Viac sa o týchto štyroch védických pravdách (4 tattvas), princípoch života dozviete z RANNÝCH SPRÁV* PARAMAHAMSA NITHYANANDU v priamom prenose denne od 2:30 hod. na Nithyananda TV *s prekladom z angličtiny do slovenčiny na Ustream *!


*Kliknite na oranžové nápisy a otvoria sa vám v novom okne

Saturday, January 5, 2013

5. január 2013

Z rannej správy Paramahamsa Nithyanandu, 5. január 2013

Dnes zacneme hovorit o autentickosti.

Jedna dimenzia, ktora je nevyhnutna na to, aby ste mohli obohatit seba a inych o osvietenie je autentickost. Presny preklad slova autentickost do sanskritu je SHRADHA.
Najstarsie pouzitie tohto slova je v Katopanishade, v tretom krasnom upanishade, ktory uci o vede smrti aj o tom, co je za hranicami smrti. 

Autentickost. 

Este predtym ako vstupime do satsangu o autentickosti, mam pripraveny maly formalny ritual. Ako som sa zaviazal, ze budem nosit hodinky, tak tu su, uz su hotove. Samozrejme, tie ktore chcem mat na objednavku (s podobou Kalabhairavu na nich) sa pripravuju, ale toto su hodinky ktore mi dnes priniesli, takze toto si dnes navliekam s integritou a autentickostou, a slubujem Kalabhairavovi, ze budem dodrziavat casy, ze budem respektovat cas, ze si budem vazit cas, slubujem, ze ked raz oznamim cas, tak ho dodrzim s integritou a autentickostou, vratane casu, kedy opustim moje telo. Vsetko co vyhlasim, to dodrzim.
Takze s tymto prislubom k Maha Kailabhairavovi si dnes slavnostne navliekam tieto hodinky, a rovnako vyzadujem od vsetkych ctitelov a sannyasis (asketov), aby nosili hodinky. Ziadam, aby ste respektovali cas a vazili si cas, pocas kazdeho programu, festivalu, udalosti a aj v kazdodennom zivote. Takze vsetky nase chramy, ashramy a centra budu vedene v integrite s casom. Ak je nieco naplanovane na 12-tu hodinu, tak by to nemalo zacat ani 11.59, ani 12.01, ale presne o 12-tej. 
Dodrziavanie casu a integrita s casom by mala byt hlavnou znackou Dhyanapeetam. Pochopte, malo by to byt poznavacou znackou Dhyanapeetam. Vsetky centra, chramy, ked vytlacite nejaky plagat kde je urceny cas programu, presne vtedy by mal ten program zacat. Nech je to akakolvek hodina ktoru uci akykolvek nas Acharya (ucitel). Ak akokolvek nedokazete dodrzat cas, ak nie ste v integrite s casom, musite sa dopredu ospravedlnit a oznamit vsetkym, koho sa to tyka, vratane Kalabhairavu, ze nebudete moct dodrzat integritu s casom. 
Ja toto zacinam praktizovat ako duchovnu techniku. Toto je nas duchovny zakon. Takze znova, pre nasich ctitelov je toto odteraz duchovne pravidlo. 
Vstupme teraz do temy autentickost. 
Budem definovat autentickost. 
Autentickost znamena, ze odpovedate zivotu z viery aku mate o sebe samych a z viery o tom, za koho sa povazujete pred inymi a z toho co si iny myslia o vas. Dokonca aj za to, co si o vas myslia ini a aky k vam maju vztah ste zodpovedni!!!
Vedome alebo nevedome na tom nepriamo spolupracujete. Prosim pochopte, pokial im vy sami nedate urcity signal pomocou vase reci tela, tak by tomu obrazu o vas vobec neverili. 
Napriklad, dievca reaguje na vsetky signaly tela chlapca, ale jedneho dna sa jej on prekvapene opyta: „Odkial to vies, ved som ti to nikdy nepovedal.“
Mozno to nepoviete slovami, ale aj ked co len jemnymi naznakmi spolupracujete, je to autentickost. Mozno toto nie je dobry priklad, dam vam prakticky priklad z mojho zivota. 
Aj ked som to osobne vlastnymi slovami nevyhlasil, v momente ako si sadnem na tento tron, a dovolujem vam vidiet ma na nom  sediet, tak som zodpovedny za to, ze vy verite ze ja som osvieteny  majster, inkarnacia a kvoli tomu musim byt autenticky. 
Ak vy verite ze som inkarnacia, tak ja voci tomu musim byt autenticky, pretoze som za to comu verite zodpovedny, tym ze sedim na tomto trone, hoci som vam to priamo verbalne nepovedal.  V momente ako si sadnem na tento tron a dam si nohy na tieto paduky a spievaju sa mantry, uz som sa zaviazal voci vsetkym, ktory tie mantry poculi. Uz som vyhlasil kto som, a teraz si musim autenticky stat za svojim vyhlasenim, aj ked som vam to nepovedal priamo slovami.  Ale to presvedcenie ktore ste si na zaklade toho vytvorili, ja som za neho nepriamo zodpovedny.
Dufam, ze vsetci rozumiete co vam chcem povedat. 
Takze takisto, ak si niekoho vezmete za manzela/ manzelku, tak nepriamo, hoci slovne vela slubov nevyslovite, ale nepriamo, tym ze ste dali druhemu prislub ze se jeho zivotny partner, ste sa autenticky k tym slubom zaviazali. 
Poviem vam jednu srandu. Vcera som sa pokusal robit Swapoornatva kriyu sam so sebou , t. j. sediet pred zrkadlom a ukoncit neukoncene veci sam so sebou), chcel som vediet co sa stane 
V momente ako som si sadol pred zrkadlo som bol strateny, zmizol som. A nevidel som ani Kaya ani Chaya (ani telo ani odraz – upadol do samadhi). Potom som vstal a umyl som sa a isiel som spat. 
Bol som velmi stastny, ze sam seba povazujem za ciste super-vedomie. 

