Viac sa o týchto štyroch védických pravdách (4 tattvas), princípoch života dozviete z RANNÝCH SPRÁV* PARAMAHAMSA NITHYANANDU v priamom prenose denne od 2:30 hod. na Nithyananda TV *s prekladom z angličtiny do slovenčiny na Ustream *!


*Kliknite na oranžové nápisy a otvoria sa vám v novom okne

Saturday, June 15, 2013

15. jún 2013

Z rannej správy Paramahamsa Nithyanandu, 15. jún 2013

Život je pre druhých

V dnešnej rannej správe Paramahamsa Nithyananda pokračoval v rozprávaní o tom, prečo sa vytvárajú koreňové vzorce, čo sú koreňové vzorce, ako sa z nich môžeme dostať, prečo robiť ukončenie, čo je ukončenie a ako ho môžeme urobiť:

„Prvá vec, ktorú vám chcem povedať je, že bez toho, aby ste objavili váš koreňový vzorec a ukončili ho a bez prelomenia vzorca vášho fungovania, ktorý je založený na koreňovom vzorci.... Prosím pochopte! Ukončenie znamená zastavenie fungovania na základe toho istého spôsobu fungovania. Prosím pochopte, ukončenie znamená zastavenie toho istého spôsobu fungovania. Kým neprelomíte ten istý spôsob fungovania, tak nedosiahnete v živote nič! Nič, nič sa nedá v živote dosiahnuť. Poviem vám, že vo chvíli keď ste objavili váš koreňový vzorec, je ukončenie jedna strana. Aj do ukončenia sa rozhodnite, že nebudete fungovať na základe vášho koreňového vzorca. Toto rozhodnutie vás oslobodí od koreňového vzorca! 

Videl som, videl som ľudí, že ľudia zaseknutí v tejto chudobe vedomia mali toľko neistoty. Aj potom, keď objavíte váš koreňový vzorec, ak sa rozhodnete, že nebudete fungovať tým istým spôsobom, iba potom sa začnú otvárať vo vašom živote nové možnosti. A takisto som videl bohatých ľudí, ktorí žili so vzorcom márnotratnosti, rozhadzovali vľavo a vpravo bez toho, aby si boli toho vedomí alebo aby sa trápili o budúcnosť. Nemyslieť alebo neplánovať do budúcnosti, netrápiť sa o budúcnosť neznamená, že nemáte strach alebo neistotu. Pochopte, že nemať vedomosť o smrti neznamená, že nezomriete. To neznamená, že musíte o nej rozmýšľať dvadsaťštyri hodín. Neistota, ktorá prichádza kvôli chudobe a byť márnotratný kvôli tomu, že sa nestaráte o budúcnosť, oboje sú jedno a to isté.

Včera som začal vysvetľovať o koreňových vzorcoch. Definoval som koreňový vzorec. 
Takisto musíte poznať dôležitý fakt: Nikto nie je zodpovedný za váš koreňový vzorec. Ani vaši rodičia, ani váš brat, alebo vaša sestra, alebo ktokoľvek iný vo vašom živote, okrem vás! Iba vy ste zodpovední za váš koreňový vzorec! Keď ste boli zatlačení do kúta, konfrontovaní, prečo ste sa nerozhodli zvládnuť situáciu s úplným vedomím? Prečo ste sa rozhodli postaviť okolo vás plot?

Je to ako príbeh Mulla Nasruddina: Mulla raz hľadal niečo pod pouličným svetlom. Každý sa zhromaždil okolo neho a tiež začali hľadať. Po dvoch hodinách sa nakoniec Mullu opýtali: ´Čo hľadáš?´ Povedal: ´Hľadám diamantový prsteň.´ Opýtali sa ho: ´Kde si ho stratil?´ Mulla odpovedal: ´Stratil som ho v dome.´ Opýtali sa ho: ´Tak potom prečo ho hľadáš pod pouličným svetlom?´ Mulla odpovedal: ´V dome nie je svetlo. Preto hľadám vo svetle! Musím hľadať tam, kde je svetlo!´ 

To je to isté, čo robíte vo vašom živote. Počúvajte! Keď budete v živote zatlačení do kúta, ak budete vtedy stáť ako vedomý oceán, tak ako ste sa narodili, nevytvoríte si koreňové vzorce, nebudete mať v živote žiadne ťažkosti. Nebudete mať vo vašom živote žiadne nebezpečenstvá. Ale vy nezaobchádzate s vašim životom ako oceán!
Poviem vám, poviem vám z mojej skúsenosti. Vždy, keď som dal ľuďom skúsenosť nekonečného vedomia, keď v tej istej nálade a priestore zaobchádzali s akýmkoľvek problémom, tak problémy zmizli. Keď si mysleli, že potrebujú nejakú inú stratégiu, aby zvládli problém, tak zmizli oni! Nikto z vás, môžem smelo povedať, že nikto z vás, žiadny divák, žiadny ctiteľ, nikto kto teraz počúva, by nikdy netrpel v živote viac ako ja pre to, čím som prešiel. Ale poviem vám, iba týmto jedným rozhodnutím: ´Budem čeliť všetkému z priestoru čistého vedomia jednoty!´ všetky problémy zmizli!

