Viac sa o týchto štyroch védických pravdách (4 tattvas), princípoch života dozviete z RANNÝCH SPRÁV* PARAMAHAMSA NITHYANANDU v priamom prenose denne od 2:30 hod. na Nithyananda TV *s prekladom z angličtiny do slovenčiny na Ustream *!


*Kliknite na oranžové nápisy a otvoria sa vám v novom okne

Thursday, May 16, 2013

16. máj 2013

Z rannej správy Paramahamsa Nithyanandu, 16. máj 2013


Počúvajte! Predstavujem vašu najvnútornejšiu dušu, atma, úplnosť. Ak ste schopní vytvoriť si ku mne vzťah prostredníctvom mojej fotografie znamená to, že už ste urobili dosť ukončení sami so sebou. Ste úplní sami so sebou. Swapoornatva je ukončená. Ale ak máte problém cítiť so mnou také silné spojenie a blízkosť, keď som fyzicky prítomný, znamená to, že ešte stále musíte robiť poornatva - ukončenie s inými.

V každom priestore, v ktorom budete úplní, budete so mnou hlbko spojení.

Som vaša duša. To aký vzťah budete mať so mnou navonok, taký bude váš vzťah so svetom navonok. To aký vzťah budete mať so mnou vo vnútri, taký bude váš vzťah so sebou samými vo vnútri. Ja iba odrážam úroveň vašej schopnosti tvoriť vzťahy s inými a so sebou samým. Ja iba predstavujem úroveň vašej úplnosti, naplnenia. 


Praktizovanie prítomnosti Boha

V dnešnej rannej správe Paramahamsa Nithyananda odpovedal na otázky účastníkov programu Vnútorné prebudenie, ktoré nám môžu pomôcť realizovať štyri princípy ako skúsenosť v našom živote.

OTÁZKA č.1: 
„Swamiji, mám pocit, že som s tebou aj spojený aj nespojený. Doma cítim s tebou také spojenie, že sa rozprávam s tvojou Guru Murthy fotografiou. Vždy keď mám bolesť, dotknem sa fotografie, cítim vibrácie a bolesť zmizne. Rozprávam sa s tebou slobodne ako s priateľom. Bývam sám bez mojej rodiny, ale žijem s tebou. Keď idem von, tak ti poviem, že idem von. Keď sa vrátim, poviem ti, že som sa vrátil. Keď idem spať, keď sa zobudím, o všetkom ti hovorím. Keď zaspím, tak ma zobudíš. Žijem s tebou v mojom dome. Keď šoférujem auto, veľakrát cítim, že si so mnou. Vyhol som sa aj nehode, lebo som vedel, že ty si ma od nej odvrátil. Ale tu na programe Vnútorné prebudenie, kde si tak fyzicky blízko cítim, že si tak vzdialený, ako keby bola medzi tebou a mnou nejaká stena. Prečo je to tak, Swamiji? Čo musím urobiť, aby sa to prelomilo? Prosím ťa, pomôž mi spojiť sa s tebou aj v tvojej fyzickej prítomnosti rovnako ako keď som doma.“ 

„To je veľmi krásna otázka. Správny problém na to, aby ste ho mali. Vždy zvyknem hovoriť, že sú nesprávne problémy a správne problémy, ktoré môžete mať. Niektorí ľudia majú problém: ´Mám príliš veľa objednávok, nie som schopný ich dodávať´!´ Niekedy majú problém: ´Nemám žiadne objednávky. Práve som bez práce.´ Ktorý problém je lepšie mať? Mať príliš veľa objednávok a nebyť schopný ich dodávať je ten správny problém, ktorý môžete mať. 

Počúvajte! Počúvajte! Teraz budem hovoriť o dôležitých pravdách! Ja predstavujem vašu najvnútornejšiu dušu, atma, úplnosť. Pochopte! Predstavujem vašu najvnútornejšiu dušu, atma, úplnosť. Ak ste schopní vytvoriťsi so mnou vzťah prostredníctvom mojej fotografie znamená to, že už ste urobili dosť ukončení sami so sebou. Ste úplní sami so sebou. Swapoornatva je ukončená. Ale ak máte problém cítiť so mnou také silné spojenie a blízkosť keď som fyzicky blízko, znamená to, že ešte stále musíte robiť poornatva - ukončenie s inými.

Pochopte, že v každom priestore, v ktorom budete úplní, budete so mnou hlbko spojení. Koľkí z vás máte tento problém? Prosím, zdvihnite ruky. Výborne! Urobili ste množstvo ukončení sami so sebou, ale aj napriek ukončeniu nie ste úplne úplní, naplnení. Ak úplne ukončíte aj ukončenia s inými, vtedy budete úplní. 

