Viac sa o týchto štyroch védických pravdách (4 tattvas), princípoch života dozviete z RANNÝCH SPRÁV* PARAMAHAMSA NITHYANANDU v priamom prenose denne od 2:30 hod. na Nithyananda TV *s prekladom z angličtiny do slovenčiny na Ustream *!


*Kliknite na oranžové nápisy a otvoria sa vám v novom okne

Tuesday, June 4, 2013

4. jún 2013

Z rannej správy Paramahamsa Nithyanandu, 4. jún 2013

Existujú rôzne druhy aktivizmu. Hindu tradícia stojí za duchovným aktivizmom! Keď ste inšpirovaní, keď na vás zapôsobila védska tradícia, tak to, čo sa naozaj stane je, že sa zmeníte na duchovného aktivistu! Duchovné poznanie, duchovno, duchovné skúsenosti sú základné posolstvo, odkaz hinduizmu, védskej tradície.

Duchovný aktivizmus spôsobí, že budete internalizovať tieto veľké princípy, budete chodiť po svete a podieľať sa o tieto veľké princípy. Staňte sa duchovným aktivistom! Poviem vám, že budete mať nový život! Choďte okolo a neustále hovorte s ľuďmi, obohacujte ich, pomáhajte im vyriešiť ich konflikty, nájsť riešenia konfliktov. 

Duchovný aktivizmus vám pomôže, aby ste si boli vedomí celého vášho života. Ani jediný tmavý kút vo vašom vnútornom priestore nezostane nevyliečený.

Poviem vám, že to, aby ste sa stali duchovným aktivistom, je moja annyakara pre všetkých mojich žiakov. Každý, kto si myslí, že je môj nasledovník alebo žiak, staňte sa duchovným aktivistom! To je moja annyakara pre vás všetkých!

Duchovný aktivizmus je Jivan Mukti, život v osvietení!

Duchovní aktivisti sú skutočné bytosti. Žite integritu, autentickosť, zodpovednosť a obohacovanie. Neustále pomáhajte ľuďom, aby žili integritu, autentickosť, zodpovednosť a obohacovanie. Neustále hľadajte vaše koreňové vzorce a robte s nimi ukončenia. Pomáhajte ľuďom, aby našli ich koreňové vzorce a urobili s nimi ukončenia.

Keď sa stanete duchovným aktivistom, je to jediný spôsob ako zachrániť planétu Zem. Je to jediný spôsob ako zachránime planétu Zem! Je čas, aby sme zachránili planétu Zem! Nič iné ju nezachráni!

Duchovný aktivizmus by sa mal stať vaším dychom života! Toto je podstata nielen dnešnej správy, ale podstata všetkých mojich učení. Nájdite váš koreňový vzorec a ukončite ho. Urobte ukončenie sami so sebou a s inými. Pomôžte každému nájsť jeho koreňový vzorec a urobiť ukončenie so sebou a ukončenie s inými. 

Čokoľvek robíte, priveďte do toho duchovný aktivizmus!

Toto je moje posolstvo: Priveďte duchovný aktivizmus do života každého! Privedenie duchovného aktivizmu do života každého je osvietenie!


Dôvod môjho príchodu je duchovný aktivizmus

V dnešnej rannej správe Paramahamsa Nithyananda hovoril o téme: aktivizmus v duchovnom praktizovaní:

„Prosím pochopte! Svet videl dosť rôznych typov aktivizmov. Ekonomický aktivizmus, priemyselný aktivizmus, náboženský aktivizmus, ideologický aktivizmus. Komunizmus nie je nič iné ako ideologický aktivizmus. Keď prijali túto ideológiu, tak začali byť tak aktívni! Takisto kresťantvo a islam. Keď prijali túto idelológiu, stali sa tak aktívnymi! Kapitalizmus je ekonomický aktivizmus. Keď začali vidieť peniaze, tak sa za nimi pobláznili. Možno začali svoj biznis s desiatimi crore (desať miliónov), teraz obrátia desaťtisíc crore ročne, ale stále sa bláznia! Ekonomický aktivizmus!

Existuje veľa typov aktivizmu. Poviem vám, že védska tradícia, hindu tradícia stojí za duchovným aktivizmom! Keď ste inšpirovaní, keď na vás zapôsobila védska tradícia, tak to, čo sa naozaj stane je, že sa zmeníte na duchovného aktivistu! Obrátite sa do vášho vnútra, do hĺbky vášho bytia. 

