Viac sa o týchto štyroch védických pravdách (4 tattvas), princípoch života dozviete z RANNÝCH SPRÁV* PARAMAHAMSA NITHYANANDU v priamom prenose denne od 2:30 hod. na Nithyananda TV *s prekladom z angličtiny do slovenčiny na Ustream *!


*Kliknite na oranžové nápisy a otvoria sa vám v novom okne

Tuesday, October 1, 2013

1. október 2013

Z rannej správy Paramahamsa Nithyanandu, 1. október 2013

Akshardam – priestor za hranicami smrti 

Dnes vám chcem povedať viac tajomstiev o ukončovaní: Keď budete naplnení, nebude žiadny rozdiel medzi vaším životom a stavom snenia, stavom hlbokého spánku a tým, čomu vy hovoríte váš život - bdelým stavom. Ak je medzi týmito troma stavmi stále rozdiel, ešte ste sa nestali naplnenými. V priestore naplnenia, ukončenia rozdiel medzi týmito troma stavmi zmizne, pretože všetky z nich budú naplnené stavom prebudenia.  

Keď nenájdete žiadny rozdiel medzi stavom spánku, hlbokého spánku a stavom bdelosti pokiaľ budete nažive, tak nebudete cítiť žiadny rozdiel ani vtedy, keď opustíte svoje telo. Nebudete mať pocit strachu, temnoty, tak ako je to popísané v upanišáde: „Kto nežije život integrity, autentickosti, dharmu (život podľa zákonov vesmíru), ten vstúpi po smrti do temných svetov, temných priestorov.“ Poviem vám, keď počas každodenného spánku nevstúpite do temných priestorov, nevstúpite do nich ani po smrti. Najlepším spôsobom ako po smrti nevstúpiť do temných svetov je robiť ukončovanie aspoň jednu hodinu pred spaním. Nebudete mať depresiu, konflikty, bezmocnosť ani potom, ako opustíte telo.  

Opísal som to iba veľmi blízkym žiakom, ašramajtom: Nebojte sa! Po smrti sa nestane nič. Budete iba prechádzať ako z jedného oddelenia v ašráme do druhého. Nebojte sa, pretože tieto ríše po smrti sú tiež iba moje. Raz jeden ctiteľ, ktorý nepoznal tieto moje slová, zažil ten priestor. Akshardam znamená v sanskrite večný priestor, nezničiteľný priestor. Keď po smrti vstúpite do tohto priestoru, tak vstúpite do Akshardamu.  

Z celej udalosti sa naučte túto dôležitú lekciu. Naozaj chcem, aby sa každý naučil veľmi dôležitú lekciu. Doteraz bol Akshardam iba imaginárny priestor, pretože ho nezažil žiadny ctiteľ a nikto o ňom nehovoril.

Čo naozaj myslím pod slovom Akshardam je, že akokoľvek veľa budete praktizovať integritu a autentickosť, keď sa zobudíte nasledujúce ráno tak budete vedieť, že ste zaseknutí v toľkých strachoch, že ste v takých nízkych priestoroch. Toto je potrebné vyriešiť. Pochopte, keď upadnete do stavu snenia a hlbokého spánku, v sanskrite máme na to slovo Avastatraya: Jakrat, swapna, sushupti. Keď sa dostanete do stavu snenia a stavu hlbokého spánku, mali by ste sa dostať do takého istého priestoru sily, ako keď ste bdelí. Mali by ste cítiť, že všetko je pod vašou kontrolou, mali by ste cítiť rovnakú silu.   

Ukončovanie by sa malo praktizovať predtým ako zaspíte, aby ste počas stavu snenia a hlbokého spánku vedeli kto ste, čo sa od vás očakáva, budete vedieť všetko. Človek, ktorý zažije ten istý naplnený priestor v bdelom stave, stave snenia a priestore hlbokého spánku, zažije Akshardam, večný priestor.

Ja som o tom nehovoril na verejnosti, pretože je to veľmi mystická záležitosť. Nepovedal som to ani všetkým mojim ašramajtom. Ja určite viem, že som o tom nehovoril. Keď ten človek napísal o svojej skúsenosti, bol som taký šťastný, že niekto skúsenostne zažil Akshardam, večný priestor.

Toto je môj Guru vaak pre všetkých mojich žiakov, nasledovníkov, ctiteľov: Mať zdravie, bohatstvo, úspech a dokonalosť vďaka štyrom princípom je v poriadku, je to pekné. Lenže pokiaľ ste v tele, je vašou povinnosťou zažiť priestor Akshardam aspoň jedenkrát v živote, aby ste vedeli, že vaše miesto je rezervované, aby ste nemali strach, čo sa stane po smrti. Chcem, aby každý z vás zažil túto skúsenosť. Preto pokiaľ ste v tele, mali by ste si rezervovať svoje miesto v Akshardam. Môžete to dosiahnuť iba vďaka tomu, že budete robiť ukončovanie každý večer pred spaním. 

Malo by to byť nutnosťou predtým ako zaspíte. Malo by to byť ako dýchanie. Aj keď sa vzdáte rannej pada puje (tradičný rituál ponúkania vďačnosti majstrovi) bude to v poriadku, ale nevzdávajte sa procesu ukončovania. Akonáhle zažijete priestor naplnenia, tak potom ako opustíte telo, všetky vaše neukončenia zmiznú a vy budete vedieť, že vaše miesto je rezervované.

