Viac sa o týchto štyroch védických pravdách (4 tattvas), princípoch života dozviete z RANNÝCH SPRÁV* PARAMAHAMSA NITHYANANDU v priamom prenose denne od 2:30 hod. na Nithyananda TV *s prekladom z angličtiny do slovenčiny na Ustream *!


*Kliknite na oranžové nápisy a otvoria sa vám v novom okne

Tuesday, May 7, 2013

7. máj 2013

Z rannej správy Paramahamsa Nithyanandu, 7. máj 2013

Nie ste nič iné ako slová, ktoré vedome alebo nevedome hovoríte sami sebe a iným.
Slová, ktoré hovoríte vo vnútri a navonok, sú na 100 % vami. Toto nie je zlá správa. Pochopte, je to dobrá správa, pretože to teraz môžete zmeniť!

Ak trpíte minulosťou, je to pre vás zlá správa. Ak chápete, že teraz to môžete zmeniť, je to pre vás dobrá správa. Teraz to môžete zmeniť! Ak vyhlásite vašu úplnosť teraz, tak budete úplní! Vyhláste, že ste úplní! 

Vaša autentickosť vyzerá v prvej chvíli ako neautentickosť. Stojte si za ňou! Bude rásť a rásť do ďalšej a ďalšej úrovne autentickosti. Aj keď je to neautentické, ale ste autentickí voči vašej neautentickosti, bude to viesť k autentickosti. Buďte autentickí aj voči svojej neautentickosti! Stane sa autentickosťou!

Keď zoberiete zodpovednosť, keď sa rozhodnete stať sa zodpovedným, celý vesmír vás bude jednoducho počúvať, bude vás nasledovať.

Ak chcete zistiť, či akákoľvek skúsenosť, ktorú máte, je pravdivá alebo nie, keď máte inšpiráciu a silu obohacovať iných, vtedy je to skutočná skúsenosť. Inak je to vaša fantázia, falošná predstava. Skutočná skúsenosť vás posilní!

Ak sa s autentickosťou rozhodnete, že život je život, vtedy budete explodovať do najvyššieho možného vrcholu skúsenosti života.

Udržiavajte život nažive tým, že budete žiť štyri princípy. Neustále počúvajte a neustále robte ukončenia!


Žijete v úplnosti alebo pod nátlakom? 

V dnešnej rannej správe Paramahamsa Nithyananda zdôraznil silu ukončenia našich neukončených vzorcov správania. Ak nebudeme žiť v úplnosti, tak budeme žiť pod nátlakom ako otroci našich minulých zvykov. 

Swamiji začína vyhlásením: „Život sa začína s úplnosťou. Inak budete žiť pod nátlakom. Buď budete riadiť váš život na základe úplnosti alebo na základe nátlaku. Váš život sa začína s úplnosťou. Nie s nátlakom. Nie! Vtedy nielenže nebudete mať život, ale budete neustále znižovať úroveň vášho života. Chcem, aby ste pochopili, že na planéte Zem sa ľudský život nedeje na rovnakej frekvencii. Ako môžete porovnávať, ako môžete povedať, že človek, ktorý žije v extáze, teší sa zo života, obohacuje seba a iných a človek, ktorý je vo väzení a vzdal sa seba a iných, ktorého sa vzdala spoločnosť a človek, ktorý je v centre politickej moci a pohybuje sa medzi toľkými vzorcami utrpenia, ako môžete povedať, že sa všetci títo ľudia nachádzajú na rovnakej frekvencii? Nie! Musíte sa oslobodiť od mýtu, od veľkého mýtu, že ľudský život sa deje na rovnakej frekvencii. Je to klamstvo, lož! Ľudský život sa nedeje na rovnakej, na tej istej frekvencii! Frekvencia každého jedinca sa odlišuje.“ 

Swamiji hovorí: „Keď budete úplní, tak všetko čo vyhlásite sa stane realitou.“ V chrámoch v južnej Indii používajú unikátnu metódu na budovanie oblúkov z kameňov. Iba usporiadajú jeden kameň na druhý a stredový, centrálny kameň vložia takým spôsobom, že iba tlakom tohto kameňa celý oblúk drží tak ako je. Oblúky stoja bez toho, aby sa zrútili. Swamiji vysvetľuje, že vtedy, keď bude naše vyhlásenie silné, pevné, tak bude ako kľúčový kameň, ktorý zázračne udržiava náš život. Swamiji spomína, že keď videl taký oblúk prvýkrát v jednom kláštore v Tiruvannamalai, bol šokovaný a myslel si, že je zázrak, že sa takto udrží. Ako môžu kusy kameňa držať takto spolu? Potom pochopil, že celý oblúk udržiava v tomto tvare tlak kľúčového, stredného kameňa. Swamiji zdôrazňuje: „Vaše vyhlásenie na základe úplnosti je kľúčovým kameňom, ktorý zázračne udržiava váš život. Ak sa vo vašom živote neustále dejú zázraky, je to spôsobené vyhlásením na základe vašej úplnosti. Kamenný oblúk zázračne stojí iba vďaka sile stredového kameňa. Váš život môže zázračne stáť silou vášho vyhlásenia z úplnosti.“