Pochopte, autentickost ma 3 vrstvy. 
  1. To co si myslite sami o sebe a ako vidite a vnimate sami seba . To je „Mamakara“. 
  2. To ako sa prezentujete pred inymi.  To je „Ahankara“. 
  3. To,  ako vas vidia ini, a to bez ohladu na to ako sa im prezentujete. To je „Annyakara“. Toto velmi dolezite, pretoze ini vas mozu vnimat uplne inak ako sa vy prezentujete.  Pochopte, aj za toto ste zodpovedni. 
To ako vas ini vnimaju, ci uz vy to chcete alebo nie, aj za to ste zodpovedni, pretoze s tym jemne spolupracujete, podporujete to. To ako vas ini vidia, aj za to ste nepriamo zodpovedni.
Vezmime si takyto priklad: napr. vy sa povazujete za obycajneho cloveka, ale pred inymi sa prezentujete ako velky Sadhu (osvieteny mnich), ini tomu nebudu verit. Takze su tu 3 strany: ako sa vnimate sami pred sebou, ako sa prezentujete, a co si myslia ini. 
 To comu veria ini, aj za to ste zodpovedni. 
Niektori si mozno budu mysliet ze ste osvieteny, niekto si mozno bude mysliet ze ste inkarnacia, niekto iny si mozno bude mysliet ze ste len falosny Sadhu, ale za kazdeho nazor o vas ste nepriamo zodpovedni, pretoze ste ho jemne podporovali, pretoze ste s tym jemne spolupracovali. 
Preto vam hovorim a vyhlasujem s mojou autentickostou a integritou, ze ja som zodpovedny za kazdy nazor a pohlad vytvoreny o mne. Preto, ze citim zodpovednost mam tolko sily to aj vyriesit. Ja necitim depresiu, nemam pocit, ze som bol zneuzity, necitim sa bezmocny. 
Ak ma nazvete ze som Poorna Avatara (plna inkarnacia), tak som za to zodpovedny. Pretoze som vam to niecim dokazal. Ak ma nazvete Avatarom, som za to zodpovedny, ak ma nazvete, ze som velky Sadhu, tak som za to zodpovedny. Ak ma nazvete, ze som osvieteny, som za to zodpovedny. Ak ma nazvete ze som falosny, ze som podvod, tak aj za to som zodpovedny, pretoze som urcitym jemnym sposobom s tym spolupracoval. Pretoze som to nezastavil, ked to zacalo prerastat, pretoze som to len nechal tak. Mozno kvoli tomu ze som prilis „unclutched“ (odputany), alebo z akehokolvek ineho duchovneho alebo ineho dovodu som nezastavil vytvaranie tohto takzvaneho nespravneho imidzu, ale som za to zodpovedny. 
Pretoze ked sa ten imidz zacal vytvarat, tak som mal urobit nieco preto, aby som to zastavil. Ale ja som ani nemal pocit, ze to mam zastavit, ani som o to nemal zaujem.  Toto je moja sloboda. Moja sloboda tym nie je nijako ovplyvnena. A to ze teraz vyhlasujem svoju autentickost neznamena, ze budem robit nieco preto, aby som zmenil ich nazor. Nie!!! 
