Viac sa o týchto štyroch védických pravdách (4 tattvas), princípoch života dozviete z RANNÝCH SPRÁV* PARAMAHAMSA NITHYANANDU v priamom prenose denne od 2:30 hod. na Nithyananda TV *s prekladom z angličtiny do slovenčiny na Ustream *!


*Kliknite na oranžové nápisy a otvoria sa vám v novom okne

Wednesday, May 15, 2013

15. máj 2013

Z rannej správy Paramahamsa Nithyanandu, 15. máj 2013

Védska tradícia, duchovno a sannyas 

V dnešnej rannej správe Paramahamsa Nithyananda rozprával o najvýznamnejšom mysliteľovi védskej tradície, ktorého meno je Adi Shankaracharya. Žil iba 34 rokov, ale založil štyri kláštory, komentoval hlavné písma a zložil množstvo zbožných spevov. Takisto vytvoril množstvo filozofií, z ktorých je najdôležitejšia Advaita (filozofický smer predstavujúci absolútny nedualizmus, jednotu). V ďalšej časti Swamiji odpovedal na otázky účastníkov programu Vnútorné prebudenie.

OTÁZKA č.1:
„Pracujem v obchodnej firme, kde je mojou prácou presvedčiť našich kupujúcich, odberateľov, aby verili tomu, že dostávajú výrobky za tú najlepšiu cenu bez toho, aby pre nás vytvárali veľký zisk. Ak budem viesť život v úplnej integrite, môžem ja alebo spoločnosť podnikať? Prosím pomôž mi s touto situáciou.“

Swamiji odpovedá:
„Toto je veľmi dôležitá otázka. Poviem vám, ľudia nemusia vedieť, aká je vaša marža alebo zisk. Keď poviem integrita, prosím počúvajte, tak neznižujte kvalitu výrobku, nepokúšajte sa podvádzať, nepokúšajte sa zdržiavať dodávky. Napríklad, poviem, že toto je najlepší výrobok a jeho cena je desaťtisíc rupií. Kupujúci nemusia vedieť, že som ho vyrobil iba za dvetisíc rupií. Môžem byť ďalej v integrite tým, že budem udržiavať kvalitu tohto výrobku, dodacie lehoty a všetky služby. Integrita nehovorí, že musíte hovoriť o nákladoch na výrobok. 

Pochopte! Dosiahnite to, aby kupujúci pochopili veľmi jasne: ´Sme obchodná organizácia, nie charitatívna organizácia. Zisk, ktorý vyrobíme, je náš. Všetko čo potrebujete vedieť je to, že toto je najlepší výrobok.´ Prosím pochopte! Ak budete udržiavať integritu v tomto všetkom, aj to je integrita. Nepodvádzajte, nehovorte o výške nákladov a všetko ľuďom vysvetlite. Všetky slová, ktoré poviete, budú rešpektovať, vážiť si. Napríklad, tento program Vnútorné prebudenie. Všetko čím som sa zaviazal, naďalej rešpektujem. Ale aké sú náklady, to nemusí nikto vedieť. Nikto z vás nemusí porovnávať, koľko zaplatil a aké sú náklady. Chápete? Ani vám to nehovoríme, vy ani neočakávate, aby ste to vedeli. Každý z vás vie: ´To čo sme nakoniec dostali je hodné viac ako sme zaplatili.´ Tam končí integrita. Chápete? 

Pochopte! Integrita nie je transparentnosť, priehľadnosť. Integrita znamená vážiť si slová, ktoré ste dali. Mýlite si integritu s transparentnosťou. Povedzte ľuďom: ´Podnikáme. Mám ženu, auto, dom, telefónny účet. Kto ho zaplatí? Sme obchodná organizácia!´ Musíte byť veľmi zrozumiteľní, jasní, keď budete hovoriť: ´Sme obchodná organizácia!´