Počúvajte! Počúvajte, čo hovorím! Ja som vaša duša. To aký vzťah budete mať so mnou navonok, taký bude váš vzťah so svetom navonok. To aký vzťah budete mať so mnou vo vnútri, taký bude váš vzťah so sebou samým vo vnútri. Ja iba odrážam úroveň vašej schopnosti mať vzťahy s inými a so sebou samým. 

Niekedy uvidíte nového ctiteľa, človeka, ktorý prišiel prvýkrát, aby ma videl. Uvidíte, že mu budem držať ruky, stáť pri ňom a rozprávať s ním dlhšiu chvíľu a zisťovať: ´Ako sa máš? Ako sa cítiš?´, akokeby som ho poznal dlhú dobu. Keď uvidíte moju konverzáciu, moje slová, tak zachytíte, že ho dôkladne poznám. Príde prvýkrát a ja sa ho opýtam: ´Ako sa vyriešil ten problém s domom? Predal sa?´ Uvidíte, že s ním strávim toľko času. Niekedy sa dlhodobého ctiteľa, ktorý je spojený so mnou 10 rokov, opýtam: ´Ako sa voláš?´ Ja iba predstavujem úroveň vašej úplnosti, naplnenia. 

Tvoj stav (Swamiji oslovuje pýtajúceho sa) hovorí o tom, že si urobil viac swapoornatva – ukončení sám so sebou, ale menej ukončení s inými. Teraz sa musíš sústrediť a urobiť ukončenia s inými. Ak budeš mať stav naplnenia so všetkými vzťahmi okolo teba, vtedy budeš cítiť rovnakú blízkosť, ktorú cítiš s mojou fotografiou, aj v mojej fyzickej blízkosti. A ja tiež budem odpovedať rovnakým spôsobom. Tiež budem odpovedať, reagovať na teba rovnakým spôsobom. Rozumieš?

Každý ctiteľ má svoju vlastnú verziu mňa, ´Atma Nithyananda´, s ktorou sa rozprávajú, niekedy aj odvrávajú. Doslovne so mnou žijú. Toto sa v našej tradícii nazýva ´ishta-nishta´ a ´leela dhyana´. Znamená to pocit silného spojenia s vašou vlastnou verziou vášho vybraného ideálu. 

Pochopte, v hindu tradícii máte slobodu vybrať si tri typy ideálu, idolu. Môžete si vybrať ako svojho guru kohokoľvek chcete. Vášho ´kolaguru (?)´ nemôžete zmeniť, ale ´satguru´ môžete zmeniť. ´Kolaguru´znamená rodinný guru. Všetky rodiny, celá komunita má jedného guru. Kolaguru je najmä na to, aby vás ešte ako dieťa vychovával v tom, čo máte robiť a čo nie. Napríklad, že sa máte kúpať trikrát denne, robiť Gayatri Japa, rôzne malé inštrukcie. Satguru je ten, kto vám dáva osvietenie. Védska tradícia vám od nepamäti dáva slobodu vybrať si vášho satguru, ktorý vám dá osvietenie. Môžete si vybrať svojho boha. Môžete si vybrať dokonca guru ako vášho boha a boha ako vášho guru. Pochopte to! Môžete si vybrať vášho guru, môžete si vybrať vášho boha, môžete si vybrať boha ako vášho guru, môžete si vybrať guru ako vášho boha alebo dokonca oboch oddelene, nezávisle. Môžete mať Šivu ako boha a Swamiho ako guru, môžete mať Nithyanandeshwaru ako boha a Nithyanandu ako guru. Máte všetky možnosti. 

Musíte pochopiť, že život s vašim vybraným ideálom sa nazýva ´ishta-nistha´, ´leela dhayna´. 
Videl som toľko ľudí, dedín, obyčajných dedinských ľudí v Indii, ktorí žijú so svojim vybraným ideálom a žijú ten najvyšší osvietený život bez toho, aby poznali slová ako integrita, autentickosť, zodpovednosť, obohacovanie a všetko ostatné. Bez toho, aby poznali všetky tieto slová, vyžarujú osvietenie. Poviem vám, že iba táto jedna pravda - ´ishta-nistha´a ´leela dhyana´ urobila mnoho indických dedín osvietenými! Milióny indických dedín praktizuje prítomnosť boha. 