Ja autenticky vyhlasujem, ze som za to zodpovedny a budem s tym zit. Je to na nich, ci budu ten pohlad uchovat dalej, alebo sa ho zbavia, nie je to na mne. Takze ja sa citim uplny, ja som s tym skoncoval. Ak oni s tym neskoncovali, oni budu trpiet, nie ja, pretoze ja s tym nemam ziadny problem. Ja si len uzivam. 
Takze Mamakara, Ahankara, Annyakara. Vsetky 3 su kary 
Ja som zodpovedny aj za annyakaru. Pochopte, mna toto neprekvapilo (tie negativne nazory mysl), ja som to cakal. Nebolo to pre mna prekvapenie. Ja som vyrovnany aj s tym. 
Jed nebol prekvapenim pre Mahadevu (Shivu),  ked ho prehltol z Mliecnej drahy. On to ocakaval. Nebol prekvapeny ze sa vynoril jed. Pretoze predtym ako sa vyplavi nektar musi sa najskor vyplavit jed. 
Predtym ako sa niekto stane osvieteny vdaka svojej oddanosti voci mne, tak vznikne par pochybnosti o tom ze sa to moze stat. Predtym ako si par ludi uvedomi ze som inkarmacia bude par ludi, ktori si budu mysiet ze som falosny guru.
Mahadeva je vyrovnany aj s tym jedom. Jed je symbol, ktory Mahadeva akceptuje a s ktorym je vyrovnany. A rovnako aj ja s mojou Annyakarou. Mahadevov jed v krku je symbolom toho, ze on je vyrovnany, autenticky, aj s annyakarou.  On je vyrovnany s jeho Mamakarou, aj Ahankarou aj Annyakarou. Preto je Mahadeva (najvyssi Boh).
Poviem vam, vyhlasujem s autentickostou, ze som vyrovnany aj s Annyakarou. A necitim, ze by to bolo voci mne nejake zneuctievanie.  Nic pre mna nie je prekvapenim. 
Mahadeva so svojim jedom v krku vyhlasuje, ze pre neho nic nieje prekvapenim. Iba ked mate jasno v tom, ze pre vas nic nebude prekvapenim, budete mat odvahu prebrat zodpovednost a vstupit do zivota inych, az potom pochopite slova „Nestracajte nadej v ludi“. 
Pochopte, ak uprimne citite, ze vas nic neprekvapi, ked ste pripraveny na annyakaru, tak sa naucite pravdu o slovach „Nestracajte nadej v ludi“.
Chcem aby ste vsetci meditovali nad annyakarou. Toto je klucove slovo dnes. Vsetci poznate mamakara a ahankara. Mamakara je to ako vidite sami seba. Ahankara je to ako sa prezentujete pred inymi. Tieto dve poznate, lebo nad obidvomi mate kontrolu. 
Ale Annyakara je to ako vas vnimaju ini, bez ohladu na to, ako sa prezentujete. Annyakara je nieco, nad cim nemate kontrolu. 