Videl som, že keď ľudia čelia problému z priestoru princípov, z priestoru čistej jednoty, tak problémy zmiznú. Keď si myslia: ´Nie, nie, nie! Princípy mi nepomôžu vyriešiť tento problém! Musím naplánovať nejakú inú stratégiu. Musím rozmýšľať inak!´, tak potom zmiznú oni! Ak zmiznete vy, tak budú úspešné problémy v tom, čo chceli dosiahnuť. Ak zmiznú problémy, tak budete úspešní vy v tom, čo ste chceli dosiahnuť. 

Takisto ako keď sa Mulla Nasruddin rozhodol hľadať diamantový prsteň tam kde bolo svetlo... Počúvajte! Pozrime sa na to, ako pracoval mozog Mullu Nasruddina. Najprv stratil prsteň. Začal ho hľadať v dome. Potom si spomenul na učenie z mladosti, keď niekto povedal: ´Musíte hľadať na svetle, iba vtedy to nájdete.´ Potom nepriniesol svetlo tam, kde stratil prsteň. Myslel si, že predmet bude tam, kde bude svetlo. Presunul sa. To že sa presunul nie je nič iné ako to, že sa vzdialil od reality. Takisto, keď budete čeliť problému ako vedomie, tak problémy budú zničené a zmiznú. Ale namiesto toho, aby ste to urobili, myslíte si, že by ste sa mali presunúť zo zóny problému, aby ste sa mu venovali. Nie! Keď prejdete do iného priestoru, aby ste sa venovali problému, bude to ako keď Mulla Nasruddin išiel k pouličnej lampe, aby tam hľadal diamantový prsteň.

Problémy prichádzajú preto, lebo vedome alebo nevedome míňate priestor jednoty, priestor princípov. Takže znova nedokážete vyriešiť problém, ak premeškáte priestor princípov, priestor osvietenia. Je to ako keď si Mulla Nasruddin myslel, že môže hľadať pod pouličným svetlom a nájde diamantový prsteň. Je to možné? Nie! Nie je to možné! Poviem vám, nech je problém akýkoľvek, aj keď sa idete zajtra obesiť alebo sa plánujete zajtra obesiť, rozhodnite sa zvládnuť všetko iba, iba, iba pomocou týchto štyroch princípov integrity, autentickosti, zodpovednosti a obohacovania! Neexistuje veľký problém, ktorý by sa nedal zvládnuť pomocou týchto štyroch princípov integrity, autentickosti, zodpovednosti a obohacovania. Neexistuje problém, ktorý je príliš veľký! Niekedy si ľudia myslia: ´Nie, nie, nie! Môj problém je príliš veľký. Nedokážem ho vyriešiť pomocou integrity, autentickosti, zodpovednosti a obohacovania.´ Nie! Neexistuje problém, ktorý nedokážete vyriešiť s integritou, autentickosťou, zodpovednosťou a obohacovaním!

Pochopte, ak chcete urobiť plot v oceáne, aby ste nedovolili vstup nikomu inému, môžete ho vlastniť. Keď vidíte, že nemôžete položiť kameň pre oplotenie do vody, pomaly sa vraciate späť a späť a položíte kameň na pláž. Teraz oceán ani nemáte, ani nevlastníte. Teraz máte a vlastníte iba pláž, nie oceán. Pochopte, je to presne to, čo urobil Mulla Nasruddin. Mulla Nasruddin stratil prsteň v dome. Pretože mal hľadať na mieste kde je svetlo, presunul sa na ulicu.

Pochopte, internalizujte, vyžarujte... Vy ste zodpovední za vaše koreňový vzorec. Iba vtedy, keď pochopíte, že vy ste zodpovední, dokážete ho zničiť. Aj pokým ho nezničíte, môžete odmietnuť vlyv koreňového vzorca na vás. Poviem vám, že ho môžete zničiť pomocou ukončenia, ale aj pokým sa tak rozhodnete, odmietnite jeho vplyv nad vaším priestorom. Nepočúvajte ho. Nepokračujte v konaní, vo fungovaní na základe tohto hlúpeho vzorca! Poviete: ´Nie, nie, nie! Po troch mesiacoch nebudem počúvať koreňový vzorec. Ale teraz bude lepšie, keď zostanem s ním. Potrebujem byť v bezpečí.´ Nie! Nie! Poviem vám, že v živote sa nikdy neotvárajú tie isté dvere! Počúvajte! Nikdy sa pre vás vo vašom živote neotvárajú tie isté dvere! Keď budete zachytený vo vašich koreňových vzorcoch, keď sa nerozhodnete odmietnuť ich silu nad vami, tak život, ktorý premeškáte, bude premeškaný navždy! Naveky! 