Deti západného sveta sú naučené žiť s bábikami Barbie alebo kreslenými rozprávkami, ktoré vidia v TV. Našťastie, boh ma zachránil tým, že som sa narodil v dedine v južnej Indii. Od mladého veku som žil a praktizoval prítomnosť boha. To čo som pochopil o Ganešovi vo veku 3 rokov a to čo chápem o ňom teraz je rozdielne, ale jedine toto pochopenie vo veku 3 rokov ma doviedlo k pochopeniu, ktoré mám teraz. Keby som bol vo veku 3 rokov príliš zaneprázdnený s Mickey Mousom a Tomym a Jerrym, v trinástich by som bol sklamaný, že Tom a Jerry neexistujú, ale nedosiahol by som žiadne vyššie pochopenie. Pretože som začal žiť s Ganešom vo veku 3 rokov, tak aj vo veku 35 rokov mám o ňom vyššie pochopenie, ktoré ma doviedlo k vyšším a vyšším úrovniam existencie.

´Ishta-nishta´ a leela dhyana´, praktizovanie prítomnosti boha, život s bohom... Pochopte, pre každého jedinca, ktorý chce dosiahnuť osvietenie cez oddanosť, ktorý chce urobiť svoj život autentickým je toto najlepšia cesta. Poviem vám, či to viete alebo nie, váš život bude pokračovať v tom, aby sa stal viac a viac autentickým, pretože viete, že som tu. Som tu! Praktizovanie prítomnosti boha vás urobí viac a viac autentickými. To je krása hindu tradície, krása védskej duchovnej tradície.

´Ishta-nistha´ vás donúti, aby ste robili množstvo ukončení sami so sebou. Vďaka tejto technike ´leela dhyana´ sa stanete viac úplnými sami so sebou. A keď budete pozorovať hlbšie, tak zistíte, že keď budete mať v sebe neukončenie, tak v ten deň budete cítiť, že sa na vás hnevám. Keď budete mať v sebe neukončenie, budete vidieť odraz aj na mne. To znamená, že keď budete cítiť, že sa na vás hnevám, všetko čo musíte urobiť je urobiť ukončenie sami so sebou a inými. Koľkí máte pocit, že sa na vás hnevám? Všetko čo musíte urobiť je urobiť ukončenie sami so sebou a inými. Nehnevám sa na vás! Keby som bol nahnevaný, tak by som bol neúplný! Nehnevám sa, pretože som úplný sám so sebou a inými. Všetko čo musíte urobiť je urobiť ukončenie so sebou a inými. Pochopte, že ukončenie, ktoré potrebujete urobiť sami so sebou a inými je zodpovedné za to ako sa cítite so mnou spojení navonok a vo vnútri. Praktizovanie prítomnosti boha, ´ishta-nishta´, ´leela-dhyana´, všetky tri sú rozdielne slová, ale nakoniec sa zlievajú do toho istého.

Pochopte, ´leela-dhyana´ znamená pripomínať si, uvedomovať si všetko čo sa týka Krišnu, celú jeho minulosť. Pripomínať si, uvedomovať si všetky ´leely´ Šivu a prežívať ich ako keby sa diali teraz, to je Šiva ´leela-dhyana´. Počúvajte! Koľkí z vás cítia, že takmer 24 hodín som stokrát vo vašej pamäti, vo vašom živote? Čokoľvek budete robiť, budem tam. To je ´leela- dhayna´.

Praktizovať prítomnosť boha znamená presne to, čo je uvedené v otázke. Zakaždým keď pôjdete vonku, poviete: ´Swamiji, idem von a vrátim sa.´ Keď sa zobudíte, poviete: ´Swamiji, som presný. Pozri aký som integrovaný.´ Ak nie: ´Swamiji, meškám. Robím s tebou ukončenie.´ Toto znamená praktizovanie prítomnosti boha. Pochopte, môžete robiť toto praktizovanie prítomnosti boha s hocikým: so Šivom, Hanumanom, Krišnom, Devi, s hocikým koho si vyberiete ako váš ideál. Môžete to urobiť s guru, s bohom. Ako som povedal, máte voľbu. Ale praktizovanie prítomnosti boha je tak silné! Pochopte, musím vám povedať, že praktizovanie prítomnosti boha som vo svojom živote robil aj ja. Nosil som fotografiu Sri Rama Krišnu od veku 13 do 22 rokov. Praktizoval som jeho prítomnosť neustále celý deň.

Poviem vám, praktizovanie prítomnosti boha je jedna z najsilnejších metód ako dosiahnuť, aby ste sa stali autentickými a integrovanými. Poviem vám, praktizovanie prítomnosti boha je jedna z najsilnejších a najintegrovanejších metód na to ako sa stať osvieteným.