Integrita nie je transparentnosť, ale znamená vážiť si, rešpektovať slová, ktoré ste dali. Integrita je pokúšať sa vážiť si slová, ktoré ste dali. Neustále sa pokúšať poskytovať to najlepšie je autentickosť. Ani pri integrite, ani pri autentickosti nie ste žiadaní, aby ste boli transparentní. Ste žiadaní iba o to, aby ste boli transparentní ohľadom výrobku a ceny. Pochopte to. Do každého výrobku vkladáte váš život. V každom výrobku, ktorý vytvoríte je vaša energia, váš čas, vaša tvorivosť. Aká je cena vášho času, tvorivosti, energie? Rozumiete? Takže, integrita nie je transparentnosť. Udržiavajte integritu vo všetkých týchto oblastiach a vaše podnikanie bude prekvitať a rozvíjať sa. 

OTÁZKA č.2: 
„Praktizovanie štyroch princípov by sa malo prejaviť v našom správaní ako ľudských bytostí a súčasne urobiť z nás vzory pre spoločnosť. Ako to môžeme dosiahnuť?“

Swamiji odpovedá: 
„Po prvé, zbavte sa chamtivosti byť vzorom pre spoločnosť. Žite tieto štyri princípy. Ľudia vás jednoducho prijmú ako vzor. Keď budete fungovať na štyroch princípoch, stanete sa vzorom pre spoločnosť. Pochopte! Myslite, myslite, myslite cez štyri princípy tak intenzívne ako je to len možné, tak autenticky ako je to len možné. Prosím pochopte! Myslite cez štyri princípy. Prvá vec, ktorú musíte urobiť, je úprimne počúvať štyri princípy a myslieť cez tieto štyri princípy: integritu, autentickosť, zodpovednosť, obohacovanie. Nech je vaše myslenie zosúladené s týmito štyrmi princípy!

Napríklad, ak sa cítite veľmi unavení, okamžite priveďte do vás autentickosť: ´No tak! Aj včera si bol taký istý! Teraz sa prebuď!“ Praktizujte tieto princípy: ´Zatlačím sa do priestoru počúvania! Zoberiem zodpovednosť za svoju transformáciu a obohacovanie!´ 
Neustále myslite cez štyri princípy. Jednoducho budete úspešní sami pre seba a v spoločnosti. Poviem vám, myslieť cez štyri princípy je najlepší spôsob ako byť úspešným a ako byť vzorom pre spoločnosť. Keď budete myslieť cez štyri princípy, zažijete prelom vo vašom myslení.“

OTÁZKA č. 3:
„Čo znamená byť úplný s každou situáciou v živote?“ 

Swamiji odpovedá:
„Úplnosť znamená cítiť sa posilnený, silný po každej udalosti vo vašom živote bez žiadnych následkov. Úplnosť znamená cítiť sa posilnený, cítiť sa silný bez žiadnych následkov, bez pocitu bezmocnosti počas a po každej udalosti vo vašom živote. Ak budete silní, tak nebudete násilní, nebudete spontánne klamať, nebudete mať pocit viny, strach, bolesť.

Takže úplnosť znamená, cítiť sa posilnený po každej udalosti. Počúvajte! Každá udalosť je pre vás iba prínosom. Niekedy vám prinesie bohatstvo, úspech, niekedy poznanie, skúsenosť. Iba vám prináša, prináša. Ak budete cítiť, že každá udalosť je pre vás prínosom, budete sa cítiť posilnení, úplní. Ak sa budete cítiť bezmocní, tak prirodzene budete neúplní. Tento princíp pochopíte iba vtedy, keď ho budete žiť, na základe vašej skúsenosti, na základe toho čo cítite že ste, ako vnímate sami seba.“ 

OTÁZKA č.4:
„Počul som ťa povedať, že sannyas je najlepší spôsob života a tiež potrebou pre svet. Povedal si aj to, že sannyas znamená skutočnú slobodu. Nerozumiem ako môže byť sannyas sloboda. Môžeš to, prosím, vysvetliť?“