Aký presne je unikátny príspevok hinduizmu? Som si istý, že je to duchovné poznanie.
Duchovné poznanie, duchovno, duchovné skúsenosti, duchovná sila. Myslím si, že duchovno je základným odkazom hinduizmu, védskej tradície.

Duchovný aktivizmus, ktorý vás vedie k tomu, že budete internalizovať tieto veľké princípy, spôsobí, že budete chodiť po svete a podieľať sa o nich. Pochopte: je to duchovný aktivizmus, ktorý je podstatou života.

Poviem vám, že ja a moja sanga by mali byť známe svetu s touto jedinou pravdou: duchovnom, duchovným poznaním a skúsenosťami. Duchovno by malo byť pravdou, cez ktorú by sme ja a moja sanga mali byť známi svetu. Pretože ja stojím za duchovným aktivizmom! 

Dovoľte, aby som vstúpil do tohto konceptu pravdy o kolektívnom aktivizme. Počúvajte! Prosím, presuňte sa do priestoru sedenia s úplnosťou v počúvaní. Pochopte, sedenie v úplnosti s počúvaním je upanišad. Sedenie v úplnosti v priestore počúvania je upanišad. Takže prosím, presuňte sa do priestoru upanišadu. Keď budete v úplnosti, tak dokážete sedieť aj dvanásť rokov oproti stene. Keď budete v neúplnosti, tak aj keď budete pozerať film, TV, tak nedokážete sedieť dlhšie ako desať minút a začnete prepínať kanály. Seďte v priestore upanišadu, v priestore čistého počúvania, aby ste mohli internalizovať duchovný aktivizmus. 

Prvý zákon je: keď budete aktívni v akejkoľvek oblasti, tak v nej dosiahnete špičkový výsledok. Dosiahnete maximum v tejto oblasti. Ak sa stanete ekonomicky aktívni, získate peniaze. Ak sa stanete politicky aktívni, získate moc. Ak budete nábožensky aktívni, stanete sa náboženským vodcom. Prosím počúvajte! Každá ľudská bytosť je vždy aktívna v nejakej oblasti. Poviete: ´Nie, nie Swamiji! Nemyslím si, že som aktívny v nejakej oblasti, pretože som nič nedosiahol.´ Ste aktívni v ´zmätkovizme´! Keď ste zachytení vo vašich konfliktoch, rozporoch, zmätku, tak ste v tom aktívni. To je všetko! Ale neexistuje nikto, kto nie je aktívny! Poviem vám, že vedomé nasmerovanie vašej aktívnej energie je duchovný aktivizmus. Keď budete aktívni v akejkoľvek oblasti, tak v nej dosiahnete maximum. Poviem vám, že ak sa stanete duchovne aktívnymi, tak dosiahnete vrchol vo všetkých oblastiach! Či sú to peniaze, energia, inteligencia, stanete sa aktívnymi vo všetkom! 

Duchovný aktivizmus znamená neustále, neúnavne obohacovať seba a obohacovať každého okolo vás. Niekedy mám pocit, že aj táto mala, táto rudrakša, tilak, kum-kum, toto všetko obohacuje nielen vás, ale aj ľudí, ktorí ich vidia. Keď to zbadajú, tak sa opýtajú: ´Čo je to, tento náhrdelník okolo tvojho krku?´ Vtedy začne malé predstavenie: ´Je to energetizované mojim duchovným majstrom, mojim guru.´ Teraz už celý svet vie, kto je guru. Slovo ´guru´ sa stalo anglickým slovom. Takže takto začne obohacovanie.

Poviem vám: staňte sa duchovným aktivistom! Poviem vám, že budete mať nový život! Choďte sem a tam a neustále hovorte s ľuďmi, obohacujte ich, pomáhajte im vyriešiť ich konflikty, nájsť riešenia konfliktov. Chcem, aby sa každý môj žiak stal duchovným aktivistom. Pochopte! Ak si myslíte, že ste mojim žiakom, mojim nasledovateľom, tak sa musíte stať duchovným aktivistom! To znamená aktívne žiť duchovné pravdy a aktívne o nich učiť toľko ľudí, koľko je možné. Takže duchovný aktivizmus je to správne slovo, ktoré budem používať na popísanie seba a mojich ľudí. Duchovní aktivisti... Neustále, neustále obohacujte s týmito veľkými duchovnými princípmi sami seba a iných!