Rozjimajte dnes nad annyakarou. 

Dnesna uloha je
Ake rozne utrpenia vam podla vas boli sposobene touto annyakarou, ktora je nezavisla od toho ako sa navonok ukazujete? 
To ako vas vidia ini, je nezavisle od toho ako sa vy snazite im prezentovat. Preto vas annyakara vzdy prekvapi, ci uz je dobra alebo zla.
Ja nie som prekvapeny ani ctitelom, ktory je pripraveny dat za mna zivot, ani clovekom, ktory mi chce zobrat zivot. Ja som vyrovnany s obomi, pretoze ja poznam obidve moznosti tejto annyakary. 

Dnesna uloha pre vas je: 
Sadnite si a napiste, co vsetko dobre alebo zle sa stalo vo vasom zivote kvoli annyakare, ktora znamena myslienky/ nazory ake o vas ludia maju bez ohladu na to ako sa im vy prezentujete. 
Toto je velmi dolezita uloha, nechcem aby ani jeden z vas ju premeskal. Chcem aby ste pracovali na annyakare. Porozmyslajte, rozjimajte, rozjimajte, rozjimajte.  Annyakara, rozjimajte nad tym slovom annyakara. Poviem vam, ak budete vyrovnani s Annyakarou, tak vas mozem vyhlasit za Boha. Mozem vas autenticky vyhlasit za Boha. 
Byt vyrovnani s Annyakarou je to kde ludia zlyhavaju. Byt vyrovnani s ahankarou, byt vyrovnani s mamakarou, to pre ludi jednoduche, pretoze obidve maju pod kontrolou. 
Ale byt vyrovnany s Annyakarou, to je to na com musite pracovat. Takze vsetci urobte tuto ulohu. Pozrite sa na svoj zivot a napiste ake dobre a zle veci sa vo vasom zivote stali , kvoli  nazorom inych o vas, ktore su nezavisle od toho ako sa vidite vy, alebo ako sa prezentujete. 
Takze ste pripraveni na dnesnu ulohu? Toto tu nebolo ani pocas vnutorneho prebudenia. Toto je uplne novy dodatok. Pretoze vzdy ked idem viac a viac do hlbky urcitej temy, tak sa vynoria nove a nove veci. 

Takze toto je nove vydanie autentickosti. Takze pracujte teraz na tychto 2 ulohach:
  1. Annyakara. Pracujte na tom, ake dobre a zle veci sa stali vo vasom zivote kvoli annyakare, kvoli tomu ako vas vnimali / vnimaju ini. 
  2. A druhy krok je – napiste, ako ste VY zodpovedni za to, ako vas ini vnimaju. Ako? Skuste zistit? 
Je to zmatok medzi vasou mamakarou a ahankarou, ktory nevedome vyjadrujete, ktory je za to zodpovedny. 
Ja som sa rozhodol, ze nebudem ovplyvneny annyakarou, preto ma nic neprekvapi. Ale ak vas prekvapuje annyakara (pohlad inych na vas), tak vo vasom spravani je urcita nevedoma cast, ktora je za to zodpovedna. Hladajte ju, najdite ju. Zistite, ako ste zodpovedni za annyakaru. 
Cely skandal, ktorym som presiel, vsetko utrpenie, ktore mi chceli sposobit, je Neela Kanta – jed, ktory prehltol Shiva na zachranu vesmiru. To je Neela Kanta. 
Zehnam vas vsetkych, nech zijete, vyzarujete, podielate sa a explodujete vo vecnej blazenosti –Nithyananda!

No comments:

Post a Comment