Viac sa o týchto štyroch védických pravdách (4 tattvas), princípoch života dozviete z RANNÝCH SPRÁV* PARAMAHAMSA NITHYANANDU v priamom prenose denne od 2:30 hod. na Nithyananda TV *s prekladom z angličtiny do slovenčiny na Ustream *!


*Kliknite na oranžové nápisy a otvoria sa vám v novom okne

Tuesday, January 8, 2013

8. január 2013

Z rannej správy Paramahamsa Nithyanandu, 8. január 2013

Dnes budeme pokracovat o autentickosti.

Vsetci ste si urobili domacu ulohu z poslednej prednasky? Ak nie, tak tu nemate co hladat. Ak ste nedokoncili domacu ulohu, tak prosim odidte a chodte ju najskor dokoncit.  (Swamijiho slova).
Minule sme rozpravali o Annyakare. Annyakara je, to co si o vas myslia ini, ktore je nezavisle na tom ako sa im vy prezentujete.  Napriklad moja Annyakara je, to co si vy myslite o mne, co je nezavisle odo mna.
Takze Mamakara, to je to, ako vidite sami seba.
Ahankara je to, ako sa prezentujete inym. 
A Annyakara je to ako vas ini vidia, bez ohladu na to ako sa prezentujete.
Vasa domaca uloha zo predosleho satsangu bola napisat, ake dobre a zle veci sa vo vasom zivote udiali na zaklade annyakary (na zaklade toho ako vas vnimaju ini), aku zodpovednost za to nesiete a ako ich mienite napravit. 
Ak ste tuto ulohu nedokoncili, tak si vezmite pero a papier napiste to teraz. Ked si autenticky sadnete sami so sebou, aspon na 10 – 15 minut a budete sa snazit tu ulohy vypracovat, aj ked mozno nenapisete vsetko, aj tak ste autenticki. (dajte si aspon 10 minut na vypracovanie tejto ulohy, az potom sa pohnite dalej.)
Annyakara je to ako vas vidia ini. Napriklad, ked vy mna vidite ako Shivu, hoci ja sam seba vnimam iba ako ciste vedomie, napriek tomu dovolim, aby ste vy mna mohli vidiet ako Shivu. A pretoze to dovolim, tak som za to nepriamo zodpovedny.
Zosuladit svoj zivot s mamakarou (s tym, ako vidite vy sami seba), dalej s ahankarou (s tym ako sa prezentujete inym) a s annyakarou (s tym ako vas vnimaju ini), so vsetkymi z nich, to je autentickost. 
Prosim pochopte, my vzdy citime, ze sme zodpovedni za mamakaru a ahankaru, ale z velkej pohodlnosti nechceme prebrat zodpovednost za annyakaru. Nie! Autentickost znamena zobrat zodpovednost za vsetky 3. 
Ked ma niekto vidi ako Shivu, zobrat zodpovednost  za urobenie cohokolvek pre neho, tak ako by to urobil Shiva, natiahnut moje schopnosti, rozsirit ich tak ako on to ocakava. On mozno ocakava nejake pozehnania od Shivu, tak premieta Shivu na mna, takze ja teraz mam zodpovednost natiahnut, rozsirit moje super-vedomie, aby som mu tie zelania splnil, aby som mu dal to liecenie, aby som mu bol dostupny ako Shiva.
Pochopte, toto je autentickost. 
Ci im to ja slubim alebo nie, ludia ocakavaju aby som ich mal ucit yogu, ocakavaju ze ich budem ucit duchovne pravdy. Takze ked oni premietaju ich annyakaru na mna, ja sa rozpinam, natahujem sa podla  tejto ich annyakary.
Rozpinat sa podla annyakary inych, to je autentickost. 
Pochopte, ja sa neustale rozpinam, rozpinam, rozpinam. Ludia sa ma pytaju, “Co to je Swamiji, ved ty sa stanes takmer otrokom tych ludi! Cokolvek co chcu musis to urobit, musis to splnit!”
Nie! Otrokom budete iba vtedy, ked ste do niecoho donuteni.  Ale ak to urobite svojvolne, z dovodu ze ste prebrali zodpovednost, vtedy ste Majster!
Ked nieco ludia na mna premietaju, tak ja sa vedome rozhodujem to naplnit. Takisto, ked ludia na mna premieataju ze som falosny, a snazia sa ma zneuzivat, tak postavit sa voci tomu, pozriet sa tomu do oci, zobrat zodpovednost dokonca aj za to a nestracat nadej v ludi, to je autentickost. 
Neustale pracovat, pracovat a pracovat na tom, aby to pochopili, vysvetlit im, ze ich chapanie je nespravne, nestracat nadej v ludi!