Poviem vám, že najťažšia práca na planéte Zem, je priviesť rovnováhu u tínedžera. To je najťažšia práca na planéte Zem. Dokážete urobiť čokoľvek iné, než dosiahnuť rovnováhu u tínedžera, pretože jeho telo prechádza veľkou transformáciou. Dieťa sa stáva dospelým. Je to vo veku 13 až 19 rokov, kedy sa dieťa stáva dospelým. Najlepší spôsob ako vyrovnať energiu tínedžerov je pomôcť im, aby sa stali duchovnými aktivistami. To znamená, že pred dosiahnutím 13 rokov by mali vedieť používať všetky tieto myšlienky v ich vnútri. Videl som u detí, ktoré absolvovali program eN-Genius, že keď sú zmätené, tak sa pokúšajú nájsť riešenia iba na základe štyroch princípov. Videl som aj moje deti z gurukulu. Viesť gurukul nie je žart, najmä keď ide o nové ideológie. Môj gurukul je jediný školský internát, v ktorom nie sú žiadne fotografie hercov. A vyhlasujem, že žiadne z mojich detí nie je fanúšikom žiadneho herca!

Vážne! Poviem vám, že duchovný aktivizmus znamená neustále cvičiť samých seba s duchovnými pravdami a hľadať riešenia pre každý problém s duchovnými pravdami.
Poviem vám, vo veku 13 rokov by ste mali začať analyzovať, obohacovať sami seba a iných s duchovnými pravdami. Ak máte dieťa vo veku tínedžera a neviete ako ho máte zvládnuť, urobte z neho duchovného aktivistu a budete voľní! Budete oslobodení! Dieťa urobí to najlepšie pre seba a pre iných. 

Kedykoľvek sa stanete duchovným aktivistom, všetky detské tendencie, ktoré máte vo vás, dospejú a vy sa stanete dospelými. Pochopte, že keď sa dieťa stáva dospelým, mali by ste ho učiť tomu, aby sa stalo duchovným aktivistom. Chcem povedať ešte jedno vyhlásenie: iba keď sa stanete duchovným aktivistom, tak dospejete. 

Duchovný aktivizmus vám pomôže, aby ste si boli vedomí celého vášho života. Ani jediný tmavý kút vo vašom vnútornom priestore nezostane nevyliečený. Vyjasnia sa konflikty, rozpory vo vás a v iných. Najmä vtedy, keď budete pomáhať iným, aby sa vyriešili ich konflikty, rozpory pomocou duchovnej sily, budete mať toľko jasnosti vo vás! Poviem vám, neustále pomáhajte iným riešiť ich konflikty. Iným môžete pomôcť iba vtedy, keď ich budete počúvať. Nie iba rozprávaním, rozprávaním, rozprávaním. Pomoc iným začína počúvaním. Pomoc začína počúvaním. 

Keď budete naozaj počúvať, tak budete vyžarovať toľko pokory! Pomôžete toľkým ľuďom! Poviem vám, keď budete neustále pomáhať iným, tak dokonca aj vo vašich snoch budete rozjímať iba o všetkých týchto riešeniach. Obohacovaním iných budete obohacovať aj sami seba. Prelomíte tisíce a tisíce konfliktných vzorcov vo vás. Keď pomôžete iným prelomiť ich lenivosť a nudu, tak prelomíte vašu lenivosť a nudu. Ak pomôžete iným prelomiť zmätok, konflikty, tak prelomíte váš zmätok a konflikty.

Chcem, aby sa všetci moji žiaci stali duchovnými aktivistami! Takisto ako je iniciácia liečiteľov, chcem vytvoriť ďalšiu kategóriu ľudí: duchovných aktivistov! Posilním ich s Vaak Siddhi. Naozaj to urobím! Urobím to! Posilním ich s Vaak Siddhi.

