Viac sa o týchto štyroch védických pravdách (4 tattvas), princípoch života dozviete z RANNÝCH SPRÁV* PARAMAHAMSA NITHYANANDU v priamom prenose denne od 2:30 hod. na Nithyananda TV *s prekladom z angličtiny do slovenčiny na Ustream *!


*Kliknite na oranžové nápisy a otvoria sa vám v novom okne

Tuesday, July 16, 2013

16. júl 2013

Z rannej správy Paramahamsa Nithyanandu, 16. júl 2013

Štyri princípy fungujú pre každého na planéte Zem

Budem pokračovať v téme ukončenie a tvorenie. Dnes budete počúvať veľa praktických príbehov rôznych ľudí, pretože včera sa začalo nakrúcanie jednej z mojich nových dôležitých talk show. Včera večer sme mali šesťhodinové nakrúcanie. Neviem, čo som učil, ale môžem povedať, že som sa veľa naučil. Predovšetkým som sa naučil trpezlivosti sedieť a dávať pozor. Takisto som sa naučil ako môžu byť veľké duchovné pravdy použité priamo pre ľudí nanižšej úrovne. Doteraz som učil riešenia ľudí vyššej a strednej úrovne, ale teraz sa priamo stretávam s ľuďmi, ktorí sú nielen ekonomicky, ale aj kultúrne chudobní. 

Včera bola show, v ktorej sa zúčastnili dve rodiny. Manžel a manželka sa rozišli po 14 rokoch manželstva z lásky. Majú dve deti. Ich syn prišiel za mnou a plakal: ´Prosím, daj dokopy moju mamu a otca. Môj život je premárnený!´ Potom ako som sa porozprával s oboma deťmi, zavolal som manžela. Tento muž povedal: ´Jediný problém, ktorý mám, nie je veľký. Iba pijem a niekedy sa potom hádam so všetkými v dome.´ Potom som zavolal manželku a tá otvorila celú Pandorinu skrinku. Povedala: ´Tento muž mal románik pred našou svadbou a nedávno mal ďalší románik.´
Našťastie alebo nanešťastie, žil som s miliónmi chudobných ľudí, ale nikdy nie s kultúrne chudobnými. Keď manželka otvorila celý príbeh, videl som všetko veľmi jasne. Som taký šťasný za moje deti v gurukul. Videl som obidve ich deti. Prvá vec, ktorú som cítil bola, že som chcel povedať obom rodičom: ´Prosím, pošlite obidve deti do môjho gurukul.´ Ale keby som získal obidve deti do gurukul, títo ľudia by neostali spolu a rodina by sa nevytvorila. Je to chaos! Táto žena sa pokúsila dvakrát spáchať samovraždu. Videl som celú tú kultúrnu chudobu. 

Šesť hodín som sedel a počúval, počúval. Nakoniec sa obaja dali dokopy. Obaja sa rozhodli, že budú žiť spolu. Na to, aby som dosiahol, že to pochopia, sedel som s jasným rozhodnutím: ´Nestratím nádej ani v jedného z nich!´ Manželka prišla do tejto show iba pod jednou podmienkou: ´Nevrátim sa späť a nebudem s ním žiť.´ Mala v tom veľmi jasno. Trvalo mi takmer šesť hodín, aby som dosiahol to, že všetko pochopili. 

Tento muž je telesne postihnutý, trpí mnohými komplexami. Nájsť jeho mamakaru, ahankaru a swa-annyakaru, nájsť to isté u jeho manželky, pomôcť im, aby pochopili ich zodpovednosť a dať ich dokopy, bola pre mňa veľká lekcia. Chcem vám povedať jednu vec. Je to dobrá správa. Tieto pravdy a princípy, ktoré učím, fungujú aj pre ľudí tej najnižšej úrovne na planéte Zem! 

Keď som si vypočul celý príbeh, pár chvíľ som si myslel: ´Nie! Nemyslím si, že to bude fungovať.´ Prvá vec, pre ktorú som sa rozhodol, keď začala táto show bola: ´Nestratím nádej ani v jedného z nich.´ Konflikt sa vyriešil a obaja pochopili tieto princípy. 

Najmä ľudia, ktorí sú takí chudobní, nemajú žiadne predstavy o tom, prečo robiť ukončenie, načo je zodpovednosť. Manželka chápala zodpovednosť iba z jednej strany: ako zarábanie peňazí a nakŕmenie detí. To bolo všetko. Ja som jej ale povedal: ´Nie! Pochop, že na to, aby tvoja dcéra a syn dospeli nestačia peniaze. Potrebujú oboch rodičov: mamu aj otca.´ Bolo ťažké presvedčiť ju, aby to pochopila. Nakoniec si to obaja nejako uvedomili. Na to, aby sa vytvorila rodina, je potrebná prítomnosť a podpora oboch rodičov. Nič sa neudeje pomocou jedného človeka, iba prítomnosťou jedného človeka. 

Aby som ju donútil pochopiť, čo je ich zodpovednosť, povedal som jej: ´Zodpovednosť znamená pripustiť možnosť znovu začať.´ Každý si myslí, že keď máte utrpenie, tak sa váš život skončil...

Po včerajšom nakrúcaní chcem počas ranných satsangov ponúkať riešenia na konfiktné situácie. Tieto veľké duchovné princípy môžu vyriešiť vaše denno-denné problémy.

Pochopil som veľa vecí o ľudskej mysli. Pracovať s mysľami ľudí na najnižšej úrovni, ktorí sú kultúrne chudobní, vyostrilo moju schopnosť viesť a podporovať ľudí.

Vrstvy a vrstvy ľudského nevedomia môžu byť spálené, roztopené pomocou veľkých princípov integrity, autentickosti, zodpovednosti a obohacovania. 

Váha minulosti nedovolí, aby nastala budúcnosť. Keď si myslíte, že neexistuje možnosť pre transformáciu, vaša minulosť zničila vašu budúcnosť. Budúcnosť bude nažive iba s jasnosťou, že existuje možnosť transformácie, možnosť pre nové.

Netrácať nádej v ľudí je dôležitá pravda, dôležitý a potrebný princíp v živote. 

Každý z našich ctiteľov, všetky naše centrá by to mali chápať ako skutočnú službu. Mali by ste ísť do oblastí, kde sú ľudia nielen ekonomicky chudobní, ale aj kultúrne a duchovne chudobní a komunikovať s nimi. Nehovorím, aby ste im dali iba nejaké lieky, trocha jedla. Poviem vám, ísť tam a dať im trochu jedla a lieky je pre týchto ľudí tá najhoršia urážka. 

Moji sannyasis, naša sanga by mala zobrať zodpovednosť za to, aby im dala duchovný poklad, duchovné poznanie, duchovnú kultúru, pretože ich skutočný problém je duchovná a kultúrna chudoba. Ak sa stanú duchovne a kultúrne bohatými, budú prirodzene vedieť ako sa stať ekonomicky bohatými. 

Chcem, aby to všetky naše centrá, ašrámy, chrámy prijali ako životný štýl. Pošlite dobrovoľníkov do oblastí, kde žijú duchovne a kultúrne chudobní ľudia a vzdelávajte ich. Odovzdajte im duchovnú kultúru, duchovné pochopenie, duchovné pravdy a duchovnú silu.

Ak dokážete dať duchovnú silu kultúrne a duchovne chudobným ľuďom, nikdy nestratíte nádej v ľudí. Naučíte sa všetky techniky, ako nestrácať nádej v ľudí, ani sami v seba. 

No comments:

Post a Comment