Kolkymi nelegalnymi sposobmi sme boli zneuzivani? Co sa napriklad stalo v Thiruvannamalai pocas mojich narodenin - zamietli mi pristup do mestskeho chramu, zakazali nam sprievod po meste, dokonca nam zakazali verejnu prednasku na nasom vlastnom pozemku v ashrame! To je nabozensky terorizmus! Legalne na toto nemaju pravo, ale prislo to k nam ako vystraha, ze ak porusime ich varovanie, tak poslu do chramu par vytrznikov, ktori urobia v dave chaos a my vas z toho obvinime a budete mat legalne problemy s policiou.
Toto boli ich presne slova, ktore mi povedali. To bola cista vyhrazka.
Ja som si povedal, dobre, z celeho sveta prisli tisicky ludi na tuto oslavu, len aby ma videli a dostali jeden dotyk odo mna. Ich nebude trapit ak nebude sprievod, alebo ak nepridem do chramu. Oni ma prisli len vidiet a mat odo mna jeden dotyk. Takze ja by som mal byt pre nich dostupny v ashrame, a nie vo vezeni, aby som splnil ich ocakavania. Toto je moja autentickost. Ja som sa rozhodol ze nebudem bojovat, napriek tomu ze to bolo nelegalne vydieranie. Bolo to nelegalne vydieranie, ale ja som sa rozhodol nebojovat, pretoze keby som tam isiel aj napriek ich vystrahe, tak by som mozno skoncil za mrezami, kym by sa to na druhy den nevysvetlilo, a ludia z celeho sveta prisli, len aby ma videli, len aby mali jediny dotyk odo mna. Preto som len stal a celil tomuto utoku. Celil som tomuto nelegalnemu potlaceniu mojich nabozenskych prav. 
Nastastie na vsetky 3 veci, ktore nam zrusili mame ich pisomny list, ktory je nelegalny. 
 Takze bolo to potlacanie mojich prav, ale ja som sa rozhodol tomu celit, pretoze pokial nezoberieme zodpovednost, nemozeme vyriesit problem. 
Az ked preberiete zodpovednost budete citit dostatocnu silu na to, aby ste ho vyriesili. Ak budeme inych len obvinovat, to sposobi ze sa budeme citit len viac a viac bezmocni.  Zodpovednost vam dava silu. Obvinovanie vas robi bezmocnymi. 
Ale ja som povedal, dobre. Ja budem neustale zvacsovat svoju trpezlivost. Pretoze je to potrebne pre ctitelov, kvoli nim to robim.
Autentickost znamena zit do extremu vasich schopnosti, vasej capacity. Pochopte, kapacita nie vzdy znamena bojovat, niekedy kapacita znamena trpezlivost. Ak je to bojovanie, ktore naplni vas zamer, vtedy bojujte. Ak trpezlivost naplni vas zamer, praktizujte trpezlivost, ale ci uz praktizovanim trpezlivosti alebo bojovanim, to rohodnutie musi byt urobene pre dobro sangy. To je autentickost. Toto je moja autentickost. 
Ja tu mam byt pre ludi a ponuknut im tieto vedomosti a skusenosti, preto niekedy treba praktizovat kapacitu trpezlivosti a niekedy kapacitu bojovania, ale kazdu z nich musite urobit na maximum. 
Pochopte, autentickost znamena zit na maximum vasej capacity v kazdom momente vasho zivota. Podla toho ak vy chapete vrchol vasej kapacity a podla toho ako iny vidia maximum vasej kapacity. 
Pochopte, moji ctitelia chcu aby som naplno bojoval, moji neprajnici chcu aby som  praktizoval trpezlivost. Ja robim oboje. Ked je to potrebne, bojujem, ked je to potrebne, praktizujem trpezlivost, ale oboje na maximum. 
Samozrejme, my teraz posleme ich nelegalne listy na sud v Tamil Nadu, a budeme vyzadovat pravne rozhodnutie a zastavenie tohto neustaleho zneuctievania, ktorym ja a moji ctitelia a ziaci prechadzaju. Pochopte, autentickost nie je o tom naplnit to co si vy myslite ze je vasa kapacita, ale je to o naplneni toho, co ini vidia ako vasu kapacitu. 
Ak niekto na mna premieta ich ocakavania, ze ich mam vyliecit, ja musim rozsirit moje vedomie a priviest energiu liecenia a vyliecit tu osobu. Pochopte, iba ked rozsirite svoju kapacitu na obraz a ocakavania inych, tak vyjadrujete mimoriadne a zazracne schopnosti. Nie inak. 