Swamiji odpovedá:
„Sannyas je sloboda na toľkých rôznych úrovniach! Mám pre vás príbeh. Jeden americký vojak bol v bunkri v Afganistane s ďalším američanom, ktorého nepoznal. Prvý vojak sa opýtal: ´Prečo si šiel do tejto vojny?´ Druhý vojak odpovedal: ´Nie som ženatý a milujem vojnu. Preto som prišiel. A čo ty?´ Druhý muž odpovedal: ´Som ženatý a milujem mier. Preto som tu!´

Počúvajte! Počúvajte! Alkohol nepotrebuje žiadny marketing. Videli ste v Indii nejakú reklamu na alkohol? Alkohol, každá forma alkoholu je zakázaná. Legálne nie je dovolený. Videli ste, žeby chýbajúci marketing zastavil ľudí pred tým, aby ho konzumovali? Pochopte. Konzumuje sa iba na základe skúsenosti, ktorú dáva, keď jeden človek obohatí druhého o alkohol a sám sa stane obohatený. A celý svet pije. Najmä India, celá krajina pije! Počúvajte! Ľudia si vybrali životný štýl alkoholu iba na základe skúsenosti. Nepotrebujete na to žiadne marketingové oddelenie. 

Poviem vám, sannyas nepotrebuje žiadnu osobitnú propagáciu. Stačí vidieť mňa a mojich sannyasis! Bude sa šíriť! Alkohol je závislosť, sannyas je TÁ závislosť! To je jediný rozdiel. 
Príďte a pozrite sa na moje školiace centrá, pozrite sa na môj gurukul! Sannyas je sloboda dokonca aj od samotnej myšlienky slobody. Čo je skutočná sloboda? Sloboda odovzdať sa iba štyrom princípom, cítiť: ´Nič iné ako štyri princípy vo mne neexistuje!´, to je sloboda. Sloboda neznamená robiť jednoducho to čo chcete. Sloboda znamená dovoliť štyrom princípom, aby žili prostredníctvom vás!

Odo dnes, pokým budem nažive, o siedmej ráno budem na Pada puji, o deviatej na satsangu. Rozumiete? Robil som to posledné tri roky a budem to robiť celé roky, pokým budem v tomto tele. Ale necítim to ako obmedzenie, ako niečo čo ma zväzuje. Ak budete neuatentickí, tak aj vtedy, keď budete uctievaní, budete sa nudiť. Ak budete autentickí, tak aj kým budete uctievať, nebudete unudení!

Nikdy som ani len nepocítil, že môj záväzok voči svetu ma zväzuje. Pochopte, toto je môj životný štýl. O siedmej ráno budem sedieť v Garba Mandir, o deviatej v tomto kresle a budem v tom pokračovať ďalej. To nie je vtip! Ale necítim, že ma to zväzuje. A nielen moja ranná rutina, ale ani celý deň. Pretože po skončení Vnútorného prebudenia bude iba pár dní prestávka, potom začína hneď Vnútorné prebudenie – úroveň 1, po pár dňoch prestávky začína hneď Vnútorné prebudenie na Bali, potom priamo púť na Kailaš, hneď za tým začína augustové Vnútorné prebudenie. Môj kalendár na celý jeden rok je plný. Už dopredu viem, čo budem robiť celý rok. Ale necítim, že ma to zväzuje! Necítim, že je to nudné!

Sloboda znamená byť slobodný od nudy, od konceptu zviazanosti a slobody. Dovoliť štyrom princípom, aby cez vás žili, je sloboda. Nie som ani unudený, ani unudený, ani nezmením čas. Budem pokračovať dovtedy, pokým budem v tele a aj potom, keď opustím telo. Ranné satsangy sa budú konať každé ráno. Budem pokračovať v rozprávaní dovtedy, pokým budem v mojom tele. A aj potom budem mať svoj vlastný mechanizmus na to ako budem rozprávať. Nie som unudený, ani nebudem unudený! 

Pochopte. Slodoba znamená slobodu od nudy a slobodu od konceptu slobody. Znamená rozhodnutie žiť štyri princípy. Rozhodnite sa, že nebudete mať nič čomu sa hovorí súkromné, vlastné, okrem týchto štyroch princípov. To je sloboda!