Poviem vám, že to, aby ste sa stali duchovným aktivistom, je moja annyakara pre všetkých mojich žiakov. Každý, kto si myslí, že je môj nasledovník alebo žiak, staňte sa duchovným aktivistom! To je moja annyakara pre vás všetkých! To je presne to, čo očakávam od každého z vás. Buďte duchovným aktivistom vo vašom chápaní. Neustále rozmýšľajte o týchto štyroch princípoch. Keď sa budete rozprávať s inými, vyžarujte tieto štyri princípy! Kdekoľvek budete, ktokoľvek pracuje s vami, okolo vás, pod vami, pomôžte každému s týmito štyrmi duchovnými princípmi. Pomôžte im nájsť ich neukončenia, ich koreňové vzorce a ukončiť ich. Keď urobíte ukončenie sami so sebou a s inými, stanete sa inou bytosťou. Poviem vám, že skôr ako urobíte ukončenie, nedokážem vám ani povedať, v akom priestore budete po ukončení. Nedokážem vám to ani povedať, pretože priestor, ktorý zažijete po ukončení bude tak úplne odlišný, že sa to nedá popísať. Nedokážete to pochopiť skôr, ako urobíte ukončenie. Keď urobíte ukončenie, stanete sa úplnou bytosťou. Nebudete mať konflikty ani vy, ani ľudia okolo vás.

Môj gurukul bude stelesnením duchovného aktivizmu! Pochopte, môj gurukul bude stelesnením duchovného aktivizmu! Vždy som chcel, aby sa dial duchovný aktivizmus. Prosím pochopte, vždy som chcel, aby sa duchovný aktivizmus stal taký pevný ako moja sanga. Účel môjho príchodu na planétu Zem je urobiť z ľudí duchovných aktivistov! Pochopte, teraz vidím, že sa to deje. Najmä keď ľudia pomáhajú iným hľadať ich koreňové vzorce. Vidím ako sa to deje. Deje sa to! 

Teraz sa dejú stovky a stovky spontánnych hodín mojich žiakov po celom svete. Nie sú organizované. Dejú sa spontánne hodiny v každej prijímacej hale, privítacej izbe, v každom dome, dokonca v autobusoch, vlakoch, autách, taxíkoch! Vážne, vidím toľko duchovného aktivizmu. Ale chcem, aby to bolo ako oheň, ako divoký oheň, ktorý sa bude šíriť po celom svete! Poviem vám, že organizované hodiny, organizované náboženstvá, ceremónie, semináre, programy, nemôžu byť ozajstným aktivizmom. Nič organizované nemôže byť aktivizmom! Je to iba organizované. Ale tieto princípy, ktoré učím, sú teraz také silné, že ľudia nečakajú na organizované hodiny. Aj keď idú v taxíku, tak nájdu koreňový vzorec taxikára. Keď sa cesta skončí, vodič je oslobodený od svojho koreňového vzorca. 

To čo som chcel, sa naozaj začalo. Ale poviem vám, chcem, aby to bolo viac a viac aktívne. Každý z vás, každý z mojich žiakov by mal dať sľub, že odo dnes vyhlasuje seba samého za duchovného aktivistu. To znamená, že každým možným spôsobom bude neustále pomáhať ľuďom, aby žili štyri princípy. Bude ich neustále podporovať v tom, aby žili tieto štyri princípy. Bude každému pomáhať nájsť ich koreňový vzorec a ukončiť ho. Poviem vám, že ak máte desať koreňových vzorcov a možno ste našli iba jeden a ukončili ho, aj tak začnite pomáhať iným, aby našli ich koreňový vzorec a ukončili ho. Uvidíte, že jednoducho nájdete vaše zvyšné koreňové vzorce a ukončíte ich! Keď pomôžete niekomu nájsť jeho koreňový vzorec utrpenia a ukončiť ho, zbaviť sa ho, doslova tomu človeku dáte nový život, novú energiu, novú inteligenciu. 

Chcem od každého z vás: nenechávajte ma vo vašej skrini! Nie! Udržiavajte ma vo vašom chápaní, vnímaní. Nenechávajte ma vo vašej skrini. Udržiavajte ma vo vašom chápaní, vnímaní. Keď ma budete držať vo vašej skrini, tak ma ukrývate iba pre seba. Iba vtedy, keď ma budete vyžarovať, udržiavať vo vašom chápaní a vyžarovať ma, budete duchovným aktivistom! 