Ja podla svojej mamakary (ako vnimam ja sam seba) a podla mojej ahankary (ako sa prezentujem inym) nepotrebujem vyjadrovat mimoriadne vynimocne schopnosti. Ale musim byt autenticky voci annyakare, a preto sa cez toto telo vyjadruju vsetky mimoriadne schopnosti. Ked vidite, ze sa cez moje telo vyjadruje mimoriadne liecenie, ked sa cezo mna vyjadruju mimoriadne nadprirodzene schopnosti ako prebudzanie kundalini, levitacia, materializacia, tak je to kvoli annyakare. Kvoli mojej autentickosti s annyakarou.
Pochopte, ak ste akokolvek benefitovali z tychto mimoriadnych schopnosti vdaka vasej annyakare, tak vy ste tiez zaviazani byt autenticky voci annyakare aku maju ini na vas. Zivot sa vo vas deje iba vtedy, ked ste autenticky s annyakarou.  Pocuvajte! Pocuvajte!
Ked som rozpraval o integrite, bolo to velmi jednoduche. Kazdy sa zaviazal urobit len tolko, kolko je v jeho silach. Ak chcete vykonavat iba podla vasej kapacity, tak vykonajte a zomrite. Nemate pravo zit. 
Zvacsit svoje schopnosti do takej miery, ako ini citia ako vasu kapacitu, to je autentickost. Natiahnut sa na naplnenie annyakary, nie len mamakary a ahankary.
Ked zvacsite svoju kapacitu natolko, aby ste naplnili vasu mamakaru (to ako vy vnimate svoju kapacitu), dosiahnete satori, t.j. budete naplneni sami so sebou. 
Ak zvacsite svoju kapacitu na naplnenie ahankary (toho ako prezentujete svoju kapacitu), stanete sa osvieteni. Naplnite identitu ktoru premietate pred inymi.
Ak iba vtedy, ked naplnite aj annyakaru sa stanete inkarnacia. Stanete sa inkarnacia.
Pochopte, kazdy jeden z vas sa musi stat inkarnacia!
Uspech, uvedomenie, vitazstvo, zivot, toto vsetko sa vo vas udeje iba vtedy, ked sa stanete autenticki voci annyakare. Pochopte, iba vtedy ked sa stanete autenticki voci annyakare.
Ja dookola zvacsujem, zvacsujem, zvacsujem svoje schopnosti. Ked ludia ocakavaju, ze by som mal byt schopny materializacie, tak poviem, o vedomie, bud autenticke voci ich annyakare, materializuj!
Ked ludia premietaju ze ich mam vyliecit, poviem, dobre, podme, bud autenticky voci ich annyakare, vyliec ich. A ta lieciva sila sa vyjadri.
Zivot sa vo vas udeje, ked sa rozhodnete byt autenticki s vasou annyakarou, nie len s mamakarou a ahankarou. To je prilis jednoduche. To nie je autentickost. Takto sa vo vas zivot neudeje. Nie!
Autentickost znamena zaviazat sa voci annyakare. Poviete si, oh nie, budem otrokom ludi. Nie! Ked sa zaviazete, tak nie ste otrok. Pretoze aj ked sa nezaviazete, ludia vas donutia to urobit, iba vtedy ste otrok. Pochopte, aj ked sa autenticky nezaviazete k naplneniu annyakary, oni vas donutia to urobit! 
Vivekananda jasne hovori: “ Bud budete robit vy, alebo ludia vas donutia.” Ak to veci co ocakavaju urobite s autentickostou, tak ste Majster, ak vas do nich donutia, tak ste len otrok.
Ked ste autenticki tak nebudete naplnat len to co si vy myslite ze mozete pokojne naplnit s integritou. Nebudete hrat tuto bezpecnu hru.  Pochopte, keby ja som hral tuto prefikanu bezpecnu hru, tak by som sedel v jaskyni pod banyan stromom. Ja som pod tym stromom, aje tam moje telo z minuleho zivota. Ja som pod tym stromom, ale vratil som sa spat, aby som bol autenticky s vasou annyakarou. 
Ked ste autenticki, tak sa zaviazete k veciam, vdaka ktorym vyjadrite svoju maximalnu moznu kapacitu ako ju vnimate vy a ako ju vnimaju ini.
Ak niekto na mna premieta ze aj ja by som mal byt nirahari (mal by som zit bez jedla) tak okamzite zvacsim svoje vedomie a poviem mojej mysli a telu, teraz bud autenticky voci annyakare! Len vtedy sa udeje vitazstvo, autentickost. 
Ja uz teraz pocujem ako si ludia hovoria: “Nnie, nie, nie, ja skoncim moju autentickost pri mamakare a ahankare. Annyakara to je uz prilis. Nezomriem predsa pre inych!” Ale poviem vam, iba ked ste autenticki s annyakaro, zivot zacina. 
Aj ked zavriete okna a dvere, odmietnete to robit, odmietnete byt autenticki, ja budem na vas neustale pracovat, ja budem neustale klopat na tie dvere. Ja vas nenecham tak! 