Sannyas je jediná cesta ku skutočnej slobode. Prosím pochopte! Nehovorím jedna z ciest! Pokiaľ ide o hinduizmus, myslím si, že nie som fanatik, ale pokiaľ ide o sannyas, myslím si, že som fanatik. Ale môj fanatizmus je založený na dobrej znalosti a dokonalej skúsenosti. Na dobrej znalosti a absolútnej skúsenosti! V mojom živote som najmenej raz pochyboval o Majstroch, ktorým som veril – o Ramakrišnovi a Ramana Maharišim. Toto sú dvaja Majstri, ktorým som veril, keď som sa venoval svojmu duchovnému praktizovaniu. Obidvaja boli mojou mierkou, stupnicou, podľa ktorej som všetko meral. Čo je vairagya - odvolával som sa iba na nich, čo je osvietenie – odvolával som sa iba na nich, čo je tapas – odvolával som sa iba na nich, čo je duchovné praktizovanie – odvolával som sa iba na nich. Boli pre mňa stupnicou, na ktorú som sa dovolával vo všetkom. Ich slová boli pre mňa tými najvyššími, rozhodujúcimi. Obaja boli pre mňa najvyššími bohmi. Aj tak som o nich oboch pochyboval. Ale nikdy vo svojom živote som nepochyboval o sannyase. Predtým ako som si uvedomil moju misiu bolo obdobie, keď som sa rozhodol, že budem žiť bez nich. Môžem povedať, že som bol v tomto priestore asi desať hodín. Raz som dokonca premýšľal o tom, že popriem hinduizmus. V tomto priestore som bol 3–4 hodiny. Cítil som, že celý hinduizmus je podvod, že všetci majstri sú falošní. Bol som v takej hlbokej depresii naposledy pred osviettením. To znamená, že v poslednej fáze som musel kráčať sám. V tejto osamelosti som cítil, že všetci majstri sú falošný, že hinduizmus je podvod. V tom čase som sa chcel pomstiť a zahodiť fotografiu Ramakrišnu, ktorého som roky uctieval ako moje samotné bytie. A rozhodol som sa, že z pomsty budem konvertovať na hinduizmus. Pochyboval som o svojich majstroch a hinduizme. Ale aj v tejto chvíli som nikdy nepomyslel na to, že by som opustil sannyas! Samozrejme, keď som si uvedomil tú najvyššiu pravdu pochopil som, že každý musí prejsť touto fázou. Takže moje spojenie so sannyas je silnejšie ako spojenie s védskou tradíciou. Plánoval som, že budem konvertovať jedine na budhizmus. To je to najbližšie k hinduizmu čo som našiel. Ale aj potom som plánoval, že budem budhistický láma, budhistický sannyasi, nie to, že sa ožením. 

Poviem vám, že aj zlyhajúci sannyasi je tisíckrát pokročilejší ako úspešná hlava rodiny. Zodpovednosť, ktorú preberá hlava rodiny má úplne iný smer. Je to iba o obohacovaní jednej rodiny. Samotná mierka, stupnica, ktorú ste si pre seba nastavili je taká nízka. Samotná úroveň mierky, ktorú ste si nastavili je odlišná od sannyas. Ale jedna vec je, že musíte byť zodpovedný sannyasi. Samozrejme sannyas prichádza iba so zodpovednosťou! 

Keď hlavný prúd hinduistov znovu prijme sannyas ako hlavný životný štýl aspoň po dosiahnutí 65 rokov, aspoň pri odchode do dôchodku, poviem vám, toľko môžete urobiť sami pre seba a pre svet! Zaväzujem sa, že dosiahnem, aby hlavný prúd hinduistov prijal sannyas ako životný štýl tým, že dosiahnem, aby niektoré top celebrity Indie v oblasti politiky, kinematografie a spoločenskej oblasti prijali sannyas, keď budú odchádzať do dôchodku. Dozriem na to, aby prijali sannyas, keď dosiahnu 58 rokov. Nastavím to ako trend. Hinduisti hlavného prúdu by mali prijať sannyas v čase, keď budú odchádzať do dôchodku. Dosiahnem, že to bude životný štýl! Iba potom ľudia pochopia iný spôsob života. 

