Viac sa o týchto štyroch védických pravdách (4 tattvas), princípoch života dozviete z RANNÝCH SPRÁV* PARAMAHAMSA NITHYANANDU v priamom prenose denne od 2:30 hod. na Nithyananda TV *s prekladom z angličtiny do slovenčiny na Ustream *!


*Kliknite na oranžové nápisy a otvoria sa vám v novom okne

Friday, October 25, 2013

25. október 2013

Z rannej správy Paramahamsa Nithyanandu, 25. október 2013

Počúvanie je požiadavkou na prežitie 

Dnes chcem viac rozprávať o sile počúvania a o tom, ako je priamo spojená so schopnosťou zvládnuť utrpenie a realitu.

Pochopte, neschopnosť zvládnuť realitu, to je utrpenie. Vo chvíli, keď budete schopní zvládnuť realitu, utrpenie viac nebude existovať. Veľkú úlohu pri tom zohráva počúvanie. Keď nepočúvate, vždy si urobíte záver ešte predtým, ako informáciu pochopíte.

Prosím počúvajte, vo chvíli keď sa s začnete s niekým rozprávať a keď nepočúvate, začnete prichádzať k vlastným záverom buď odmietaním tohto človeka alebo tým, že ho vnímate ako ohrozenie. Oboje vás dovedie k utrpeniu. Keď urobíte z vtipkára darebáka, budete zbytočne trpieť. Keď z darebáka urobíte vtipkára, zanedbávate veľké problémy a príde veľké utrpenie. Na to, aby ste posúdili darebáka ako darebáka a komedianta ako komedianta, musíte počúvať.

Počúvanie je to, čo je potrebné na to, aby ste pochopili, či bude človek, ktorý pred vami stojí vo vašom živote, komediantom, alebo darebákom, alebo vaším priateľom. 

Ja som videl ako ľudia, ktorí nepočúvali, urobili chaos zo svojich životov a zo životov, ktoré boli s nimi spojené. Videl som, že utrpenie, ktoré sa mi pokúšali spôsobiť, bolo práve od tých, ktorí nepočúvali. Veľakrát takzvaní sprisahanci, ľudia, ktorí pracovali proti mne, nemali počúvanie voči mne a takzvaní ochrancovia, ľudia, ktorí sa ma pokúšali ochraňovať, nepočúvali tých sprisahancov. Smiešna vec je tá, že kvôli tomu, že nikto z nich nepočúval, skúšali spôsobiť utrpenie mne, pretože ja mám počúvanie, ja počúvam!

Prosím pochopte, aj vo vašich životoch máte obidve skupiny: ľudí, ktorí pracujú proti vám a ľudí, ktorí sa vás snažia podporovať. Lenže vtedy, keď nemáte počúvanie, obidve skupiny sa vám snažia spôsobiť utrpenie. Keď budete mať počúvanie, tak to utrpenie, ktoré sa vám snažia spôsobiť, vás nikdy nezasiahne.

Utrpenie nie je nič iné ako zvládať realitu bez počúvania. Čokoľvek považujete za utrpenie – vy máte niekedy veľmi povrchné predstavy: “Ja si myslím, že chudoba je pre mňa utrpením“ alebo: „Utrpením je pre mňa to, keď ma nerešpektujú“, „Choroba je pre mňa utrpením“ – keď máte niektoré z týchto pochopení, tak vás žiadam, aby ste trochu počúvali vašu chorobu, vašu chudobu, vaše ohováranie.   

Existujú niektoí ľudia, ktorí sa boja väzenia. Keď sa toho bojíte, tak počúvajte ten strach z toho, čo sa stane, keď budete uväznení. Existujú niektorí ľudia, ktorí sa boja smrti. Počúvajte váš strach zo smrti. Prosím, priveďte počúvanie, majte počúvanie. Ja vám naozaj poviem, že keď budete počúvať vašu chorobu, tak uvidíte, že nič také ako choroba neexistuje. Čomukoľvek hovoríte choroba nie ej nič iné ako vývoj, ktorý sa deje vo vás. Vaše telo sa vyvíja na ďalšiu a ďalšiu úroveň. Dokonca aj smrť nie je nič iné, ako odhodenie starého tela a prijatie nového tela. Prosím počúvajte! Aj vtedy, keď začnete počúvať vašu chorobu a strach z choroby, tak oboje zmiznú!

