Viac sa o týchto štyroch védických pravdách (4 tattvas), princípoch života dozviete z RANNÝCH SPRÁV* PARAMAHAMSA NITHYANANDU v priamom prenose denne od 2:30 hod. na Nithyananda TV *s prekladom z angličtiny do slovenčiny na Ustream *!


*Kliknite na oranžové nápisy a otvoria sa vám v novom okne

Wednesday, May 8, 2013

8. máj 2013

Z rannej správy Paramahamsa Nithyanandu, 8. máj 2013

Počúvanie prebudí vašu intuíciu

V dnešnej rannej správe Paramahamsa Nithyananda rozprával o mystickej dimenzii počúvania. O tom ako môže počúvanie priamo vstúpiť do nášho systému a spôsobiť, že zažijeme samadhi.

Swamiji definuje autentickosť: „Vo vašom živote máte tri časti. Ako vnímate sami seba, ako sa ukazujete pred inými a ako vás vnímajú iní. Urobte zoznam všetkých troch oddelene. Prvý stĺpec: ako vnímam seba samého. Druhý stĺpec: ako sa ukazujem, premietam pred svetom. Tretí stĺpec: akým ma svet chce mať. Toto sú tri stĺpce. Vo všetkých troch sa pozdvihnite na vrchol a spravte z toho realitu. To je autentickosť. Pochopte, všetky tri stĺpce vlastností: ako vnímate sami seba, ako sa ukazujete pred inými, čo od vás očakávajú iní... Prosím pochopte! Keď s integritou zadefinujete to ako vnímate sami seba, vaše vlastnosti, ktoré na to používate a vlastnosti, ktoré používate keď sa ukazujete pred inými a vlastnosti, ktoré od vás očakávajú iní, vtedy keď urobíte zoznam všetkých troch oddelene, tak budete vedieť, ktoré z nich sú vaše maximum, váš vrchol. Priveďte sa na vrchol! To je autentickosť! Pochopte. To je autentickosť.“ 

Swamiji zdôrazňuje, že keď budeme v autentickosti, keď budeme praktizovať autentickosť autenticky, celý náš vnútorný priestor bude tak nažive! Iba počúvaním dosiahneme do hĺbky nás samých. Zažijeme hĺbku nás samých. Hĺbku nás samých zažijeme iba pomocou počúvania! Swamiji vyzýva: „Aj teraz sa pozrite do vášho vnútra. Zistite, či sú tam nejaké neukončenia. Je tam nejaký nepokoj? Ak je vo vás teraz nepokoj, neukončenia, tak nebudete počúvať. Zakaždým keď počúvate sami seba, tak počúvate iných! Keď nebudete počúvať iných, tak nebudete počúvať ani sami seba. Pochopte to! Pochopte to! Keď nebudete počúvať sami seba, nebudete počúvať iných! Keď nebudete počúvať iných, nebudete počúvať sami seba. Počúvajte sami seba a počúvajte iných! Iba vtedy, keď budete najprv počúvať sami seba a uvidíte, že ste úplní, tak môžete počúvať iných. Ak je vo vás nejaká neúplnosť: ´Neurobil som to. Neurobil som tamto. Toto sa nestalo. Tamto sa nestalo. Som nepokojný.´, ak máte v sebe neukončenia, pochopte, nebudete ma počúvať! Možno tu budete sedieť z donútenia, z nejakého iného dôvodu, ale nebudete ma počúvať! Keď nebudete počúvať, tak sa vo vás udeje viac a viac neúplnosti!" 

