Viac sa o týchto štyroch védických pravdách (4 tattvas), princípoch života dozviete z RANNÝCH SPRÁV* PARAMAHAMSA NITHYANANDU v priamom prenose denne od 2:30 hod. na Nithyananda TV *s prekladom z angličtiny do slovenčiny na Ustream *!


*Kliknite na oranžové nápisy a otvoria sa vám v novom okne

Saturday, July 27, 2013

27. júl 2013

Z rannej správy Paramahamsa Nithyanandu, 27. júl 2013

Spontánne ukončenie - Srishty Poornatva

Vítam vás všetkých s mojou láskou a rešpektom.
Dnes budem rozprávať o spontánnom ukončení. Ukončenie pomocou vytvárania. Srishty Poornatva. 

V sanskrite to nazvem ako Shrishty Poornatva. Včera večer som čítal niektoré diela zo Sankhya filozofie. Bol som šokovaný, že celá sankhya vôbec nehovorí o Bohu, pretože ukončenie samotné dostalo miesto, funkciu Boha. Metodológia o tom ako dosiahnuť Božstvo dostala pozíciu Boha. 

Prosím pochopte, Sankhya nemá systém Božstva., pretože metodológia ukončenie samotná dostala miesto Boha. Je o Sankhya, ktorá tvorí základ Budhizmu. V Budhizme takisto neexistuje Boh, ale metodológia ako ho dosiahnuť je považovaná za Boha. 

Je to životný štýl. Metodológia ako dosiahnuť Boha je považovaná za Boha. Je to nový spôsob myslenia. Na svete sú iba dva druhy náboženstva:
Po prvé, sú to tie, ktoré vidia Boha ako niečo vonku a ponúkajú vám metodológiu ako ho dosiahnuť. Tie druhé sú také, kde metodológia ako dosiahnuť Boha samotná je považovaná za Boha. Buď je metodológia uctievaná ako Boh, alebo samotný Boh je uctievaný. 
Poviem vám, na začiatku by metodológia na dosiahnutie Boha mala byť uctievaná ako Boh, ale na konci si uvedomíte, že skúsenosť Božstva je za hranicami všetkého čo opisuje tá metodológia, je neopísateľná, nedá sa ani len prirovnaná k tej metodológii.

Nemôžete predsa porovnávať menu kartu s jedlom. Menu karta možno obsahuje fotky jedál ktoré podávajú, ale menu nemôže byť porovnávané s jedlom. Ale zároveň menu je potrebné na to, aby ste mohli vôbec dostať jedlo. Je to taký zaujímavý vzťah. 

Ale bohužiaľ, ľudská myseľ je neustále naplnená násilím. Hovorí: “Povedz mi len jednu vec o tvojej viere, náboženstve!”. Násilie si vždy bude pýtať iba jednu vec. Nemať trpezlivosť preštudovať si celú vec, to je násilie. Pre masy vždy musíte zovšeobecňovať, a keď zovšeobecňujete, pravda je vždycky stratená. 

Malý príbeh:
Holič sa pýta Mula Nasrudina (komická postava v Indii): “Ako ste prišli o vlasy?”
“Trápenie”, hovorí Mula Nasrudin. 
“A nad čím ste sa trápili?”
“Že prídem o vlasy.”, odpovedá Mula Nasrudin. 

Vy sa trápite, že prídete o vlasy a vďaka tomu o ne naozaj prídete. Je to začarovaný kruh. Takisto, ste nútení zovšeobecňovať, pretože ľudská myseľ je naplnená násilím. Ľudia sú nútení zovšeobecňovať, pretože násilná ľudská myseľ sa pýta: “Povedz mi len jednu vec!”

Z vlastnej skúsenosti vám poviem, že ľudia ktorí si pýtajú inštrukcie sú tí najnásilnejší ľudia. Prečo žiadajú inštrukcie? Aby nemuseli precítiť tú podstatu, ducha tej tradície, a mohli mohli len nasledovať pravidlá do bodky. Ak nechcete premeškať ducha, podstatu niečoho, tak si nebudete pýtať presné inštrukcie. Ak sa dožadujete presných inštrukcií, tak sa snažíte len nájsť spôsob ako sa vyhnúť tej podstate.

Keď som prechádzal tou Sankhyou, videl som ten čistý súcit Kapilu. Som si istý, že Kapila bol prvý človek, ktorý začal rozmýšľať. Dovtedy ľudstvo nebolo súčasťou ľudstva, prvá ľudská bytosť, ktorá začala rozmýšľať bol Kapila.

Náboženstvá, ktoré robia z osobitného Boha nejaké výhody alebo nevýhody, náboženstvá, ktoré cestu k dosiahnutiu Božstva vyzdvihujú ako výhodu alebo nevýhodu, oboje majú aj výhody aj nevýhody. Čo chcem ja urobiť je len to, aby ste pochopili, že dožadovať sa len jednej inštrukcie je násilie, takže zbavte sa ho a majte trpezlivosť pochopiť vec ako celok. 