Definoval som, čo znamená ´leela dhyana´. Znamená byť stratený v minulých časoch guru alebo boha. Jedna vec je tá, že ak je to boh, nemôžete byť priamo súčasťou tejto celej ´leela´, hry. Musíte si neustále pripomínať, spomínať a pokúšať sa praktizovať ju. S guru ste priamo jej súčasťou, takže sa nemusíte pokúšať pamätať si, pripomínať. Guru si bude pamätať vás! 
Toto sa nazýva ´leela-dhyana´. Praktizovanie prítomnosti boha znamená neustále cítiť, že ste s ním a on je s vami. Praktizovanie prítomnosti boha je najväčšia, najsilnejšia technika, ktorá vás okamžite dovedie do Bhava samadhi. Praktizoval to Rama Krišna, Ramana Mahariši, aj veľkí agnostici, ateisti, osvietené bytosti.“

Swamiji varuje tzv. moderných gurus, majstrov, aby nepochybovali, neútočili a neosočovali žiadnych tradičných majstrov, gurus a tradície. Vyzýva ich, aby neoznačovali všetky náboženstva za rovnaké! Všetky náboženstvá sú jedinečné! Ako môžu byť hindu tradícia a náboženstvo, ktoré vedie ľudí k zabíjaniu rovnaké? Je čas, aby sa tzv. moderní gurus, majstri držali bokom od hinduizmu. Swamiji ich vyzýva: „Neútočte na hindu gurus alebo hinduizmus! Hovorím to ako varovanie na medzinárodnom kanále.“ 

„Pochopte, že praktizovanie prítomnosti boha vás priamo dovedie do Bhava samadhi. Tretie slovo, ktoré som uviedol, je ´ishta–nishta´. Môžete akceptovať všetky božské bytosti. Nie je to tak, že nepôjdete do chrámu Višnua alebo do chrámu Devi. Ale keď ste si vybrali Šivu ako váš ideál, tak viete, že je váš ideál. Môžete sa klaňať pred hocijakým bohom, deity alebo guru, ale budete vedieť, že sa klaniate iba svojmu guru, ktorý je v tejto podobe. Môžete sa klaňať pred akýmkoľvek bohom, deity. Aj tak budete vedieť, že sa klaniate iba svojmu vybranému ideálu, ´ishta-nishta´. Takisto ak je váš vybraný ideál Šiva alebo Devi, tak aj vtedy, keď sa budete klaňať mne, budete vedieť, že by ste sa mi mali klaňať iba ako stelesneniu vášho ideálu. Ak je váš vybraný ideál Višnu, tak aj vtedy, keď sa budete klaňať mne, mali by ste sa mi klaňať iba ako stelesneniu Višnua. Ak som vašim vybraným ideálom ja, tak aj vtedy, keď sa budete klaňať komukoľvek, mali by ste sa mu klaňať iba ako stelesneniu mňa. To je ´ishta-nishta´.

Pochopte tieto tri slová. Potom pochopíte celý priestor, ktorým prechádza pýtajúci sa. Keď oslovujem jeho, tak oslovujem všetkých z vás, ktorí ste v tomto priestore. Praktizovanie prítomnosti boha, ´ishta-nishta´, ´leela-dhyana´. Všetky tri sa zlievajú do rovnakého priestoru, do priestoru Bhava samadhi. 

´Leela-dhyana´ znamená neustále pripomínanie, pamätanie si činností a života vášho vybraného ideálu.

Praktizovanie prítomnosti boha znamená vnímať, že jeho prítomnosť je s vami a neustále s ním komunikovať, udržiavať ho vo vašej prítomnosti. Udržiavať ho prítomného vo vašej prítomnosti je praktizovanie prítomnosti boha.

´Ishta-nishta´ znamená klaňať sa, ctiť si iba vášho ´ishta´, nech sa klaniate komukoľvek. Aj keď sa klaniate vášmu otcovi alebo mame, mali by ste vedieť: ´Klaniam sa môjmu´ishta´, ktorá je vo vašom srdci. Klaniam sa Nithyanandovi, ktorý je vo vašej Ananda Ganda, či je prebudená alebo nie. Je vo vašej Ananda Ganda, či to zažívate alebo nie. Ak budete iniciovaní, tak to budete zažívať aj vy. Ak nie, tak to možno nebudete zažívať, ale ja to môžem zažívať. Klaniam sa Nithyanandovi, ktorý je vo vašej Ananda Ganda.´