Žite, žite, žite výnimočný život bez vzorcov! Vzorce vo vás vytvárajú kvôli vášmu rozhodnutiu opustiť čistý vnútorný priestor, osvietený vnútorný priestor. Je to Mulla Nasruddin, ktorý sa rozhodol ísť na ulicu, aby tam hľadal svoj diamantový prsteň. Ste to vy, kto ste sa rozhodli opustiť váš osvietený vnútorný priestor. Keď sú raz vzorce vytvorené, tak fungujú úplne iným spôsobom tak, aby ste ich nikdy nemohli objaviť. Poviem vám, že ak trpíte chamtivosťou, tak váš koreňový vzorec bude strach. Ak trpíte strachom, váš koreňový vzorec bude chamtivosť. Ak trpíte neistotou, váš koreňový vzorec bude nepokoj. Ak trpíte nepokojom, váš koreňový vzorec bude chamtivosť po pokoji. Bude to úplne iné. Bezmocnosť, ktorú cítite vo vašom každodennom živote, nebude váš koreňový vzorec. Váš koreňový vzorec bude úplne iný. Bezmocnosť, ktorú cítite, je iba vedľajší následok tohto koreňového vzorca. Je to vedľajší následok existujúceho koreňového vzorca. 

Včera som mal hodinu s mojimi sannyasis. Nanešťastie moje hodiny s mojimi sannyasis nemôžu byť vysielané naživo, pretože sú to priame, osobné inštrukcie. Ale poviem vám, že to s čím sa podieľam s mojimi sannyasis počas týchto sedení sú priame, silné metódy na transformáciu. Všetko čo odo mňa počujete na ranných satsangoch je ako získať elektrinu z veternej turbíny. To čo do mňa získate na ranných satsangoch je ako elektrina z veternej turbíny. Ale to, čo hovorím mojim sannyasis, všetky pravdy, ktoré im odhaľujem sú ako elektrina z atómovej elektrárne! Včera, keď som s nimi viedol sedenie, o jedno z dôležitých tajomstiev, ktoré som odhalil, sa chcem s vami podeliť:

Každý koreňový vzorec môže byť zničený iba tým, že budete mať lásku pre ľudí. Rozhodnite sa, že budete neustále obohacovať každého, kto sa objaví vo vašom živote. Rozhodnite sa, že život je pre iných! Môže to byť váš otec, mama, brat, sestra, človek na ulici, neznámy spolucestujúci vo vlaku. Ktokoľvek bude vo vašom priestore, rozhodnite sa, že život je pre iných. Pokým budete zachytený vo vašich malých problémoch tak uvidíte, že vo vašej hlave bude usadená chudoba! Poviem vám, je toľko ľudí, ktorí sa nanešťastie nezaujímajú o to, aby sa pozreli na pravdu. 

Vivekananda veľmi krásne hovorí: ´Keď porozmýšľate a pochopíte, že život je pre iných, tak budete zasypávaní všetkými energiami: bohatstvom, poznaním, energiou, všetkým!´ Poviem vám z mojej vlastnej skúsenosti, že keď som sa rozhodol, že všetko bohatstvo, ktoré ku mne prichádza je pre iných, vesmír ma zasypáva viac ako potrebujem a viac ako som potreboval pre prácu, ktorú robím. Takisto som sa rozhodol, že moje poznanie je pre iných, že si nenechám pre seba žiadne tajomstvo. Nenechám si žiadne tajomstvo:´Keď poviem všetko mojim ctiteľom, tak budú rásť viac ako ja! Chránim si to!´ (Swamiji sa smeje.) Nie! Nemám tento problém! Takže všetko moje poznanie je pre iných a poviem vám, že ma vesmír neustále zahŕňa, zahŕňa, zahŕňa. Neustále ma zahŕňa. Ani ja sám neviem, ako definujem každý princíp, každý koncept.