Zaviažte sa, že nasledujúce tri mesiace pomôžete aspoň 1800 ľuďom nájsť ich koreňový vzorec. To znamená každý deň tridsiatim ľuďom. Choďte sem a tam a zastavujte ľudí. Počúvajte ich! Pomôžte im nájsť ich koreňový vzorec a ukončiť ho. Pomôžme ľudstvu oslobodiť sa od utrpenia. Toto je účel môjho príchodu na planétu Zem. Potrebujem najmenej milión duchovných aktivistov. Staňte sa duchovným aktivistom! 

Duchovný aktivizmus je Jivan Mukti, život v osvietení! Duchovní aktivisti sú skutočnými bytosťami. Žite integritu, autentickosť, zodpovednosť a obohacovanie. Neustále pomáhajte ľuďom, aby žili integritu, autentickosť, zodpovednosť a obohacovanie. Neustále hľadajte vaše koreňové vzorce a ukončujte ich. Pomáhajte ľuďom, aby našli ich koreňové vzorce a ukončili ich.

Chcem od vás všetkých, aby ste sa stali duchovními aktivistami! Spontánne hodiny by sa mali diať v dome každého ctiteľa, vo vašich prijímacích halách, vstupných halách, vo vašich úradoch, kanceláriách. Všade by mali začať spontánne sedenia. Nemyslite si: ´Nemôžem to robiť. Nie som taký inteligentný, aby som pomohol ľuďom nájsť ich koreňové vzorce.´ Nie! Potom je toto váš koreňový vzorec. Ukončite ho!

Keď sa stanete duchovným aktivistom, je to jediný spôsob ako zachrániť planétu Zem. Pochopte! Stať sa duchovným aktivistom je jediný spôsob ako zachránite planétu Zem! Je čas, aby sme zachránili planétu Zem! Nič iné ju nemôže zachrániť!

Všetci moji žiaci by sa mali predstavovať iným ako duchovní aktivisti! Duchovný aktivizmus by mal preniknúť do každej oblasti. Svet už trpel dosť mediálnym aktivizmom, justičným aktivizmom, prístupom polície, ekonomickým aktivizmom. Je čas, aby sme vyliečili svet pomocou duchovného aktivizmu!

Duchovný aktivizmus by sa mal stať dychom vášho života! Toto je podstata nielen dnešnej správy, ale podstata všetkých mojich učení. Toto je podstata všetkých mojich učení. Nájdite váš koreňový myšlienkový vzorec a ukončite ho. Urobte ukončenie sami so sebou a s inými. Pomôžte každému nájsť ich koreňový vzorec a urobiť ukončenie s nimi samými a ukončenie s inými. Prinášajte duchovný aktivizmus! Čokoľvek robíte, prineste do toho duchovný aktivizmus!

Poviem vám, že byť duchovným aktivistom znamená, že sa budete neustále rozpínať vo vašom živote v každej dimenzii. Duchovný hľadač nie je úplné, alebo správne slovo. Mojim ctiteľom dávam jasný titul: duchovný aktivista! Nepoužívajte slovo duchovný hľadač. Je to nečisté slovo. Duchovný hľadač je slovo, ktoré používajú mnohí gurujis, gurus, aby vás neustále držali zviazaných, pripútaných ako otrokov. Keď poviem ´duchovný aktivista´, znamená to žiť ako guru. Chcem, aby všetci z vás boli gurus!

Všetky moje deti z gurukulu by mali byť duchovnými aktivistami. Všetci moji sannyasis by mali byť duchovnými aktivistami. Všetci moji žiaci by mali byť duchovnými aktivistami. Všetci moji nasledovníci by mali byť duchovnými aktivistami. Ľudia sa ma pýtajú: ´Swamiji, čo by som mal robiť?´ Teraz vám hovorím to, čo chcem, aby ste robili: buďte duchovnými aktivistami! Preniknite do médií, do politiky, úradov, justície, exekutívy, do každej oblasti! Cíťte duchovný aktivizmus! Nech je energia duchovného aktivizmu naplnená do každej oblasti!

Toto je moje posolstvo: Priveďte duchovný aktivizmus do života každého! Privedenie duchovného aktivizmu do života každého je osvietenie! Žehnám vás všetkých, aby ste sa stali duchovnými aktivistami.

Posaďte sa rovno a s integritou, autentickosťou, zodpovednosťou a obohacovaním vyhláste sami pred sebou a pred svetom, že budete žiť ako duchovní aktivisti!“

No comments:

Post a Comment