Takze zaviazat sa k maximalnej kapacite aku vy vnimate ako vasu a k tomu ako ju vnimaju ini a urobte vsetko preto, aby ste ju dodrzali a naplnili. 
Takze ako som povedal, od zajtra rana, presne o 5 budem na yoge. Neslubujem, ze budem robit vsetky asany (pozy), pretoze vela asan hadze moje telo do Samadhi a ked upadnem do Samadhi, tak dalsie 2.5 hodiny nebudem schopny byt pristupny s mojou myslou a telom a nemohol by som prist na satsang, ale zavazujem sa, ze tam budem, budem ludi viest a inspirovat.
Niektori asramajti aj ked nemaju vela zodpovednosti su prestraseni. Boze, tak tym padom tam aj ja musim byt!!!
Ano, aj vy tam musite byt, ale iba s autentickym zaviazanim sa vo vas udeje zivot, len vtedy pride energia. Len vtedy sa zivot posunie dalej. Lebo ked nepridete, co budete robit? Budete len spat, lezat. Takto premarnite zivot. 
Neustale sa zavazujte slovami voci tomu co vyjadruje maximum vasej capacity, a to podla vasho chapania a podla chapania inych. A urobte vsetko a cokolvek na naplnenie tychto slov. Zvacsite svoju kapacitu! Zapalte vsetok ohen vo vas. Zapalte svoj entuziazmus.
Niektori sa ma opytaju: “Ako prebudit entuziazmus v zivote, Swamiji?”
 Tym sposobom akym sa pytaju treba mne dodat entuziazmus. 
Bud zijete s moznostami, alebo s vyhovorkami!  Vyberte si! Bud budete hladat ako to urobit, alebo budee hladat ako sa tomu mozete vyhnut. Dobre vymyslena vyhovorka + neurobena praca sa nerovna vykonanej praci!!! 
Ja som sa rozhodol ze budem chodit rano o 5-tej na yogu a o 7-mej na satsang pokial budem v tomto tele. A ked opustim toto telo budem sa rovnako zucastnovat z Akshardamu. Akshardam je bozske neznicitelne osidlie osvietenych inkarnacii. To je Akshardam. Takze ja budem nadalej pristupny. Akshardam je v skutocnosti Ananda Ganda ctitelov, kde ja budem nadalej dostupny, ako sol v oceane, ako vanok vo vzduchu. 
Takze cez vase Ananda Gandy rano o piatej pridem do vasho tela. A poviete si: Co sa deje, moje ruky sa natahuju..... Preto, lebo z ananda gandy ja budem tam a budem vas budit od piatej rana. Rano o 7-mej sa vsetky vynimocne pravdy a ucenia budu diat vo vasej ananda gande. A vasa ananda ganda bude prezivat vsetky tieto pravdy a myslienky vo vasom srdci, vo vasom byti. Pretoze, ja budem dostupny, budem tam. Pochopte, ja som sa zaviazal a tak to naplnim. Urobim cokolvek a vsetko, urobim vsetko aby som si stal za tym a naplnil moje slova. 
Niektori ashramajti si myslia, ze ma to po niekolkych dnoch prejde, a ze potom aj oni budu mat pokoj od yogy a cvicenia. Ale pochopte, ja som sa zaviazal Kalabhairavovi samotnemu! Toto je moj slub Kalabhairavovi!
Niektori si hovoria, „Boze, ten Kalabhairava! Odkedy sa objavil, tak nam inak peruje zivotom, ani nas Swamiji nas tak neperuje!!!Odkial sa zobral ten Kalabhairava chlapik?“ (Swamiji sa smeje)
Rozpinat, rozpinat a rozpinat svoje schopnosti, to je zivot. Poviem vam, v momente ako som sa zviazal, ze kazde rano pridem na yogu, a o 7-mej na satsang, tak citim, kolko zdravia a entuziazmu bolo okamzite poslanych do mojho tela a mysle z vesmiru. 
Takisto aj vy, ked sa autenticky zaviazete, tak uvidite, ako vam bude z vesmiru poslane take zdravie pre vase telo a mysel ze vsetky vase vzorce lenivosti a choroby budu uplne prelomene. 
Mnohi z vas mate tento vzorec choroby. Upadat do choroby. Preco? Lebo sa ani autenticky nezaviazete voci tento rannej rutine, ani sa nechcete zaviazat. A viete aka je cesta von? Choroba. Takze vy sa zaviazete autenticky k tomuto vzorcu choroby: „Ja sa autenticky zavazujem ze ochoriem znova a znova, aby som nemusel ist na rannu yogu a satsang.“
Akemu vzorcu sa zaviazete, taky sa stane realitou vo vasom zivote. Pretoze len toto bude fungovat vo vasej ananda gande. Ale ak sa niecomu autenticky zaviazete, dokazete to. Dokazete to! 