Swamiji uvádza presný postup na ukončenie, na dosiahnutie úplnosti tým, že pokračuje vo svojom príbehu z detstva: „Sedel som a čakal, kedy bude Ganeša jesť. Ja som nejedol. Na tretí deň večer... Môžete to nazvať ako zázrak alebo sila autentickosti. Vtedy som to chápal ako zázrak, teraz to nazvem ako sila autentickosti. Keď ste autentickí a pripravení rozšíriť, napnúť sa za hranice vašich schopností, ktoré vníma vaša myseľ... Počúvajte. Vnímané schopnosti vašej mysle, to čo vaša myseľ vníma ako vašu schopnosť, ak sa dokážete natiahnuť za tieto hranice, tak sila vašej autentickosti pohne svetom. Svet vás bude počúvať! Tretí deň večer som jasne videl, že moja myseľ sa pozdvihla na úroveň ´bhaava samadhi´. To znamená do oblasti, kde pevné nie je pevným, kde tekuté nie je tekutým, kde to čo je pevné a tekuté sa navzájom prekrýva. Počúvajte! Je to podobné ako keď sa stretne ľad s vodou a rozpustí sa. Je to táto oblasť, zóna. Môžete povedať ako schod pred dverami: nie ste ani dnu, ani von. Takisto táto oblasť nie je ani priestor úplnej beztvarosti, ani priestor mena a tvaru, je to priestor kde sa pevné stáva tekutým, kde sa tvar stáva bez tvaru... To je to, čo nazývam ako ´bhaava samaadhi´. Môj vnútorný priestor bol zatlačený do priestoru ´bhaava samadhi´.“

Swamiji pokračuje: „Videl som Ganešu jesť. Keď sa môj priestor ustálil, potom som otvoril oči. Poviem vám, dostal som dar (prasadam). Jasne môžem vyhlásiť, že som cítil som obrovskú dôveru. A videl som, že teraz moja autentickosť prekvitla do zodpovednosti a do rozhodnutia obohacovať. So silou integrity som sa rozhodol nakŕmiť Ganešu. So silou autentickosti som zobral zodpovednosť za to, že bude jesť. Potom som zažil radosť z obohacovania, to znamená podieľania sa so svetom. Ľudia môžu mať pochybnosti: ´Ktovie, či Ganeša jedol...´ Ak Ganeša jedol, tak dal prasadam – obrovskú dôveru, lásku, oddanosť. Dostal som prasadam, takže som si veľmi istý, že Ganeša jedol.“ 

Swamiji postupne uvádza lekcie, ponaučenia z tohto príbehu, ktoré môžeme internalizovať v našom živote: „Prvá lekcia je obrovská dôvera, sila, dôvera v silu integrity. Veľakrát sa ma ľudia pýtajú: ´Ako môžem byť úplní iba tým, že poviem, že som úplný?´ Môžete! Pretože nie ste nič iné ako slová, ktoré hovoríte! Nie ste nič iné ako zväzok slov, ktoré vedome alebo nevedome hovoríte sami sebe a iným. Nanešťastie väčšina z nich, 99.99 % z nich je nevedomá. Tu začína problém. Nie ste nič iné ako zväzok, súhrn slov, ktoré hovoríte. Veľakrát si neuvedomujete silu slov, ktoré hovoríte. Neuvedomujete si to. Najmä silu slov, ktoré hovoríte sami sebe. Obrovská dôvera v silu integrity... Vždy si myslíte: ´Som integrovaný, ale stále sa potrebujem vyvíjať.´ To je koniec! Ak máte v sebe tieto slová, nikdy nebudete úplní! Mali by ste vedieť, že keď som integrovaný teraz, keď vyhlásim úplnosť teraz, tak som úplný! Nie som nič iné ako slová, ktoré hovorím. Nie som nič iné ako slová, ktoré hovorím vo vnútri a navonok! Slová, ktoré hovoríte vo vnútri a navonok, sú na 100 % vami. Toto nie je zlá správa. Je to dobrá správa. Pochopte to! Pretože teraz to môžete zmeniť!“