Cesta k bohu by mala byť uctievaná ako boh na určitej úrovni, a skúsenosť boha je úplne iná ako boh, a toto musíte pochopiť na úrovni druhej. Nemôžete povedať to, že jedno je potrebné alebo len druhé je potrebné, alebo že len jedno je potreboné ale nie to druhé, to je násilie! 

Myslieť si alebo tvrdiť, že len jedno je dôležité alebo potrebné je násilie. Zbavte sa tohto postoja! Videl som, vždy keď moji žiaci si pýtajú jednu inštrukciu, ktorú majú nasledovať, viem, že sú zaseknutí v násilí. Iba násilie si pýta inštrukcie bez inšpirácie. Násilná osoba sa nedá inšpirovať. Násilná osoba príjme iba inštrukcie. 

Ak má akékoľvek náboženstvo manuál, buďte si istí, že toto náboženstvo bude násilné. V Bhagavad Gite nenájdete žiadne inštrukcie. Veľmi málo, možno jeden alebo dva riadky. Ale všetkých 700 veršov je o inšpirovaní a podávaní inteligencie, vedomostí. Je to veľmi smiešne. Ardžuna má bojovať, ale Krishna ho učí meditovať. Dhyana Yoga, celá kapitola o meditácii. A učí ho Sankhyu. A učí ho Sannyasa Yogu! Ardžuna hovorí na začiatku Bhagavad Gity: “Ja odchádzam, chcem sa stať sannyasi (mních)”. Ale Bhagawan (Krishna) mu odpovedá: “Nie!”. Krishna mu káže bojovať. Keď sa ho Ardžuna pýta prečo, ako môžem bojovať, keď sa pýta všetky tieto otázky, vtedy mu Bhagwan odpovedá ako sa stať sannyasi (mních).

Toto je krása Hinduizmu. Žiadne inštrukcie! Kvôli mentálnemu postoju, pýtať si jedinú inštrukciu je násilné. Iba násilný človek si myslí, že sa dá učiť iba jedna inštrukcia, iba jedna vec môže byť tá najvyššia. Pretože ten človek je neustále v priestore vylučovania. Buď jedno, alebo druhé. Ak druhé, tak nie to prvé. Mentalita bojovania, násilia vždycky vylučuje, vylučuje, vylučuje. Jedno, jedno, jedno, len jedno! Nie! Toto nie je potrebné. Ten koreň tohto problému musí byť vyriešený. Ten koreň tohto problému, pýtať si len jednu vec ako návod elbo inštrukciu je mentálny postoj bojovníka, násilníka. To je totiž potrebné ako inštinkt na prežitie. 

Vždy keď robíte nejaké rozhodnutia, robte ich z priestoru naplnenia. Kapila nehovorí obsiahle o bohu, ale rozpráva o metodológii ako dosiahnuť božstvo. Chcem aby ste pochopili, že žiadať si inštrukcie je násilie. Nemali by sme dávať inštrukcie, ale inšpiráciu!!! Poviem vám, inšpirácia je prvá vec, ktorú by ste mali vidieť v akejkoľvek filozofii. Pozrite sa najkôr, ako vám daná filozofia predstavuje vás vám samým. 

Svet veľmi skoro uvidí, že všetci najvyšší duchovní predstavitelia, duchovní vodcovia, teológovia, filozofi sa stretnú, nie preto aby si spolu posedeli a zharmonizovali, zladili jednotlivé tradície. Hovorím vám, doba harmonizácie je za nami. Vivekanandom táto doba skončila. Všetci svetoví vodcovia si sadnú a budú hľadať, menovať filozofiu, ktorá bude budúcnosťou planéty Zem - veľmi inteligentná, široká, bohatá filozofia. 

Planéta v súčasnosti funguje takým spôsobom, že všetka infraštruktúra pre konkrétnu ideológiu alebo filozofiu, alebo náboženstvo založené na tej infraštruktúre a ich schopnosť kričať nahlas rozhodne o tom, ktorú z nich budú ľudia nasledovať. Veľmi skoro si svet sadne a určí, ktorá filozofia bude adoptovateľná ako najlepšia pre budúcnosť ľudstva bez akéhokoľvek skrytého zámeru.

Ja pozývam všetkých, poďme, predebatujme mierku na určenie tejto filozofie. Určime najskôr mierku. Nie založenú na fanatizme, alebo poetickom opise boha alebo sveta. Pretože tieto opisu sú fantastické. Ktokoľvek môže povedať takéto fantázie. Stačí vám pár drobných a nejaký alkohol. Nalejte si a poézia sa bude z vás len tak sypať. Takéto ilúzie nie sú nič iné ako dym z výfuku auta. 

Prvou mierkou by malo byť to, ako vám daná filozofia predstavuje vás samých. To je prvý krok. Ako vám predstavujú seba samého, pretože všetky filozofie nakoniec končia v neurčitosti, neurčitom konci. Tie filozofie nemajú cieľ, nemajú vrchol. Takže nemárnite čas kým si na konci overíte či to, čo vám tá filozofia ponúkala bolo správne alebo nesprávne. Na konci už budete unavení, vaša myseľ bude znudená. Takže toto nemôže byť merítkom, či praktizovať alebo nepraktizovať danú filozofiu.