Ja vám naozaj poviem, že keď vám spôsobuje problém váš žalúdok, tak ho počúvajte. Keď vaša myseľ povie „neviem si poradiť s týmto životom“, „neviem si poradiť s touto realitou“, „neviem si poradiť s touto chudobou“, „neviem si poradiť s ohováraním“, „neviem si poradiť so strachom zo smrti, zo strachom z toho a z toho“,  „neviem si poradiť so životom“, „keď čelím nejakej nehode, neviem si poradiť so životom“, „keď mi niekto odsekne moju ruku, neviem si poradiť so životom“, „keď ma niekto zabije, neviem si poradiť so životom“, prosím POČÚVAJTE to všetko! Veľa z týchto strachov sú komedianti a vy s nimi zaobchádzate ako s darebákmi a je niekoľko darebákov, s ktorými zaobchádzate ako s komediantami! Prosím počúvajte všetko, čo vstúpi do vášho života, pred vás!    

Poviem vám, že ja takisto vďaka intenzívnemu počúvaniu správne diagnostikujem, kto je darebák a kto komediant. Vždy môžete vidieť v mojom živote, že akokoľvek veľa útokov je znova a znova proti mne posielaných, ja neustále vyhrávam. Ja nikdy neprijímam názory nikoho, či sú to názory ašramajtov alebo takzvaného „blízkeho kruhu“, alebo názory oponentov, ľudí, ktorí prechovávajú voči mne nepriateľstvo! Ja ich neberiem ako 100 % pravdu iba preto, že sú to názory blízkych ľudí a neberiem ich na ľahkú váhu iba preto, že sú to názory oponentov. Ja počúvam v každej chvíli a oddeľujem komediantov, darebákov a hrdinov. Hrdinovia nech sú povzbudzovaní k podpore, z komediantov sa smejte, darebákom sa venujte a ponúkajte im tú správnu odpoveď.  

Prosím počúvajte, počúvanie je požiadavkou na prežitie! Keď budete mať počúvanie smerom k vašej mysli, nebude vám spôsobovať viac problémov. Vaša myseľ je takisto jedným z blízkych sprievodcov, ktorých máte. Kvôli vašej dôvere, ktorú máte voči nej, pokúša sa vám dávať nesprávne informácie a využívať vás. Ja som to videl! Neznamená to, že je zločincom, ale nemá počúvanie. 

Ľudia sa ma pýtajú: „Ako sa môžeme dostať do priestoru čistého počúvania? Ako je možné byť zakaždým prakticky v priestore počúvania v našom dennom uponáhľanom živote?“

Dám vám niekoľko jednoduchých techník. Kedykoľvek budete mať myšlienky na utrpenie, útok paniky, počúvajte svoje srdce. Kedykoľvek budete s niečím konfrontovaní, počúvajte svoje srdce, krvný tlak, pečeň. Oni vám naozaj pomôžu! Naučíte sa počúvať! Občas si sadnite k stromu, k rieke, k vode. Keď poviem „voda“, myslím tým vodné teleso, ktoré má aspoň stokrát viac objemu vody ako je objem vašej krvi. Môže to byť čokoľvek: nádrž, rybník, rieka. Ak v nich bude viac ako 700 litrov vody, môže to byť považované za vodné teleso. Keď si sadnete k vodnému telesu a budete počúvať, najprv to môže vyzerať veľmi smiešne, ale rozvinie to vaše počúvanie!

Prvou iniciáciou na decembrovom Vnútornom prebudení stupeň 4, ktorú dostanete, bude „Shravana deeksha“, iniciácia do počúvania.

Ja vám naozaj hovorím, keď sa budete cítiť konfrontovaní, počúvajte. Keď budete cítiť konflikt, počúvajte. Keď budete chorí a unavení, počúvajte. Keď budete mať pocit „prečo je život taký?“, počúvajte. Kedykoľvek budete voči niečomu cítiť odpor, nesúhlas, počúvajte. Počúvajte!

Počúvajte! Vaša neschopnosť počúvať robí zo všetkého vo vašom živote utrpenie. Aj mlieko sa stane jedom! Vaša schopnosť počúvať urobí aj z jedu nektár! Prosím pochopte, počúvanie zdroja, toho a tam, kde sa dejú myšlienky, to je „unclutching“ (odpájanie myšlienok). Vy iba sedíte a počúvate sa, hovoríte sami so sebou, zaobchádzate sami so sebou ako politik, ktorému nedostal mikrofón 20 rokov a teraz ho dostal! Vaša myseľ sa správa ako politik, ktorému nedovolili pristúpiť k mikrofónu a vo chvíli keď ho dostane, neustále rozpráva a rozpráva! Vaša myseľ sa správa presne takto!  