Swamiji pokračuje: „Ak si myslíte: ´Ó, som len slovo. Tak som urobil taký veľký zmätok! Urobil som toľko zmätku! Čo môžem urobiť?´ Ak trpíte minulosťou, je to pre vás zlá správa. Ak dokážete pochopiť, že teraz to môžete zmeniť, je to pre vás dobrá správa. Teraz to môžete zmeniť! Pretože ak dokážete povedať: ´Teraz som úplný. Zbavil som sa minulosti. Nemá nado mnou moc!´, môžete byť úplní TERAZ! V minulosti ste si možno povedali miliónkrát, že ste neúplní. Ale keď v prítomnosti poviete iba raz, že ste úplní, môžete ukončiť milión prehlásení z vašej minulosti! Pretože keď sa čas a priestor pretínajú, vaše vyhlásenia, ktoré urobíte, sú nažive a sú silné! Čas a priestor sa pretínajú vždy v prítomnom momente, v prítomnej chvíli. V každom legálnom systéme by mal byť splnený posledný príkaz. Aj vo vašom živote bude splnené iba vaše posledné vyhlásenie. Ak vyhlásite vašu úplnosť teraz, tak budete úplní! Stojte si za vašou úplnosťou!“ 

Swamiji hovorí ďalej: „Možno poviete: ´Nie, nie. Teraz som povedal, že som úplný, ale nie som úplný.´ Teraz ste sa rozhodli, že nechcete byť úplní! Rozumiete? Vyhláste, že ste úplní! Poviem vám, že nie ste nič iné ako slová, ktoré hovoríte. Pochopte! Prvá lekcia, ktorú sa musíte naučiť z tohto príbehu, je schopnosť veriť sile vašej integrity. Ak poviete, že ste slobodní, tak ste slobodní. Ak poviete, že ste zviazaní, tak ste zviazaní. Ak poviete, že ste klamár, tak ste klamár. Ak poviete, že obohacujete, tak obohacujete. Ste to iba vy. Slová, ktoré hovoríte sami sebe a iným, to je život. Aké úžasné povzbudenie! Toto môže byť pre vás skvelá správa. Začnite ju žiť! Môže to byť pre vás dobrá správa, ak ju začnete žiť! Môže to byť pre vás zlá správa, ak z toho začnete mať obavy. Ale slová, ktoré hovoríte sami sebe a iným, to ste vy. Ak si znova a znova hovoríte: ´Som schopný! Som silný!´, tak ste takí! Ak si hovoríte: ´Nie! Som bezmocný! Som neschopný!´, tak ste takí!“

Druhá pravda, ktorú musíme poznať, je sila našej autentickosti. Swamiji vysvetľuje: „Aj keď na počiatočnej úrovni vaša autentickosť vyzerá ako neautentickosť, stojte si za ňou! Bude rásť a rásť do ďalšej a ďalšej úrovne autentickosti. Aj na začiatku príbehu, keď som začal plánovať, že nakŕmim Ganešu, to bolo neautentické. Nebolo to autentické. Ale aj keď je to neautentické, ale ste autentickí voči vašej neautentickosti, bude to viesť k autentickosti. Ako keď hocikoľko rôznych rovníc vynásobíte nulou, stanú sa nulou, budú rovné nule. Takisto, hocikoľko neautentickosti môžete mať, buďte autentickí aj voči svojej neautentickosti! Stane sa autentickosťou! Milión rokov vašej neautentickosti nedokáže čeliť kúsočku vašej autentickosti. Vaša autentickosť dokáže prelomiť každé pravidlo, dokáže prelomiť každé utrpnie. Môže prelomiť každú neautentickosť, ktorú máte!“

Swamiji vysvetľuje tretiu dôležitú vec, lekciu, ktorú musíme vedieť: „Keď zoberiete zodpovednosť, keď sa rozhodnete stať sa zodpovedným, celý vesmír vás bude jednoducho počúvať. Bude vás nasledovať. Ak budete so zodpovednosťou sedieť hoci aj v kúte, samotný vesmír zmení spôsob akým odpovedá svetu. Zmení spôsob akým vám svet odpovedá. Vivekananda krásne hovorí: ´Keď chceme bohatstvo v Indii, tak si sadneme pod strom a vytvoríme priestor. Stane sa to okolo nás!´ Povedal tieto slová v USA. V krajine, ktorá vás učí, že musíte tak ťažko pracovať, aby ste nahromadili bohatstvo. Keď budete sedieť sami so sebou, možno nahromadíte mier, ale nie kus chleba! Vivekanada hovorí: ´Nie! V Indii si iba sadneme, ak chceme nahromadiť bohatstvo. Vytvoríme priestor a stane sa to!´“ 