Pochopte, každý žiak by si mal zaistiť svoje miesto v priestore Akshardam čo najskôr ako je to možné. Pochopte, mať svoje miesto v Akshardam, to je osvietenie! Vaša „videha mukthi“ bude zaručená. Keď ste si zaistili svoje miesto v Akshardam, v tomto večnom priestore, dosiahli ste cieľ vášho života. Na to, aby ste zažili priestor Akshardam, potrebujete veľmi vysokú úroveň integrity a autentickosti. Niekedy prichádza ako dar od majstra, ale aj vtedy keď je to dar, príde iba vtedy, keď budete mať túto úroveň spojenia s majstrom. Môže k vám prísť dvoma spôsobmi: prvý - vďaka integrite so životom, druhý - vďaka integrite s majstrom. Akonáhle budete mať skúsenosť Akshardam, nebudete mať žiadne neukončenia so životom a smrťou. Budete slobodní!

Prečítam podstatu e-mailu, ktorý som dostal:
“Minulú sobotu mala Ma Vishweshwara veľmi zaujímavý sen. Tento sen sa odohral ráno tesne predtým, ako sa zobudila.“ 

Tento čas potvrdzuje, že to bola skúsenosť, nielen sen! Tento sen sa odohral ráno tesne pred zobudením, bol veľmi svieži a jasný. Bol reálnejší ako stav bdelosti, preto hovorím, že to nebol sen, ale skúsenosť!

„Prvý obraz predtým ako vstala z postele bol, že vychádzala zo svojho auta a mala v rukách Swamijiho knihu. Okolo nej bola skupina ľudí. Dala tú knihu jednému človeku a požiadala ho, aby ju prečítal. Ďalší obraz bol ako sedí v kresle v Bidadi (miesto, kde je Swamijiho ašrám). Vedela, že zomrie, ale nemala vôbec strach. Okolo bolo veľa ľudí. Volali Swamijiho. Prišiel a položil svoj palec na jej Ajna čakru (šiesta čakra, tretie oko) a začal ju tlačiť. Potom začala hovoriť: Om Hreem Nithyanandaya Namaha. Ako Swamiji tlačil jej Ajna čakru, jej dych sa spomalil a ustálil. Bolo to viac ako skutočné. Potom ten dav ľudí zmizol. Swamiji si sadol do svojho kresla. Teraz začala veľmi zaujímavá časť. Ma Vishweshwara nemala žiadny strach pristúpiť k Swamijimu. Cítila sa veľmi slobodne a hravo ako dieťa. Jemne poklepkala Swamijiho po jeho pravom ramene a povedala: ´Swamiji, čo to znamená? Necítim, že som mŕtva! Cítim sa tak nažive!´ Swamiji sa potom pozrel jej smerom a povedal: ´Ma, vložil som ťa do tohto priestoru, iba si ho užívaj!´ Keď sa Ma Vishweshwara zobudila, nemohla uveriť, čím prešla. Bola to taká krásna skúsenosť! Celá situácia bola taká krásna a osviežujúca!“

Ako som povedal, celá záležitosť bola skúsenosť. Vy takisto môžete otestovať, či to bola skúsenosť, alebo fantázia, predstava. Možno sa opýtate, ako to môžete otestovať. Uvidíte, jej smrť sa udeje presne tak ako to popísala v tomto e-maily! Na základe toho pochopíte, či bola táto skúsenosť pravda alebo nie. Poviem vám, toto bola nepochybne skúsenosť priestoru Akshardam!

Keď nebudete mať telo, všetko spoločenské „áno“ a „nie“ zmiznú. Tieto áno a nie sú ako bolesť hlavy. Keď budete v Akshardam, budú zničené, zmiznú.     

Ja nie som Guru, ktorý vám dá trochu zdravia, bohatstvo, pokoj alebo dokonalosť. Ja nehovorím, že je to nesprávne, ale nie som iba za to. Telo samotné je choroba, tak aký zmysel má, aby v ňom bolo zdravie? Život samotný je utrpenie, tak ako môžete zažiť stav naplnenia?

Ja nie som iba guru, ktorý vám dá trochu zdravia, bohatstva, dokonalosti, úspechu. Ja robím aj to, ale nekončím iba pri tom. Skutočná vec, ktorú vám chcem všetkým dať je priestor Akshardam – tá najvyššia realita. Keď si rezervujete miesto v Akshardam, vo chvíli keď ho zažijete aspoň raz, budete pripravení stranúť s pôvabom. Budete pripravení zažiť pôvabný odchod. Je to veľmi dôležitá vec. Je to jeden z najväčších darov, ktorý môžete dostať od inkarnácie a naozaj vám poviem, ja som tu na to, aby som vám dal ten dar. 

Chcem, aby to všetci ctitelia a žiaci prijali ako súčasť života. Robte ukončovanie každý večer. Je to oveľa silnejšie ako akákoľvek kriya a joga. Keď budete robiť ukončovanie každý večer, tak sa ráno automaticky zobudíte takí svieži! Robiť ukončovanie každý večer pred spaním je tá najúžasnejšia duchovná skúsenosť. 

Dostal som otázku: „Swamiji, je dôležité venovať čas ukončovaniu udalostí z tohto dňa, alebo minulých udalostí? Udalosti tohto dňa sú bližšie k našim životom, ale minulé udalosti sú koreňom súčasných neukončení. Ktorým z nich máme dať prioritu?“

Prioritou sú minulé udalosti, ktoré sú koreňom súčasných neukončení. Keď vo vašom vnútornom priestore, vo vašom chápaní viac nebudú minulé neukončenia, potom môžete ukončovať udalosti tohto dňa. Ale prioritou by mali byť minulé udalosti, ktoré sú koreňom súčasných neukončení. Toto je ten najsilnejší proces, technika!

Podstata  dnešného satsangu je: Každý večer venujte aspoň pol hodiny až jednu hodinu procesu ukončovania. Naozaj dosiahnete to, čo máte dosiahnuť. 

No comments:

Post a Comment