telefonáty od ľudí iba preto, aby som ich požehnal. Požehnania pre všetkých v túto priaznivú príležitosť sviatku Diwali!

Dnes podľa tradície hovoríme: “Jaley Ganga, Thailey Lakshmi”. Jaley Ganga je mantra, ktorá požehná vodu, aby do nej vstúpila samotná Ganga Devi (Jaley znamená voda), ona vyjadruje svoju prítomnosť po celom svete. A vo všetkomm oleji, najmä v sezamovom oleji, prejavuje prítomnosť Lakshmi. Takže “Jaley Ganga, Thailey Lakshmi”! Takže treba si dať trošku olej na hlavu a vodu na hlavu, umyť si hlavu, a budete mať požehnania aj od Lakshmi aj od Gangy. “Jaley Ganga, Thailey Lakshmi”!
A poviem vám, žiadna iná tradícia nie je tak seriózna keď hovoria o filozofii a vynesú vás až do takej výšky a žiadne iné náboženstvo nemá toľko osláv ako my. Toto je unikátnosť Hinduizmu. Keď rozprávajú o filozofii, tak to myslia skutočne vážne. Keď oslavujú, tak to myslia skutočne vážne (robia to naplno). Takže oslavujme ako oni. Buďme ako Bengálci, obliekajmi sa ako Gujrátci a oslavujme ako Hinduisti.
Celý dnešný program Vnútorného prebudenia je o oslave Diwali. Keby ste zostali doma, tak by ste oslavovali s pár ľuďmi, ale tu oslavujete s celým svetom, s celo-svetovou rodinou, tam, kde celý svet je vaša rodina a oslavujete s princípom “Maatha Cha Paarvathi Devi, Pitha Devo Maheshwaraha, Baandhava Shiva Bhakthaascha, Swadesho Bhuvana Thraiyam”. Pretože Maatha (matka) je Paarvathi, Pitha (otec) je Shiva, všetci Shivovi ctitelia sú príbuzní, a všetky tri svety sú naša zem, naša krajina.

Chcem, aby ste dnes robili toto jednoduché ale silné cvičenie. Dnes choďte a žehnajte každého. Dnes, tento jeden deň žehnajte každého. Ak uvidíte strom, požehnajte ho, ak uvidíte rieku, požehnajte ju, ak uvidíte psa, požehnajte ho, ak uvidíte ľudí, požehnajte ich. Ak je to možné zdvihnite ruku na znak požehania, ak to nie je možné, žehnajte ich aspoň zo srdca. Žehnajte celý svet. Neutále vyžarujte náladu požehnaní, náladu radosti a požehnania.

Týmto žehnám všetkých ctiteľov po celom svete a každého. Nech všetci vyžarujete integritu, autentickosť, zodpovednosť a obohacovanie, vo večnej blaženosti, Nithyananda!

Anandamaaga Irungal!

No comments:

Post a Comment