Swamiji rozpáva, že si takisto sadol pod banyán a vytvoril priestor. Teraz stojí na pozemku, ktorý dostal, mesto. Predtým ako bola Swamijimu darovaná zem, bola tam legálna farma s 30 tisíc hadmi. Majiteľ vyviezol takmer všetky hady preč, ale 1800 hadov počas prevozu ušlo. Teraz je tam vybudované mesto, chrám, môže sa tam ubytovať niekoľko stoviek ľudí a ľudia z celého sveta môžu sledovať, čo sa tam deje. Iba v roku 2005 tam bola zavedená telefonická sieť a dnes tisíce ľudí z celého sveta môžu počúvať to, čo Swamiji hovorí. Nie je to len duchovné mesto, ktoré sa tu vyvíja. Toto miesto sa stalo modelom, zdrojom pre to, aby sa na celom svete vybudovali duchovné mestá. Stalo sa inšpiráciou pre to, aby sa budovali duchovné mestá po celom svete. Swamiji hovorí: „Iba som vytvoril priestor. Keď zoberiete zodpovednosť, sadnete si a vytvoríte priestor a ste pripravení obetovať sa, svet sa jednoducho pohne na základe vašich slov. Svet sa pohne tak, ako to chcete vy.“

Štvrtá pravda, ktorú sa musíme naučiť: „Keď Ganeša jedol, cítil som takú obrovskú radosť, inšpiráciu pozdvihnúť sa na ďalšiu úroveň. Obohacovať seba a obohacovať iných.“ Swamiji začal organizovať skupiny ľudí, ktoré chodili po okolí a uctievali každého Ganešu v meste a dedine. Keď mal Swamiji túto skúsenosť, nenechal si ju len pre seba. Okamžite začal obohacovať iných. Vysvetľuje: „Ak chcete zistiť, či je skúsenosť, ktorú máte, pravdivá alebo nie, tak vtedy, keď máte inšpiráciu a silu obohacovať iných, vtedy je to skutočná skúsenosť. Inak je to vaša fantázia, falošná predstava. Skutočná skúsenosť vás posilní!“

Swamiji zdôrazňuje: „Ak budete žiť so vzorcom, že život je utrpenie, tak všade kde pôjdete, čokoľvek budete robiť, život bude utrpením. Ak pochopíte, že život je život, je život, je život.... Prosím počúvajte! Nehovorím, že by ste si mali vytvoriť vzorec, že život je radosť alebo blaženosť. Nie! Nehovorím, že by ste si mali vytvoriť vzorec. Nemali by ste si vytvoriť vzorec. Chcel som vám povedať iba jednu vec. Ak sa s autentickosťou rozhodnete, že život je život, vtedy budete explodovať na najvyšší možný vrchol skúsenosti života. Na najvyšší možný vrchol skúsenosti života! Udržiavajte život nažive tým, že budete žiť tieto štyri princípy. Neustále počúvajte a neustále robte ukončenia!“

Swamiji uvádza presný postup ukončenia. 

Prvý krok: „Prehláste s integritou, že budete úplní!“

Druhý krok: „Sadnite si so zrkadlom a začnite hovoriť o všetkých neukončeniach, neúplnostiach, ktoré sú vo vás usadené. Ak sa to vzťahuje na niekoho iného, začnite hovoriť s tým človekom s motívom urobiť ukončenie. Nerobte to s motívom odplaty, pomsty alebo vytvorenia nového boja! Je to ako keď sa slon ide okúpať, ale dá si na hlavu bahno a vráti sa viac špinavý. Niekedy idú ľudia robiť ukončenie s manželkou, začnú rozprávať a vytvoria nový boj. Vrátia sa viac deprimovaní, viac neúplní. Choďte a rozprávajte s nimi s rozhodnutím urobiť ukončenie!“

Tretia je veľmi dôležitá vec: „Všetko čo cítite, že je stále usadené vo vašom vnútri, aj keď ste urobili swapoornatva – ukončenie so sebou a ukončenie s inými, ukončite to pomocou katarktických metód ako je Glassalolia – hovorenie v neznámych jazykoch – Manipuraka Shuddhi Kriya. Použite tieto druhy kriyí a pomocou katarzie to ukončite.“ 

Tieto tri kroky sú priamy postup, priama metóda ako dosiahnuť úplnosť. 

Swamiji vyzýva: „Urobte ukončenie pomocu týchto štyroch princípov. Priveďte do vás ukončenie pomocou týchto štyroch princípov. Priveďte sa do úplnosti pomocou všetkých troch metód.“ 

No comments:

Post a Comment