Swamiji pokračuje: „Počúvajte! Je to rovnaké ako teraz, pretože keď ste neúplní, nebudete počúvať. Pretože ste tu a nepočúvate, tento satsang sa stane vo vás ďalšou neúplnosťou! Ale keď začnete počúvať, ten istý satsang vás dovedie k najvyššej úplnosti, naplneniu! Čo potrebujete k vášmu naplneniu? Počúvať sami seba! Čokoľvek vám povie váš vnútoný priestor, či ste úplní alebo neúplní, nepokojní, povedzte si: ´Teraz vyhlasujem úplnosť! Ak je vo mne akákoľvek neúplnosť, prídem a zvládnem ťa, spracujem ťa po satsangu. Prosím, počkaj tam, kde som nechal svoje topánky. Teraz som úplný! Budem počúvať! Budem počúvať!´“

Swamiji uvádza účastníkov satsangu do krátkej meditácie: „Zatvorte oči. Povedzte si: ´Som úplný. Som naplnený. Zbavujem sa všetkých neukončení raz a navždy. Budem ich držať mimo môjho vnútorného priestoru!´ Vyhláste vašu úplnosť: ´Som úplný! Počúvam! Počúvam! Počúvam!´ ... Môžete otvoriť oči. Rozhodnite sa počúvať!“

Swamiji vysvetľuje, že keď budeme počúvať autenticky, tak nebudeme potrebovať oddelené meditačné techniky, kriye, nič iné pre osvietenie. Prečo potrebujeme kriye? Iba preto, aby sme zmenili slová, ktoré hovoríme sami sebe. Neustále vyslovujeme: „Som zviazaný! Som zviazaný! Som bezmocný! Som bezmocný!“ Všetky kriye, sadana (duchovné praktizovanie), všetky duchovné cvičenia slúžia iba na to, aby sme to prelomili a aby sme si začali hovoriť: „Som slobodný! Som silný! Som osvietený!“ To je všetko!

Swamiji hovorí, že keď budeme počúvať, tak hlavne slová, ktoré budú vychádzať z úplnosti, tieto samotné slová zrazu zmenia náš vnútorný priestor. Keď budeme počúvať úplne, tak aj vtedy, keď druhý človek bude v neúplnosti, zistíme to. Náš priestor úplnosti to zistí. Budeme vedieť ako mu pomôcť, aby bol úplný, naplnený.

V Zen tradícii, védskej tradícii, tantrickej tradícii používajú silu zvuku. Védska tradícia, védske chantovanie (spievanie mantier) nie je nič iné ako iba pomocou vyhlásenia spôsobiť, aby sa to stalo, udialo! Swamiji hovorí: „Každé ráno vyhlásim: ´Aham Brahmasmi! Aham Brahmasmi! Aham Brahmasmi! Shivoham! Shivoham! Shivoham!´ Iba vyhlásenie! Také silné vyhlásenie! Hlavne kolektívne vyhlásenie! Ste tu, v tomto priestore! Ak sa India vráti k štýlu, spôsobu védskeho chantovania každý deň, aspoň každé ráno, poviem vám, oslobodí sa od chudoby, oslobodí sa od chorôb, oslobodí sa od všetkého nepriaznivého! Nie je príliš neskoro. Nie je príliš neskoro! Ó, India. Naliehavo ťa vyzývam! Zobuď sa! Už stačilo tvojej hindu zneužívajúcej, urážajúcej mentality! Dosť bolo týchto vyhlásení! Pretože priestor, z ktorého konáte je zodpovedný za priestor, za miesto, ktoré vytvárate!“

Swamiji hovorí, že chce, aby každá dedina mala svoj chrám, z ktorého sa každé ráno budú spievať védske mantry, vyslovovať hlasné kolektívne vyhlásenia. Celá dedina vysloví tieto vyhlásenia a podporí ich slovami: „Thathaasthu! Nech sa tak stane!“. Tieto vyhlásenia sa spievajú počas Pada puje a dáva sa požehnanie svetu, ale Swamiji cíti, že by sa to malo robiť každé ráno, keď sa zobudíme...