Životný štýl, ktorý nás učia hlavné západné filozofie, je chybou, zlyhaním. Dokazujú to depresie, závislosti, samovraždy. Legálna a nelegálna samovražda... Keď poviem legálna samovražda, myslím tým privolať si rakovinu a zomrieť, privolať si diabetes a zomrieť, privolať si vysoký krvný tlak a zomrieť. To je legálna samovražda! Viete, že keď budete robiť to a to, tak budete mať diabetes a vysoký krvný tlak. Tak prečo to robíte a zomierate? To je legálna samovražda! Spoločensky prijateľná samovražda a spoločensky neprijateľná samovražda. To je všetko! Ak priamo vypijete jed a o niekoľko hodín zomriete, to je neprijateľná samovražda. Ale keď pijete po troche každý deň jed v podobe alkoholu a zomriete, to je prijateľná samovražda! Spoločensky prijateľné a neprijateľné samovraždy, závislosti, depresie dokazujú, že životný štýl, ktorý ste prijali ako hlavný životný štýl je zlyhaním, chybou! 

Vyzývam: Ó, hinduisti Indie! Ó, ľudia patriaci k védskej tradícii na celom svete! Zobuďte sa! Vyzývam obidve skupiny! Ľudia patriaci k védskej tradícii na celom svete a hinduisti Indie, zobuďte sa! Sannyas je jediné riešenie! Je to najlepší alternatívny životný štýl! Nech hinduisti hlavného prúdu prijmú sannyas ako životný štýl rovnako ako budhisti. Iba potom pochopíte a zakúsite radosť zo slobody a osvietenie! 

Prichádzam a práve pripravujem na to pôdu. Budem iniciovať najmenej jeden milión sannyasis vlastnou rukou! Dosiahnem, aby sa sannyas stal hlavným životným štýlom. Pochopte! Iba so sannyas môžete ísť do extrému v žití týchto duchovných princípov a uvidieť vrchol duchovného života!

Viem, že ľudia sú vystrašení, keď hovorím o sannyas. Snažia sa predo mnou ukrývať najmä svojich synov a dcéry! Je to vaša neautentickosť, keď predo mnou ukrývate sami seba a vaše deti! Môžete ich predo mnou ukrývať počas denných hodín, ale ja prídem do ich snov, kde ma nemôžete zastaviť a zobudím ich! Ó, mládež Indie, tvoj život bude pri mne, so mnou. Pripravte sa! Starší ľudia Indie, buďte dosť zrelí na pôvabný odchod. Dovoľte duchovnej revolúcii, aby sa udiala. Buď sa udeje duchovná evolúcia alebo musíme urobiť duchovnú revolúciu! 

Áno, je čas, aby sme namaľovali parlament šafránovou farbou! Je čas, aby sme odeli krajinu do kavi! Je čas, aby sme zobrali zodpovednosť za to, aby sa sannyas stal hlavným životným štýlom. Ak sa trasiete, keď hovorím o sannyas, pochopte, je to váš koreňový vzorec a neautentickosť! Keď sa znova a znova pozeráte na svojho syna alebo dcéru ako reagujú, pochopte, je to váš koreňový vzorec. A keď sa trasiete, keď vidíte radosť v tvári vášho syna alebo dcéry, keď hovorím o sannyas, je lepšie vedieť, že vás nikto nezachráni! Aj keď to prinesiete pred najvyššieho sudcu, bude na strane vášho syna alebo dcéry! 

Je na to správny čas! Iba vtedy dokážeme zachrániť planétu Zem! Planéta Zem môže byť zachránená iba vtedy, keď vytvoríme zodpovedných sannyasis. Sannyasis, ktorí zoberú zodpovednosť za to, aby učili tieto duchovné princípy! Je čas... 

Podstata dnešného satsangu je: "Sannays znamená TEN život!“ 

No comments:

Post a Comment