Počúvanie vašej mysle, to je unclutching. Počúvanie vašej mysle každý deň predtým ako idete spať, to je ukončovanie. Ukončovanie nie je nič iné ako počúvanie. Keď budete počúvať, budete v priestore ukončenia, naplnenia. Počúvajte svoje fyzické ochorenia. Keď máte bolesti hlavy, počúvajte svoju hlavu. Keď máte bolesť žalúdka, počúvajte svoj žalúdok. Keď máte diabetes, počúvajte svoju únavu. Keď máte vysoký krvný tlak, počúvajte svoje podráždenie. Počúvajte každý konflikt, každý rozpor, každú konfrontáciu, ktorým čelíte v živote. Keď budete v priestore naplnenia, budete počúvať prirodzene bez akéhokoľvek trápenia alebo námahy. 

Ja viem, že kedykoľvek pošlem ktoréhokoľvek z mojich sannysis urobiť nejakú prácu, keď sa vrátia a podávajú mi správu, tak iba na základe počúvania odhadnem, či prácu urobili, alebo či ju urobili po svojom a klamú mi. Budete prekvapení, že aj tí najoddanejší sannyasis mi toľko spontánne klamú! Nie je to tak, že sú zločinci, klamári, že majú zámer mi klamať. Je také smutné, že nemajú počúvanie! Takisto mám veľa ctiteľov alebo žiakov, ktorí nemajú zámer robiť mi niečo zlé, alebo sange, alebo sami sebe, ale keď prídu a vyjadria, čo idú urobiť, ja vidím úroveň ich počúvania a vždy sa im snažím povedať, že to čo idú urobiť je zlé pre nich, alebo pre sangu: „Prosím, nerobte to, vyhnite sa tomu.“ Lenže bohužiaľ oni nemajú dosť počúvania na to, aby sa na to pozreli. Keď nemajú počúvanie, je to naozaj nebezpečné a mučivé. Je to naozaj tá najhoršia forma existencie!   

Ľudia, ktorí nemajú počúvanie, sú ako viac násobné osobnosti. Jediný dôvod, prečo svojich žiakov a ctiteľov ešte stále nepovažujem za posvätných je to, že stále nemajú počúvanie. Ktokoľvek z nich bude mať schopnosť počúvať, nezaváham ani sekundu a posadím ich na trón a ukážem ich svetu ako osvietenú bytosť. Vždy keď majú počúvanie, tak ich rešpektujem. Lenže bohužiaľ oni po niekoľkých dňoch cítia, že počúvanie je príliš náročné, že tam nechcú žiť, že chcú zatvoriť oči a pritúliť sa k svojej nevedomosti, pretože si myslia, že prístup „nestarať sa“ je veľmi zlatý. Nie! Nevedomie nie je zlaté!   

Prineste počúvanie do svojho života. Prineste počúvanie do svojho myslenia. Prineste počúvanie do svojich slov. Prineste počúvanie do slov iných. Prineste počúvanie do konfliktov, ktorými prechádzate. Ja vám poviem, keď nebudete počúvať, vaša myseľ bude s vami zaobchádzať ako politik. Keď budete počúvať, vaša myseľ bude s vami zaobchádzať ako s osvietenou bytosťou. Keď budete počúvať, vaša vlastná myseľ bude s vami zaobchádzať ako s osvietenou bytosťou. Vaša myseľ bude pre vás guru. Odvedie vás preč od všetkých utrpení. Rozpustí všetky obavy, všetky utrpenia, všetky konflikty.

Počúvanie! Počúvanie celý deň, ukončovanie celý večer, to je život jogína. Počúvanie celý deň, ukončovanie celý večer, to znamená byť v priestore počúvania v priebehu dňa a v priestore naplnenia v priebehu večera. Ja vám poviem, počúvanie je dhyana (meditácia), naplnenie je samadhi (osvietenie)! Keď budete počúvať zdroj
 slov a myšlienok v hrdle, v krku, v zdroji, budete v priestore unclutchingu. Ani jed cez neho neprejde a nevyruší telo! Toto je význam “Neelakanta”; pretože Mahadeva je ustálený v čistom priestore počúvania, dokonca ani jed nemohol skrížiť jeho počúvanie, silu počúvania a vojsť do jeho tela! 

Počúvanie je prvý krok v živote. Odo dnes budem každý deň viac rozprávať o iniciáciách, ktoré budete mať na Vnútornom prebudení stupeň 4. Prvá iniciácia, ktorú budete mať je „Shravana deeksha“, metodológia a skúsenosť počúvania. Ja vám poviem, život začína s počúvaním! Keď prestanete počúvať, život končí.  

No comments:

Post a Comment