Swamiji vysvetľuje: „Pochopte, že nepropagujem védske chantovanie ako vieru alebo náboženskú praktiku alebo náboženské cítenie. Propagujem védske chantovanie ako vedeckú metódu na prosperitu, vedeckú metódu na prebudenie, vedeckú metódu na úspech! Počúvajte! S integritou a autentickosťou sa pozrite do svojho vnútra. Pochopte a zdvihnite vašu ruku, keď ukončíte vaše vyhlásenie. Koľkí z vás cítite hneď teraz, okamžite po tomto vyhlásení, že ste úplní? (Účastníci satsangu dvíhajú ruky.) To je sila vyhlásenia úplnosti! To je sila úplnosti! To je sila vyhlásenia! Vaša myseľ nie je váš nepriateľ. Je to iba nevytrénované dieťa. Majte správny postoj k vašej mysli! Vaša myseľ nie je váš nepriateľ! Je to iba nevytrénované dieťa!“ 

Swamiji rozpráva o psovi, ktorého mu niekto daroval. Aj keď nepočúva, čo mu hovorí, nie je jeho nepriateľom. Je iba nevytrénovaný. Nemusí ho atakovať, nemusí ho zabiť. Potrebuje ho iba vytrénovať. Ale k našej mysli vždy cítime nepriateľstvo. Hovoríme si: „Už som ti to povedal dvakrát a ty nepočúvaš!“ Swamiji upozorňuje, že pri tom nevidíme, že nevedome hovoríme svojej mysli desaťkrát, aby urobila to, čo chce! Mätieme ju. Je to rovnaké ako keď ukazujeme psovi niečo iné a hovoríme mu niečo iné. Je zmätený z toho, čo má robiť. To isté robíme svojej mysli. Swamiji hovorí, že je to rovnaké ako to robia indickí vodiči. Ukazujú ľavú smerovku, dávajú signál pravou rukou a idú rovno! Vodič za nimi nevie, ktorým smerom vlastne idú...

Swamiji zdôrazňuje: „Vy, vy, vy ste zodpovední! Vy musíte zobrať zodpovednosť! Vy ste zodpovední a vy musíte zobrať zodpovednosť! Pochopte! Počúvanie spôsobí, že váš vnútorný priestor spozná správne vyhlásenia. Keď budete počúvať, zistíte dve veci. Ako ste veľakrát premeškali to, čo bolo povedané. Niekedy zistíte ako rečník stratí spojenie s tým, čo hovorí.
Ak počúvate bytosť, ktorá je úplná, nenájdete jediné odpojenie od prúdu jeho myšlienok. Môžem byť unclutched, ale nikdy nie som odpojený. Keď hovoríte s obyčajnými ľuďmi, ktorí sú neúplní, zistíte to veľmi jasne. Zistíte to veľmi jasne.“ 

Počúvanie v nás prebúdza intuíciu! Počúvanie prebúdza našu najvnútornejšiu inteligenciu! Swamiji vyzýva: „Pochopte to! Pochopte túto pravdu! Prijmite túto pravdu! Toľko veci je vyslovených aj počas prestávok, prerušení. Pochopte, aj počas prestávok! Počas každého tichého momentu je vyslovených, vypovedaných toľko vecí! Počúvajte! Pre človeka, ktorý chce začať žiť, je prvá vec, ktorú sa musí naučiť, počúvanie. Počúvanie! Ak vo vás nejakým spôsobom začne počúvanie, tak každý zmysel ožije, prebudí sa! Poviem vám, že akonáhle začne vo vás počúvanie, váš zrak sa vyostrí! Naučte sa počúvať – nebudete potrebovať okuliare! Hovorím to so zodpovednosťou. Hovorím to v národnej televízii! Nesľubujem žiadne falošné zázraky! Skúste to, uvidíte. Uvidíte! Skúste a uvidíte!“ 