Riešenie pre tento pocit blízkosti s mojou fotografiou a veľkej vzdialenosti ku mne... Počúvajte! Cítiš túto dôvernosť, úplnosť, pretože si už praktizoval prítomnosť boha s mojou fotografiou. Ale teraz musíš urobiť ukončenie s každým. Aj vo vonkajšom priestore by si mal byť úplný. Potom budeš cítiť rovnakú dôvernosť, rovnakú blízkosť aj navonok. A ja budem takisto odpovedať rovnako. Ak urobíš ukončenie aj navonok a zachytíš tú istú blízkosť, ktorú ku mne cítiš vo vnútri, vtedy budeš úplný a budeš žiť osvietený život. Obohatíš sám seba aj iných. Všetko čo potrebuješ je urobiť viac ukončení s inými.“

OTÁZKA č.2:
„Aký má význam robiť rituály ´homa´? Najmä ak sedím celý deň v tvojej fyzickej prítomnosti, je ešte niečo iné, čo môže homa pridať do môjho vnútorného priestoru a k môjmu duchovnému rastu?“ 

„Po prvé, počúvajte! Homa nie je činnosť založená na výmysle. Je to činnosť založená na vedeckom základe. Najprv pochopte, že to nie je činnosť založená na výmysle, ale činnosť založená na vede. Poviem vám, že existuje veľa činností založených na výmysle, na podvode, ktoré sa považujú za vedecké, pretože ich propagujú médiá. Napríklad, myslíte si, že keď budete jesť, tak budete mať viac energie. Je to považované za vedecké, pretože to propagujú médiá. Nie je to činnosť založená na vede. Je to činnosť založená na výmysle, ktorá sa stala vedeckou, pretože to propagujú médiá. Rozumiete? 

Homa nie je činnosť založená na výmysle. Je to činnosť založená na vedeckom základe. Ak človek, ktorý praktizuje integritu, povie slová: ´(Swamiji chantuje sanskrit)´, tak priestor bude naplnený prítomnosťou deity. Bude vyzvaná, privolaná božská energia. Najmä pri všetkých homách, ktoré sa robia v tomto priestore, som ja zodpovedný za to, aby tu bola prítomná božská energia a aby prijala to, čo jej ponúkate. Pochopte, že keď budete privolávať tieto energie v ohni správnymi postupmi, tak božstvo sa objaví a dostane to, čo mu budete ponúkať. Zažijete priestor božstva. 

Homy sú veľmi silné, vedecky podložené činnosti. Zajtra bude Kalabhairava homa. Uvidíte jeho prítomnosť. Doslovne bude tam, bude prijímať obetné dary, bude vám odpovedať. Keď budete v tejto prítomnosti, prosím pochopte, že bude priamo, doslovne odpovedať na vaše modlitby a dávať vám dary. 

Keby ste urobili vedecké analýzy a výskumy, tak schopnosť vyliečiť ochorenia by bola percentuálne vyššia ako pri alopatii. Iba veda ako robiť tieto rituály s integritou a autentickosťou sa stratila. Tam je problém. Teraz ju oživíme, hlavne s mojimi deťmi z gurukul. Moje deti z gurukul sú najlepšie integrované a autentické bytosti na planéte Zem! Budú spievať tieto mantry. Poznáte ich účinok na planétu Zem? Uvidíte to! A s vami všetkými sa zaväzujem, že vytvorím skupinu mojich detí z gurukul, ktoré budú schopné robiť všetky rituály, ako napríklad rituál na privolanie dažďa (Swamiji hovorí výraz v sanskrit) a doslovne na 100 % zaručujem, že budú robiť tieto rituály v každom meste a bude jednoducho pršať. Preukážem a ukážem 100 % výsledok týchto rituálov (Swamiji ich menuje). Pripravujem ich. Už teraz som úspešný, ale stále ich pripravujem v detailoch. Keď povedia: ´Nech prší!´, tak jednoducho bude pršať. Iba voda, ktorá sa bude liať z oblohy, bude schopná uhasiť oheň! Nikto iný ho nedokáže uhasiť. Je to iba sila integrity, autentickosti a zodpovednosti, rozhodnutie obohacovať. Dokážem to svetu ako vedu.

Keď sedíte v mojom dýchacom priestore alebo pri home, buďte v priestore čistého, úprimného počúvania. Deities pristávajú v home, ich prítomnosť v home sa objaví ako zvuk! Pochopte, potom sa stanú ohňom. Ale vozidlom, pomocou ktorého pristanú je zvuk. Takže počúvajte! Buďte v priestore čistého počúvania. Môže vás to pretransformovať! Môže vás to jednoducho pretransformovať! Homa je činnosť založená na vedeckom základe, nie činnosť založená na výmysle.“ 

No comments:

Post a Comment