Ani moji nepriatelia neveria jednému veľkému tajomstvu o mne: nie som taký inteligentný. To je veľký problém! Nielenže neveria moji ctitelia, ani moji nepriatelia neveria! Poznanie, o ktoré sa podieľam, nie je moje vlastné. Pretože som sa rozhodol, že všetko poznanie, ktoré mám je pre iných, vesmír ma neustále zahŕňa! Ja sám nie som inteligentný človek. Je to vesmír, ktorý ma neustále zahŕňa. Ale ani moji oponenti, moji nepriatelia neveria slovám, že nie som taký inteligentný. Hovoria: ´Nie, nie! Je príliš inteligentný!´ 

Takisto vám poviem, že som sa rozhodol, že všetka energia, ktorú mám, je pre iných. Vidím, ako ma vesmír neustále zahŕňa. Najprv ma vesmír zahrnul schopnosťou liečiť. Podelil som sa s tým so svetom. Zahrnul ma nielen schopnosťou liečiť iných, ale neustále učiť každého liečiť iných! Keď som sa rozhodol, že všetka energia, ktorú mám, je pre iných, vesmír ma najprv zahrnul liečivou energiou. Nielenže som začal liečiť iných, začal som každého učiť liečiť iných. Rozhodol som sa, že táto schopnosť je pre iných. Vidím, že ma vesmír zahrnul ďalšou schopnosťou, silou: schopnosťou prebúdzať kundaliny každého. Už teraz na tom pracujem. Do konca roka sa s touto schopnosťou podelím najmenej zo sto ľuďmi. Takisto budú schopní prebudiť kundaliny iných! Poviem vám, že vesmír ma bude naďalej zahŕňať. Táto jedna pravda je, že keď sa silno rozhodnete, že život je pre iných, vesmír vás bude zahŕňať tak veľmi! 

Pozrite na život všetkých úžasných Majstrov. Keď sa Shankara rozhodol požehnať chudobnú ženu, okamžite sa začali sypať zlaté amalaki (egreše). Keby sa to stalo vo vašom živote, tak by ste všetko pozbierali a povedali žene: ´Dala si mi jedno amalaki, zober si jedno amalaki.´ táto žena dala Shankarovi iba jedno amalaki. Vy by ste povedali: ´Dám ti jedno zlaté amalaki. Teraz mi daj ostatné!´ To je dôvod, prečo vás vesmír nezahŕňa, keď žiadate! Rozhodnite sa, že život je pre iných. Poviem vám, že budete zahŕňaní vštetkými najlepšími vecami! Budete zahŕňaní všetkými najlepšími vecami!

Život je pre iných. Aké krásne slová! Sú niektoré slová, ktoré by sa mali stať populárnymi v ľudskej spoločnosti. Tieto slová by sa mali stať naozaj, naozaj populárnymi! Sú to tieto slová: ´Život je pre iných.´ Tieto slová: ´Milujte každého.´, všetky tieto slová sú príliš úbohé! ´Život je pre iných! Nevzdávajte sa sami seba a iných!´ Poviem vám, je to silná technika, ako sa dostať z každého koreňového vzorca, ktorý máte. Iba sa rozhodnite, že život je pre iných. Vrátite sa späť do priestoru, v ktorom ste boli, keď ste sa narodili: do čistého priestoru života, do najčistejšieho priestoru života!

Ak chce niekto osvietenie okamžite, toto je okamžitá technika pre osvietenie. Nemusíte sa starať o žiadne ukončenie, neukončenie, polovičné ukončenie, polovičné neukončenie! Mnohí ľudia sa ´stratia´ v mene ukončenia, neukončenia! Stanú sa podráždenými, bláznivými! Poviem vám, že ak chcete začať žiť osvietenie okamžite - tak ako keď dostanete náčinie na cvičenie, vždy tam budú inštrukcie na to, ak chcete začať okamžite - ak chcete začať žiť osvietenie okamžite, poviem vám, rozhodnite sa: ´Od tejto chvíle je môj život je pre iných!´ Všetko zmizne - vaša neistota, strach, hnev, chamtivosť. Všetky vaše vzorce sa stanú vzorcami bez koreňov! Všetky vaše vzorce sa stanú vzorcami bez koreňov!

Rozhodnite sa: ´Život je pre iných!´ Poviem vám, hovorím so zodpovednosťou, že ma počúvajú milióny ľudí. S touto zodpovednosťou vám hovorím, so všetkou mojou integritou, autentickosťou, zodpovednosťou a obohacovaním vám hovorím: Rozhodnite sa, že život je pre iných. Život vás bude zahŕňať bohatstvom, poznaním a energiou! Lakshmi, Saraswati, Durga, všetky tri budú vyžarovať cez vás!

Rozjímajte, rozmýšľajte dnes nad touto pravdou. Vyhláste: ´Život je pre iných!´ Uvidíte, že budete zasypávaní, zahŕňaní všetkým, všetkým! 

Na ďalších satsangoch budem pokračovať v rozprávaní o tom, prečo vznikajú koreňové vzorce, ako vznikajú, čo sú koreňové vzorce, prečo robiť ukončenie, ako ho urobiť, čo je ukončenie.“ 

No comments:

Post a Comment