Swamiji vyzýva: „Počúvajte vo vašom vnútri aj cez prestávky, prerušenia. Počúvajte neprítomnosť! Keď budú prítomné slová, počúvajte prítomnosť zvuku. Keď nebudú prítomné slová, počúvajte neprítomnosť zvuku. Keď budete počúvať, vaša schopnosť cítiť vône sa vyostrí. Vaše počúvanie sa vyostrí. Vaše videnie sa vyostrí. Vaša schopnosť vnímať dotyk sa vyostrí. Počúvajte! Keď budete prenikavo vidieť, keď budete jasne cítiť vône, keď budete jasne vnímať dotyk, vtedy budete tak nažive! Tak nažive! Budete zdraví za hranicami stavu bez choroby. Nielen ´aarogya´ (bez choroby)! Vytváram nové slovo ´nirogya´. Nirogya! Poznáte čo je ´roga´ (choroba) a ´arogya´ (bez choroby). Nepoznáte ´nirogya´. ´Nirogya´ je ´wellness za hranicami zdravia´. Pochopte,´wellness za hranicami zdravia´! Počúvanie dokáže urobiť tak veľa!“

Swamiji znova opakuje: „Pochopte! Počúvajte! Pochopte a počúvajte! Tieto prestávky, ktoré robím, sú momenty kedy počúvam ja vás. Pretože počas prestávok spoznám podľa reči vášho tela, či ste pokojní, nepokojní, či počúvate. Alebo či iba vo vnútri argumentujete, rozprávate. Niekedy ľudia neustále rozprávajú sami so sebou. Nepočúvanie je smrť! Počúvanie je život! 
Dnes budeme celý deň na Vnútornom prebudení pracovať na počúvaní. Pretože keď začnete počúvať, vnútorné prebudenie bude skončené! Pochopte, iba vypočutím mi nebudete rozumieť. Iba počúvaním mi budete rozumieť! Zistil som, že ľudia nepočúvajú! Ľudia, ktorí počúvajú, rozumejú čo hovorím, bez akýchkoľvek úvodov do duchovných filozofií. Ľudia, ktorí nepočúvajú, nerozumejú!“

Swamiji pokračuje: „Pochopte! Počúvanie... Keď začnete počúvať, vaša kundaliny priamo vystrelí do vášho korunného centra. Vaša kundaliny sa priamo prebudí. Musíte pochopiť túto pravdu. Pochopte, že iba ľudia, ktorí počúvajú, sa budú zaujímať o moje satsangy, pretože robím dosť prestávok medzi každým slovom. Profesionálny rečníci zvyčajne nerobia prestávky, pretože keď to urobia, tak vaša myseľ niekam odíde. Vedia, že sa nevráti späť. Takže profesionálny rečníci sú vždy trénovaní, aby neustále hovorili ´bla, bla, bla, bla,...´ Je to skôr ako katarzia. Chrlia na vás ich neúplnosť, nenaplnenie! A vy sa ho zmocníte a vychrlite na niekoho iného! Ja nie som profesionálny rečník. Som profesionálny poslucháč! Skôr ako začnem rozprávať, v tichosti počúvam ja vás. Zakaždým, keď robím medzi slovami prestávku, počúvam ja vás. Rozprávam to, čo vás prinúti počúvať. Preto moje počúvanie končí ako vaše počúvanie! Keďže som poslucháč, tak spôsobím, že budete počúvať! Skončím tým, že spôsobím, že počúvate!“ 

Swamiji hovorí: „Dnešný deň je venovaný počúvaniu, pretože odtiaľ začína život. Deň počúvania! Odtiaľ začína vnútorné prebudenie! Neponáhľajte sa, aby ste pochopili, čo hovorím, pretože vaše chápanie je tak veľmi naplnené posudzovaním, názormi, postojmi, osobnými vierami. Nie! Neponáhľajte sa, aby ste to pochopili. Neponáhľajte sa, aby ste klasifikovali: ´Toto už viem, už som robil Vnútorné prebudenie, počúval som ranné satsangy každý deň, ...´ Nie! Ak ste to už počuli aspoň raz, tak to nebudem opakovať znova. Všetko čo odo mňa počujete, pochopte, počúvate to teraz prvýkrát! Ak ste to už počuli, postarám sa o to, že sa tieto slová nedostanú do vašich uší druhýkrát. Pretože ja nebudem márniť váš čas, ani môj čas! Ja som Kaala (Čas)!
Podstata dnešného satsangu je: "POČÚVAJTE!“ 

No comments:

Post a Comment