Mierkou by mal byť hneď prvý riadok, ako vám predstavujú seba samého, ako vás vnímajú, za čo vás považujú. Takže vtedy, podľa toho sa rozhodnite, či to prijať alebo nie. Pretože pochopenie o svete, pochopenie o bohu, pochopenie o prírode, dokonca aj pochopenia o minulosti, všetko je len odpad vyjadrený v analógiách a porovnávaniach.

Nie! Prebuďte sa! Nemártnite svoj život! Nebuďte bezmocní pred filozofmi, oni sú tí najnebezpečnejší ľudia. Využijú vás. Ak sa budete pred nepriateľo správať bezmocne, nikdy vás nenechajú na pokoji. Kto k vám bude milosrdný?

Filozofovia sú viac nebezpeční ľudia ako vaši nepriatelia. Filozofovia sú nepriatelia sveta, nepriatelia ľudstva! Ich zvrátenné mentálne myslenie ktoré sa snažia presunúť v stále väčšom počte ľudí. Ak bude viac ľudí šialených, šialenstvo bude viac šialené. Nakaziť ľudí určitým druhom šialenstva, to je rozširovanie filozofie.
Takže hneď úvodné predstavenie o vás samých, to je jediné čo by malo byť mierkou. Ak tá filozofia začína so správnym pochopením, potom bude prirodzene viesť k naplneniu.

Pozrite san a dokonalosť Krishnu. V momente ako otvorí ústa, prvá vec ktorú podáva je Sankhya Yoga (Sankhya filozofia hovorí o človeku, že je duša). Nie Advaita, ale Sankhya Yoga. Som si istý, že Krishna bol naplnený Kapilom. Krishna je najväčším nasledovateľom Sankhya Yogy, Mahanirvani peetha, pretože keď mate krízu, tak prvé slová ktoré vyriekate sú tie, ktorými riešite svoj problém. Keď niekoho žiadate o radu, čo vám povie ako prvé? Vždy to budú slová, ktoré používate na pomoc pre seba samého.
Slová ktoré používa Krishna sú zamerané na vašu inšpiráciu. Takže Krishna samotný nepodáva Bhakti Yogu, tá pochádza iba z archívov. Na jeho stole samotnom leží iba Sankhya Yoga.

Knihy, ktoré mate v archive, to sú tie, ktoré ste už zvládli, ktorých ste už majster. Ale knihy, ktoré ležia na vašom stole majstrujú vás. Preto sú na vašom stole. Oni sú vašim majstrom.

V momente ako Krishna otvorí ústa, prvé čo povie je Sankhya. V Sankhya filozofii ste rozpoznávaní ako duša. Tá myšlienka akú vám podáva sankhya je to, že vy nemôžete byť zabití zbraňami, nemôžete byť spálení ohňom, nemôžete byť mokrí od vody, nič a nikto vám nemôže nič urobiť. Toto je tak úžasné predstavenie o vás samých hneď ako Bhagawan otovrí ústa. Toto je čo hovorí:

Nainam Chindhanthi Shasthraani, Nainam Dahathi Paavakaha |Na Chainam Kledayanthapo, Na Shoshayati Marutaha ||

Som si istý, že Krishna bol viac otrasený ako Arjuna, pretože Krishna nikdy nevidel túto dimenziu Arjunu, nikdy ho nevidel otraseného, trasúc sa. Takže preto Krishna začína Sankhya Yógou, až potom prechádza ku Bhakti yóge (filozofie oddanosti), Raja Yógu, Karma Yógu, Jnana Yógu a rôzne ďaľšie Yógy. Tie prídu na rad až neskôr. Ale v momente ako otvorí ústa, hovorí Sankhyu.
Pochopte, jediná vec ktorá vám je prístupná okamžite ste vy sami!
Boh vám nie je okamžite prístupný!
Vesmír vám nie je okamžite prístupný!
Jedine vy sami ste si okamžite prístupní!

Takže aké chápanie vám je ponúknuté ako prvé od určitej filozofie vám priamo odhalí zámer vašej filozofie. Iba to vám bude okamžite nápomocné. Ale pochádza to z naplnenia? Vedie vás to k naplneniu? To ako vám predstava vás samých je veľmi dôležité.
Niektoré filozofie vás učia, že ste hriešnik, niektoré že ste otrok, iné že máte byť verným nasledovateľom.

Pochopte, to ako vám daná filozofia predstavuje seba samých by mala byť mierka, či ju nasledovať alebo nie.

Poviem vám, my by sme mali vytvoriť mierku podľa ktorej by si ľudia vedeli vybrať tú správnu filozofiu na život a ja vám sľubujem, ó ľudstvo, že ja tomu venujem svoj život a budem úspešný. Dokážem to! Dokážem to!

Takže podstatou dnešného satsangu je:
Majte viac pochopenia o tom čo nasledujete. Nežiadajte len o jednu inštrukciu, žite naplnene. 

Žehnám vás všetkých, aby ste vyžarovali integritu, autentickosť, zodpovednosť a obohacovanie, vo večnej blaženosti, Nithyananda! Ďakujem!

No comments:

Post a Comment