Takze teraz, zoberte si pero a papier a vypracujte tieto ulohy: 
  1. Preskenujte cely svoj zivot a identifikujte tie oblasti vasho zivota, v ktorych sa citite bezmocni, alebo v ktorych zazivate konflikt. Napriklad, ak citite, ze tiez chcete chodit na rannu yogu, ale neviete sa do toho donutit. To znamena, ze v tejto oblasti sa citite bezmocni a zazivate konflikt, zazivate rozpor medzi tym co chcete a tym co je. Kedykolvek ked sa citite bezmocni alebo zazivate konflikt, tak v tejto oblasti vasho zivota je urcita neautentickost. Takze najskor len identifikujte tieto oblasti. Len ich napiste, to nie je ani zle ani dobre. Len ich napiste, uvidite, jednoducho transformacia sa stane. 
  2. Identifikujte vasu neautentickost v tychto oblastiach vasho zivota. Napriklad, chcete pravidelne cvicit yogu, ale nedokazete sa do toho donutit. Vasa neautentickost bude v tom pripade bud lenivost, alebo tendencia odkladat veci na neskor, tendencia presuvat veci, tendencia vyhovarat sa, tendencia vzdy najst nejaky dovod preco to nemusite alebo nemozete urobit. Identifikujte vasu neautentickost v kazdej z tych konfliktnych oblasti. Identifikujte dovod preco nie ste autenticki. 
  3. Identifikujte, kedy ste dali niekomu prislub alebo slovo, v ktorom ste neboli autenticky voci svojmu maximalnemu vykonu a voci tomu, ako ini vidia vas maximalny vykon. 
  4. Identifikujte, aku kapacitu vo vas vidia ini. Identifikujte, aku kapacitu vo vas vidi Guru. Napiste, co si myslite, aku kapacitu vo vas vidi Guru, ake moznosti vo vas vidi vas Majster.  
  5. Rozhodnite sa zvacsit, napnut, natiahnut vase schopnosti podla annyakary, podla toho, ake ich vidia ini. Zvacsite svoju kapacitu podla toho ako ju vidim ja. Pretoze len ked sa natiahnete az na uroven annyakary, len vtedy sa oslobodite od mamakary a ahankary.  Len ked sa rozhodnete napnut na uroven ocavania inych, budete automaticky oslobodeni od toho ako sa vidite vy a ako sa navonok prezentujete. Potom budete autenticky. Len vtedy budete autenticky. Pochopte, integrita je, ked ste autenticky s tym ako vidite vy seba, ako vy vidite svoje schopnosti. Ale autentickost je, ked sa natiahnete na uroven toho, ake schopnosti vo vas vidia ini.
  6. Identifikujte, ake maximalne schopnosti mozete vyjadrit v tejto sange, v tejto komunite. Ake mozete vyjadrit vo vasej praci, vo vasej rodine, vo vasich vztahoch...
  7. Stante sa inkarnaciou! (Dodatok Vibhooti  ) 
Ak ste tieto ulohy nevypracovali hned, pokracujte v nich doma. Sadnite si sami so sebou a autenticky ich napiste. Uvidite, transformacia sa stane. 
Zehnam vas vsetkych, aby ste zili, vyzarovali, podielali sa, explodovali a obohacovali o vecnu blazenost, Nithyananda. 

No comments:

Post a Comment